|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
cybersin
Främling

Ble Medlem: 27 Aug 2005 Innlegg: 20 Bosted: FREDRIKSTAD
|
11 september 2001
Nå er det 4 år siden på dagen. 11 september 2001 står hamret inn i mine små grå som om det skulle vært den eneste dagen i mitt liv.
11 september 2001 : Var på militær øvelse i nord-norge. Vi ble brått bedt om å avslutte de oppgaver vi holdt på med. Vi satt oss ned på en ås oppe i de nord-norske skogene og ryktene begynnte fort å rulle inn. Etter en times tid ble vi bedt om å komme ned på møteplassen som vi hadde opprettet nede i dalen. Vi foretok en oppstilling, og etter de faste tilslagene med opptelling og avmelding fikk vi høre fra kapteinen hva som hadde skjedd "2 fly hadde styrtet i WTC og 1 fly hadde fløyet rett inn i Pentagon. Og 1 fly var styrtet i bakken". Alle som hadde familie I New york eller Washington fikk ta en telefon for å forsikre seg om at alt var ok. Vi gikk tilbake til åsen og satt oss ned og begynte straks å diskutere. Var det sant? Var denne utalelsen en del av øvelsen for at det skulle virke mer ekte? Vi ble faktisk forbanna på de ansvarlige for øvelsen for å finne på en sånn spøk. Vi trodde jo absolutt ikke at det var sant. Øvelsen fortsatte uten stans, og når vi kom inn til leieren noen dager senere satt alle klistret foran skjermen i TV-stua..... Det var faktisk sant. Den største, og mest samensatte terrorhandlingen var faktisk gjennimført.
tusenvis av mennesker og dyr døde pågrunn av politiske og religiøse motsigelser. Selvom terror har vært en del av verden i lang tid, så er vell denne terrorhandlingen den alle husker.
Det var starten på en ny krig i Afganistan, og personlig mener jeg at det heller ikke ville vær noen Irak-krig hvis dette ikke hadde skjedd. Er krigen slutt? Er vi i starten av en ny verdenskrig basert på religiøse motsigelser? Hvordan vil det ende? Er det kanskje nå mennesket er i ferd med å utslette seg selv?
Noen flere som husker denne dagen, og har en mening om hva det har medført?
|
Skrevet: Søn 11 Sep 2005, 22:46 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
der kan du se,er det jeg alltid har sagt; religion er så ubrukelige og tåpelig.
jeg mener,hvilken GUD er det som forteller dem at man skal gå og drepe masse menesker...Bush gjør det jo fordi han vil,ingen gud som forteller han noe der.Religion skulle vært straffbart
jeg husker 11 september godt ja,var mamma som ringte meg fra jobben og sa hun hadde hørt noe om det på radioen,jeg trodde ikke særlig på det før jeg faktisk skrudde på tven.var ganske sterkt syn egentlig.
så kom jo detta andre flyet og traff det andre tårnet.jeg ble rett og slett fly forbanna,at noen kunne gjøre sånt?la oss bombe mekka tilbake??neh,de kan få ha den,er sikkert ikke verdt og bruke bomber på,er jo bare en stein,de finner ny
så på den dokumentaren på Discovery igår om de folka som satt i det ene flyet som styrta,hvordan de gjorde opprør og forhindret flyet i og styrte i det hvite hus(som det sannsynelighvis var på vei til),det var ganske stilig,at ingen av de andre flypassasjerne i de andre flyene tenkte på det
neways,det er 4 år siden,og jeg syntes det er litt tåpelig at det fortsat er i mediene,get on with it already.
var som når denna flodbølgen kom,hørte jo ikke om no annet en den friggin flodbølgen i evigheter,blir irritert på sånt
og jeg tror vi er i en ny verdenskrig,om ikke en så ødeleggende som de 2 forje verdenskrigene så er det ihvertfal ille,terroristene har jo slått i både London og Madrid,Danmark står for tur og jeg garanterer at Norge kommer ikke til og bli glemt.og for og være ærlig er jeg litt bekymret,jeg VET at det kommer,jeg bare vet ikke når og hvor,og jeg gruer meg evig til den dagen.
det jeg lurer på er hvorfor vi ikke hører litt på dem.de sier klart ifra at hvis vi ikke fjerner soldatene våre fra dems "hellige land" så vil det få konsekvenser i form av terror...når så ustabile folk som Al Quida(eller hvordan det staves)kommer med en sånn trussel så burde man vel høre på hva de sier?man setter vel ikke stolthet forran uskyldige meneskeliv?
den dagen JEG blir diktator i norge,da blir det andre boller 
|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Man 12 Sep 2005, 07:30 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellWood
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 04 Mai 2005 Innlegg: 407
|
Jeg var på jobb i oslo et seted, og hørte på p3.
