DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Jobb og Utdanning
bopel i bergen
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [20 Posts]  
Av Innlegg
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003
 bopel i bergen

Da har jeg sÞkt om hybel pÄ Alrek. Noen som har vÊrt der, ell? SÞker der i forbindelse HiB. HÄper ikke det er langt unna..

InnleggSkrevet: Tor 14 Jul 2005, 11:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Zylfia
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Apr 2005
Hvilken avdeling pÄ HiB er det du skal? HiB har flere avdelinger spredt rundt i byen...

InnleggSkrevet: Tor 14 Jul 2005, 13:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

jeg skal gÄ sosionomstudier. helse & sosial sikkert, da..?

InnleggSkrevet: Tor 14 Jul 2005, 15:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Zylfia
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Er det den avdelingen som ligger pÄ i nygÄrdsveien eller ute pÄ nordnes?
Vet du adressen?

InnleggSkrevet: Tor 14 Jul 2005, 15:52
BagBiter
Veronica
Veronica

det er haugeveien. nordnes

InnleggSkrevet: Tor 14 Jul 2005, 17:11
Zylfia
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Du kommer til Ă„ bo et stykke ifra skolen da ja...
Alrek ligger i nÊrheten av Haukeland sykehus, mens Nordnes er pÄ motsatt side av Bryggen, altsÄ mÄ du fÞrst ned til sentrum og sÄ ut pÄ Nordnes.
Du mÄ enten skaffe deg busskort eller sykkel...
Tar ca 30 min Ä gÄ til sentrum... og 15/20 min ut til skolen din...

Om du sjekker opp disse stedene pÄ gulesider sÄ er det ganske gode kart der, hvor du kommer til Ä fÄ ett godt indre bilde av etterhvert pÄ hvor store avstandene er

InnleggSkrevet: Tor 14 Jul 2005, 18:30
Zylfia
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Jeg kjenner folk som gÄr der fra fÞr, sÄ vet godt hvor det er...

HÄper dette er til hjelp Wink

InnleggSkrevet: Tor 14 Jul 2005, 18:32
haibanker
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 17 Nov 2004
BÞ. NÄ som du er fÞrst inne pÄ Ä svare gÞrrkjedelige spÞrsmÄl om Bergen - jeg skal ogsÄ studere pÄ HiB, ved lÊreravdelinga vel og merke. En mannlig fÞrskolelÊrer er en tÞff fÞrskolelÊrer. LÊreravdelinga ligger i LandÄssvingen, og jeg har sÞkt pÄ hybel i Fantoft. Du vet vel ikke tilfeldigvis hvor langt det er fra Fantoft til LandÄssvingen? Jeg regner med det gÄr buss? Jeg vil ikke gÄ lenger enn ut dÞra, that's how it should be, dammit!

InnleggSkrevet: Sűn 17 Jul 2005, 11:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Zylfia
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Velkommen o' fremtidige "nabo" Wink

Bor pÄ Fantoft selv og gÄr ogsÄ pÄ LandÄs Razz
Om du vil sÄ kan jeg alltids vise vei Wink

Tar en ca 45 gÄtid, 20 min sykkel og enten sÄ mÄ du gÄ nesten halve veien for Ä ta en buss (det vil si over en bakke og gjennom en park) eller ta en av bussene ned til by'n og en buss opp igjen...
Bussene som gÄr mellom sentrum og Fantoft er alle 20-noe'bussene (20,21...osv) og ned _til_ by'n kan du ogsÄ ta 100'bussen...
Fra sentrum og opp til LandÄs kan du ta nr 2, 50, 31 og 90... 90 gÄr fra en annnen holdeplass enn de andre tre... 31 stopper ved skolen og det er denne jeg vil anbefale du tar i starten i sÄ fall, mens de andre stopper i svingen nedforbi.
AltsÄ valget er gÄtur, sykkeltur eller busstur med bytte av buss...
Siden du ikke vil "gÄ lenger enn ut dÞra", anbefales buss og sykkel...
Bussene nede i sentrum kan du ta fra holdeplassen oppforbi togstasjonen.
Ta bussen ned til bystasjonen, og gÄ pÄ andre siden, der ligger togstasjonen, gÄ forbi den og ta til hÞyre nÄr du kommer til hovedveien der...
MÄnedskortet pÄ buss som du vil komme til Ä trenge koster 400 kr, og er pÄ _to_ soner, du mÄ kjÞpe kortet pÄ bystasjonen, og du mÄ ha med deg bilde og bekreftelse pÄ at du er student ved skolen for Ä fÄ kjÞpt mÄnedskortet... NÄr du kjÞper kortet sier du at du skal ha to soner mellom Fantoft og sentrum.. LandÄs kommer innforbi disse to sonene. Anbefaler at du i samme slengen spanderer 10 kr pÄ Ä kjÞpe en skikkelig kortholder som forhindrer at kortet blir bÞyd eller kommer i kontakt med magnetisme av diverse grunner... Ødelagt kort er ikke gÞy... Razz
Og ett lite tips... Du er _nÞdt_ til Ä ha bevis pÄ at du studerer ved skolen pÄ deg hele tiden nÄr du skal bruke bussen, ellers sÄ risikerer du en bot pÄ tror det var ett sted mellom 500 og 700 kr... Ikke sÊrlig gÞy for lommeboka... NÄr du fÄr studentbeviset sÄ holder det med det kortet, i mellomtiden sÄ gÄ rundt med inntaksbeviset... Smile

HÄper denne babblingen hjalp litt...
Uansett om du vil bruke buss til skolen eller ikke sÄ vil du jo i grunn fÄ bruk for mÄnedskortet bare for Ä komme deg ned til by'n Wink
Poenget er, pris en vei Fantoft-sentrum = 23 kr... Du tjener derfor inn kortet rimelig raskt...
Og en ting til... Nattbuss er ikke med i kortet, sÄ den mÄ betales cash uansett... Nattbuss mellom sentrum og Fantoft koster for tiden 55 kr...

InnleggSkrevet: Sűn 17 Jul 2005, 18:55
haibanker
Spitzy (!)
Spitzy (!)

NÊmmen, harru sett pÄ maaakan, gitt! For en liten verden det er. Her om dagen babler jeg med noen om at tyven med bart i Pelle Politibil er det ultimate menneske, og sÄ kjenner jaggu meg vedkommende kisen. Og nÄ, etter Ä ha spurt et uskyldig lite spÞrsmÄl pÄ et rart forum, sÄ viser det seg at du jeg spurte er i akkurat samme situasjon som meg, sett bort ifra at jeg er liten, uÊrfaren og redd den skumle storbyen da. Eeer det mulig?

La meg se om jeg sÄnn hÞvelig skjÞnte bablinga di:

1. MÄ fÞrst ta bussen fra Fantoft til sentrum, sÄ til LandÄs fra sentrum.

2. NÄr jeg skal ha bussmÄnedskort sier jeg at jeg skal ha to soner mellom Fantoft og sentrum, og det duger for Ä komme seg til LandÄs og.

En aldri sÄ liten sak jeg stusser stusselig pÄ:
"Bussene nede i sentrum kan du ta fra holdeplassen oppforbi togstasjonen."
Er dette hvor jeg skal ta bussene til sentrum fra Fantoft, eller hvor jeg skal ta bussen til LandÄs fra sentrum?
ÅÄÄh, det er sĂ„ forvirrende for mitt stakkars, stakkars hode.
Er det mye brÄk og bulder pÄ Fantoft om kveldene nÄr jeg er trÞtt og vil sove sÞtt, og har dere Cartoon Network?

InnleggSkrevet: Man 18 Jul 2005, 21:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Zylfia
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Hehehe...
SÄnn skjer Wink

Punkt en og to har du skjĂžnnt ja... Flinke guten Very Happy

Du tar buss fra Fantoft til Bystasjonen (Buss-stasjonen), gÄr av og gÄr forbi denne og forbi togstasjonen som ligger pÄ andre siden av Bystasjonen, oppforbi togstasjonen og til hÞyre langs den hovedveien du finner der ligger det ett busstopp... Ta bussen derfra og til LandÄs.
_Ikke_ ta 11 bussen ettersom den vil kjÞre en annen rute og ikke til LandÄs.
SpÞr bussjÄfÞrene de vet Wink

NÄr det gjelder Fantoft.. Jeg bor i F-blokk.. Ikke noe serlig brÄk eller stÞy.. Men Fantoft har flere "falske" brannalarmer enn Bergen til sammen ellers skulle en tro... BrÄk ellers holder seg for det meste til helger, men anbefaler at du holder deg borte fra B og C blokk... Der er det alltids en fest.. For hele etasjer visstnok...
Og ja.. Vi har nettopp fÄtt Cartoon Network Wink

InnleggSkrevet: Man 18 Jul 2005, 22:23
Zylfia
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Men nÄ forsvinner jeg fra nett en mÄneds tid, sÄ om det er mer du lurer pÄ sÄ mÄ du spÞrre noen andre Cool

InnleggSkrevet: Man 18 Jul 2005, 22:33
haibanker
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Well, then. PanzertĂžft at dere har cartoon network. Men nuh ser det jaggu dĂ„rlig ut med min hib-studering da jeg er pĂ„ 160endeplass pĂ„ ventelista (hvem i heiteste hordaland er det som havner SÅ inni granskauen langt nede pĂ„ ei venteliste? Det fĂ„r da vĂŠre mĂ„te pĂ„!) - men det kan hende jeg skal studere pĂ„ lĂŠrerakademiet, der jeg "bare" er pĂ„ ellevteplass pĂ„ ventelista. Siden du, o store bergensorakel, har forsvunnet fra Internett fĂ„r jeg bare spĂžrre i hĂ„p om at noen der ute, anyone, svarer: hvor langt er det fra fantoft til lĂŠrerakademiet?

InnleggSkrevet: Sűn 24 Jul 2005, 23:46
Zylfia
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Heisann, I'm baaaaack! (enn sÄ lenge)

Synd du kom sÄ langt ned pÄ ventelisten, men du fÄr det sikkert fint uansett hvor du havner! Smile

Om du skulle havne pÄ lÊrerakedemiet sÄ kan jeg dessverre ikke hjelpe... Selv om jeg kjenner noen som gÄr der sÄ har jeg ennÄ ikke prestert Ä finne ut _hvor_ det ligger...

Cartoon Network er artig det ja Wink
Men gratis bredbÄnd er bedre ;P
Hehehe...

InnleggSkrevet: Tir 26 Jul 2005, 14:01
haibanker
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Hallais igjen. NÄ er jeg sÄ usikker og forvirra som det er mulig Ä bli. Jeg aner ikke hva som skjer. Jeg har prestert Ä hoppe opp fra 160endeplass til 89endeplass pÄ ventelista, men selv om jeg har havna dÞdslangt lenger opp, er jeg jo fortsatt dÞdslangt nede. DÞdsteit, og en anelse dÞdstrist. Buhu. LÊrerakademiet ligger i Breistein, i Olav Bjordalsveien. Alle hybel-eiere jeg har vÊrt i kontakt med etter Ä ha satt inn en annonse i Bergens Tidene etter hybel nÊrt lÊrerakademiet har trodd jeg har ment LandÄs og frika ut nÄr de har fÄtt hÞre det er ved Breistein. Det er vel strengt talt ikke et godt tegn.

Og nÄr det gjelder Fantoft, jeg har fÄtt tilbud om en plass nÄ da, fra og med den 22 august. Inntil da mÄtte jeg ligge pÄ madrass et sted pÄ Fantoft for 30 kroner dÞgnet. Vet du tilfeldigvis hva de mener? Det hÞres bÄde usj- og grÞss og gru-aktig ut.

InnleggSkrevet: Ons 03 Aug 2005, 17:20
Zylfia
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

AltsÄ...

Er ikke rart de frika ut litt de folka dine... Jeg sjekka nettopp gulesider... Breistein ligger ... _kremt_ ...utforbi sentrum (kan man tryggt si)... Ganske langt ogsÄ etter hva jeg kan se... Blir nok tidlige morgener pÄ deg ja, og mye busskjÞring... Sjekk ut gulesider selv, sÄ skjÞnner du kanskje tegningen...

NÄr det gjelder Fantoft... Joa, den madrassordningen betyr at du skal sove pÄ en madrass pÄ gulvet i en gymsal i den 'trenings_blokka_' her skulle jeg tro her... Stor grÄ og noe blÄ firkant, ikke til Ä unngÄ... Jeg fikk leilighet med en gang da jeg flyttet opp hit, sÄ den erfaringen slapp jeg billigt unna, men etter hva jeg har hÞrt, ikke topp, men levligt frem til du fÄr hybelen din...

NÄr er det du flytter opp hit da? Smile

InnleggSkrevet: Man 15 Aug 2005, 09:41
Norunn
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Breistein er eit stykke nord for Bergen, forbi Åsane.. Eit stykke forbi, faktisk.

InnleggSkrevet: Man 15 Aug 2005, 22:05
haibanker
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Hupsideisi, ser ut til at jeg ikke havna i Bergen i det heeele tatt, men i Notodden. Sitter her og nuh i den hybelen som sannsynligvis blir mitt neste hjem de neste tre Ära. Jeje, det blir jo det jeg gjÞr det til selv. Og nÄ som jeg veit hvor langt unna lÊrerakademiet er, takk Knut i himmelen for at jeg ikke havna der.

NÄ skal det sies at alle i Notodden tror det er best og tÞft Ä vÊre akkurat som en nord-svenske. Aldri i mitt liv har jeg sett sÄ mange rÄnere fÞr.

Men likevel, tuuuusen takk for all nyttig info du hadde om Bergen.

InnleggSkrevet: Ons 17 Aug 2005, 19:51
Zylfia
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Hehe... Den er grei Wink

HÄper du koser deg i Notodden da, Ä grattis for at du kom inn der sÄnn i samme slengen Very Happy

Lykke til med rÄnerne Twisted Evil

InnleggSkrevet: Tor 18 Aug 2005, 12:29
haibanker
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Takker for det, du! Glad for at jeg kom inn et sted, selv om det er det stedet med aller flest rÄnere i verden.

InnleggSkrevet: Tor 18 Aug 2005, 23:51
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [20 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Jobb og Utdanning
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet