|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
bazukh
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 17 Jul 2005 Innlegg: 590 Bosted: Kulturhovedstaden
|
Såå.. Syke søk foregår bare på skolen med andre ord? 
|
_________________ If I had balls, they'd be bigger than yours (:
Skrevet: Tir 19 Jul 2005, 20:55 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Indigo
Spitzy (!)

Ble Medlem: 13 Mai 2005 Innlegg: 137
|
...Hvis ikke IT-ansvarlig overvåker det... Men da hadde jeg nok hatt trøbbel allerede;)
Men jeg er ikke så syk, jeg søker ikke på så mange syke ting, men hovedgrunnen er nok at jeg allerede vet mye av det jeg lurer på (eller ble den setningen litt rar?)
|
Skrevet: Tir 19 Jul 2005, 20:58 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Tåler ikke å tilføre kroppen hormoner på den måten jeg. Blir helt frustrert av det! Sint, lei meg og deppa..
Dessuten er jeg for vimsete til å ta p-piller, og p-sprøyte var et 3 måners helvete! Såh jeg har vennet meg til kondomer, selv om det er litt kjipt.
Eventuelt måtte jeg ha spiral.. Noen som har det/har prøvd det?
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Tir 19 Jul 2005, 20:59 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Indigo
Spitzy (!)

|
Personlig har jeg ikke prøvd spiral, nei:P
Men kondomer er jo ikke ille, da! Herregud, litt mindre følsomhet, men mye sikrere mot sykdommer - det er verdt det
|
Skrevet: Tir 19 Jul 2005, 21:01 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Kondom er da bra - kan holde på enda lenger da vet du 
|
Skrevet: Tir 19 Jul 2005, 21:02 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
bazukh
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 17 Jul 2005 Innlegg: 590 Bosted: Kulturhovedstaden
|
Jeg ble mye sint, lei meg og deppa av Trionetta..
Men det forbedra seg da jeg bytta til Loette.
Kanskje du rett og slett ikke fant merket som passa for deg?
|
_________________ If I had balls, they'd be bigger than yours (:
Skrevet: Tir 19 Jul 2005, 21:02 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

|
Jo helt enig, men hvis man er i et fast forhold over lengere tid, og begge har testet seg kan det jo være greit å finne på noe annet.. Synes du ikke?
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Tir 19 Jul 2005, 21:03 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Nå har jeg aldri vært i et forhold med ei jente som ikke tålte p-piller, så jeg er på litt tynn is akkurat her
Det å "hoppe av i svingen" er risky, det samme er "sikre perioder" - så jeg ville nok anbefalle kondom. Med mindre du ikke har noe imot å grise litt på kroppen da 
|
Skrevet: Tir 19 Jul 2005, 21:09 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Indigo
Spitzy (!)

|
Har sine positive og negative sider, egentlig... Å kunne holde på lenger er neppe en dårlig egenskap.
Problemet er hvis man er så dårlig at lengre samleie bare blir kjedelig eller annet. Derfor kommer jeg tilbake til spm: Hva er riktig bruk? INGEN flere som har noen innspill her?
|
Skrevet: Tir 19 Jul 2005, 21:09 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

|
Riktig bruk er å variere, og på den måten finne ut hva som passer best til anledningen. Bruk hele kroppen og alle midler!
Jeg klarer ikke å huske på å ta p-piller heller, men som sagt reagerer jeg dårlig på hormoner..
|
Skrevet: Tir 19 Jul 2005, 21:18 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
| Ennasus skrev: | Riktig bruk er å variere, og på den måten finne ut hva som passer best til anledningen. Bruk hele kroppen og alle midler!  |
Hør hør!! 
|
Skrevet: Tir 19 Jul 2005, 21:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Indigo
Spitzy (!)

|
Hvis du glemmer å ta dem, kan det sikkert ha noe med det å gjøre, eller..? Inbiller meg at hormonene må gå veldig opp og ned da, kanskje ikke hvis du glemmer det en dag, men flere av gangen innimellom.
|
Skrevet: Tir 19 Jul 2005, 21:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

|
| Indigo skrev: | | Hvis du glemmer å ta dem, kan det sikkert ha noe med det å gjøre, eller..? Inbiller meg at hormonene må gå veldig opp og ned da, kanskje ikke hvis du glemmer det en dag, men flere av gangen innimellom. |
Joa, men jeg har forsøkt p-sprøyte også. Var ikke noe særlig det heller. Trives ikke med ekstra hormoner.. Så da gjenstår kondomer og spiral.
|
Skrevet: Ons 20 Jul 2005, 01:04 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
kondom er noe man bruker når man har one night stand 
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Ons 20 Jul 2005, 10:23 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Indigo
Spitzy (!)

|
Ikke hvis partneren nekter å gå på -piller, hu nettopp har starta med det, eller annet... Har vært borti begge deler.
|
Skrevet: Ons 20 Jul 2005, 20:01 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Kirgit
Spitzy (!)

Ble Medlem: 17 Mar 2003 Innlegg: 115 Bosted: Oslo
|
Jeg har hatt spiral over ett år nå, og syns det definitivt er verdt det. Ulempene er at jeg har kraftigere menstruasjon, og er litt mer plaga med menssmerter, spesielt når spiralen akkurat var satt inn.
Fordelene er at jeg slipper alt som heter tilførte hormoner, humørsvingninger, generelt de kjipe bivirkiningene på p-piller/sprøyte osv.
Har aldri vært spesielt glad i kondomer heller
Hvis man skal få satt inn spiral uten å ha fått barn først, må man prate med gynekolog og overbevise de om at p-piller osv ikke fungerer for deg, de vil vanligvis ikke hjelpe deg med spiral før du har født pga. livmora er så liten.
|
_________________ Errare humanum est.
Skrevet: Tir 26 Jul 2005, 12:06 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
spiral hørtes da bare fælt ut da ?
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tir 26 Jul 2005, 14:09 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Jeg har hørt at man veldig lett får soppinfeksjoner når man bruker spiral...men det er jo forsåvidt verdt det dersom man ikke tåler alle de ekstra hormonene. Skjønner godt at folk kutter ut pillene jeg.
|
Skrevet: Tir 26 Jul 2005, 14:53 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003 Innlegg: 661 Bosted: Levanger
|
| Ennasus skrev: | Tåler ikke å tilføre kroppen hormoner på den måten jeg. Blir helt frustrert av det! Sint, lei meg og deppa..
Dessuten er jeg for vimsete til å ta p-piller, og p-sprøyte var et 3 måners helvete! Såh jeg har vennet meg til kondomer, selv om det er litt kjipt.
Eventuelt måtte jeg ha spiral.. Noen som har det/har prøvd det? |
Jeg også har en kropp som blir rar av p-piller og lignende. Tålte ikke p-plaster, p-ring, trionetta p-piller, yasmin p-piller, en type minipille, osv. Begynte med Loette for mer enn tre måneder siden, og faktisk så synes jeg det går ganske greit. Blir kanskje litt mer humørsyk, men så lenge jeg slipper depresjon, hodepine, altfor mye mavevondt, og mye mer, så er jeg fornøyd. Jeg nekter å prøve p-sprøyte pga 3 måneders helvete jeg også kommer til å gjennomgå. En lege var SÅÅÅ oppsatt på å få satt en stav i arma mi, men når jeg ikke tålte pillene som inneholdt det samme, så er det vel ingen sjans for den staven, nei. Lei av å prøve mye nytt nå. Tør heller ikke å prøve spiralen, mest fordi at den kan ødelegge litt inni. Og når jeg skriver -kan-, så mener jeg at den kan, ikke at den gjør det.
|
Skrevet: Søn 31 Jul 2005, 11:56 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
pita
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Apr 2003 Innlegg: 270 Bosted: Oslo
|
jeg har brukt sprøyta i nesten et år nå. har aldri opplevd dette "helvete" dere snakker om.
|
_________________ i`m not mad. just ask my camel, steven
Skrevet: Søn 31 Jul 2005, 12:02 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|