DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Guttehumor og jentehumor?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [8 Posts]  
Av Innlegg
calyptomena
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Mar 2005
 Guttehumor og jentehumor?

Jeg har nå jobbet en stund på en arbeidsplass hvor vi stort sett er gutter, og meg (tidligere jobbet jeg et sted hvor vi var elleve jenter..... )
Det som har slått meg er at gutta på jobben stadig driver og småmobber hverandre, men på en hyggelig måte som ingen ser ut til å ta seg nær av. Så nå lurer jeg på, er det vanlig omgangstone blant gutter, eller er det bare dem?

Tror dere forresten det finnes noen særlige forskjeller i hva gutter og jenter ler av, sånn ellers? (vitser, tv-serier, etc)

InnleggSkrevet: Man 27 Jun 2005, 23:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
jeg jobber med flest gutter (vi er to jenter) og vi ler av det samme alle sammen. (bortsett fra en som har en merkelig humor) Vi ler av den samme nerde humoren.

InnleggSkrevet: Tir 28 Jun 2005, 06:31
Zhor
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Feb 2005
Jeg tror det er ganske vanlig. Ihvertfall de plassene jeg har jobbet, har det vært en ironisk småplaging på en hyggelig måte som du sier. Det er et litt merkelig psykosoisalt fenomen. Ellers tror jeg det er mer individuelt hva man ler av, ikke mest kjønnsbestemt. Men har et inntrykk at gutter ler litt lettere av banal\enkel humor.

InnleggSkrevet: Tir 28 Jun 2005, 10:34
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Vi ler veldig mye av denne:
To frosker sitter på en jernbanelinje. plutselig sier den ene: Øy, det kommer et..*SPLATT* hæ? *SPLATT*

Og til det med vennlig mobbing; kollegaen min sa det fint i mottoet sitt:
"En dag uten mobbing, en dag uten mening"
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Tir 28 Jun 2005, 12:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Findus
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 11 Apr 2004
Min erfaring er at gutter og jenter stort sett ler av det samme, og at det er mer individuelt.
Jeg synes absolutt småmobbing hører hjemme, det er en fin form for humor, og viser ikke minst at man ikke tar seg selv så høytidelig.
Men det er ikke alle som tåler det, noe som nok skyldes dårlig selvtillilt. Så man bør være forsiktig med det om man ikke er sikker på at personen man erter liker det.

InnleggSkrevet: Ons 29 Jun 2005, 16:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
På den gamle jobben min på butikken var det faktisk mest spøk og uskyldig erting mellom damene og meg - langt mindre mellom de andre gutta og meg. Hadde det kjempefint på jobb, jeg Smile

InnleggSkrevet: Man 18 Jul 2005, 21:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
bazukh
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 17 Jul 2005
Jeg tror humor i det hele tatt er veldig individuelt.
Men det store flertallet av gutter ler kanskje av noe jenteflertallet ikke ler av, og omvendt?
Min humor deler jeg ihvertfall med flesteparten av de jeg omgås med, både jenter og gutter Wink
Og uskyldig småmobbing er mojjoh! Very Happy

InnleggSkrevet: Man 18 Jul 2005, 22:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Indigo
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 13 Mai 2005
Humor er individuelt i den grad at det har noe med miljø å gjøre:
Hvem du henger sammen med, og på hvilken måte. Jeg har totalt annerledes humor når jeg omgås forskjellige av mine venner. Det forrandrer seg hele tia - om jeg er med en eller to personer, og hvor de er fra.

Gutter og jenter påvirkes begge på samme måte - i forhold til hvem de henger sammen med. Mange gutter blir gjerne slik som nevnt i den første post, men det varierer også. Andre faktorer som spiller inn er:
- Hormoner
- Dagshumør
- Modenhet
- Hvilke personer
- Kjønn som er innblandet

Og MANGE andre ting. Konklusjonen blir vel at man forrandrer seg hele tia, utifra de forskjellige punktene jeg nevnte ovenfor

InnleggSkrevet: Tir 19 Jul 2005, 19:56
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [8 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet