|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Valget 2005
Ap, Sp og Sv eller Høyre, KrF, og Venstre?
Dette er jo ett spesielt valg, ettersom vi etter valget sannsyneligvis bare ha to alternativ..
|
Skrevet: Man 05 Sep 2005, 10:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Bondevik bør definitivt IKKE blir statsminister en gang til. Men det tror jeg neppe han blir selv om Høyre & Kompani skulle vinne valget. Sosialistene har jeg helt gitt opp - med skatt og avgifter skal landet bygges, er visst deres valgspråk. Fingra av penga mine, jeg trenger dem selv!
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Fre 09 Sep 2005, 17:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
hmm, jeg har mye til overs for sosialistene jeg. f.eks bompenger til utbedring/bygging av kollektivtrafikk er jo genialt, og ikke minst gjennomførbart. alt i moderasjon. tenker man realistisk gjør det ikke så stor forskjell hvem som er i regjering uansett.
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Fre 09 Sep 2005, 17:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Synea
Varm i trøya

Ble Medlem: 14 Mar 2005 Innlegg: 66 Bosted: Oppegård
|
SV.
|
Skrevet: Lør 10 Sep 2005, 20:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
Høyre ftw
likte at de ville ha mer kunnskap i skolen slutte og sy silkeputer under armene på elever osv,det hadde vært no
|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Søn 11 Sep 2005, 19:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Internatet neste.. ?
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Man 12 Sep 2005, 09:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
jeg hadde eid hele internatet 
|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Man 12 Sep 2005, 10:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Bompenger til utbygging av kollektivtrafikk når Norge tjener oljepenger som bare fy? Når bilistene fra før av betaler avgifter i lange baner, og særdeles lite av disse avgiftene blir brukt til å utbedre veiene her i landet? Svært mange folk trenger faktisk bil - kollektivtransport er ikke noe alternativ for dem, og svært mye transport av varer går også på veiene fordi tog enten ikke er praktisk eller økonomisk gjennomførbart. Bygg gjerne ut kollektivtrafikken - det trengs - men kom ikke og si at bompenger er nødvendig for å finansiere det.
Forøvrig regner jeg med at med dette valgresultatet, så bør jeg binde renta på studielånet mitt...
|
Skrevet: Tir 13 Sep 2005, 19:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Glahn skrev: | Bompenger til utbygging av kollektivtrafikk når Norge tjener oljepenger som bare fy? Når bilistene fra før av betaler avgifter i lange baner, og særdeles lite av disse avgiftene blir brukt til å utbedre veiene her i landet? Svært mange folk trenger faktisk bil - kollektivtransport er ikke noe alternativ for dem, og svært mye transport av varer går også på veiene fordi tog enten ikke er praktisk eller økonomisk gjennomførbart. Bygg gjerne ut kollektivtrafikken - det trengs - men kom ikke og si at bompenger er nødvendig for å finansiere det.
Forøvrig regner jeg med at med dette valgresultatet, så bør jeg binde renta på studielånet mitt... |
Spørs om ikke renta skal bindes imorgen ja, de anslo 15000 i ekstra rentekostnader for et lån på 1 mill, og jeg har nærmere 1,3..
Og bil-politikken.. Don't get me started..
Jeg MÅ bruke bil. Jeg er handelsreisende med egen bil og kilometergodtgjørelse.. Vel, bensinprisen går opp, men Statens Kilometersatser er den samme! 2,40 får jeg nå pr kilometer, og dette skal dekke ALLE bilutgifter i jobb, inkl. andel av forsikring, service, dekk osv. Vel, med 24kr mila på en bil som bruker rundt liter'n, da er det ikke mye igjen til det andre!
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tir 13 Sep 2005, 21:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Hvorfor i alle dager tror dere at det er regjeringa som styrer renta?
Renta kommer neppe til å øke nevneverdig i nærmeste fremtid, hovedsaklig på grunn av sinsyk oljepris og medfølgende sterk krone. Øker Norges Bank renta mer, vil krona sterke seg mot utenlands valuta.
Takke seg til en regjering som ikke spyr ut alle oljepengene med en gang vi får de inn.
|
Skrevet: Tir 13 Sep 2005, 22:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Oljen varer ikke evig, hold litt igjen på penga! Ingen har vondt av litt skatter og avgifter. Det er til alles beste! Jeg skatter i Danmark, og betaler derfor 10% mer en dere! -Sytepaver..
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Ons 14 Sep 2005, 13:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Man liker å tro at regjeringas politikk ihvertfall har en eller annen slags påvirkningskraft på rentenivået.
Skatter til Danmark, ja - og nyter samtidig godt av dansk prisnivå.
|
Skrevet: Tor 15 Sep 2005, 14:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |