DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
P-Plaster
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 3 av 3 [49 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3
Av Innlegg
Melody
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 01 Aug 2005
P-plaster er det som har fungert dårligst for meg. Dyrt, skjemmende, klør osv. Brukte å tape fast endene med litt vanlig sånn plastertape, men det ble bare stress.

Nå høres det ut som jeg skryter, men helt, helt ærlig, så kan ikke kjæresten min bruke kondomer, fordi han er for stor. Han har forsøkt sånne xxl på kondomeriet også, men de er bare lengre og ikke breiere enn vanlige.

Og jeg blir rene fjortisen når jeg går på hormoner. Har brukt p-piller siden jeg var 16, ulike typer, også minipiller, men var noe galt med alle sammen. Går på yasmin nå, og det har fungert greit, men jeg tror de gjør meg litt deprimert, så over til det egentlige poenget mitt:

www.pearly.no!
Kom tilfeldigvis over denne siden en dag. Jeg har også vert skeptisk til såkalte sikre perioder, men dette aparatet virker utrolig greit, og sies å ha 99,3% sikkerhet. Man putter rett og slett bare en dings under tunga når man våkner, og etter et halvt minutt får man grønt klarsignal eller rødt fare/go for it signal, alt etetrsom det er for prevensjon eller barneplanlegging. Og de rø dagene kan man jo bare grise litt, betyr ikek at man må droppe sex! ;D
Den har allslags funksjoner også, sierfra når du får mensen mange dager i forveien, holder orden på syklusen din, kan brukes som graviditetstest, febermåler, osv. Er temmelig dyr, 4000 kroner, men har 20 års garanti. Og vil vi ikke uansett bruke 4000 på piller, plaster, graviditetstester, angrepiller osv i løpet av de neste 20 årene?
Hva tror dere, er det noe å investere i?

InnleggSkrevet: Man 01 Aug 2005, 17:22
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
bazukh
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 17 Jul 2005
jo, det hadde jo kanskje vært noe å investere i.. Smile
Jeg blir også deppa av p-piller i perioder.. I steden for "vanlig" pms på en måte, bare enda litt lenger..
Men nå får jeg ennå gratis p-piller, så vi får se om 2-3 år Wink

InnleggSkrevet: Man 01 Aug 2005, 22:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Melody
Varm i trøya
Varm i trøya

Ja, jeg tenker hvertfall å bruke opp gratiskvoten før jeg investerer, og så må jeg jo ha råd da. Skal til syden to uker + bli mamma til en rasekatt i sommer, så det blir ikke med det første!

InnleggSkrevet: Man 01 Aug 2005, 22:51
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003
pita skrev:
jeg har brukt sprøyta i nesten et år nå. har aldri opplevd dette "helvete" dere snakker om.

Har du reagert på p-piller, da? Folk reagerer forskjellig, og når jeg VET at jeg reagerer sterkt på mye av det, er det bare dumt å i det hele tatt prøve. Nesten alt av utprøving av p-piller, p-plaster, p-ring, minipille osv, har tross alt vært ett helvete. Det jeg mener å si er: noen mennesker tåler det, andre ikke.

InnleggSkrevet: Tir 02 Aug 2005, 07:41
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Angående Pearly: høres jo utrolig grei ut; men hva med det at mannens sæd kan holde seg i live i livmora i opptil fem døgn? Har selv tenkt og fundert på om jeg vil prøve pearly, men er fortsatt ikke sikker på den. Høres iallefall veldig bra ut på den siden, men hvem reklamerer vel ikke på eget produkt?

Uansett: har hørt positive ting fra folk som har prøvd den også, btw.

InnleggSkrevet: Tir 02 Aug 2005, 07:44
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Melody
Varm i trøya
Varm i trøya

Jeg leste noe om det der. Man har eggløsning èn dag, og den dagen er selvsagt rød. Men så har man rød dag også dagen før, og de fem neste dagene som sæden kan overleve, for å være på den sikre siden. Tror jeg..

Det stod i hvertfall at for enkelte sykluser osv kunne det bli litt vel mange røde dager, for de har heller for mange enn for få.

InnleggSkrevet: Tir 02 Aug 2005, 12:05
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Melody skrev:
Jeg leste noe om det der. Man har eggløsning èn dag, og den dagen er selvsagt rød. Men så har man rød dag også dagen før, og de fem neste dagene som sæden kan overleve, for å være på den sikre siden. Tror jeg..

Det stod i hvertfall at for enkelte sykluser osv kunne det bli litt vel mange røde dager, for de har heller for mange enn for få.

Hmm, altså - noe sier meg at jeg leste feil. Men; sæden som jo vil overleve kan jo komme før eggeløsning - hvordan vet pearly'en at det skal være sånn? Hmm.

Jeg har selv veldig lyst til å prøve, skal innrømme det. Men kjipt om det slår feil, da.

InnleggSkrevet: Tir 02 Aug 2005, 22:40
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
ellWood
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 04 Mai 2005
Ok ikke ta meg helt på ordet på dette... jeg er jo bare en fordrukken tulletrusk. men sån ca slik er det.

Jenter med regelmessig menstrasjon ,har egg løsning 14dager eter første påbynte mensen dag. 6 dager før dene egg løsningen er man usikker da sperm kan i noen tilfeller leve opp til 6 dager i den varme og deilige skjeden.
alt før og etter er go go go...
MEN har man ikke regel messig mensen er det litt mindre sikert..

Det er bare og prøve seg frem,etter et par tre - fire unger vet dere med sikkerhet om jeg tar feil

InnleggSkrevet: Tir 02 Aug 2005, 22:49
Melody
Varm i trøya
Varm i trøya

Hm.. godt poeng Crispa. Ikke sikker på den der. Men for min del er det ikke noe krise om d skjer et lite "uhell".. =)

Var det kanskje seks dager før og en dag etter....? *aner ikke*

InnleggSkrevet: Ons 03 Aug 2005, 14:05
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 3 av 3 [49 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet