|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Men noen andre ting kan kanskje være verdt å fokusere på. Hvorfor går mennesker inn i parforhold i det hele tatt? Kanskje er det endel instinkter om forplantning som gjør seg gjeldende, men var det hele historien kunne man likesågodt hatt sex med hvemsomhelst og ordna det på den måten. Det har nå engang blitt slik at mennesker gjerne går inn i parforhold for å ha det godt sammen. Og da kan man virkelig begynne å sette spørsmål ved hva som er "naturlig" eller ikke. At man har det godt sammen og trives sammen med sin partner er åpenbart ikke avhengig av at man er i stand til å få barn, eller av at man er av forskjellig kjønn.
Det "naturlige" for de fleste dyrerarter er kanskje å parre seg og danne eventuelle parforhold ganske enkelt for å sikre at arten videreføres. For mennesker har det etterhvert blitt noe langt, langt mer.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Fre 12 Mar 2004, 16:40 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
rebecca
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 435 Bosted: Flekkefjord
|
kjærlighet er fint uansett hvilken -fil du er.
|
Skrevet: Lør 13 Mar 2004, 01:06 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 2113
|
Tror det er ganske få som er innstilt på å bli homofile.. Det er bare sånn de er/blir.. Ut ifra det vil jeg mene at det er naturlig. Selv om heterofili er atskillig vanligere.
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Søn 14 Mar 2004, 20:45 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
I min ordbok så er "normal" et av de styggeste ordene man kan bruke. Om folk bryr seg om hverandre ser jeg ikke problemet i det hele tatt.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Tir 16 Mar 2004, 09:17 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

|
Kan man egentlig definere ordet 'normal'? Alle mennesker er forskjellige, så hvordan kan man kalle noen mer normal enn andre??
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Tir 16 Mar 2004, 21:22 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
krusemynte
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mai 2003 Innlegg: 678 Bosted: MÃ¥nen
|
Godt poeng! Hva er egentlig normal? Nytt tema til filosofi sidene.
Men, homofili fører jo ikke menneskeslekten videre - noe som er utrolig bra. Om alle skulle fått barn, og alle skulle fått mange barn, ville vi jo fort blitt overbefolket. Dessuten, så handler alt sammen om respekt igjen.
Det negative som tar mye av min av tid er dette med at noen "blir homofile" fordi det er trend. Det er jo så trendy å være annerledes. Nå kliner man jo med hvem som helst på fest, uansett gutt eller jente.
|
_________________ Hulder..
Skrevet: Tir 16 Mar 2004, 21:55 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tsjuder
Varm i trøya

Ble Medlem: 12 Mar 2004 Innlegg: 74
|
Homofile er dumme.... Heterofile også... Og bifile.... Alle er dumme!
|
Skrevet: Tor 18 Mar 2004, 21:19 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

|
Tenk hvor kjedelig det hadde vært hvis alle hadde vært smarte.. Eller normale for den saks skyld..
|
- Tom Waits
Skrevet: Tor 18 Mar 2004, 21:27 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
krusemynte
OoaHelaNatten

|
Mycket godt poeng!
|
Skrevet: Tor 18 Mar 2004, 21:50 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Spørsmål:
Vi skal respektere de homofile.
Skal vi respektere de som på et religiøst grunnlag fordømmer homofili?
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Fre 19 Mar 2004, 14:09 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

|
Nei, det syns jeg ikke.. Trangsynte menneskene..
|
- Tom Waits
Skrevet: Fre 19 Mar 2004, 15:49 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004 Innlegg: 631 Bosted: seljord
|
Edit: Jeg reagerer når jeg ser homofile, kysse, jeg syns det er ekkelt, så på den måten har jeg noe i mot homofile. MEN jeg hater folk som ikke liker homofile fordi de er homofile... dere skjønner hva jeg mener.
kjedelig om alle hadde vert like...
om det ikke hadde eksistert homofile så tror ikke jeg at jeg hadde syns livet var kjedelig.
Men hadde alt vert bare bra, altså ikke krig drap misshandling og alt som er neggativt, hadde det og blitt kjedelig kanskje.
Aldri noe drama. Det finnes vel ikke ondhet uten godhet.
Jeg blir gladere om ei i klassa gir meg en klem enn en anen som får klemmer hele tiden. Kontrasten blir større. Så på den måten kan jeg ha det bedre enn en som får klem hele tiden.
Det skal mindre til for å krenke meg som er vant til å bli krenka men kameraten min tåler det mindre for han ikke er vant til det.
Nå skal jeg drikke kaffi og ete jordbær. jordbær er søtt og kaffen...omvendt. (kontrast )
|
Skrevet: Fre 19 Mar 2004, 16:18 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
krusemynte
OoaHelaNatten

|
| 0nskemestern skrev: | Spørsmål:
Vi skal respektere de homofile.
Skal vi respektere de som på et religiøst grunnlag fordømmer homofili? |
Respekte dem som individer kanskje, men jeg har problemer (veldig store problemer faktisk) med å respektere akkurat de meningene. Så, kan det ha noe med at jeg er meget lite religiøs.
|
Skrevet: Fre 19 Mar 2004, 16:36 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Ihvertfall er det ikke noe problem for meg at folk er glade i hverandre.
Og det er da jeg begynner å lure på hvorfor det er et problem for masse andre folk. Jeg kan gjøre mitt beste for å forsøke å respektere folk som synes homofili er noe vederstyggelig. Men hvis meningene deres ikke er basert på noe bedre enn at "det står i bibelen", så blir det slettes ikke lett!
Hør forøvrig på Odd Børretzens "Måkene" i denne sammenheng - kan virke helt utenom poenget, men han har noen gode poeng underveis når det gjelder dette med å respektere andres meninger.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Fre 19 Mar 2004, 19:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Ettersom jeg stadig hører flere og nye fordommer, finner jeg at jeg stadig blir mer intolerant overfor intolerisme.
Det gjør meg kanskje like ille som dem, men det får bare være.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Lør 20 Mar 2004, 07:49 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
"Everyone's a critic"
Når det gjelder å diskutere homofili med fundamentale kristne feks har jeg funnet ut at det er like greit å la være.. Blir bare så utrolig sliten av de greiene, etter så uendelig mange diskusjoner..
Fundamentale eldgamle religioner er så håpløse. Enkelte ganger har jeg faka at jeg baserer hele min verdensoppfatning på et leksikon fra 1800-tallet bare for å irritere tilbake. Driver og misjonerer at Jorda er flat, at hvis det var meningen at mennesker skulle fly hadde vi blitt født med vinger osv..
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Lør 20 Mar 2004, 16:47 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Jeg også vil ha et slikt leksikon! 
|
Skrevet: Lør 20 Mar 2004, 17:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sjokoladekjeks
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Nov 2004 Innlegg: 272 Bosted: The staff of anger
|
*børste støv av tråd*
Her er kvekernes mening om saken:
| Sitat: | | Vi lever i en verden preget av krig og voldsbruk, i en verden der kjærligheten er en mangelvare. For oss blir det urovekkende at en sak som i sin dypeste grunn handler nettopp om kjærligheten mellom to mennesker, skaper så stor strid innen kirken |
MÃ¥ si meg enig der...
|
_________________ Begeret hadde trillet rundt og endt opp i stående stilling.
"Hjelp!" ropte han da treet fløy forbi ham 
Skrevet: Lør 07 Mai 2005, 15:54 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Indigo
Spitzy (!)

Ble Medlem: 13 Mai 2005 Innlegg: 137
|
Homofil kjærlighet er en vakker ting, som bør være likeverdig med annen kjærlighet! Det er da tross alt ikke noe galt med det, homofile er også mennesker! Jeg syntes det er forkastelig at kristne og andre skal ha noe mot det - handler ikke dette om nestekjærlighet og aksept, da?
Så homofile: Vis deres kjærlihet til allmennheten, og hvis andre ikke aksepterer det, er det de som har et problem, ikke dere!
|
Skrevet: Fre 13 Mai 2005, 12:45 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Dragen
Spitzy (!)

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 104 Bosted: Lillehammer
|
Re: homofili og sånt
| ønskemestern skrev: |
Det er jo rimelig ukorrekt, det finnes en god andel flere mennesker som puster luft enn det er homofile i verden..
Når det er sagt, så er min mening at Homofili rett og slett er unaturlig,(adam og EVA, ikke adam og knut). Jeg gidder ikke bry meg med det, folk får gjøre som de vil, men jeg blir skikkelig forbanna når de kommer og krever sin innbilte "rett" til å ha barn!! vel, var det meningen at homofile skulle ha barn, så hadde mannen hatt livmor og jentene sperma-produksjon. har de det? nei.
ergo: homofile skal IKKE ha barn. Ikke adoptere. ikke surrogatmor. lesber skal ikke hoppe til sengs med en mann og gå inn for å bli gravid så hun kan ha et barn med veninna si. dét er unaturlig!! stakkars barn.. |
Her kommer du og sier at homofil kjærlighet går imot bibelen, og trekker inn Adam og Eva. Hvis du hadde hatt ett snev av hjernekapasitet så hadde du skjønt at hvis menneskeheten startet med Adam og Eva, så hadde vi alle vært søsken. Og hvis jeg husker riktig fra mine 3 år på Adventistskole, så er incest ett større tabu enn homofili ifølge bibelen! Så jeg ber deg om å holde dine idiotiske tanker ang. bibelen og virkeligheten unna min tråd!
Hva har fått deg til å tro at en bok med barnefortellinger skal styre oss menneskers kjærlighet og tro?
Og ang. homofiles rett til å få barn, er det de homofiles rett til å bestemme, ikke en tulling i Vatikanet! Så lenge barnet har det bra så er det samme faen om det har to mammaer / pappaer eller mamma og pappa.
Hva med barn utenfor ekteskap? Er ikke det også en tabu ifølge bibelen?
|
_________________ Riddles in the dark
Skrevet: Fre 20 Mai 2005, 13:39 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|