NYHETENE BRYTER INN MED EN EKSTRASENDING...Det har kommet raporter om at et fly har kresjet inn i wtc....osv osv.
- Jeg tenkte mitt.
ja vell en drita småflys pilot som har tryna inn i toppen av bygningen eller noe i den stilen.
Men så kommer skjefen min inn og faktisk ber meg legge ned arbeide og komme inn for og se på CNN i pauserommet. Da forsto jeg at dette ikke var noe vanlig ulykke.
- Og da,da jeg akkurat har satt meg ned og ser de forferdlige bildene av en skyskraper i brann. Da kommer det enda et fly og BARE KRESJER rett inn i det andre tårnet.. Minne første reaksjon var. Faen så ikke piloten det tårne i full fyr og flamme.... så slo det meg... det var med viten og vilje at flyene styrtet inn i de amrikanske stolthetene.
Sammtideig som hele værdens øyne er rettet mot USA kommer meldingene om to nye fly uten kontakt med pilotene. Pentagon ble rammet og tårnene raste forran øynene våre,jeg trodde det aldri skulle stoppe.
11 september 2001 var en av de mest absurde dagene i mitt liv til da.
- Forøvrigt tror jeg at verden lenge har vært i en religions krig, og at den stadig vill øke i omfang....
|
Skrevet: Man 12 Sep 2005, 09:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Jeg visste nada før jeg kom på jobb, i en expert-butikk(sier seg selv at vi hadde TV-er på). Mens jeg skiftet sa noen "har du hørt om det flyet som krasja" osv, og tenkte ikke særlig mer på det.. Men da jeg kom ut i butikken var det to kunder der. De sto side om side med alle ansatte og bare glante på tv-skjermene, da det andre flyet kom. Det har aldri vært en dag med færre kunder på jobb, og ALLE kundene som kom inn, bare røsket med seg en TV, betalte og løp hjem og benket seg. Jeg synes det største inntrykket var når bygningene begynte å kollapse på direkten, for det så jo ikke ut som så mye ble rammet av selve flyene.. men da alt raste.. Det var en merkelig dag..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Man 12 Sep 2005, 09:48 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Jeg kom hjem fra forelesning på Blindern, skrudde på TVen, zappa gjennom kanalene, og... Så både tårn 1 og tårn 2 kollapse på direkte'n. Helt, fullstendig uvirkelig.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tir 13 Sep 2005, 19:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Jeg satt på hybelen jeg hadde den gangen, ved Kyvannet i Trondheim, og hørte på P3 med et halvt øre. Plutselig begynner radiværten og bable om et fly som som hadde kræsjet inn i WTC.
Jeg syntes det var mærkelig, men trodde kanskje det var en eller annen P3 spøk..
Så banker en av de andre i hybel-kollektivet på døra mi, og jeg blir med inn til han å ser det på PCen hans. Da skjønte jeg at det var alvor.
Jeg beina hjem til mor og benka meg foran TVen. Der satt jeg vel det meste av dagen i skrekkblandet fryd og forundring, som resten av den vestelige værden.. Live action.
Ganske surealistisk dag, ja.
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Ons 14 Sep 2005, 13:15 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Jeg satt og spiste middag i messa på Luftforsvarets skolesenter Kjevik, vi var blant de siste som spiste (halv seks eller rundt der?). Det kom en befalskoleelev inn og sa at vi måtte komme og se på tv, noe fælt holdt på å skje. På vei ut la jeg merke til at messa var helt tom, også for de ansatte.
Når vi kom oss over i nabohuset og fikk se på TV, så snakket CNN om at det muligens var en bombe som hadde gått av (veldig kort tid etter første kræsj). Etter 10+ min med ville spekulasjoner fra CNN og oss kom fly nummer 2 og kræsjet inn i det andre tårnet. Det var vel rundt da det kom meldinger om at et fly hadde kræsjet i pentagon og.
Vakthavende befal kom og informerte oss om at de muligens måtte ha flere vakter, beredskapen gikk jo opp. Det skjedde en onsdag(?) og jeg skulle være i vakta fra fredag-lørdag, og det var litt ekstra oppstyr på oppstillinger og annet de neste dagene.
Ganske rart og se live fra NY og se fly nummer 2 komme, for så å se at tårnene raste sammen. Jeg tror neppe jeg glemmer den dagen.
|
Skrevet: Ons 14 Sep 2005, 14:51 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
cybersin
Främling

Ble Medlem: 27 Aug 2005 Innlegg: 20 Bosted: FREDRIKSTAD
|
Beredskap
Ja det med beredskapen var snodig. Fra ingen beredskap til Klasse B-beredskap. Før vi dro ut på øvelsen holdt det med å bare vise at vi i det hele tatt hadde en vernepliktsbok, mens når vi kom inn igjen måtte vi levere vernepliktsboken så de kunne kontrollere bilde og full pakke. Når vi skulle stå vakt så måtte vi brått stå med skarpe skudd, og være en hel del flere i vakta.
Etterfølgende øvelser ble forsyningene endret. Ingen flere A og B pakker siden disse ble stoppet utlevert grunnet beredskapen. Måtte fly rundt med brød og pålegg. I steden for 2 små pakker til hver person måtte vi nå drasse rundt på en søppelsekk med mat til alle på laget.
Var vell egentlig beredskapen som gjorde at man forsto alvoret fullstendig.
Så var jo vi i Bardufoss så utrolig heldige at vi måtte beholde B-beredskapen ekstra lenge i forhold til resten av landet, grunnet forhold som jeg ikke helt vet om jeg bør si. Derfor holder jeg kjeft. Men det betydde jo enda mere vakter. JIPPI!!!!!
Men det som overrasket meg var at de fleste befalene faktisk ble mer nervøse enn oss menige. Og de skal holde styr på troppene i en evt. krig. HAHAHAHA!!!!!!!!
|
Skrevet: Ons 14 Sep 2005, 21:30 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
| haakoo skrev: | Jeg satt og spiste middag i messa på Luftforsvarets skolesenter Kjevik, vi var blant de siste som spiste (halv seks eller rundt der?). Det kom en befalskoleelev inn og sa at vi måtte komme og se på tv, noe fælt holdt på å skje. På vei ut la jeg merke til at messa var helt tom, også for de ansatte.
Når vi kom oss over i nabohuset og fikk se på TV, så snakket CNN om at det muligens var en bombe som hadde gått av (veldig kort tid etter første kræsj). Etter 10+ min med ville spekulasjoner fra CNN og oss kom fly nummer 2 og kræsjet inn i det andre tårnet. Det var vel rundt da det kom meldinger om at et fly hadde kræsjet i pentagon og.
Vakthavende befal kom og informerte oss om at de muligens måtte ha flere vakter, beredskapen gikk jo opp. Det skjedde en onsdag(?) og jeg skulle være i vakta fra fredag-lørdag, og det var litt ekstra oppstyr på oppstillinger og annet de neste dagene.
Ganske rart og se live fra NY og se fly nummer 2 komme, for så å se at tårnene raste sammen. Jeg tror neppe jeg glemmer den dagen. |
Klokkeslettene dine rimer ikke helt.. Jeg kom på jobb rett før fire, og akkurat da styrtet det andre flyet..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tor 15 Sep 2005, 11:53 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Apr 2003 Innlegg: 342 Bosted: Oslo
|
Jeg sov meg gjennom hele greia i leiligheten min i Montreal den dagen og skjønte ikke bæret før jeg dro på datasalen for å sjekke e-post sent på ettermiddagen. Jeg trodde det var Aftenposten's forsinkede aprilspøk, og måtte sjekke et ti-talls andre nettsider før det gikk opp for meg. En av foreleserne mine var stuck hos familien i Brooklyn, og vikaren kunne forsikre oss om at han var i live, men kom seg ingen vei, hvertfall ikke ut av byen og tilbake til Montreal. Alle grenser var jo stengt. Sprøtt.
|
_________________ Colorless green ideas sleep furiously (Noam Chomsky)
Skrevet: Tor 29 Sep 2005, 20:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |