|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lastebil
Spitzy (!)

Ble Medlem: 08 Okt 2003 Innlegg: 136 Bosted: Trondheim
|
Piller og alkohol
Løser ingen problemer i seg selv, men kan sette deg i bedre stand til å løse problemene dine
*Føle seg litt politisk ukorrekt*
|
Skrevet: Ons 19 Jan 2005, 02:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Det var et bombastisk utsagn. Og jeg tror ikke på det for fem flate øre.
Jeg har aldri sett noen bli bedre i stand til å løse sine problemer ved å drikke eller ta piller. Derimot har jeg sett noen bli i dårligere stand til å løse dem ved å gjøre det.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Ons 19 Jan 2005, 03:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004 Innlegg: 1049
|
Virker ikke på Bush.
*Føle seg VELDIG politisk korrekt*
|
Skrevet: Ons 19 Jan 2005, 03:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lastebil
Spitzy (!)

|
Jaja.. Tenkte egentlig jeg skulle skrive ett eller annet om sånn antidepp ol bare setter en i bedre stand til å løse problemer, men det hørtes jo ut som et innlegg som faktisk kunne høre hjemme på hjernemasse *Gudforby*
Akk, hvor er flammekrigerne hen? Ingen bombastiske diskusjoner
Bush er vel et fint eksempel på at høyt alkoholforbruk ikke lager mors beste barn nødvendigvis ja 
|
Skrevet: Ons 19 Jan 2005, 16:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Vi er dritt lei forsøk på å lage usaklige og provoserende diskusjoner og gidder ikke svare.
|
Skrevet: Ons 19 Jan 2005, 18:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lastebil
Spitzy (!)

|
Du svarte!
*Peke på*
Var ikke forsøk på usakelig diskusjon egentlig, mer at jeg var trøtt når jeg skrev det.
Menne, alkohol er ganske angstdempende da. Lett å bli avhengig og. Men brukt riktig så kan det virke positivt på sosiale forhold.
Er en grunn til at det er det mest? brukte rusmiddelet verden over
|
Skrevet: Ons 19 Jan 2005, 19:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BlueNova
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003 Innlegg: 612 Bosted: altfor nær drammen
|
Re: Piller og alkohol
Ahura Mainya skrev: | Løser ingen problemer i seg selv, men kan sette deg i bedre stand til å løse problemene dine
*Føle seg litt politisk ukorrekt* |
Overhodet ikke enig der. Kjenner folk som har trodd det du sier der og det har endt med et selvmord.
SÃ¥.... Alkhol fikser ingen ting, Piller fikser ingen ting, Alkohol OG piller fikser ingen ting.
|
_________________ la mayyitan qadirun yatabaqa sarmadi
fa itha yaji ash-shuthath al-mautu qad yantahi
Skrevet: Ons 19 Jan 2005, 21:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Allikevel bruker man piller for å lindre sinnslidelser, og alkohol er og blir en hyppig brukt metode for å løsne opp folk litt i diverse sitasjoner.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Ons 19 Jan 2005, 22:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004 Innlegg: 1049
|
Det er individuelt hva som er bra for deg. Menneskenaturen er komplisert, og man kan ikke avskreve noe som helst. Heller ikke favorisere det.
|
Skrevet: Ons 19 Jan 2005, 23:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fungi
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004 Innlegg: 267
|
Har iallefall hørt at med antidepressiver blir man mer depressiv etterpå enn man var før selve lykkefølelsen. Dessuten er det jo mange stoffer (f. eks. alkohol) som bare forsterker den stemningen du er i (dvs hvis du er glad blir du gladere, men hvis du er trist blir du bare deppa). Men jeg skal ikke si noe sikkert, fordi jeg mangler erfaring.
|
Skrevet: Fre 21 Jan 2005, 20:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
det er ikke sånn at alkohol eller piller kan være midlertidige løsninger på psykiske problemer. du kan se det på folk som har brukt det, de har forandret seg. det er en midlertidig forverring.
|
Skrevet: Tor 27 Jan 2005, 15:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Piller og alkohol løser alle problemene dine.
Det blir jo noen andres problem å skaffe penger til kiste osv...
|
Skrevet: Fre 28 Jan 2005, 19:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
Piller kan være svært bra for mange, bare tenk på de medisinene som fins. Men å kombinere piller med alkohol er å be om bråk. Anti-dep piller er noe jeg vil holde meg langt unna selv, men er bevist at kan hjelpe mennesker i stressede forhold som samlivsproblemer etc. Vil ikke si at piller er dumt i alle tilfeller, men dødelig er det med alkohol. 1x1=3 eller noe slikt er vel virkningen...
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Søn 14 Aug 2005, 17:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Findus
Spitzy (!)

Ble Medlem: 11 Apr 2004 Innlegg: 176 Bosted: Oslo
|
Alkohol løser veldig få problemer, men det forandrer gjerne situasjoner og folk, også til det positive noen gang.
For de som mener at man alltid skal være ærlig, konstant, så må jo alkohol kunne regnes som en delvis løsning på en del personer. Det er mye som kommer fram fra fulle folk som de aldri i verden hadde innrømt i edru tilstand. Men hvor ofte det kommer noe positivt ut av det, bortsett fra at de faktisk er ærlige, ja det er en annen sak.
Å si at ingen piller hjelper personer blir så dumt sagt at jeg nekter å tro at noen virkelig mener det.
Men det er veldig mange typer piller som ikke hjelper og bare gjør ting verre, det er jeg enig i.
|
Skrevet: Søn 14 Aug 2005, 20:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |