DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Brune utsteder i Oslo
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [7 Posts]  
Av Innlegg
IceRose
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 07 Mai 2005
 Brune utsteder i Oslo

Jeg trenger nødhjelp.

Jeg jobbet engang på en trivelig pub som var opprinnelig en gammel sjøbu. Her spilte man trivelig musikk og leide ofte inn irskinspirerte trubadurer som medførte endel skjærende falsk fremføring av drikkeviser i allsang. Og jeg savner dette. Ikke bare musikken, de må gjerne spille alskens rock.

Problemet mitt er at jeg av en finurlig grunn havna litt i metalmiljøet helt uten å ha mer enn sånn passe interesse for dette. Så jeg blir dradd med på harde utesteder, Einherjerkonserter.. bah. Men savner et koselig sted. Så hjelp nå, folkens. Kom med tips til steder der folk faktisk kan prate sammen, men hyggelig atmosfære, uten rein metall på DJ-menyen og helst uten såpepop.

Det hadde vært kjempetøft å finne et sted nær der jeg bor. Bor like ved Sinsenkrysset, så man har jo i praksis gåavstand til Sentrum. Dersom man ikke er litt lat. Det som hører best ut vil bli sjekket ut i en grundig "pub-turné" engang i snar fremtid.

InnleggSkrevet: Man 15 Aug 2005, 22:16
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
ellWood
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 04 Mai 2005
Hmmm. Dublins, Møllers(Mye metal), Mono....Løkka bar og pøb(personlig favoritt). Garage...Faen a det er masse på løkka som jeg ikke husker navn på. Cool Cool

InnleggSkrevet: Man 15 Aug 2005, 22:34
IceRose
Varm i trøya
Varm i trøya

Jeg må vite mer. Hvor ligger dem? Møllers kjenner jeg til. Selvsagt. Der, John Dee og Elm Street er de stedene jeg har vært mest på. Og Last Train.

Men hvor ligger disse andre du nevner?

InnleggSkrevet: Man 15 Aug 2005, 23:06
calyptomena
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Mar 2005
Jeg kan godt foreslå noe, og til og med være med Wink

Spasibar!!! Spasibar er det merkeligste, morsomste konseptet jeg har vært borti. Tenk interiør fra 60 og 70-tallet møter Lenin møter sære duppeditter av ymse størrelse møter norske hippe ungdommer. På en kul måte. Et av de mest snakkevennlige stedene jeg har vært borti også, men de spiller musikk. Husker ikke hva slags, men det må jo ha vært sært det også. Wink

Fant et pussig lite sted som heter Belfry`s for noen måneder siden. Ligger ved Stortinget omtrent, inn en av sidegatene ved statuen borte ved Tostrup uteservering. Der spiller de behagelig snakke-volum musikk, og serverer masse spennende øl. Okei, så er det i utgangspunktet en fotballpub, og klientellet er vel i 40-åra tidlig på kvelden. Men senere på kvelden blir det ikke så verst. Og så har de en morsom bartender fra England, som kaller deg "love" hvis du er jente, og som ikke snakker norsk Smile Og biljard i kjelleren.

Ellers er Cacadou langt nede i Torggata en slager, hvis de har åpnet igjen. Volumet på musikken varierer, men jeg har ført samtaler der. Spiller mye the Cure og Pixies og den typen musikk, med mindre det er noen andre som har overtatt nå.

Garage. Vel og merke oppe, ikke nede (der er det høy musikk). Kult interiør og litt rocka klientell, men ofte mye forskjellige folk. Digge sofaer om du kommer litt tidlig.
Men har opplevd å gå for streit kledd og få høre at "det er fullt", selv om det slett ikke så fullt ut Wink

Mono? Neineinei, man kan ikke snakke på Mono.

InnleggSkrevet: Man 15 Aug 2005, 23:26
IceRose
Varm i trøya
Varm i trøya

Her er jo finurligheter som lokker... MÃ¥ testes. Very Happy

*nynne* Man må bare vente på lønna si.. *plystre*

InnleggSkrevet: Tir 16 Aug 2005, 11:39
Findus
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 11 Apr 2004
calyptomena skrev:
Jeg kan godt foreslå noe, og til og med være med Wink

Spasibar!!! Spasibar er det merkeligste, morsomste konseptet jeg har vært borti. Tenk interiør fra 60 og 70-tallet møter Lenin møter sære duppeditter av ymse størrelse møter norske hippe ungdommer. På en kul måte. Et av de mest snakkevennlige stedene jeg har vært borti også, men de spiller musikk. Husker ikke hva slags, men det må jo ha vært sært det også. Wink

Det hørtes ut som en kul plass, så jeg måtte nesten google det litt.
De har en interessant hjemmeside.
Kartet tyder på at dette er en litt spesiell plass.

Hva med pub-teste-treff? Wink

InnleggSkrevet: Tir 16 Aug 2005, 20:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Enyen
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 14 Jul 2005
The Dubliners er jo en irsk pub, drevet av irer/engelskmenn. Tror den ligger i en paralellgate av Karl Johan til venstre når du ser opp mot Egertorget fra Oslo S. Litt i nærheten av RockIn, Mamma Mia (fantastisk god italiensk is) Noen som skjønte dette? Ikke jeg heller....
*Ubrukelig på å forklare veien*

InnleggSkrevet: Lør 20 Aug 2005, 18:06
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [7 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet