Deprecated: substr(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /home/clients/d916b5fe1abb4c0bcbbf74b1fae9c043/sites/dsgf.no/forum/includes/bbcode.php on line 278

Deprecated: substr(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /home/clients/d916b5fe1abb4c0bcbbf74b1fae9c043/sites/dsgf.no/forum/includes/bbcode.php on line 278
DSGF.no :: Vis Temaet - Are there anyone out there?
DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
Are there anyone out there?
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 6 av 7 [122 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Neste
Av Innlegg
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004
Mulders-syndrom... Ønsket om Ä tro, uavhengig av bevis...

InnleggSkrevet: Sűn 30 Mai 2004, 03:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Oceanborn
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 05 Nov 2003
Javel. La oss si det finnes intelligente vesener pÄ andre planeter, noe det sannsynligvis gjÞr. Hvis disse er sÄ utviklede at de har funnet en mÄte Ä reise interstellart pÄ, vil de, pÄ samme mÄte som oss, lure pÄ om det finnes intelligente vesener der ute. Kanskje har de funnet opp mÄleinstrumenter og gjort beregninger som kan lede dem til oss. Hvis de da reiser hit og finner oss, hva skal de da gjÞre? KjÞre inn pÄ nÊrmeste flyplass med fartÞyet sitt, traske ut og smile til kamera? Fakta er at hvis en uidentifisert farkost hadde kommet inn i en stats luftrom, ville det sannsynligvis blitt skutt ned fÞr de hadde visst hva det var, og sÄ ville det brutt ut krig mellom verdens stater. Og selv om de skulle bli tatt ordentlig imot, hvor usannsynlig det enn er, ville de alltid mÄtte leve i frykt for Ä bli fanget, stilt ut pÄ museum, testet medisinsk osv. Hadde romvesenene sendt e-post til alle verdens regjeringer tror jeg heller ingen hadde tatt det for god fisk. Kanskje ville de heller ikke ha kontakt med en verden som styres pÄ denne mÄten, og nÞyde seg med Ä sette spor etter seg pÄ andre mÄter.

Noen her inne synes tydeligvis det er ustyrtelig morsomt at romvesener skulle ha reist flere lysÄr bare for Ä drive grafitti i maten vÄr, men nÄr du tenker pÄ alternativene, er det ikke helt bak mÄl.

Jeg synes det fremmes ganske mange merkelige pÄstander her: At alle kornsirklene kan lages med tau og pinner i lÞpet av 5 timer (noen ganger 5 minutter), at 85-90% av sirklene beviselig er falske osv. Noen firmaer har vurdert Ä lage falske kornsirkler som reklame, men ved beregninger har de kommet fram til at det ville tatt flere mann 5 dager Ä lage en ganske enkel sirkel, og det ville kostet svÊrt mye penger.

Glahn og Mr. Pin er visst ganske sikre pÄ at mennesker har gjort det, det eneste problemet de har er hvordan.
Jeg pÄ min side er ganske sikker pÄ hvordan, spÞrsmÄlet er bare hvem og hvorfor...

InnleggSkrevet: Tor 03 Jun 2004, 14:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Bare fordi noen firmaer har gjort noen innledende beregninger pÄ kostnader... Slike beregninger behÞver jo slettes ikke stemme - det finnes alltid vanskelige mÄter Ä gjÞre ting pÄ, og mindre vanskelige. Hvis det virkelig er folk som lager kornsirkler for moro skyld, og har holdt pÄ med det en stund, sÄ har de nok ogsÄ klart Ä utvikle metoder for Ä lage dem som er kjappe, effektive, og ikke koster mye - eksperter klarer gjerne slikt Smile

InnleggSkrevet: Tor 03 Jun 2004, 15:25
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Oceanborn
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Jeg ser at kilden din, Mr. Pin, baserer seg nye paa at de to gamlingene i England tilstod kornsirkler og beviste det med en demonstrasjon. Jeg har lest at demonstrasjonen var en fadese, og at de gjorde seg selv til skamme. Jeg synes ikke din kilde er mer overbevisende enn mine...

Dette innlegget er skrevet via WAP

InnleggSkrevet: Tor 03 Jun 2004, 15:29
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ocean, jeg kan da knappest annses som en kilde, jeg referer jo kun til andre kilder. Wink Jeg baserer meg forÞvrig ikke pÄ to gammle menn i england, men pÄ det jeg kan finne av fornuftig skeptisisme pÄ nettet. Jeg kan jo anbefale deg Ä Äpne de linkene jeg har lagt ved Ä lese (eller skumme over) innholdet. Jeg har blandt annet lagt ved denne linken : http://www.circlemakers.org/nztrip.html hvor tre mann etter sigende skal lage en stor komleks sirkel for tv, jeg har dog ikke set programmet.

Årsak og sammenheng er en ting jeg prĂžver Ă„ legge litt vekt pĂ„, selv om det mot formodning ikke skulle vĂŠre mennesker som sto bak disse figurene er ikke det for seg bevis pĂ„ at det er rommvesner. For Ă„ ta et eksempel :

La oss si at det finnes nisser, noe vi ikke kan utelukke. Hvis sÄ vet vi fra folketroen at sagte nisser er skÞyere med magiske evner. Hvis nevnte nisser skulle finne det for godt kunne de sikkert lage figurer i Äkre for Ä lure folk, derav kan Äkerfigurer likegodt 'bevise' at det finnes nisser. Eller kanskje det er Djevelen som stÄr bak, eller kanskje det er spÞkelser. Min nisse teori er ikke nevneverdig dÄrligere eller bedre enn ufo teorien, eller noen annen overnaturlig teori. Det foreligger ingen beviser for noen av disse, men folk er mer troende til Ä tro pÄ romvesner enn nisser.

Filosofering over romvesner og deres uransakelige veier (som tydeligvis involverer Ä bruke engelseke Äkre som etch-a-sketch) er altsÄ ikke veldig overbevisende som bevis.

Hva fakta anngÄr er det ikke en nÞdvendighet at uidentifiserte fartÞy ville skytes ned pÄ Þyeblikket, det er ganske vanlig Ä sjekke hva man skyter pÄ fÞr man skyter. Dette er ikke fakta det er det du tror, og det er to ganske forskjellige ting. Samme med ideen om at de ville blitt 'fanget', hvorfor i alle verdens dager skulle noen ha gjort det?! Hva i huleste skulle vÊre poenget?

Da jeg nevnte e-mail var det ment som en liten spÞk, men man burde gÄ ut fra at de kunne sende radiomeldinger til nasjonale eller internasjonale myndigheter. Hvis de hadde Þnsket Ä oppnÄ kontakt med oss pÄ en eller annen underlig utradisjonell mÄte, burde de da ha oppdaget at det ikke virker en gang siden 70-tallet? Hvis de ikke Þnsket kontakt, ville de vel neppe giddet Ä bli her sÄ lenge bare for Ä tegne pÄ noen Äkre.

InnleggSkrevet: Man 07 Jun 2004, 12:23
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Oceanborn
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Jeg refererte ikke til deg som en kilde, Mr. Pin, jeg tiltalte deg og refererte til dine kilder. Hvis jeg hadde tatt meg tid til lengre utredninger om dette emnet, kunne jeg pÄ forhÄnd sagt at man ser for seg tre mulige svar pÄ KornsirkelgÄten: Romvesener, mennesker og naturÄnder, men at sistnevnte ikke levnes mye oppmerksomhet eller tiltro. Som du sier ville ikke romvesenene nÞdvendigvis bli skutt ned med en gang de entret atmosfÊren, men faren for det er overhengende. Du sier at de ikke ville bli fanget. Det stiller jeg meg uforstÄende til. Menneskets historie kryr jo av tilfeller der det unormale og spesielle har blitt dÄrlig behandlet, vitenskaplig testet og stilt ut til folkemassenes forlystelse, og de Þkonomiske interessene som ofte har drevet denne praksisen framover er ikke akkurat mindre i dag, snarere tvert imot. Bare tenk pÄ hvor mye penger et reklameselskap eller en forskningsinstitutt kunne tjent pÄ slike skapninger!

Du ser pÄ kornsirkelene og sier: Dette er blÞff, men om romvesener hadde sendt radiomeldinger eller andre beskjeder, eventuelt kommet hit in person, da hadde jeg trodd pÄ dem. Jeg mÄ bare fÄ trekke en dum paralell:
Det nye Testamente skrev:
Da sa den rike: "SÄ ber jeg deg, far, at du sender ham til mine fem brÞdre hjemme hos min far for Ä advare dem, sÄ ikke de ogsÄ skal komme til dette pinens sted." Men Abraham sa: "De har Moses og profetene; de fÄr hÞre pÄ dem." Han svarte: "Nei, far Abraham, men kommer det noen til dem fra de dÞde, vil de omvende seg." Abraham sa: "HÞrer de ikke pÄ Moses og profetene, sÄ lar de seg heller ikke overbevise om noen stÄr opp fra de dÞde."
PÄ samme mÄte vil de tvilende aldri tro, de vil alltid vÊre skeptiske. Du tviler/er skeptisk fordi du ikke vil tro.

InnleggSkrevet: Man 14 Jun 2004, 10:23
Debolaz
FrÀmling
FrÀmling

Ble Medlem: 14 Jun 2004
Re: Are there anyone out there?

Oceanborn skrev:
Nei, jeg snakker ikke om DSGF-forumet, men verdensrommet. Very Happy Har dere interessante synspunkter pÄ UFO-observasjoner, kornsirkler, bortfÞringspÄstander og vÄr mulige kontakt med utenomjordiske sivilisasjoner?

De aller fleste UFO observasjoner har man helt rasjonelle forklaringer pÄ. Det er vel dokumentert at samtlige kornsirkler er menneskeskapt, og det finnes heller ingen troverdige fortellinger om bortfÞringer.

For Ä sette pÄstandene ovenfor i bedre perspektiv anbefales at man ser "Penn & Teller's Bullshit" episode 3 av sesong 1, som omhandler nettopp dette.

Kontakt med utneomjordiske sivilisasjoner er derimot et mer interessant spÞrsmÄl, men dessverre sÄ er det ikke sannsynlig at det er et spesielt spennende svar man fÄr om man leter. Man mÄ ta i betraktning at alle potensielle sivilisasjoner vil uansett vÊre et betraktelig antall lysÄr fra oss. De aller fleste solsystemer vil ikke ha planeter som er i stand til Ä stÞtte utvikling av intelligent liv. Kommunikasjon over slike avstander er nesten praktisk talt umulig, da det vil ta mange Är, sannsynligvis mange titusner av Är, for et signal Ä nÄ hver vei. Transport vil ta et par titalls ganger lengre tid enn dette. Kontakt i noen nÊr eller middels fjern fremtid vil fysisk talt vÊre utelukket.

Men hvorfor ikke heller fokusere pÄ Ä lete etter intelligent liv pÄ vÄr egen klode? Very Happy

InnleggSkrevet: Man 14 Jun 2004, 11:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ocean :
Det finnes langt mer enn tre mulige forklaringer, det finnes sÄ mange forklaringer som man er i stand til Ä komme pÄ. Kanskje det er inteligente maur som stÄr bak, kanskje det er et naturfenomen, kanskje det er brÞdristeren til bestemoren min som gjÞr det i samarbeid med en amerikansk spionsattelitt... Vi kan rett og slett ikke bevise eller motbevise noen pÄstander med den informasjonen vi sitter inne med. Jeg Þnsker rett og slett Ä pÄpeke at selv i det usannsynlige tilfellet at det ikke skulle vÊre mennesker som stÄr bak er det ikke i og for seg bevis pÄ at det er romvesner.

Faren for at vi skal skyte ned romvesnene er marginal. Og da tar jeg ikke i betraktning at vi tydeligvis ikke kan spore skipene deres pÄ radar. Det er en pÄstand med lite hold i virkeligheten, eller kan du vise til noen gode eksempler pÄ dette.

Det at noen skulle fange disse romvesnene og putte dem i zologisk have er latterlig, beklager Ä si det. Dette er ikke elefantmannen eller den skjeggete damen, det er snakk om utenomjordisk inteligens, avanserte romvesner. Jeg Þyner ikke logiken i hvordan man kan tjene mer penger pÄ Ä stille dem ut i disneyworld enn pÄ Ä handle med dem, eller hvordan noen skulle fÄ tilatelse til Ä stille ut inteligente vesner mot sin vilje (de sliter da nok med Ä fÄ ha dyr i bur!). Den forskningsmessige gevinsten ville (trolig) vÊre minimal i forhold til hva man kunne oppnÄ ved gjensidig utveksling av informasjon. For ikke Ä nevne det latterlige i Ä risikere en konflikt med vesner med teknologi pÄ et slikt nivÄ som de mÄtte inneha. Hva et reklameselskap skulle gjÞre med dem er mer enn jeg er i stand til Ä fatte... Trenger jeg Ä si mer?

Jeg tviler fordi jeg tror pÄ fornuft og logikk framfor Þnsketenkning og fantasi. Dette er ikke religion, det er vitenskap og da hjelper det pent lite hva man Þnsker Ä tro pÄ, fordi virkeligheten vil innhente deg.

Ps. Jeg beklager hvis jeg er krass, jeg er beklageligvis en litt aggressiv debatant nÄr det kommer til disse emnene. Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Man 14 Jun 2004, 22:43
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Mr_Pin skrev:
kanskje det er brĂždristeren til bestemoren min som gjĂžr det i samarbeid med en amerikansk spionsattelitt...

DEN er jeg med pÄ!! det er de forbannede amerkianerne igjen! konspirasjon, roper jeg! KONSPIRASJON!! Shocked
men blir jeg hÞrt? neeeida.. gal, sier de.. gÄ bort, sier de..
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Ons 16 Jun 2004, 12:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
metaxa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Apr 2003
darkfrog skrev:
og lyset bruker 8 sekunder pÄ og treffe plantenen lengst unna sola i vÄrt solsystem,

Jeg synes det er litt merkelig at lyset bruker 8 sekunder fra sola til pluto mens det tar 8 minutter fÞr den nÄr jorden...

Shocked

InnleggSkrevet: Tor 01 Jul 2004, 22:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
metaxa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Occam's razor sier:

Hvis teori 1 sier at A + B + C
og teori 2 sier at A + B

for Ă„ forklare det samme fenomenet Velg teori 2.

Men den sier ikke at

teori 3, A + B

er Ă„ foretrekke framfor

teori 4, X + Y + Z

I sÄ mÄte er ikke Occam's razor relevant i denne sammenhengen.

Men det jeg lurer pÄ er hvem det er som sier at alle disse formasjonene var laget kun pÄ en natt? Det ser ut til Ä vÊre et framtredende argument, men det er jo det minst holdbare. Jeg gÄr ut fra at det er bÞndene som mener dette? Hvem sa rop om oppmerksomhet?

Og dette med at vitenskapsfolk skal ha bevist det ene og det andre om dette, sÄ skal det jo ogsÄ sies at vitenskapsfolk mente og fremla bevis om at jorden var flat, at gjenstander med ulik masse faller med ulik hastighet, at autistiske barn kan kommunisere ved hjelp av et tastatur og en medhjelper osv osv.

Jeg slÄr meg til det en eller annen sa her om at om du konkluderer med at en hypotese er sann pÄ grunnlag av negative bevis, kan du ikke lenger kalles vitenskapsmann.

InnleggSkrevet: Tor 01 Jul 2004, 23:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
metaxa skrev:
darkfrog skrev:
og lyset bruker 8 sekunder pÄ og treffe plantenen lengst unna sola i vÄrt solsystem,

Jeg synes det er litt merkelig at lyset bruker 8 sekunder fra sola til pluto mens det tar 8 minutter fÞr den nÄr jorden...

Shocked

DET var det ja Very Happy takk Very Happy

jeg VISTE det var noe med 8 Razz

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Fre 02 Jul 2004, 18:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Mr_Pin skrev:
Ellers mÄ jeg bare fÄ rydde opp i noen graverende faktafeil her. Lyshastigheten (C) er bare omtrent 300 000 km/s i vakum. Lyset fra sola bruker 8 min bare for Ä nÄ jorda. Pluto har en gj.snitts avstand fra sola pÄ 5 913 520 000 km (omtrent 39,5 ganger lengre unna enn jorda), lyset fra sola burde altsÄ bruke omtrent (8*39,5=) 316 min, eller litt over 5 timer til Pluto (en veldig grov beregning med mange ca tall).

*Kremt* Darkfrog, jeg pÄpekte et par smÄfeil hos deg for ganske lenge siden, men fikk jeg noen takk... Nei utakk er verdens lÞnn. Wink

InnleggSkrevet: Lűr 03 Jul 2004, 01:33
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
metaxa skrev:
Occam's razor sier:

Hvis teori 1 sier at A + B + C
og teori 2 sier at A + B

for Ă„ forklare det samme fenomenet Velg teori 2.

Men den sier ikke at

teori 3, A + B

er Ă„ foretrekke framfor

teori 4, X + Y + Z

I sÄ mÄte er ikke Occam's razor relevant i denne sammenhengen.

"one should not increase, beyond what is necessary, the number of entities required to explain anything" - William of Occam

Dette er den opprinnelige ordlyden, men som definisjon er Occam's razor mer utvidet enn som sÄ. I et koordinatordnet rom der du har to datapunkter, A og B, vil Occam's razor danne den rette linjen mellom disse punktene. Du kan forÞvrig tegne et nÊrmest ubegrenset antall avanserte matematiske kurver som gÄr gjennom disse punktene, men det ville vÊre en unÞdig komplisert modell.

Sett heller eksemplet ditt opp slik:
A + B + C = L
A + B = L
X + Y + Z = L

Hvem er minst komplisert?

Occam's razor er ikke relevant? Hvis du tenker pÄ at den ikke kan forklare fenomener som feks kornsirkler, sÄ er det heller ikke meningen. Den er heller et prinsipp om teoriutforming, og gjelder i alle teorier hos dem som bruker prinsippet.

InnleggSkrevet: Lűr 03 Jul 2004, 04:04
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
metaxa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Eyden skrev:

"one should not increase, beyond what is necessary, the number of entities required to explain anything" - William of Occam
Dette er den opprinnelige ordlyden...

Nei, den opprinnelige ordlyden er paa latin:
Occam skrev:

Pluralitas non est ponenda sine neccesitate

Det vil si, entiteter skal ikke pluraliseres utover det som er nĂždvendig.

To teorier som overlapper i elementer, men hvor den ene teorien har ett element mindre enn den andre, da er den teorien aa foretrekke. Den sier ikke at en teori er bedre bare fordi den har faerre elementer. Dette er vanlig misforstÄelse av Occam's razor.

Occam's razor forteller oss dermed ikke hvilke av teoriene i (1) som er aa foretrekke (og heller ikke hvilken som er minst eller mest komplisert);

(1)
A + B = L
X + Y + Z = L,

den sier kun at

(2)
A + B = L
er aa foretrekke framfor
A + B + C = L

poenget er at det er en stor forskjell mellom de to parene. I (2) er A og B representert i begge likningene, noe som ikke er tilfellet i (1). Ta for eksempel en kontrast mellom to teorier om fart. Den ene (f.eks. Newton) sier at fart = aksellerasjon x tid. En konkurrerende teori sier at fart = aksellerasjon x tid x masse.

a) v = a x t
b) v = a x t x m

Occam's razor vil i dette tilfellet fortelle oss at hvis 'a x t' kan forklare 'v' er det unÞdvendig Ä legge til 'i'. Med sÄ langt?

Hva om b-teorien hadde sagt at 'fart = iskrem x brus x nonstop'? Skjematisk:

a) v = a x t
b') v = i x b x n

I dette tilfellet sier ikke Occam's razor noenting, fordi en teori med to elementer av en type er ikke nĂždvendigvis mindre komplisert enn en teori med tre helt andre elementer.

Man kan si om a) og b), at a) er en delmengde av b), noe vi ikke kan si om a) og b'). Hvis jeg skal vÊre ekstra spissfindig kan jeg ogsÄ si at X, Y, Z ikke er et produkt av A, B og Z(?) og dermed ikke kan vÊre et resultat av pluralisering av elementer.

Analogien med en rett linje fra A til B er interressant i seg selv, fordi det skal litt tankeeksperiment til for aa resonnere seg fram til den. Mellom A og B finnes et uendelig antall punkter som den rette linjen mÄ skjÊre gjennom. En hvilken som helst kurve som ogsÄ skjÊrer gjennom A og B skjÊrer ogsÄ gjennom et uendelig antall punkter pÄ veien. Hva er mindre komplisert? Uendelig eller uendelig? Svaret ligger kanskje et annet sted? Ta en likning som definerer en rett linje (f.eks y = 3) i kontrast med en som definerer en kurve (y = x^2), hvor de i begge tilfeller passerer gjennom to punkter A og B. Heller ikke her kan Occam's Razor hjelpe oss. 3 er ikke mindre komplisert enn x^2, fordi x^2 ikke er en pluralisering av 3. Ta deretter et koordinatsystem og maal avstanden i rett linje fra A til B og deretter avstanden fra A til B langs nevnte kurve. I dette tilfellet er den lengre avstanden en pluralisering av den kortere og faller under Occam's razor. Spoersmaalet er hvilken av disse dimensjonene som gjelder for korteste vei fra A til B.

Poenget er at 'pluralisering' ikke betyr 'hvem har flest elementer'. Det betyr 'aa legge til elementer i tillegg til de man allerede har'. Det er muligens et inflĂžkt tankeeksperiment Ă„ innse at X + Y + Z ikke nĂždvendigvis er mer komplisert enn A + B, selv om det for det blotte Ăžyet ser slik ut.

Jeg har aldri trodd eller ment at en vitenskapelig metode som jo Occam's razor er kan _forklare_ fenomener, saa der har du misforstaatt meg. Det jeg mente aa si var at Occam's razor i dette tilfellet ikke kan brukes for aa velge mellom de to forklaringsformene ettersom jeg ikke ser i hvilken grad den ene er en pluralisert form av den andre.

Naar det er sagt saa finnes det selvsagt flust med gode grunner til aa tro at crop circles er en big hoax. For aa si det paa godt norsk Very Happy

InnleggSkrevet: Lűr 03 Jul 2004, 06:25
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003

InnleggSkrevet: Lűr 03 Jul 2004, 07:50
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
metaxa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

InnleggSkrevet: Lűr 03 Jul 2004, 08:08
metaxa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Men tilbake til det trÄden handlet om. Hvilken dokumentasjon foreligger som antyder at alle disse formasjonene ble laget pÄ en natt?

InnleggSkrevet: Man 05 Jul 2004, 20:36
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
metaxa skrev:
Men tilbake til det trÄden handlet om. Hvilken dokumentasjon foreligger som antyder at alle disse formasjonene ble laget pÄ en natt?
Rett og slett utallige bÞnder som oppdager dem pÄ morgenen, og vet de ikke var der kvelden fÞr.. de siste 5-10 Ärene er det ogsÄ blitt tatt i bruk cropcams i det omrÄdet i england som er mest utsatt, altsÄ kameraer som forbannede bÞnder setter opp for Ä finne ut hvem som fucker opp Äkerne deres.. disse kameraene oppfatter sjelden eller aldri noenting, dersom de gjÞr det er det gjerne en form for lyskule som hoverer over Äkeren en stakket stund.
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Tir 06 Jul 2004, 07:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
metaxa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ønskemestern skrev:
metaxa skrev:
Rett og slett utallige bÞnder som oppdager dem pÄ morgenen, og vet de ikke var der kvelden fÞr.. de siste 5-10 Ärene er det ogsÄ blitt tatt i bruk cropcams i det omrÄdet i england som er mest utsatt, altsÄ kameraer som forbannede bÞnder setter opp for Ä finne ut hvem som fucker opp Äkerne deres.. disse kameraene oppfatter sjelden eller aldri noenting, dersom de gjÞr det er det gjerne en form for lyskule som hoverer over Äkeren en stakket stund.

Heh, ja, det var det med dokumentasjon da.

Oppmerksomhetssyke bÞnder stoler jeg ikke mye pÄ.

InnleggSkrevet: Tir 06 Jul 2004, 08:27
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 6 av 7 [122 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet