|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
bananku skrev: | Jeg er så lei folk som står ved inngangsdøra og blåser røyken på folk som går forbi.. |
Står faktisk folk å blåser på deg med vilje, eller?
|
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 12:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
bananku
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 249 Bosted: Kragerø
|
Folk står og blåser PÅ de som går forbi. Les det jeg skriver, hva?
|
_________________ blipp.
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 12:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
JC\forum
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jul 2003 Innlegg: 166 Bosted: Oslo omegn..Kolsåsbanen leve!
|
Ronja skrev: | JC\forum : Hva med å komme med ett skikkelig argument? I stedet for den sutringa. Du lager probler av ingenting.
Bordplasseringene på resturanter er jo slik at de som sitter på nærmest på de nærmeste bordene sitter med ryggen til deg.
Det er ikke mulig at munnen din blir fyllt med røyk, og det er heller ikke mulig at maten smaker røyk fordi en person, eller flere, røyker i friluft. Røyken går opp. Har du med deg venner som røyker, regner jeg ikke med de sitter å blåser degi ansiktet.
Jeg er ute å spiser ganske ofte, og jeg har aldri opplevd noe lignende av det du klager på.
Sitat:
Det er ikke ALLE ikke-røykere som oppfører seg som apekatter i nærheten av røykere.
Tjaa, hva skal man tro her.. |
Ja, jeg innrømmer at jeg provoserer med vilje:)
Men har du hørt om fenomenet VIND, Ronja? VIND gjør at røyken ikke går rett opp, men plager meg istedenfor. Er bare 2 dager siden sist jeg opplevde det, så det umulige er visst mulig..
Når det gjelder bussholdeplassen, så synes jeg du skal flytte den skrukkete feite røykeskrotten din vekk fra busskuret og ut i regnet. Jeg satt her først, og jeg akter å bli sittende her til bussen min kommer.
Du kan ikke vite hvem som er allergikere, derfor skal du spørre alle som potensielt kan plages av røyken om det er greit at du fyrer opp en røyk. Mest sannsynlig sier alle ja, meg inkludert.
|
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 12:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
bananku skrev: | Folk står og blåser PÅ de som går forbi. Les det jeg skriver, hva? |
Problem at jeg spør når jeg ikke forstår?
|
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 13:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Sitat: så synes jeg du skal flytte den skrukkete feite røykeskrotten din vekk fra busskuret og ut i regnet. Jeg satt her først, og jeg akter å bli sittende her til bussen min kommer.
Greit, du er så totalt usaklig og barnslig at det er visst ikke mulig å holde en skikkelig debatt med deg.
|
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 13:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
haakoo skrev: | Shira skrev: | Før alle disse reglene og all sytingen, kunne jeg komme til et busstop mens det regnet, det er masse folk i busstoppet så jeg kubba røyken. Men om den situasjonen blir aktuell i dag, så røyker jeg like fordømt i busskuret, og nåde være den som har noe å si på det. |
Det sier vel egentlig mest om din folkeskikk (eller mangel på). Jeg er en av de som kan be folk om å stompe røyken hvis det irriterer meg, da forventer jeg at personen enten gjør det, eller flytter seg så det ikke kommer noe på meg. Noe annet vil jeg rett og slett tolke som at personen er dum og ikke vet bedre (stakkar). |
Så hvis jeg står i et busskur og røyker og du kommer og stiller deg i nærheten så ber du meg om å flytte meg? Og hvis jeg ikke gjør det, fordi tja, jeg kom først, så er jeg dum?
|
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 13:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
JC\forum skrev: | Når det gjelder bussholdeplassen, så synes jeg du skal flytte den skrukkete feite røykeskrotten din vekk fra busskuret og ut i regnet. Jeg satt her først, og jeg akter å bli sittende her til bussen min kommer. |
Jeg spør deg også da... Hvis det pissregner, og jeg sitter i skuret og røyker når du kommer, skal jeg da flytte meg?
[En vanvittig oppkonstruert situasjon siden jeg aldri røyker i busskur :p]
|
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 13:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Tittan skrev: | haakoo skrev: | Shira skrev: | Før alle disse reglene og all sytingen, kunne jeg komme til et busstop mens det regnet, det er masse folk i busstoppet så jeg kubba røyken. Men om den situasjonen blir aktuell i dag, så røyker jeg like fordømt i busskuret, og nåde være den som har noe å si på det. |
Det sier vel egentlig mest om din folkeskikk (eller mangel på). Jeg er en av de som kan be folk om å stompe røyken hvis det irriterer meg, da forventer jeg at personen enten gjør det, eller flytter seg så det ikke kommer noe på meg. Noe annet vil jeg rett og slett tolke som at personen er dum og ikke vet bedre (stakkar). |
Så hvis jeg står i et busskur og røyker og du kommer og stiller deg i nærheten så ber du meg om å flytte meg? Og hvis jeg ikke gjør det, fordi tja, jeg kom først, så er jeg dum? |
Kommer du først, skal du flytte deg, vis ikke er du dum.
Er det noen andre som sitter i skuret før deg, da er du feit og skrukkete og da skal du flytte deg da også.
|
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 13:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Hvorfor? Hvis jeg har en helt for jævlig dag, har fått kjeft av sjefen, blitt oppringt av eks-kona, har gjort tabbe på tabbe med kundene og så sitter i et skur for ikke å bli bløt og nyter (ja, NYTER) en røyk og du kommer - hvorfor faen skal jeg flytte meg?
|
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 13:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Tittan skrev: | Hvorfor? Hvis jeg har en helt for jævlig dag, har fått kjeft av sjefen, blitt oppringt av eks-kona, har gjort tabbe på tabbe med kundene og så sitter i et skur for ikke å bli bløt og nyter (ja, NYTER) en røyk og du kommer - hvorfor faen skal jeg flytte meg? |
Ja, det lurer jeg også på.
Jeg svarte deg bare med de svarene jeg har fått her.
|
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 13:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
bananku
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 249 Bosted: Kragerø
|
Ronja skrev: | bananku skrev: | Folk står og blåser PÅ de som går forbi. Les det jeg skriver, hva? |
Problem at jeg spør når jeg ikke forstår? |
Trodde det var ganske vanskelig å misforstå det jeg skrev
|
_________________ blipp.
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 13:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
bananku skrev: | Ronja skrev: | bananku skrev: | Folk står og blåser PÅ de som går forbi. Les det jeg skriver, hva? |
Problem at jeg spør når jeg ikke forstår? |
Trodde det var ganske vanskelig å misforstå det jeg skrev |
Du sa at de blåste røyken på de som gikk forbi.
Jeg lurte på om var med med vilje eller med uhell. For var det med vilje er det vledig uhøflig.
Har du noen problemer med at jeg spør så er det da bare å la være å svare.
|
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 13:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
JC\forum
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jul 2003 Innlegg: 166 Bosted: Oslo omegn..Kolsåsbanen leve!
|
Hvis du aldri røyker i busskur, så er du den typen røyker jeg liker:) Et eksempel til etterfølgelse. Hvis du sitter der og damper først, så kommer nok ikke jeg og setter meg der:) Jeg snakker om de motsatte situasjonene, der JEG kommer først, også kommer røykeren etterpå. Der hvor det er mange mennesker på en liten plass (f.eks busskur i regn), er det uhøflig å fyre opp en røyk. Er du derimot der alene, og det kommer en kar etter deg som ikke røyker, så er det opp til han og pent be deg om å slukke røyken hvis det plager han:)
Ronja skrev: | Sitat: så synes jeg du skal flytte den skrukkete feite røykeskrotten din vekk fra busskuret og ut i regnet. Jeg satt her først, og jeg akter å bli sittende her til bussen min kommer.
Greit, du er så totalt usaklig og barnslig at det er visst ikke mulig å holde en skikkelig debatt med deg. |
Det var en eller annen over som mente at jeg burde flytte min feite skrott. Den kommentaren der var ment som et svar til han. Skulle kanskje sitert han samtidig:)
|
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 13:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
Skolen kan da vel ha sine egne regler ?
Uansett, jeg er elevrådsleder på skolen vår hvor det står i ordentsreglementet at det ikke er lov å snuse og røyke på skolens område.
Men jeg mener; jo fler regler, jo fler brytes. Og dette med røyking skjer jo uansett. Så hvorfor ikke lage en oppmerkning i skolegården med askebegere osv? Rektor på skolen syntes at hvis de lar oss få lov til å røyke så vil andre elever blir oppfordret til å røyke noe jeg syntes er patetisk å si. Som 16-19 åring blir man ikke røyker av å se andre få lov å røyke vel ?
Snus. Jeg irriterer meg ikke av snusing i timen. Det lukter, men går greit. Dog jeg kan skjønne meg på enkelte lærere at de klikker i sommervinkel på elevene som har lepper større enn angelina jolie. yakk!
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 13:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
JC\forum skrev: | Er du derimot der alene, og det kommer en kar etter deg som ikke røyker, så er det opp til han og pent be deg om å slukke røyken hvis det plager han:) |
Og hvis jeg sier nei?
|
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 13:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Dragen
Spitzy (!)

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 104 Bosted: Lillehammer
|
bananku: hvis du ikke har lagt merke til det, så gjør ikke-røykere (og ja, jeg mener de fleste)det samme når de snakker om røykere som har oppført seg dårlig. de "straffer" alle istedet for gjerningsmannen, samme som teite barneskolelærere gjør.
|
_________________ Riddles in the dark
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 15:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fungi
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004 Innlegg: 267
|
Det er mange røykere jeg vet om som jeg ikke har noen ting i mot at røyker, fordi om de hadde sittet i et busskur og røyket, og jeg hadde kommet og satt meg, så hadde de stumpa røyken umiddelbart.
Den andre typen, som ikke stumper røyken når jeg kommer og setter meg er irriterende, men jeg spør ikke om han gidder å stumpe røyken, om ikke jeg har vondt i halsen og det regner, fordi jeg synes det er ok med litt, merk: litt, røyking i nærheten av meg. Det kan hende han har hatt en dårlig dag på jobben eller noe.
Jeg vil for øvrig sammenligne det med meg selv. Jeg er en musikkelsker. Når jeg skal ta bussen, for eksempel, og jeg er alene, kan jeg sitte og synge. ikke så veldig høyt, men det høres noen meter fra meg. 1. stemmer, andre-stemmer og instrumentstemmer om hverandre. Jeg virkelig nyter det.
Om det så kommer en annen person stopper jeg å synge umiddelbart. Hvorfor? Fordi jeg vet at det er sinnsykt irriterende å høre på en som synger til en sang, bruddstykker med nynning, uten å kjenne sangen, eller høre den ved siden av. Det er ikke skadelig på noen måte for den andre, men det er irriterende for vedkommende.
På den annen side, så kan jeg være veldig irriterende, fordi jeg ikke nødvendigvis merker denne andre personen. Vedkommende, som er veldig hyggelig og ikke kommenterer at jeg nynner irriterer seg gjennom de resterende minuttene til bussen kommer. Noe jeg ikke syns personen burde.
Derfor holder jeg meg utenfor busskuret om ikke det regner, fordi da må det være helt tomt overalt for at jeg skal begynne å synge. Og om det regner, sitter jeg i skuret til noen kommer, og hvis jeg da er litt "blå" går jeg ut i regnet og synger. Veldig koslig. bør prøves.
Jeg synes at Alle burde gjøre det på den måten, fordi selv om den andre personen i skuret absolutt tåler synginga mi, må sannsynligvis vedkommende ta bussen, altså er ikke vedkommende fri til å gå hvor han/hun vil, og jeg påtvinger sangen min om jeg står i nærheten.
Håper dere får øye på sammenligningene her og tenker litt over dem. Røykere som gjør mye det sammen som meg her har jeg ingenting i mot, annet enn i form av å synes synd på.
|
Skrevet: Fre 24 Jun 2005, 20:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Haaa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 18 Jul 2004 Innlegg: 286 Bosted: Akershus
|
Tittan skrev: | JC\forum skrev: | Er du derimot der alene, og det kommer en kar etter deg som ikke røyker, så er det opp til han og pent be deg om å slukke røyken hvis det plager han:) |
Og hvis jeg sier nei? |
Det har skjedd at jeg stumper røyken for røykeren hvis han/hun nekter, rt ganske artig egentlig å se utrykket i fjeset til personen når du knuser røyken mellom to fingre 
|
_________________ Mesteren i bål- og krysstissing
Skrevet: Fre 01 Jul 2005, 16:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
pita
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Apr 2003 Innlegg: 270 Bosted: Oslo
|
det er bare idiotisk. rett og slett. dere sitter og snakker om frekke røykere- HALLO? man tar bare ikke røyken til en fremmed og "ødelegger" den. vettu hva. ,et er virkelig helt, helt idiotisk-
(hadde du tatt røyken min hadde jeg faen meg tuppet deg i leggen og snakket stygt til deg....makan)
|
_________________ i`m not mad. just ask my camel, steven
Skrevet: Fre 01 Jul 2005, 22:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Haaa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 18 Jul 2004 Innlegg: 286 Bosted: Akershus
|
pita skrev: | det er bare idiotisk. rett og slett. dere sitter og snakker om frekke røykere- HALLO? man tar bare ikke røyken til en fremmed og "ødelegger" den. vettu hva. ,et er virkelig helt, helt idiotisk-
(hadde du tatt røyken min hadde jeg faen meg tuppet deg i leggen og snakket stygt til deg....makan) |
ser vel ikke på det som så frekt og idiotisk, litt frekt kanskje
kommer bare en person som starter å røyke ved siden av deg, ser det som mer frekt, så i stede for å måtte flytte meg så tar jeg igjen etter å ha spurt. Hadde noen tuppa meg i leggen så får de søren meg bare gjøre det. ser nesten det som bedre enn å bli ufrivillig utsatt for passiv røyking!
|
_________________ Mesteren i bål- og krysstissing
Skrevet: Fre 01 Jul 2005, 23:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |