DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Seksuell lavalder
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 6 av 6 [102 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6
Av Innlegg
Indigo
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 13 Mai 2005
Sitat:
jeg mener vi har en seksuell lavalder slik at hvis en blir voldtatt, så vil forbryteren få strengere dom for å ha brutt en regel. (en under 16)

Voldtekt burde ha en ufattelig høy strafferamme UANSETT, spør du meg!
En annen ting er det at kroppen ikke er ferdig utvokst og klar for en slik påkjennelse som sex er. Når to 14-åringer hopper til sengs sammen, syns jeg dette blir galt. Tror man helst bør holde seg til man er over 16 (ikke at jeg var av de flinkeste der), men hvis man absolutt ikke klarer, kan man gjøre det når man er 15 også. Å senke lavalderen syns jeg hvertfall bare blir teit. Sex er uansett ikke så viktig at man ikke kan vente litt.

InnleggSkrevet: Tir 19 Jul 2005, 19:16
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Ennasus
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005
Ja, og lavalderen er der jo også fordi voksne mennesker ikke skal kunne lure barn til å ha sex med dem.. At to fjortenåringer har sex er ikke så ille som om når en på f.eks. en på 30 har sex med en på fjorten.

Jeg mener.. Fjortenåringer har jo såvidt blitt kjønnsmodene! Og de er langt fra ferdigutviklet.

InnleggSkrevet: Tir 19 Jul 2005, 20:50
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 6 av 6 [102 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet