|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SayIt
Supersøt
Ble Medlem: 19 Aug 2003 Innlegg: 75
|
Historien om alve kongen og hans rike.
Artikkelen er skrevet av Mikal Skår Ellwood
Jeg har ofte fått spørsmål om hvordan jeg mistet pekefingeren på min høyre hånden.
Jeg har svart med og spøke det bort og si: Ja det er en gammel krigs skade eller blitt sint og bedt folk bry sine egene saker.
Grunnen til dette er at de få gangene jeg har fortalt sannheten, har jeg blitt ledd av og blitt kalt for en gal skrulling. Noen mennesker har faktisk blit sinte og kalt meg en løgner. Med årene har jeg derfor valgt og holde historien min for meg selv.
Men nå skal dere få høre den fulle og hele sannheten om den skjebnesfulle dagen som forandret mitt liv
Det var en av disse svært varme og klamme august dagene. Luft fuktigheten var så høy at det føltes ut som og sitte i en bastu. Alle som hadde litt vett i hode,hadde forlengst forlatt byen og dratt på en strand eller hvor nå folk drar på slike varme dager.
Men ikke jeg. Nei jeg satt i en sliten 25 kvadrats leilighet. Eller for og si det som det var, jeg lå på en forlengst utgått sofa i en helvetes varme, i en sliten 25 kvadrats rotete leilighet. Håret var ugredd, ansiktet ubarbert. Jeg kjempet mot en fullesjuke som hadde ligget lurende etter en ukes hard festing.(eller hadde det rukket og bli to uker?). Jeg prøvde og kurere skalle bank på den mest effektive måten som jeg følte passet min daværende sinnstilstand. En ny åpnet flaske Whisky.
Jeg reiste meg opp i sittende stilling og tok en slurk av dagens andre glass med Glen Moray.
Stumpet røyken, så meg rundt og betraktet leiligheten gjennom rødsprengte øyne. Det var ikke et pent syn. Et skittent mørkt og røykfult rom.Bøker og tomme flasker lå strødd. En gammel eske med noe som kunne ha vært pizza en gang, lå og stinket oppå en haug med klær. Forran vinduene hang det tunge mørke gardiner.Gjennom en liten glippe mellom gardinene kom en stråle med sol lys og skar gjennom rommet som en kniv skjærer gjennom smør. Denne lille solstrålen var alt som vitnet om den flotte dagen som var utenfor.
>Hvor lenge kan jeg fortsette og leve slik, tenkte jeg med meg selv da det banket på utgangs døren.
BANK Bank bank!.
>Hmmm, Hvem skylder jeg penger mon tro?
BANK Bank bank!. Jeg gikk bort til døren og kikket ut gjennom kikkehullet.
Utenfor står en høy mann med mørke brune øyner og mørkt hår. Reine ansikts trekk og et lurt smil(av den typen som alltid får jenter til og rødme) Han er iført mørke dongri bukser, hvit skjorte og brun skinnjakke(på en svært varm dag), og en mørk brun cowboy hatt.
Jeg låste opp døren og åpnet.
-Hva vill så du Peter...Sier jeg med min minst vennlige tone.
Peter gliser,skyver meg til side og spaserer inn i rommet.
-Såå, du er fortsatt arbeidsledig du? Peter ser seg rundt med hendene i siden, som om han var en rektor på rom innspeksjon på en streng internat skole.
Jeg pustet oppgitt og lukket døren.
-Slå deg ned om du finner en ledig plass Peter.
Peter har allerede slengt seg ned på sofaen som jeg nettopp lå så godt og slappet av på.
Jeg ble stående og se på ham med hendene i lommene på joggebuksen, som jeg hadde hatt på meg de siste tre fire dagene.
-SÃ¥ hva er det du vill, og hvorfor er du kledd som en cowboy fra en gammel western film?
-Det er fordi du og jeg skal på en oppdagelses tur, og en oppdager må ha stil. Indiana Jones vettu.Han slenger bena på bordet slik at whisky flasken truet med og gå i gulvet.
Peter er ingen spesielt god venn eller spesielt gammel venn. Men jeg kjenner han og påfunna hans godt, så dette med oppdagelses tur overrasket meg ikke noe stort. Jeg sluntret bort til sofaen og slang meg ned ved siden av min irriterende gjest.
-Oppdagelses tur sier du.Det tviler jeg på, forklar deg Dr, Jones.
Og Peter setter igang.
-Du har hørt om skogs Alver ikke sant. Små søte menneske lignende vesener med sommerfugl vinger og magiske krefter.
-Eventyr figurer... Jeg hever det en øyenbrynet. Ja de har jeg hørt om.
Peter flytter seg slik at ansiktet hans var vis a vis mitt og stirrer alvorlig på meg.
-Nei ikke eventyr. Kilder jeg har vært i kontakt med fortalte at disse vesene faktisk fantes.
At de eksisterte og skjulte seg i skogene for mange tusen år siden her hvor byen vår ligger nå.
Men når mennesket begynnte og misbruke skogene og hogde de ned for og gjøre plass til byene sine,ble de tvunget ned i huler under jorden for og holde sin sivilasjon hemmelig.Og lenge har de vært skjult. Men i en lengre tid nå har det blitt fortalt om merklige hendelser nede ved det gamle avfalls annlegget her i byen. Folk som ser ting nede i kloakken. Ting og mennesker som forsvinner.Bisarre hendelser.Noen sier at rottene har blitt smarte. Andre forteller om små menn som lusker i kloakk systemet...
-Eeee, nå tror jeg du har rabla,avbryter jeg.
-Kloakk Alver? Jeg syntes du sa du hadde sluttet med å røyke pot!?
Peter reiser seg opp og ser fornærmet ut.Et sekund trodde jeg nesten han skulle gå. Men han går bare over til kjøleskapet mitt og tar ut den sist colan min.Snur seg mot meg,åpner flasken og tar en slurk.
-Du kan enten sitte her og drikke deg full, alene, igjen. Eller du kan være med meg ut og snoke litt rundt nede ved avfalls annlegget. Dette er bare for gøy ikke sant.
Han har et poeng. Jeg kan jo like greit drikke meg full ute som inne ikke sant?
- Ok jeg er med, men jeg vill ha hatten din. Petter er på vei til og åpne munnen men, jeg avbryter han.
-En oppdager må ha stil ikke sant?
Han lukker munnen, smiler og nikker. Da drar vi da kompis.
[side]
45 minutter senere er vi nede ved det gamle avfalls anlegget.Eller ved det som pleide og vere parkerings plassen for de annsatte ved anlegget. Anlegget lå rett utenfor byen ved en stor gammel skog som turgåere og joggere ferdes mye i. Her på parkerings plassen pleier byens hjemmløse og narkomane å samles for og deale dop og selge tjuvgods. Et perfekt sted og begynne letingen etter spor,mente Peter.
Han stilfull i mørke olabukser og skinnjakke. Jeg med mørke blå slitte joggbukser, hvit hullete t-skjorte,solbriller og mørkebrun cowboy hatt,og en lommelerke med whisky.
Jeg sto i skyggen av et gammelt verktøys skur og prøvde og få hatten til å sitte komfortabelt.
>Skulle ha gått for skinnjakka hans i stede,erget jeg meg mens Peter avhørte noen gamle narkiser "om mistenkelige rykter i området".
Peter kommer byksende ivrig bort til meg, som en hund som kommer til eiernen sin.
-Kom Kom Kom. Han etterlignet et barn og dro i armen min.
-Den fyren som jeg akkurat pratet med sier at han har sett mye mystisk borte ved et gammelt vannrør oppe i skogen her.
Jeg kikker over skulderen hans og i retningen der han kom fra.
-Den fyren der...Han som sitter og setter et skudd !?..Svarer jeg.
-Drit nå i det.Han var klar når han så det. Dessuten er det fler en han som har sett ting der.
En jogger som jeg pratet med her om dagen,sverget på at han så en tings med noe som så ut som vinger slepe med seg søppel inn i et stort gammelt vannrør her i nærheten. Det var han som satte meg på ideen om denne ekspidisjonen. Det er sikker det samme vannrøret.
Ikke spesielt overbevist, trasket jeg etter den nå nogså energiske Indiana (Peter) Jones inn i skogen hvor narkisen trodde han "hadde sett noe". Dagen var fortsatt svært varm, så det ble en behagelig forandring og komme inn i skyggen av skogen. Hatten hadde ikke vært spesielt bra med tanke på at den skulle være avskjølende,som hadde ført til at varmen hadde begynt og gjøre meg edru .
Etter en liten spasertur inn i skogen bak avfallsanlegget,kom vi ganske riktig til et vannrør.Eller hva det nå hadde vært.Det var iallefall et stort gammelt rør av noe slag,som gikk horisontalt inn i en fjellskråning,Kloakkrør ville nå jeg ha kalt det. En liten tynn bekk av brunt vann strimlet ut av røret.
-Aureka,ropte Peter.
-Hva nå, svarte jeg. Kan vi dra på en kjølig pøbb og kose oss med en pils?
-Nei er du gal! Vi må jo gå inn. >Jeg ante at det ikke kom til og bli så enkelt.
-Hmmm, det er vel ikke så lurt? Rotter og greier! Men jeg visste at det var nytteløst nå.
Peter hadde røsket bort hønsenettingen som sperret for inngangen og var allerede på vei inn gjennom åpningen,som han måtte krumme seg ned for og komme inn i.
-Er du mann eller,hørte jeg inne fra tunnel åpningen.
>Man lever jo bare en gang. tenkte jeg, og tok en stor slurk av lommelerka og fulgte etter .
Utrolig nok hadde Peter såpass godt planlagt dette at han kunne triumferende fiske frem en lommelykt fra jakke lommen da jeg begynnte og komentere at det ikke var mye til lys lenger nedover i tunnelen.
Jo lengre inn vi kom, jo mindre syntes åpningen vi kom fra og desto mørkere ble det.Tilslutt syntes inngangen bare som et knappehode av lys langt der bak.
-Har du noen anelse om hvor dette fører hen, Peter?
-Mjo...Antar at det er et av de gammle avfalls røra til anlegget,så vi ender vell opp inni anlegget til slutt.
-SÃ¥ det du sier meg er at dette vannet jeg vasser i faktisk er.... KLOAKK.
Faen ta deg, jeg snur. Nok fikk være nok,ekspidisjonen var over. Grensen går ved møkkavann.
I det jeg hadde snudd meg(som var litt kronglete inni den lave tunnelen) røsker plutselig Peter i meg.
-Se, se der fremme.
Jeg snur meg igjen, irritert og venter å få se en rotte eller noe ekkelt dødt no.
Men det Peter hadde fått syn på var en stor sprekke i tunnelen.Deler av røret hadde rast ut i noe som tilsynelatene så ut til og være en parallel tunnel.Vi satte oss på huk og lyste med lommelykten inn i åpningen.Sprekken var akkurat stor nok til at en person kunne presse seg inn,men innenfor så det ut til og være en hulegang stor nok til og stå oppreist i.
-Hva tror du Peter,er du mann?
-hmf.. Er litt i tvil jeg. Han var ikke like skråsikker lenger.
-Er det ikke rotter og sånt her nede?
-Neei, er det ikke små søte magiske vesener vi er på utkikk etter a. Det moret meg at Peter begynte og få nerver. Jeg kan gå først jeg.
Og så var jeg på vei inn i det ukjente. Meg først, tett etterfulgt av en litt skjelven Peter Jones.
Vell innenfor slo det meg at dette ikke var noen menneskelaget kloakk system. Dette var en eldgammel tunnel,men en tunnel til vilken hensikt og laget av hvem?
-Ja hva gjør vi nå Matcho man? Peter var tydelig ikke eventyrlysten lenger.
Idet jeg var på vei til og foreslå å krype tilbake samme vei som vi kom fra, før vi endte opp med å gå oss vill.,ble vi begge var et grønt lysskjer og noe som nesten kunne ha vært latter lengre nede i tunnelen. Og før jeg fikk summet meg,var eventyreren tilbake i Peter. Han Røsket lommelykten ut av handen min og dyttet meg ned over gangen så fort som han maktet.
Etter rundt tjuefem kanskje femti meter begynte tunnelen og åpne seg opp,og jo lengre vi gikk jo sterkere lyste det mot oss. Plutselig sto vi i åpningen til en enorm stor rund grotte. Grotten var minst femti meter i diameter og minst ti-tolv meter høy.Rundt oss var det små og store huleutganger lik den vi kom fra.Men det som var det utrolige var det som befant seg i midten av grotten.
Midt i grotten, var det stablet søppel og gammelt skrot i en enorm haug. Gammle bil dekk, gammle bildeler,små og store søppleposer,mat avfall,gammle sykler,alt mulig som folk kan finne på og kaste. På toppen av denne enorme haugen med skrot, som et monument,hevet det seg en gammel skitten porselen dass.
Dette i seg selv var fantastisk absurd, men det var ikke like ekstremt som det som foregikk rundt om på søppelhaugen.
Små og store alver danset rundt haugen i sang og latter og brakte offringer i form av søppel til det som måtte ha vært alve kongen. Alve kongen satt majestetisk på toppen av den ødelagte porselens dassen og betraktet offringen med et digert glis.
Alt jeg hadde ventet meg av et alve folk.Vakre yndige vesener og deres magi,stemmer på ingen måte med det jeg nå var vitne til.Kanskje de en gang hadde vært magiske og vakre,kanskje det var tusener av år på flukt fra mennesker under jorden og det at de levde av mennesklig søppel som hadde gjort dem til det de var nå.
Selvlysende mørkegrønne vesener med store gule øyner og spisse ører.Krumbøyde og tynne. Vingene var ikke vakre som på en sommerfugl, men visne og brune som høstens løv. De var ikke stort større en et menneskes spebarn, men ansiktene var gamle og skrukkete.Tenner var spisse som på en vill katt.
De var kledd i lendekleder av gamle striesekker og Rimi poser. De så svært gamle og syke ut. Men ikke Alve kongen.
Han satt der på toppen av sin trone og gomlet i seg restene av en gammel bigMac. Alve kongen var en anelse større og noe mer selvlysende en de fleste av sine arts frender. Og fet.
Han så ut som en enormt tykk selvlysende amerikansk femåring med grått halvlangt fett skjegg og oppstopper nese.Han hadde en gammel rød addidas trenings jakke som kappe og en altfor liten sort fotball skjorts som magen hang motbydelig over. På hodet brukte han en gul ikea lampeskjerm til krone.
Her var det hundrevis av Alver som danset og lo, med tynne skjerende stemmer rundt kongen sin. Her sto jeg og Peter og betrakter alt sammen. Det holdt på og bli for mye. Jeg fomlet i lommen etter lerka med whisky,mens jeg skottet bort på Peter som nå var blitt ganske hvit i ansiktet. Jeg tok en stor slurk og rakte den til Peter som ikke var helt forberet på innholdets styrke og satte i et helvetes hoste anfall. Plutslig var det helt stille i grotten.Hundrevis av lysende gule øyner var nå rettet mot oss. To ganske forskremte eventyrere.
-Hver hilset, vi kommer i fred.,prøvde jeg meg.
Ingen reaksjon. Peter snublet et skritt bakover.
-Ingen brå bevegelser kompis, jeg føler liksom at disse alvene kanskje ikke er helt kule med at vi er her. Han hadde rukket og ta to skritt bak over nå, og jeg fulgte tett etter.
Nå skjedde det ting.Den fete og nå meget truende alve kongen jumpet ned fra tronen sin og vagget i vår retning.På hver side av ham kom det alve folk flyvende og luskende.
-Hva om de ikke ønsker oss noe vondt, Peter?. Hva om det bare ser grufulle ut av den grunn at de lever av søppel?
-Ikke kødd, mage følelsen min sier at de der er ikke vennlige.Peter rygget fortsatt.
Jeg stanset opp og ventet på den kommende alven.
Fffaan, du...slutt med det der. Peter hadde stoppet opp noen skritt bak meg og hørtes vettskremt ut.De er sikkert smitsomme.Rabbis eller noe. Han der som kommer mot oss er sykt ekkel.
Jeg ble stående, fast bestemt på og møte denne ukjente rasen, som første mann i verden
>Dette må være første side stoff for avisa."Lokal eventyrer oppdager ukjent rase".
Tanken ga meg mot.
Kongen var nå kommet helt opp til meg.Han tok seg til kneet og hev etter pusten.(tydlig ikke vant med lange gåturer).Så rettet han seg opp og betraktet meg med stygge granskene øyne.
>Hmmm, jeg fikk bestemt en følelse av at jeg burde ha holdt sengen i dag.Men nå sto jeg da her, så jeg rakte frem hånden for og prøve meg på et vennlig håndtrykk.
Det gikk kaldt gjennom grotte gangene da kongen satte i et skrekkelig latter brøl. Før jeg rakk og summe meg hadde den tykke ekle alve kongen dratt opp en gammel rusten kjøkken kniv. Kniven fungerte som et sverd for den lille alven, og nå hogg han etter hånden min.
-Aaaaah....Jeg skrek ut i frykt. En brennende smerte skar seg gjennom armen min og opp i overkroppen.Jeg sto som lammet og trykket høyre handen mot brystet med den venstre hånden. Blodet fosset varmt ned over håndleddet og videre ned til albuen.Fingeren min, den lille dritten hogg av meg fingeren. Forskrekket så jeg Alve kongen glise fett mot meg og gjorde seg klar til et nytt angrep. Men før han rakk og angripe, hadde Peter røsket tak i meg bak fra og sprang bortover tunnel gangen vi kom fra med meg på slep. Bak meg kunne jeg høre hundrevis av skrikende ekle alver komme farende. Smerten i hånden hadde gått over til en intens trykkende følelse, som hold på og få meg til og besvime. Men Peter hadde ikke tenkt og la det skje.
-Kom an man, ikke svim av nå. Der er sprekken inn til kloakk røret.. Kom an ti meter til.
Stemmen hans hørtes svak og langt borte.Jeg trodde et øyeblikk at jeg sov hjemme trygt i min egen seng, og at dette bare var en sprø drøm.Men så ble jeg dyttet inn gjennom sprekken vi kom fra og trynet ned i kjølig kloakk vann.Bak meg snublet Peter inn med et stygt kutt over øyet.
- Opp opp opp.der er utgangen.Han røsket meg opp på knerna og pekte mot et knappehode av lys langt fremme.Vi kavet og falt mot utgangen hele tiden redde for og stoppe opp, jeg kunne ikke lenger høre lyden av alvene, men turte ikke og se meg tilbake.
Plutselig var vi ute i sommervarmen igjen.Smerten i handen var så sterk at jeg først ikke merket at noen hadde tatt meg imot.Jeg kikket opp på vedkommende.
-Jaså unge mann,hva har så skjedd her.Det var en politimann med en streng mine.Jeg så meg rundt etter Peter.Og ganske riktig, han var også tatt godt hånd om av en politiman. Litt for godt,han var faktisk på vei til og ta på han handjern.
-Vi er blitt angrepet av alver inne i kloakk røret. Jeg forsto med det samme hvor sykt det hørtes ut.
-Angrepet av alver? Sa politimannen som holdt meg. Den har jeg ikke hørt før.Vi ble tilkalt hit av noen turgåere som sa de så to unge men bryte seg inn i avfalls systemet her.Dere har vel ikke røyket narkotika der inne,også har dere sloss og du har skadet deg.
Nå begynnte jeg og bli desperat og smerten gjorde meg tåkete og sløv.
-Nei. Nei det var alver.Det var alver hulket jeg.
Peter prøvde like desperat og forklare hans politimann at alvene befant seg inne i tunnelen og ikke i lommene hans. Men nytteløst. Kropsvisiteringen var et faktum mens min politiman var på radion etter ambulanse til en hardt skadet mann,trolig en uteligger.(ikke så rart etter som jeg så og luktet fyll).
-AaaHA. triumferte Peters politimann og dro frem en liten klips pose med mariuana fra jakkelommen til Peter.Ikke rart dere ser alver og rosa elefanter.Dere blir med ned på politi stasjonen for avhør.
Jeg så bort på Peter og formet ordene IDIOT med leppene mine.Han bare trakk på skuldrene og så oppgitt ut.
Turen til lege vakten og avhøret på politi stasjonen husker jeg svært lite av. Bare at jeg ganske fort bestemte meg for og drite i sannheten om hvordan fingeren min ble hogget av, av en tykk grønn alv.( man blir lei av at folk ler seg skakk på din bekostning) Det ble tilslutt mye mer troverdig og fortelle at det hadde skjedd da jeg falt på vei ut av tunnelen.
Tre timer senere sto jeg utenfor politi stasjonen med en klekkelig bot, og en arm i fatle
Peter kom frem fra en bakgate hvor han hadde stått og ventet etter at han slapp ut fra avhøret sitt.
-Hvordan går det med hånden din?
-Jo det går bedre nå,fått noen smerte stillende.Fingeren er borte da.
-Kiipt ass. Skal vi dra tilbake etter den.Peter smiler lurt og kikker på meg.
-Nei tror ikke det blir mer eventyr på meg i dag nei.Og du... Jeg tror ikke det blir mer eventyr på meg ever.Greit.
-Ok.. jeg forstår. Han putter hendene i jakke lommen og begynner og gå nedover vegen mot trikke stasjonen.
-Vi snakkes a kompis.
-Jess,Peter men ikke for snart er du snill.Han stopper opp og snur hodet mot meg.
-He he, ok ikke for snart.så fortsetter han ned over gaten.
Jeg roper etter han idet han skal til og runde et gate hjørne.
-Og du peter , la dette eventyret være en hemmelighet.. Ok.
Han stikker tommelen i været og forsvinner rundt gatehjørnet.
Dagen hadde blitt til kveld og natten var ikke langt unna. Jeg ønsket meg bare hjem til sengen min.
Nå skulle jeg bli edru, få meg jobb og glemme alt som hadde med eventyr,oppdagelse,søppel og kongelige alver. Eventyreren i meg hadde reist på sitt siste eventyr.
Ja dette var min historie, tro den eller la være. Det er det samme for meg.
Men vit dette, den dagen forandret mitt liv. Mennesker frykter og hater det de ikke kjenner til. Og det er den frykten og det hatet som har drevet mange vesner til og gå i skjul for oss.
Undervurder aldri hva som skjuler seg under våre føtter, langt langt der nede...
ellWooD
|
_________________ DSGF Sayit © DSGF.no
Skrevet: Tor 09 Jun 2005, 23:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
surra
Främling

Ble Medlem: 27 Mai 2005 Innlegg: 4 Bosted: Rykkinn
|
He he, UTROLIG bra 
|
Skrevet: Tor 09 Jun 2005, 23:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
jeg er imponert:)
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Tir 14 Jun 2005, 11:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Lappskaus sa jeg. Lappskaus!
Visste jeg det ikke...
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Tir 14 Jun 2005, 12:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellWood
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 04 Mai 2005 Innlegg: 407
|
Ennasus skrev: | Lappskaus sa jeg. Lappskaus!
Visste jeg det ikke... |
Lappskaus 
|
Skrevet: Ons 15 Jun 2005, 15:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

|
Hadde vært hyggelig om historien var sann.. på en naiv,sær og litt dum måte 
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Ons 15 Jun 2005, 19:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellWood
OoaHelaNatten

|
mathianus skrev: | Hadde vært hyggelig om historien var sann.. på en naiv,sær og litt dum måte  |
Men den er sann... Men må bare åpne øynene og se...
Magiske vesner finnes overalt rund oss i verdagen.Små og store vesner.
Hvem tror du det er som roter bort tingene du var sikker på at du hadde i går? Det er de glemte tings troll,(lingner på hybelkanniner når de har kamoflasje på) Jeg bare nevner det.
|
Skrevet: Ons 15 Jun 2005, 21:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
ellWood skrev: | Men den er sann... Men må bare åpne øynene og se...
Hvem tror du det er som roter bort tingene du var sikker på at du hadde i går? Det er de glemte tings troll,(lingner på hybelkanniner når de har kamoflasje på) Jeg bare nevner det. |
Wuhu! Endelig noen som har forstått det! 
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Tor 16 Jun 2005, 00:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

|
ellWood skrev: | mathianus skrev: | Hadde vært hyggelig om historien var sann.. på en naiv,sær og litt dum måte  |
Hvem tror du det er som roter bort tingene du var sikker på at du hadde i går? Det er de glemte tings troll,(lingner på hybelkanniner når de har kamoflasje på) Jeg bare nevner det. |
Vet du hvorfor du bare har en sokk av hver type når du våkner? Pirater med trebein.
Det er feite meg sant 
|
Skrevet: Tor 16 Jun 2005, 20:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellWood
OoaHelaNatten

|

|
Skrevet: Tor 16 Jun 2005, 22:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
IceRose
Varm i trøya

Ble Medlem: 07 Mai 2005 Innlegg: 78 Bosted: Oslo
|
Ikke glem flokedyrene! De sniker seg frem om natta og setter seg i håret ditt og knytte knuter natta lang. Må ikke forveksles med gorillaen i den reklamen. Disse er små runde vesen med mange armer til å knytte knuter med. Man ser dem ofte om man sover urolig, som små runde skygger i synsfeltet som forsvinner raskt ut av synsvidde når man gløtter på øynene.
|
Skrevet: Søn 19 Jun 2005, 14:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aneena
Veronica

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 701 Bosted: Hjemme
|
Notat til meg selv aldri gå inn i sånne rør. 
|
_________________ This is who I am! Deal with it...
Skrevet: Søn 19 Jun 2005, 15:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellWood
OoaHelaNatten

|
Ikke glem Grunken.
Grunker er små skittene troll lignende vesener, med uhyggelig dårlig hygiene.Som krøller seg sammen i munnen din når du sover, og stikker av rett før du våkner. Derav dårlig ånde om morgenen...
|
Skrevet: Søn 19 Jun 2005, 19:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aneena
Veronica

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 701 Bosted: Hjemme
|
ellWood skrev: | Ikke glem Grunken.
Grunker er små skittene troll lignende vesener, med uhyggelig dårlig hygiene.Som krøller seg sammen i munnen din når du sover, og stikker av rett før du våkner. Derav dårlig ånde om morgenen... |
Oooh *sove med lukket munn sånn at ingenting slipper inn* heheh
|
_________________ This is who I am! Deal with it...
Skrevet: Søn 19 Jun 2005, 19:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

|
Man må ikke glemme de små jævlene som alltid snurrer og knyter fast kablene øreproppene dine sitter fast i. Kabel-snurringer er 
|
Skrevet: Søn 19 Jun 2005, 20:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellWood
OoaHelaNatten

|
Også har vi jo drømme dragene.
Det er tre drømme drager.
Den Hvite, den Røde og den Sorte.
-Den Hvite drømme dragen gir deg de lystige drømmene.
De sprø, morsomme og absurde drømmene (slike som at man kan fly, bor i et svevende slott osv).
-Den Røde drømme dragen gi deg følelses drømmer.
Lyster og lengseler.
-Den Sorte dragen gir deg angst drømmene.
Frykt og redseler. Marerittene.
Selv om den Sorte dragen ofte får mye av skylden for en vanskelig natt med vonde drømmer,er den ikke ond. Dragene er nøytrale og ønsker ikke og skade, men bare og gi deg drømmene som du blir tildelt.
Variasjon i drømmene er viktig for den beviste og underbeviste trivselen.Både gode OG vonde drømmer må til for at vi skal være forbered på verdagen.
Dragene er små av størelse.Ikke stort lenger en 30cm fra nese tipp til hale spiss. De er tynne og eligante,nesten gjennomsiktige som om de var av røyk. Din natts utvalgte drage, glir svevende inn på rommet ditt etter at du har sovnet og visker nattens drøm ømt til deg.
Slik blir drømmer til.
|
Skrevet: Søn 19 Jun 2005, 22:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
ellWood skrev: | mathianus skrev: | Hadde vært hyggelig om historien var sann.. på en naiv,sær og litt dum måte  |
Hva med et bilde av vannrøret..? 
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tir 21 Jun 2005, 14:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellWood
OoaHelaNatten