|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
IceRose
Varm i trĂžya

Ble Medlem: 07 Mai 2005 Innlegg: 78 Bosted: Oslo
|
TrĂžst meg, si at jeg er tĂžff!
La dette i DSGF-dagboka mi ogsÄ, men jeg vil spre dÄrlig rykte. SÄ det sÄ.
(Disclaimer, nei jeg synes ikke jeg overreagerte, jeg angrer litt pÄ antall skjellsord, men hun var sÄ overmÄte ikke-serviceinnstilt og frekk i tonen at jeg fikk mordlyst):
Kortversjon-innledning: Mamma ringte, brev fra tele2 kommet hjem til mamma og pappa.. HÊ, liksom? Har jo adresse hit i Oslo. Ba henne Äpne. Purring og trussel om Ä stenge telefonen min pga manglende innbetaling pÄ en faktura utstedt 3. mai. Jaha. La pÄ og ringte tele2, for denne regningen har jeg aldri sett og hva skal egentlig dette bety? Hovedgrunnen til Ä ringe var Ä fortelle hvor jeg bor fordi jeg vil ha regningene mine selv, takk!
Ringte dem i gÄr for Ä stenge for mobilsvar, sÄ nok engang hÞrte jeg gjennom den grufulle ventemusikken deres og fikk sÄ snakke med ei eller anna berte. Forklarte sÄ saken for henne. Hun kom med noen spÞrsmÄl, telefonummer, navn og slikt. Og sa:
- Ja, jeg ser vi fikk den regningen i retur, da sjekker systemet automatisk opp din folkeregistrerte adresse og sender brevet dit.
- Ok, men det er jo ikke min feil?
- Nei, det er sÄnt som kan skje.
- Okei, vel jeg har ikke akkurat budsjettert for dette her de nÊrmeste ukene, sÄ kan dere la vÊre Ä stenge telefonen min til mÄnedsskiftet?
- Nei.
- Ehm? Jeg har ikke fÄtt noen regning, sÄ den purringen bÞr telle som fÞrsteutstedt-regning. Dessuten vil jeg ikke betale purregebyr, sÄ det fjernes takk!
- Purregebyret kan ikke fjernes og telefonen din ligger pÄ automatisk registrering, dersom vi ikke har fÄtt betalt innen 23. juni stenges telefonen din da utpÄ ettermiddagen.
- Hmm. Heh, altsÄ... skal dere fÄ meg til Ä betale purring pÄ en regning jeg aldri sÄ? Det er ikke min feil at den gikk i retur, jeg bor her og sjekker postkassa mi hver dag?
- Nei, men skal VI lide for det da? Det er ikke akkurat vi som leverer ut post?
Dette ble sagt spydig. Dryppende ekkelt spÞrsmÄl besvart til mitt retoriske "hjelp meg nÄ her da?"-spÞrsmÄl. Og jeg var pÄ vei ut. Jeg hadde tegna opp et Þya med sminke, var vÄt i hÄret og travet frem og tilbake pÄ gulvet i bare undertÞyet. Jeg var ikke til Ä kÞdde med, og dette svaret av et idiotisk spÞrsmÄl vippet meg helt av pinnen. Jeg skal prÞve Ä sitere meg selv sÄ godt som mulig:
- Eh..?! AltsÄ, nÄ mÄ du faen brette og bederve meg gi deg? Du jobber for et firma som tjener penger pÄ MEG!
- Ja, nÄ det er forsÄvidt sant men-
- Og det der er det verste jeg noensinne har hÞrt pÄ noen kundeservicetelefon noen gang! JEG har bestilt en tjeneste fra dere og denne tjenesten inneholder ogsÄ Ä fÄ regninger i papirform i posten med trykket betalingssum og betalingsfrister pÄ og jeg fikk ikke denne sÄ servicen deres led en liten brist og det er noe Tele2 fÄr ta opp med Posten Norge og kreve inn penger fra den kanten for JEG SKAL FOR HELVETE IKKE BETALE NOE PURREGEBYR! Sitter du lÞst i jobben din eller skal jeg hjelpe deg med det kanskje?
- Ska-
- Nei, hÞr nÄ pÄ meg. Dere sender meg purring med trussel om stengning av min telefon fordi jeg har vÊrt dust og ikke betalt en REGNING JEG IKKE VISSTE EKSISTERTE?! Si meg, LEKER DERE BUTIKK!?
... jeg fikk fjerna purregebyret pÄ 54 kroner. Prinsippsaker er noen ganger deilige. Og mÄtte hun bli syk neste dag de fucker med mine regninger.
(Pell for faen ikke ei hardbarka nordfjordshore pÄ nesen).
Jeg vil hĂžre dumme ting om tele2 og noen ting om at jeg er tĂžff. 'fiske hemningslĂžst!*[/b]
|
_________________ Sometimes I think so hard
I mentally touch myself.
Skrevet: Lűr 11 Jun 2005, 01:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Re: TrĂžst meg, si at jeg er tĂžff!
IceRose skrev: |
- Nei, men skal VI lide for det da? Det er ikke akkurat vi som leverer ut post? |
Fy faen! Som om det er hun som fÄr pengene direkte :p
Jeg HATER folk som henne, som ikke har empati med kundene sine. Hun jobber faktisk i et serivice-yrke, noe som beyr at hun bĂžr vĂŠre service-innstillt!
Dessuten. Hva i alle dager?
IceRose skrev: |
- Ehm? Jeg har ikke fÄtt noen regning, sÄ den purringen bÞr telle som fÞrsteutstedt-regning. Dessuten vil jeg ikke betale purregebyr, sÄ det fjernes takk!
- Purregebyret kan ikke fjernes og telefonen din ligger pÄ automatisk registrering, dersom vi ikke har fÄtt betalt innen 23. juni stenges telefonen din da utpÄ ettermiddagen. |
Automatisk schmautomatisk. Tre tastetrykk for Ä fÄ frem, fire tastetrykk for Ä fjerne. Dumme dama!! Det er alltid lett Ä omgÄ et "automatisk system" hvis man KAN jobben sin...
IceRose skrev: | ... jeg fikk fjerna purregebyret pÄ 54 kroner. Prinsippsaker er noen ganger deilige. Og mÄtte hun bli syk neste dag de fucker med mine regninger. |
Kjempebra!! Man mÄ sette hardt mot hardt i sÄnne situasjoner, og jeg synes du gjorde en kjempegod jobb! HÄper de ikke stenger telefonen din!
|
Skrevet: Lűr 11 Jun 2005, 07:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
IceRose
Varm i trĂžya

|
Nai, det var ikke en sÄ stor regning, vi satser pÄ at det gÄr bra. Men, kanskje hun ble sint og trykket pÄ skumle knapper slik at den allerede er stengt? *teste* Phew, virker da ennÄ...
|
Skrevet: Lűr 11 Jun 2005, 11:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
calyptomena
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Mar 2005 Innlegg: 247 Bosted: Oslo
|
Du er tĂžff, ja! Jeg er imponert!
Heh - tÞr aldri Ä gjÞre sÄnt selv, jeg. Er for redd for at de skal bli sure, og finne pÄ noe slemt 
|
Skrevet: Lűr 11 Jun 2005, 14:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellWood
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 04 Mai 2005 Innlegg: 407
|
he he, du er tĂžffere en toget... 
|
Skrevet: Lűr 11 Jun 2005, 14:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Jeg leste den dagboka og storsmilte hele veien. Du fortjener en ĂŠrespris av noe slag 
|
_________________ Jeg skal kun fÄ leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke rĂžre meg.
Skrevet: Lűr 11 Jun 2005, 20:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
IceRose
Varm i trĂžya

|
Aaw. Var egentlig redd for en haug "Gudbedre du trenger anger management-kurs eller noe sÄnt. SKAFF HJELP!"-svar jeg. Hehe
|
Skrevet: Lűr 11 Jun 2005, 22:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zhor
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Feb 2005 Innlegg: 110 Bosted: Krynn
|
Du er tĂžff ja. TĂžffere enn meg Har hatt lignende problemer med Tele2. Men har aldri tort Ă„ vĂŠre streng med dem, er nok litt for snill med dem. Respect.
|
Skrevet: Sűn 12 Jun 2005, 15:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Eller som det skjedde med kameraten av meg, som endelig fikk kjĂžpt seg ny telefon.
I stedet for Ä fÄ overfÞrt abonnementet til den nye telefonen med nytt SIMkort, sÄ sletta de abonnementet. Og sÄ skulle de ha gebyr for Ä gjenopprette det! Som han sa: "Da ble Erik sint!", og det fikk de visst hÞre ogsÄ.
|
_________________ Jeg skal kun fÄ leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke rĂžre meg.
Skrevet: Man 13 Jun 2005, 18:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: KĂžbenhavn
|
Noen ganger mÄ man bare bli sint. Det er det eneste som funker! Hadde noen problemer med internett oppkoblinga i fjor, og mÄtte ringe meg gjennom kundeservice helvete jeg ogsÄ..
Jeg var fullstendig avhengig av internett pÄ det tidspunktet, fordi jeg skulle opp i en eksamen. Og det skjedde absolutt ingenting fÞr jeg ringte opp og skjellte dem ut!
Det er det eneste som funker..
|
_________________ "Du skal ikke vente pÄ inspiration. Du skal gÄ pÄ jagt efter den med en kÞlle". Jack London
Skrevet: Tir 14 Jun 2005, 13:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zhor
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Feb 2005 Innlegg: 110 Bosted: Krynn
|
Ennasus skrev: | Noen ganger mÄ man bare bli sint. Det er det eneste som funker! Hadde noen problemer med internett oppkoblinga i fjor, og mÄtte ringe meg gjennom kundeservice helvete jeg ogsÄ..
Jeg var fullstendig avhengig av internett pÄ det tidspunktet, fordi jeg skulle opp i en eksamen. Og det skjedde absolutt ingenting fÞr jeg ringte opp og skjellte dem ut!
Det er det eneste som funker.. |
Er ikke alltid det er den beste taktikken. Vet sjÞl at hvis folk er hyggelig og rasjonell, sÄ fÄr jeg mere lyst til Ä hjelpe dem enn hvis de er hysteriske og irrasjonelle. Hvis det er snille folk sÄ fÄr jeg dÄrlig samvittighet og gÄr ekstra langt for Ä hjelpe dem. Men iblandt funker ikke snill Ä hyggelig taktikken, og da mÄ ty til kraftigere hjelpemiddel.
|
Skrevet: Ons 15 Jun 2005, 18:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
IceRose
Varm i trĂžya

|
Update: De stengte telefonen min.
Og da brukte jeg fortvilttaktikken, og begynte Ä spÞrre dem hvor mye jeg mÄ ut med for Ä kjÞpe meg ut av bindingstiden min, i og med at telenor tilbÞd meg 1500kr for Ä komme tilbake til dem, etter plutselig bytte av operatÞr etter 8 trofaste Är. Innbitt "hvorfor gÄr dere korstog mot meg, mÄ dere vÊre sÄnn slemme?" Äpnet telefonen min igjen ganske Þyeblikkelig uten at jeg dermed mÄ betale opplÄsingsgebyr (regningen er jo betalt nÄ, skulle vÊre betalt fÞr 23. juni). Det hele var visst en feil.
Zhor: er enig med deg, og jeg bruker stort sett saklig argumenterende pÄ kundeservicetelefoner. Men den dama i det fÞrste innlegget mitt vippet meg sÄ totalt av pinnen.
Et apropos: jeg har merket at folk lett blir oppgitte med en gang jeg begynner Ä snakke, jeg tror de er dialektrasister. Og min dialekt er ganske forstÄbar, nÄr jeg i tillegg er snill og normaliserer sÄ godt jeg kan.
|
Skrevet: Sűn 19 Jun 2005, 14:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Kass dialÊkt hi du veitj? (Nei, det er ikke sÄnn jeg snakker, men jeg har bodd der de snakker sÄnn...)
|
Skrevet: Sűn 19 Jun 2005, 14:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: KĂžbenhavn
|
Zhor skrev: | Ennasus skrev: | Noen ganger mÄ man bare bli sint. Det er det eneste som funker! Hadde noen problemer med internett oppkoblinga i fjor, og mÄtte ringe meg gjennom kundeservice helvete jeg ogsÄ..
Det er det eneste som funker.. |
Er ikke alltid det er den beste taktikken. Vet sjÞl at hvis folk er hyggelig og rasjonell, sÄ fÄr jeg mere lyst til Ä hjelpe dem enn hvis de er hysteriske og irrasjonelle. Hvis det er snille folk sÄ fÄr jeg dÄrlig samvittighet og gÄr ekstra langt for Ä hjelpe dem. Men iblandt funker ikke snill Ä hyggelig taktikken, og da mÄ ty til kraftigere hjelpemiddel. |
Klart man skal vÊre hyggelig og sakelig fÞrst! JEg jobber da selv med telefonarbeide.. Men nÄr man bare blir satt over, aldri fÄr snakke med riktig person og ingen vet noen ting, og du for tredje gang fÄr beskjed om Ä ringe tilbake om noen dager, da er det pÄ tide Ä bli sint! SelvfÞlgelig ikke hysterisk sint, men bestemt og sakelig sint. Nemlig.
|
_________________ "Du skal ikke vente pÄ inspiration. Du skal gÄ pÄ jagt efter den med en kÞlle". Jack London
Skrevet: Ons 06 Jul 2005, 18:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sĂžrland
|
Det finnes knapt bedre fÞlelese enn nÄr man vinner over en hoven tele-stÞtte person, etter Ä ha gitt dem en kraftig overhÞvling! Man fÞler seg full av makt nÄr man vinner over "systemet".
Men det er litt farlig.. Jeg har begynt Ä ringe for andre, venner som er mer forsiktige, ogsÄ(som ber om det, da), for Ä fÄ kjenne rusen.. Og det er bare bedre og bedre, og man blir mer og mer rutinert.. Senk systemet, spesielt telehor!
You go girl!
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tir 12 Jul 2005, 08:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
Akkurat telehor/telenot har jeg liten respekt for. Faktisk var det ikke "lÞnnsomt" for dem Ä bygge ut adsl der jeg bor fÞr 6 mÄneder etter planlagt tid, sÊrlig bedre ble det ikke heller da jeg spurte om ikke 10 mill overskudd er lÞnnsomt nok? Allikevel sÄ er det ikke alle kundeservice mennesker som vet hvordan de skal takle noen problemer, og om man har med en sinna kunde Ä gjÞre som er lei vanlige rutiner som Ä bli satt over eller satt pÄ venting mens man finner ut av hva man skal gjÞre for Ä hjelpe kunden sÄ er det brÄtt ikke sÄ greit.
For jeg tror faktisk det er mange arbeidstagere i den bransjen som har fÄtt sin respektive opplÊring, men som mÄ tilegne seg nye kunnskaper om nye problemer eller lÞsninger de ikke har stÄtt ovenfor fÞr. Selvom man har fÄtt sin utdanning, er ikke den kunnskapen absolutt, man tilegner seg kunnskaper underveis ogsÄ. Noe Ä tenke over, siden det treffer begge veier.
Og Icerose, jeg tror du ble satt ovenfor en kjip tilfeldighet med feil kundebehandler pÄ feil dag. surt, men shit happened. Personlig kunne jeg aldri blitt kundebehandler for jeg er sÄ rÊva pÄ Ä forklare.
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Ons 13 Jul 2005, 12:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Panter
l33t