DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
satanist?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 6 av 7 [140 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Neste
Av Innlegg
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Crispa skrev:
ooog, er det meg dere snakker om nå?

For, isåfall: Hvor har jeg snakket stygt om metal-mennesker, gothere osv.?

Vi diskuterte den linken jeg la ut her, for å provosere litt.

darkfrog skrev:
[selfolgelig det var IRONISK da
man gaar rundt med 47 kilo juggel rundt halsen fordi det tar vekk oppmerksomheten fra de hvite bokserne som synes sikelig fordi de 8 storelses forstore buksene sitter paa knera...men for all del,dette er jo sikelig kjempekult naa til dags

Det er jo ikke alle som går med det da, men bare for å svare deg, hauer å nagler rundt halsen, armene, stor hansker osv... Ja, det er så mye bedre? Rolling Eyes Er det så ok, for da er du jo likesom så j**** hard eller?

InnleggSkrevet: Ons 21 Jul 2004, 10:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003
Ronja skrev:
Crispa skrev:

jeg skjønte det etterhvert, var bare litt sånn "uhm, hæ?" Wink

InnleggSkrevet: Ons 21 Jul 2004, 10:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
SecretWindancer
l33t
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004
Ronja skrev:

Det er jo ikke alle som går med det da, men bare for å svare deg, hauer å nagler rundt halsen, armene, stor hansker osv... Ja, det er så mye bedre? Rolling Eyes Er det så ok, for da er du jo likesom så j**** hard eller?

Smykker og slikt er litt....femenint?

InnleggSkrevet: Ons 21 Jul 2004, 12:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Hva i huleste fjellheimen har den siste sidens innlegg med satanisme å gjøre? Freakish

Jeg bare spør. Ikke svar.

InnleggSkrevet: Ons 21 Jul 2004, 12:15
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
Ronja skrev:
Crispa skrev:

darkfrog skrev:
[selfolgelig det var IRONISK da
man gaar rundt med 47 kilo juggel rundt halsen fordi det tar vekk oppmerksomheten fra de hvite bokserne som synes sikelig fordi de 8 storelses forstore buksene sitter paa knera...men for all del,dette er jo sikelig kjempekult naa til dags

hva er stiligst??nagler eller svere bikkjelenker rundt halsen??
jeg gaar ikke med nagler fordi ANDRE syns det er toft(selom de syns det Razz)
jeg gaar med det fordi JEG syns det er toft,hadde jeg brydd meg om hva andre ville saa hadde jeg ikke levd naa,men det var ikke tema her:P
jeg vil si nagler er toffere,og en rapper ville sagt at bikkjesmykker var toffere,dette er en saan diskusjon man kan diskutere i generasjoner og fortsat ikke komme noe vei Very Happy ganske goy igrun

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Ons 21 Jul 2004, 14:08
Ronja

SecretWindancer skrev:
Ronja skrev:

Det er ikke poenget, poenget er at metallfolk også går med mye... unødvendig på seg eller hva skal jeg si.. Det er forsatt ikke noe bedre i det hele tatt.

Dessuten går jo metallfolk også med smykker.

Darkfrog, det er like unyttig å gå med nagler som det er å gå med masse smykker, hva som er tøffest er en annen sak. Begge deler er jo også for å vekke oppmerksomhet, som du selv så smykker gjør, det samme gjør nagler.

InnleggSkrevet: Ons 21 Jul 2004, 14:15
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

Ronja skrev:
SecretWindancer skrev:
Ronja skrev:

Det er ikke poenget, poenget er at metallfolk også går med mye... unødvendig på seg eller hva skal jeg si.. Det er forsatt ikke noe bedre i det hele tatt.

Dessuten går jo metallfolk også med smykker.

Darkfrog, det er like unyttig å gå med nagler som det er å gå med masse smykker, hva som er tøffest er en annen sak. Begge deler er jo også for å vekke oppmerksomhet, som du selv så smykker gjør, det samme gjør nagler.

for og vere erlig saa ser nagler bedre ut,ikke fordi det er nagler,men fordi naglene gjerne sitter paa menesker som har bukse over kjonsorganet og som klarer og la en "insult"(hvis man kan kalle det det lengre)gaa forbi seg uten og frike helt ut og ringe alle paa telefonlista si som ikke bryr seg uanset

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Ons 21 Jul 2004, 14:25
Ronja

Sist jeg så metallfolk med nagler satt de og brølte at metall var tingen mens de viste rompa til hele rommet og dansegulvet, avkledde på overkroppen å trodde de var sinnsykt tøffe...
Om nagler ser bedre ut er ikke tingen, det er like unyttig og også for å trekke oppmerksomhet..

InnleggSkrevet: Ons 21 Jul 2004, 14:31
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Dette har fortsatt ingenting med satanister å gjøre. Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Ons 21 Jul 2004, 14:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

Ronja skrev:
Sist jeg så metallfolk med nagler satt de og brølte at metall var tingen mens de viste rompa til hele rommet og dansegulvet, avkledde på overkroppen å trodde de var sinnsykt tøffe...
Om nagler ser bedre ut er ikke tingen, det er like unyttig og også for å trekke oppmerksomhet..

haha,det skulle jeg sett Very Happy
men jeg mener til dagelig,det fins jo selfolgelig unntak,det finnes metalfolk som ikke viser rompa si Razz og det finnes rappere som faktisk kan kle seg,men fortsat syns jeg at de som gaar med buksa paa knera og shorter som er saa store at de kan ha en fest inni der ser helt taapelig ut,desuten er det daarlig for ryggen og sagge(som de saa smart har kalt det)

InnleggSkrevet: Ons 21 Jul 2004, 14:38
Ronja

Veronica skrev:
Dette har fortsatt ingenting med satanister å gjøre. Rolling Eyes

Det har med fordommer å gjøre og det var mye av poenget med starten.
Det skulle ikke handle om satanister. Men at mange blir oppfattet som satanister.

InnleggSkrevet: Ons 21 Jul 2004, 14:39
ståpåhodet
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mar 2004
darkfrog skrev:

jeg vil si nagler er toffere,og en rapper ville sagt at bikkjesmykker var toffere,dette er en saan diskusjon man kan diskutere i generasjoner og fortsat ikke komme noe vei Very Happy ganske goy igrun

jeg synes nagler er tøffere.......

og darkfrog i hvert eneste innleg du legger inne her virker det som om du i større grad generaliserer en subkultur som er like kompleks som goth, alle rappere går ikke i store gullskjeder og rapper om hasj og store biler. og å gå kledd i svart betyr ikke at man er satanist. forøvrig er vel emnet ferdigdiskutert nok tilå stenge topicen

for de som vil høre bra og til tider samfunsbevist rapmusikk kan sjekke disse sidene

www.gatasp.no
www.rawstyles.org (gå på mp3)
http://www.alarmclockconnection.net/audio.html

eller kobl dere på msn-en min, altid hyggelig å frelese folk

RIP Bill Hicks, the good die from unhealthy causes

InnleggSkrevet: Tor 22 Jul 2004, 22:15
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Fordommer ja, men ikke rap a. Jeg kan ikke for det, men jeg liker ikke det meste av rap i det hele tatt. Blir kjempefort lei, og selvom det er masse kjempepolitisk korrekt og skikkelig med budskap osv i teksten så følger jeg ikke med.

En annen ting: JA! Folk har fordommer. Hele denne verden er bygd opp rundt fordommer. Enten så driter man i hva folk mener eller så lar man være, men hvis man skal bry seg om hva folk mener så får man heller ta det til seg og kle seg annerledes. Og hvis man ikke liker fordommer så får man gå i seg selv og sjekke hvilke fordommer en selv har.

Så spør jeg dere: HVA er egentlig en satanist? Er det "kronisk" mennesker med langt hår og nagler? Er gothere satanister? (Ja, noen er det, men ikke alle) Men hvor kommer egentlig goth kulturen fra?
Mange spørsmål her gitt.

Selv blir jeg heldigvis iikke tatt som satanist lenger. Har endra klesstil og sånt noe. Har fremdeles svart hår, men også endel rødlilla i det. Går ikke så mye med svarte kleer lenger, og siden det er sommer gidder jeg nesten ikke å bruke sminke annet enn hvis det er noe spesielt. Da er det liksom greit da. Tullete verden vi lever i. Jeg er fremdeles meg liksom.

InnleggSkrevet: Fre 23 Jul 2004, 00:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Ronja

Hva er Goth?
Dette er sannsynligvis det vanskeligste spørsmålet man kan stille goth-miljøet. Det blir det samme som å stille spørsmålet ?hva er et samfunn?? da miljøet er svært sammensatt. Det finnes like mange forklaringer som det finnes individer innenfor goth.

Goth, definert i sin enkleste form, er en subkultur. En gruppe mennesker som setter pris på hverandres selskap. Det finnes ingen spesifikk ting eller spesifikt samlingspunkt som forener alle i miljøet, kanskje med det hedelige unntak av de foretrukne sorte klærene (som for øvrig heller ikke er obligatorisk eller klart definerende). Menneskene i miljøet har forskjellig musikksmak, følger forskjellige religioner, om noen, og har forskjellige yrker, hobbyer og klessmak. Forvirret?

Bra.

Hvorfor blir man Goth?

De fleste hopper inn i Gothkulturen fordi man har fått nok av det klassiske ?normale? samfunnet. Gothic er ikke så mye noe man blir som noe man, når man ser tilbake, lurer på når skjedde. Ofte skjer overgangen mellom det mundane liv og Gothic i kjølvannet av å begynne å høre på tekstene på den musikken man spiller (gjerne med det resultat at popmusikk mister mye av sin sjarm), begynner å forme upopulære politiske holdninger (som regel mot venstresiden, anarkosyndikalisme, nøytral bevissthet eller lignende) bevisst eller ubevisst, stille ?samfunnsfiendlige? spørsmål som ?why this?? og så videre. Mennesker har en tendens til å søke likesinnede, og derved fjerne seg fra miljøer de ikke føler seg hjemme i. Et av disse miljøene ble Gothkulturen som sett fra samfunnets side holder ?disse mørke skumle menneskene borte fra oss og blant sine egne hvor de hører hjemme?, forøvrig noe samfunnet er godt fornøyd med.

I et så mangefasitert miljø er det naturligvis et utall andre grunner til at man kommer inn i Gothkulturen. Man liker musikken, man har sine venner der, man liker stilen, man liker å være oppe om natten og goth-folk er de eneste våkne å snakke med, og gud vet hva ikke, alt like gyldig som grunn.

Stereotyper

Det hersker et utall oppfatninger om hva som er stereotypt Goth i dag. Det ser ut som gud og hvermann har en mening om temaet ?hva er Goth?, alt fra moteløver og deres Goth-definisjon basert på musikksmak og klessmak til hobbypsykologens analyse om at alle innen Gothmiljøet er fullblods satanister. Det eneste gjennomgående for de fleste definisjonene er at de er grunnleggende feil. Gothkulturen er like variert som samfunnet forøvrig. Man vil kunne finne alt fra høyt utdannede fagfolk som leger, advokater og ingeniører. IT-folk, kontorister og bilmekanikere. Et utall forskjellige musikksmaker hersker også innad i miljøet (inklusive 80-tallsmusikk, som av en eller annen besynderlig grunn har en renessanse i kulturen for tiden). Klesbilde varierer fra tradisjonell ?overstæsjet? Viktoriansk drakt til spenner, nagler og lær (populært kalt Industrial Gothic). Alle stiler passer ikke nødvendigvis ethvert Goth-arrangement, men man har kommet til en form for ?våpenstillstand? innenfor motebildet i kulturen.
Hva bør jeg vite om miljøet (for ikke å drite meg ut).

I utgangspunktet, ingenting. Du kommer til å drite deg ut?uansett. Det gjør vi alle med jevne mellomrom i dagliglivet, så hva får deg til å tro Gothkulturen er annerledes? Trikset er å ikke ta det ille opp. Ingen andre gjør det. I tillegg kan det bli et godt samtaleevne utpå kvelden (ok, la oss være ærlige, sent på natten da). Gothkulturen har tradisjon på å i utgangspunktet ha et åpent sinn. Sleng på noen sorte klær og kom innom en Gothklubb, og du er allerede i miljøet. Resten lærer du på veien (et lite tips. Ro ned vampyrkommentarene du har pugget fra filmer. Vi har hørt dem alle før og er lei dem for lenge siden. Ikke prøv å være Goth, vær deg selv. Er du deg selv, vil du fort finne ut om du er Goth eller ikke).

Gothkulturen har som regel en felles, og godt utviklet, sans for humor, som ofte heller kraftig mot det sarkastiske, og gjerne på egen bekostning. Regn med at den rå, svarte humoren er det en ?gother? setter høyest og aldri vil kvitte seg med.

Gothkulturen har for det meste (med enkelte unntak, dessverre, men dog) droppet alle former for fordommer. De som har disse, prøver å gjøre noe med dem etter beste evne. (Man kan gjerne kaste seg inn i paradokset om at den eneste fordommen Gothmiljøet har, er mot mennesker med fordommer.)

?Jasså, er du homofil, SM-fiksert, satanist? Personlig er jeg kristen jomfru. Hva slags musikk liker du??.

Grunnet dette kan man ofte finne en stor kontingent homofile menn og kvinner, politiske out-casts og andre mer eller mindre misfits i Gothmiljøet. Toleransen i miljøet er gjerne grunnen til at disse i utgangspunktet ble Goth.

Men de tenker så sprøtt!

De fleste emner som er tabu i det daglige, ?normale? samfunn blir fritt diskutert og debattert i Gothmiljøet, både døden, religion, magi, mystisisme og en rekke andre temaer som så vidt blir streifet av folk som liker å kalle seg ?normale? (eller ?spesielle?, siden det er det som er ?hipt? for tiden). Man kan si at Gothkulturen i stor grad har stilt spørsmål ved den automatiske fryktreaksjonen for disse temaene. Dersom man ikke anser et tema i seg selv som skummelt, hva kan da være det farlige i å diskutere rundt det?

Gothics soler seg ofte i frykten fra samfunnet. Denne frykten er gjerne grunnlagt på rykter, stereotyper, enkeltepisoder og trangsyn. På den annen side, i og med at man er menneskelig, blir gjerne trangen til å booste sjokkfaktoren for høy, og man tar litt av. Det er fristende å se hvor mye man kan gjøre før Samfunnet tar affære?

Dette forandrer seg ikke totalt i det man kommer innenfor miljøet, i og med at Gothics innad også (i et øyeblikks svakhet) kan gå i fellen å prøve seg på sjokkfaktoren. Resultatet er gjerne mer smakløst en sjokkartet. Gothics kan være pretensiøse, og rivaliserer av og til om ?Goth-points? og tittelen ?mer Gother enn Deg?. På den annen side kan denne rivaliseringen være ganske underholdende (les: humoristisk)

Historikk

Gotikken stammer historisk sett fra et uttykk brukt om bygningsstruktur, mer bestemt da man på 16-1700-tallet begynte å ornamentere nybygg heller enn å følge en streng, monumental stil. Datidens borgerstand anså dette bruddet med normen som barbarisk (derav gotisk; de gotiske barbarer). Nok om det.

Den moderne Gothstilen har ingen ting med det opprinnelige uttrykket å gjøre, med unntak av en forkjærlighet til utsmykning av så vel klær, hår og smykker som i musikkbildet. Stilen har sitt opphav fra tidlig 80-tallet som en avart av Punkstilen, en stil som i seg selv opponerte mot samfunnsnormer. Uttrykket ?Goth? ble fremsatt av Anthony H. Wilson, manager i Joy Division, da han beskrev bandet som ?gothic i forhold til pop-normen?. Uttrykket har hengt ved siden den gang, og selv om Punkstilen døde stille ut modnet Gothkulturen til en selvstendig stilart. Gothkulturen er den eneste sub-kulturen fra Punk-dagene som har ivaretatt kjernen om ?forakt for fastsatte normer? og ?punkindividualitet?, dette til tross for at stilarter som både Grounge og Ny-punk har hatt sine popularitetsperioder. Goth har over en 20-årsperiode modnet til grunntanken ?forakt for blind aksept av samfunnsverdier og ?normer?.

Takket være filmer som The Crow og band som Bauhaus, Him (og i Norge Cybele, Magica og Theatre of Tradegy) har Goth-kulturen blitt definert som mørk, tragisk og av og til ond. Etter hvert som flere filmer kom ut (det er få som leser bøker i ungdommen) ble stilen mer og mer utbredt. I dag er det en Gothic subkultur i mer eller mindre enhver storby rundt om i verden.

Gothstilen har utviklet seg fra å være et 80-talls fenomen til å bli en livsstilskultur. Ulik Punkkulturen, der den stammer fra, har Gothkulturen et aldersmessig spenn fra ungdom til godt voksne mennesker i 30-årene eller eldre.

Punkens opprinnelse var fokusert rundt individualitet og aksept. Dette har Gothkulturen aldri gått fra, i motsetning til Punken, som ble et motebegrep. Eller sagt med Johnny Rottens udødelige ord ?The Punk thrived until all the God damn punks destroyed it?.

Fra www.lestat.no

InnleggSkrevet: Fre 23 Jul 2004, 08:46
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
Smykker og nagler går vel under det samme.. Ingen grunn til å terpe mer på dette og skjære alle over en kam..
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Fre 23 Jul 2004, 21:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
SecretWindancer
l33t
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004
Ronja skrev:

Du har kommet borti en gjeng med fulle goth folk antagelig.

En som virkelig kan kalle seg metaller er kun en som hører på metal.
Man behøver ikke VÆRE noe, ha noen spesiell mening.
man trenger ikke gå med ti tonn nagler og masse sort sminke.
Det er bare mange som gjør det.

Du fremstiller Metal.-goth osv som hele gjengen er ute etter oppmerksomhet, men det var da ikke slik det startet?

InnleggSkrevet: Lør 24 Jul 2004, 02:18
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Høres mistenkelig ut som fulle folk, ja. Tror neppe det at de var "metallfolk" var det som gjorde at de oppførte seg som de gjorde.

Heck, i butikken i nabohavna på hytta idag var det en heller uedru kar som gikk og handla i bare underbuksa. Definitivt ikke noen "metallkar", men gode gud så lite appetittelig.

InnleggSkrevet: Søn 25 Jul 2004, 01:20
Ronja

SecretWindancer skrev:
Du har kommet borti en gjeng med fulle goth folk antagelig.

En som virkelig kan kalle seg metaller er kun en som hører på metal.
Man behøver ikke VÆRE noe, ha noen spesiell mening.
man trenger ikke gå med ti tonn nagler og masse sort sminke.
Det er bare mange som gjør det.

Du fremstiller Metal.-goth osv som hele gjengen er ute etter oppmerksomhet, men det var da ikke slik det startet?

Ronja skrev:
Jeg var på Redemption Goth og Metall på Midnight Cafe for en måned siden, å... ja... En del av de folka der.. *stønne* Finnes mye drittfolk innenfor metallmiljøene, og utrolig mye bra folk.

Metallfolk, poenget mitt er at man ikke skal dømme musikken etter hvordan folk oppfører seg/kler seg. Som de hadde buksa nede på rompa har INGENTING med musikken å gjøre, dermed er heller ikke rap dårlig fordi noen går med buksa nesten nedenfor bokseren. Heller ikke fordi NOE av musikken er dårlig, var metallfolk jeg traff, ikke goth. Jeg vet at du sier der, du trenger ikke å forklare for meg, har masse venner blandt metallfolka og gothfolka i Kristiansand, hører selv på metall.

Så, kom med ett eksempel på at jeg mener at ALLE, ALLE er ute etter oppmerksomhet, er du snill, siden du påstår jeg fremstiller det det slik, som et et sitat fra meg da. Og jeg vet veldig god at det ikke var slik det startet, har jo vist det ovenfor.

Glahn skrev:
Høres mistenkelig ut som fulle folk, ja. Tror neppe det at de var "metallfolk" var det som gjorde at de oppførte seg som de gjorde..

Som poenget mitt var.

InnleggSkrevet: Søn 25 Jul 2004, 19:52
Ennasus
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005
Uansett hva man er, eller hvordan miljø man henger i vill det alltid finnes wannabe's. Disse gjør det ofte kun for å få oppmerksomhet.

Men jeg kan være enig i at de fleste spesielle stiler må jo bunne i en trang til å vise at man er annerledes..?

I tennårene var jeg (som de fleste andre) gjennom perioder hvor jeg var punker, gothik, fjortis babe, femenist m.m. Og da med de følgende kles stiler.. Selvfølgelig handlet det om å prøve ut ting, og finne meg selv osv., men selvfølgelig også å markere hvem jeg "var" i de forskjellige periodene (med klær, smykker og lignende).

Også av denne grund ser jeg ofte på gother, satanister og andre "ekstrem" stiler som litt umodene, fordi det var det jeg var når jeg holdt på. Det er min fordom! Men det finnes alltid unntak.

InnleggSkrevet: Man 26 Jul 2004, 15:57
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
jeg mener at man ikke trenger kle seg i svart for åvære gother..en gother er jo en som hører på musikk som har en dypere mening enn "i love you" Og de kan helle noe mot venstre siden i politikken.
Jeg tror egentlig det bor en gother i oss alle. Jeg syntes egentlig det bare er teit når folk kler seg kun i svart.de skal få lov for all del, men jeg syntes ikke det er noe poeng i det! Svarte mennesker kaller jeg dem, rett og slett fordi det ser så utrolig dystert ut. (jeg er ikke rasist eller noe) jeg tror egentlig at mange feiltolker gothere, mange kler seg i svart og tror at satanisme er det samme, det er jo bare tåpelig! man kan være kristen og gother! men den svarte klesstilen den er bare for dum! syntes jeg da..men så er jeg jo gal også..

InnleggSkrevet: Tir 27 Jul 2004, 16:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 6 av 7 [140 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet