DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
Poll

Anarkismen er

Idéell
7%
 7%  [ 2 ]
Et godt utganspunkt
7%
 7%  [ 2 ]
En drøm om noe som ikke egentlig kan fungere
64%
 64%  [ 18 ]
En katastrofe
21%
 21%  [ 6 ]

Antall stemmer : 28

Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Anarkiet - idéelt eller katastrofe?
Start Nytt Tema   Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 6 av 7 [136 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Neste
Av Innlegg
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Veronica skrev:
maria skrev:
(Klok av skade vil jeg advare om at setningen under er sarkasme.)

Begynner å bli noen dager siden sist jeg stengte noe, så bare fortsett tompratet, Cestmoi2403.

Moderator-Maria

Ikke hvis jeg kommer deg i forkjøpet. Mr. Green

(Les: Skjerp dere, og hold dere til tema.)

Vi holder oss til temaet, men mye er tomprat, det er sant.
Skal prøve å få litt mer innhold.

InnleggSkrevet: Man 24 Mai 2004, 10:34
Sist endret av Ronja den Man 24 Mai 2004, 10:53, endret 2 ganger
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Ronja

Mr_Pin skrev:
Slik denne tråden utarter seg burde den kanhende flyttes til tåkeprat...

Hvordan det?
Den ble flyttet her til fra politikk.

InnleggSkrevet: Man 24 Mai 2004, 10:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Ronja

Ronja skrev:
Sitat:
Cestmoi2403

Ifølge naturen var det dere gjorde helt greit, det var dog også helt greit at han mannen kjeftet ut moren din. Jeg synes faktisk han handlet litt mildt, hadde det vært meg dere traff, hadde jeg drept dere og moren deres, samt resten av familien, så er jeg sikker på at viruset er utryddet.

Trygghet? Rolling Eyes

Forsatt, etter alt (tom)pratet, så kan du likevell ikke si det at det er tryggere med anarkisme, du vil forsatt drepe folk på grunn av bagateller.
Hva grunnen er til at folk oppfører seg som de gjør har du ikke noe grunnlag for å vite i det hele tatt, dermed ingen grunn til å drepe familien.

Så: Det vil alltid være noen som er sterkere enn andre, det vil alltid være noen som ønsker å komme seg opp. Dermed vil det forsatt være noen som hersker over andre, bare det ville bli verre enn i Norge i dag, hvor folket kan være med på å bestemme.

I naturen er det ledere i hver flokk, så der er naturlig, bare at vi har ett bedre system i dag der alle kan få være med på å bestemme.

InnleggSkrevet: Man 24 Mai 2004, 10:48
Sist endret av Ronja den Ons 26 Mai 2004, 12:01, endret 2 ganger
Cestmoi2403
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 10 Apr 2004
Ronja skrev:
Du kan ikke anta at en unge er ond fordi han kasta en vannballong, hvor mange har ikke gjort det når de var små.

Hva grunnen er til at folk oppfører seg som de gjør har du ikke noe grunnlag for å vite i det hele tatt, dermed ingen grunn til å drepe familien.

Selvsagt kan jeg anta at han er ond, det er dermed ikke sagt at det er riktig. Jeg har dog ikke sagt at jeg i et slikt tilfelle ville handlet rasjonelt, men det er utenfor min forstand. Det er dog ikke noe galt å handle irrasjonelt overfor en person som har begått en irrasjonell handling.

Sitat:
Sitat:
Du får det til å høres ut som jeg har gjort det. Dette må jeg få avkrefte. Det er Ronja og vrangforestillingene hennes som får henne til å tro det. Og JA det er trygghet i motsettning til staten, drapsmaskinen..

1. Kan du holde deg seriøs er du snill?

Noe jeg gjør, men mine argumenter er sannsyneligvis uten for din sanseoppfatning.

Sitat:
2. Jeg skriver utifra at du sier at du mener at det er helt greit at du hadde gjort det.

Ja, og jeg mener også at det er helt greit. Det er dog ikke utenfor det naturlige samfunn.

Sitat:
3. Det er ikke jeg som lider av vrangforestillinger her.

PÃ¥stand uten argument.

Sitat:
4. Jeg har ikke sagt jeg tror det heller, vær snill og ikke dikte opp ting som du kan klare å svare på.

Det kunne oppfattes slik.

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 07:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Cestmoi2403
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ronja skrev:
Cestmoi2403 skrev:
0nskemestern skrev:
Cestmoi2403 skrev:

jeg skrev:
Presterer du nå å fortelle meg at ovennevnte er naturlig og flott, og at "det er klart pedofile må få gjøre som de vil", da må du være tilbakestående.

Da skal du svare på dette spørsmålet først: Hvis det ble mindre pedofili som følge av legalisering, ville du legalisert det da?

Hva? hva har det med saken å gjøre? selvfølgelig ikke, jeg vil kastrere og utrydde pedofile.

Så det du sier er at du ønsker heller at det skal være pedofile, så lenge dere får ha en lov mot det? Det er bedre med pedofile og en lov, enn ingen pedofile, og ingen lov?

Da er du ond.

Du må jo lese innlegget for å svare og svare på innlegget i stedet for å svare på noe litt annet, når du ikke klarer å svare på det opprinnelige.

Hvilket jeg vil. Du har bare ikke gitt meg sjansen enda.

Sitat:
Du har ikke grunnlag i det hele tatt for å påstå at noen er onde.

Jeg dømmer folks onde utifra det naturlige samfunn.

Sitat:
Det er jo ikke meningen, men det er bedre å ha en lov som gjør at viss en pedofil gjør noe en gang, at han får problemer med å gjøre det igjen, i stede for at han kan virke fritt.

Det var ikke det som var spørsmålet mitt.

Sitat:
Du har heller ikke grunnlag for å si at det ikke ville være pedofile vis det ikke fantes lover.

Det var et hypotetisk spørsmål.

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 07:17
Ronja

Du holder deg ikke seriøs, du sier
Du vil drepe pedofile ol. og du vil også drepe en familie vis en unge hadde kastet en vannballong.
SÃ¥ sier du at ingen ville blitt drept.
Det er totalt selvmotsigende.

Jeg gidder heller ikke å diskutere om jeg har vrangforestillinger, fordi det ikke er temaet her og du har ikke noe grunnlag for å påstå noe sånt, det er totalt usaklig.

Du har heller ikke svart onskis på han siste innlegg, hvor han viser til hvor totalt tåpelig det er å tolke det at en vil utrydde pedofile til at han vil ha pedofile

Du bare vrir innleggene til slik du vil ha det for å kunne svare, vær så snill å slutt med det.

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 11:58
Sist endret av Ronja den Ons 26 Mai 2004, 12:04, endret 1 gang
Ronja

Ronja skrev:
Ronja skrev:
Sitat:
Cestmoi2403

Ifølge naturen var det dere gjorde helt greit, det var dog også helt greit at han mannen kjeftet ut moren din. Jeg synes faktisk han handlet litt mildt, hadde det vært meg dere traff, hadde jeg drept dere og moren deres, samt resten av familien, så er jeg sikker på at viruset er utryddet.

Trygghet? Rolling Eyes

Forsatt, etter alt (tom)pratet, så kan du likevell ikke si det at det er tryggere med anarkisme, du vil forsatt drepe folk på grunn av bagateller.

Så: Det vil alltid være noen som er sterkere enn andre, det vil alltid være noen som ønsker å komme seg opp. Dermed vil det forsatt være noen som hersker over andre, bare det ville bli verre enn i Norge i dag, hvor folket kan være med på å bestemme.

I naturen er det ledere i hver flokk, så der er naturlig, bare at vi har ett bedre system i dag der alle kan få være med på å bestemme.

Jeg står forsatt ved det at det er bedre med ett system hvor mange har noe å si, i stedet for den sterkestes rett.

Så la oss slutte med ting som er utenfor saken å så diskutere det vi skal.

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 12:02
Cestmoi2403
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Glahn skrev:
Hvorfor orker folk fortsatt diskutere dette? Ihvertfall så lenge man diskuterer med Cestmoi, som her nå ikke presterer noe annet motargument enn "Løgn, da ville ingen blitt drept" som om alt han baserer sine argumenter på er den rene, skjære, ubestridelige sannheten. Det blir jo ingen meningsfull diskusjon av slikt?

Hvorfor skal jeg argumentere for noe som kun jeg vet? Og alle utenforstående ikke kan vite, nettopp fordi det handler om meg?

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 18:04
Cestmoi2403
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ronja skrev:
Cestmoi2403 skrev:
Ronja skrev:
Cestmoi2403 skrev:
Ronja skrev:
Ronja skrev:
Du vil drepe en hel familie fordi ett barn kasta en vannballong og DU sier staten er den største drapmaskinen, om den er det ville du vært en større vis du hadde gjort slik du mener er din naturlige rett!

Som sagt, det ville ikke bli bedre uten en stat..

Staten dreper daglig mer enn jeg ville klart å drepe hele mitt liv.

Skulle flertallet av mennsker i verden oppført seg seg som deg hadde det blitt drept mange fler enn i dag.

Løgn, da ville ingen blitt drept.

PÃ¥stand uten argument.

Hvorfor argumentere for noe som gjelder min mentale tilstand, der kun jeg er den personen som vet hva som er rett?

Sitat:
Les hva du selv har skrevet.

Hvis flertallet i verden hadde vært like meg selv, hadde ingen kastet vannbalonger.

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 18:06
Cestmoi2403
Spitzy (!)
Spitzy (!)

[quote="Ronja"]
Glahn skrev:
Hvorfor orker folk fortsatt diskutere dette? Ihvertfall så lenge man diskuterer med Cestmoi, som her nå ikke presterer noe annet motargument enn "Løgn, da ville ingen blitt drept" som om alt han baserer sine argumenter på er den rene, skjære, ubestridelige sannheten. Det blir jo ingen meningsfull diskusjon av slikt?

Du har egentlig rett i.
Så langt har han jo ikke kommet frem med en enste saklig grunn for anarkismen. Jeg ser bare på mine argument som gode nok når han ikke svarer.quote]
Jeg har svart. Si meg hva jeg ikke har svart på...?

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 18:08
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Cestmoi2403 skrev:
Glahn skrev:

Hvorfor skal jeg argumentere for noe som kun jeg vet? Og alle utenforstående ikke kan vite, nettopp fordi det handler om meg?

Er du virkelig så asosial på ramme alvor?
Hvis alle fulgte den typen resonnement kunne man bare gi opp å noensinne argumentere for noe som helst. Men da har vi fått det i klartekst - du er bare ute etter å spre om deg med dine egne, høyst subjektive meninger uten noensinne å begrunne dem skikkelig, eller gjøre deg selv forståelig for andre.

Goddag mann hostesaft.

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 18:09
maria
l33t
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Cest, er det mulig å droppe kveruleringa?

Moderator-Maria

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 18:50
Cestmoi2403
Spitzy (!)
Spitzy (!)

0nskemestern skrev:
Cestmoi2403 skrev:
0nskemestern skrev:
Cestmoi2403 skrev:

jeg skrev:
Presterer du nå å fortelle meg at ovennevnte er naturlig og flott, og at "det er klart pedofile må få gjøre som de vil", da må du være tilbakestående.

Da skal du svare på dette spørsmålet først: Hvis det ble mindre pedofili som følge av legalisering, ville du legalisert det da?

Hva? hva har det med saken å gjøre? selvfølgelig ikke, jeg vil kastrere og utrydde pedofile.

Så det du sier er at du ønsker heller at det skal være pedofile, så lenge dere får ha en lov mot det? Det er bedre med pedofile og en lov, enn ingen pedofile, og ingen lov?

Da er du ond.

*Unnskylde seg overfor mods på forhånd for noe som kan ligne personangrep*

Er det slik at hvis man unnskylder seg på forhånd, så kan man få lov til å komme med personangrep?

Sitat:
Cestmoi: er du totalt trang i nøtta, eller bare ordblind??!

Hvis du tror det, så må det være du som er overnevnte, ettersom all min argumentasjon er saklig.

Sitat:
les det jeg skriver før du svarer!

Dette gjør jeg selvsagt alltid.

Sitat:
kastrere ogutrydde pedofile kan faktisk ikke tolkes til at jeg ønsker å ha pedofile i samfunnet. klarer man å tolke det slik, er man rett og slett tilbakestående. Er du det?

Hvis dette fører til mer pedofili så sier du da indirekte at du ønsker pedofili.

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 20:21
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Anarkisme har blitt gjort, det kalles steinalderen. Folk trivdes ikke helt med det, så de utviklet seg.

P.S. Cestmoi, hvis du ikke snart kan argumentere saklig innenfor temaet på en diplomatisk og hyggelig måte, i stedet for å kverulere på irrelevante og andre usaklige bikommentarer, må jeg nesten begynne å stenge tråder. La meg gjerne slippe det.

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 20:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Ronja

Sitat:
Hvis flertallet i verden hadde vært like meg selv, hadde ingen kastet vannbalonger.

Ja, men hvet du hva? Flertallet er IKKE som deg, vi er forskellige alle sammen, uansett, flertallet betyr ikke alle.

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 20:58
Sist endret av Ronja den Ons 26 Mai 2004, 21:04, endret 2 ganger
Ronja

Veronica skrev:
Anarkisme har blitt gjort, det kalles steinalderen. Folk trivdes ikke helt med det, så de utviklet seg.

P.S. Cestmoi, hvis du ikke snart kan argumentere saklig innenfor temaet på en diplomatisk og hyggelig måte, i stedet for å kverulere på irrelevante og andre usaklige bikommentarer, må jeg nesten begynne å stenge tråder. La meg gjerne slippe det.

Takk skal du ha.

Jeg vil også legge til at måten du argumenterer på, gjør ikke noen av oss (ikke meg å onskis i alle fall) mer positivt innstilt til anarkisme enn det vi var fra før, så det med å få oss til å innse det du tror er sannheten lykkes ikke vis du forsetter på denne måten.

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 21:00
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Og vær så snill: Unngå sitat-i-sitat-i-sitat-i-sitat-i-sitat osv. Det er så fryktelig slitsomt. Shocked

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 21:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Ronja

Veronica skrev:
Og vær så snill: Unngå sitat-i-sitat-i-sitat-i-sitat-i-sitat osv. Det er så fryktelig slitsomt. Shocked

Bedre nå, ordna litt.

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 21:04
mr. Grieves
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Mar 2004
ANARKI NÃ…! -betal senere

(tenk litt på den)...
the sun is the same
in a relative way, but you're older
shorter of breath
and one day closer to death

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 21:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

jack skrev:
ANARKI NÃ…! -betal senere

(tenk litt på den)...

Jeg gjorde det. I omtrent de fem sekundene det tok meg å holde meg fra å le. Wink

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 21:09
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 6 av 7 [136 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Neste
Start Nytt Tema   Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet