|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Hva er best?
En som er likegyldig.
En nazist som sloss for det han/hun tror pÄ.
|
Skrevet: Tor 16 Jun 2005, 16:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gunnern
FrÀmling

Ble Medlem: 15 Jun 2005 Innlegg: 15 Bosted: Alta
|
Hmmm...
Vanskelig valg.
Den likegyldige vil aldri bry seg om hva andre gjÞr sÄ lenge det ikke gÄr ut over den likegyldige...
Nazisten vil antakelig sette i gang med dreping av jĂžder, sigĂžynere, negre, utviklingshemmede (uansett hemmning), muligens homofile, og alle andre som ikke er "ariske"...
"You choose the lesser evil"...
Skulle jeg valgt, sÄ ville jeg foretrukket den likegyldige fremfor nazisten pÄ grunn av nazistens mÄl og menneskesyn...
|
_________________ Mvh.
Gunnar
If everything is comming your way, you're in the wrong lane...
Skrevet: Tor 16 Jun 2005, 19:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Findus
Spitzy (!)

Ble Medlem: 11 Apr 2004 Innlegg: 176 Bosted: Oslo
|
Den likegyldige. *usj*
Men tror jeg ville styrt unna begge to om jeg hadde truffet de i den virkelige verden.
|
Skrevet: Fre 17 Jun 2005, 19:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Den likegyldige. Det vil forhÄpentligvis vÊre mindre sannsynlig at denne personen har lyst til Ä myrde mennesker for fote bare fordi de er litt annerledes.
|
_________________ Jeg skal kun fÄ leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke rĂžre meg.
Skrevet: Fre 17 Jun 2005, 23:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
tyskbart
Varm i trĂžya

Ble Medlem: 12 Jul 2004 Innlegg: 50 Bosted: TromsĂž
|
Det er vel ikke noe galt i Ä vÊre likegyldig? Jeg var nÄ likegyldig som barn, og jeg var happy da, sÄ hvorfor ikke vÊre likegyldig som voksen ogsÄ? Se tegnefilm istedenfor nyhetene, sier nÄ jeg. Lurer pÄ om folk gikk rundt og lurte pÄ hva som var best av meg og en nazist da jeg var liten...
|
Skrevet: Tir 21 Jun 2005, 00:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
tyskbart skrev: | Det er vel ikke noe galt i Ä vÊre likegyldig? Jeg var nÄ likegyldig som barn, og jeg var happy da, sÄ hvorfor ikke vÊre likegyldig som voksen ogsÄ? Se tegnefilm istedenfor nyhetene, sier nÄ jeg. Lurer pÄ om folk gikk rundt og lurte pÄ hva som var best av meg og en nazist da jeg var liten... |
Med likegyldig tenker jeg at du kan gÄ forbi en nazist som dreper en person uten Ä lÞfte et Þyenbryn. For mange er likegyldige til det de ser pÄ nyhetene, rett og slett for man har ikke rÄd til Ä hjelpe alle barna som sulter eller er tatt av tsunami, Men nÄr man ikke reagerer nÄr folk blir voldtatt, drept, eller banket opp rett foran trynet pÄ en, nÄr man ikek engang gidder Ä ringe politiet, ja da har man faktisk overhodet ingen medfÞlelse, eller empati. Og det er ganske skremmende, sÄ jeg kan faktisk ikke velge noen av disse, det er ille Ä drepe noen, men jeg syntes det er like ille og stÄ og se pÄ at det skjer uten Ä gjÞre noe..
|
Skrevet: Tir 21 Jun 2005, 07:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
tyskbart
Varm i trĂžya

|
Hvis denne nazisten var en likegyldig person ville han jo aldri drept noen til Ă„ begynne med.
|
Skrevet: Tir 21 Jun 2005, 17:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gunnern
FrÀmling

|
tyskbart skrev: | Hvis denne nazisten var en likegyldig person ville han jo aldri drept noen til Ă„ begynne med. |
Dersom nazisten er en likegyldig person kan du ikke lengere kalle han/henne for nazist, ganske enkelt fordi han/hun er fullstendig likegyldig, og egentlig ikke bryr seg! SĂ„ en fullstendig likegyldig nazist skal du nok lete lenge etter...
|
_________________ Mvh.
Gunnar
Skrevet: Tir 21 Jun 2005, 18:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gunnern
FrÀmling

|
(dobbeltpostet)
|
_________________ Mvh.
Gunnar
Skrevet: Tir 21 Jun 2005, 18:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
tyskbart
Varm i trĂžya

|
Gunnern skrev: | tyskbart skrev: | Hvis denne nazisten var en likegyldig person ville han jo aldri drept noen til Ă„ begynne med. |
Dersom nazisten er en likegyldig person kan du ikke lengere kalle han/henne for nazist, ganske enkelt fordi han/hun er fullstendig likegyldig, og egentlig ikke bryr seg! SĂ„ en fullstendig likegyldig nazist skal du nok lete lenge etter... |
Setningen min var dÄrlig formulert. Det jeg mente var at hvis det bare eksisterte likegyldige personer, og ingen nazister, ville fÊrre drap begÄs.
|
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 02:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fungi
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004 Innlegg: 267
|
.. og fĂŠrre barn fĂždes.
Parforhold hadde blitt historie om alle var likegyldige. Og om derimot noen, men ikke alle var likegyldige, sÄ hadde vi nok hatt diktaturer sÄ det holdt.
Grunnen til at en del er sÄ likegyldige er at de har alt de trenger, de har ikke bruk for Ä klage over mer, eller bedre levekÄr.
SÄnnsett ville jeg foretrukket en nazist, fordi han er mye morsommere Ä prate med enn en likegyldig, og nazismen er det mulig Ä fÄ snakket ham fra.
|
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 09:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Jeg har i det minste mer respekt for nazisten.
Hvorfor? Fordi han i det minste kjemper for noe. Han kjemper for noe som han selv er overbevist om.
|
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 09:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sĂžrland
|
Dessuten er ikke en (ny)-nazist ensbetydende med en som vil drepe folk.. Kan like gjerne vÊre en "nasjonalpatriot", som vil ha landet for seg selv.. MAO kan det like gjerne vÊre en politiker som en slÄsskjempe.
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 10:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Det finnes jo ingen som er totalt likegyldige. Man er gjerne heller likegyldig i enkeltsaker som ikke opptar en noe sÊrlig. Men siden det her er satt opp kontrastene nazist-kontra-likegyldig vil jeg anta at det gjelder politikk og syn pÄ menneskeverd denne personen evt er likegyldig eller har sterke meninger om.
Politikk er det ikke mange som opptar seg av, det er mer normalt Ä ikke bry seg enn Ä gjÞre det, ifÞlge spÞrreundersÞkelser osv. Jeg tÞr pÄstÄ at jeg har mer til felles med og kommer bedre overens med en som ikke stemte sist valg enn en som stemte pÄ et nazistisk parti. Dvs jeg kan forstÄ en person som mener at politikk ikke er sÄ gÞy, men jeg forstÄr ikke et slikt nedverdigende menneskesyn som nazister gÄr og bÊrer pÄ. Har ikke for min del noe med respekt Ä gjÞre, jeg respekterer at alle har sine meninger og at alle er like mye verdt(til motsetning fra nazismes syn). Jeg anser en som mener at politikk ikke er helt hans/hennes store interesse og heller fokuserer pÄ andre ting i livet som en person som er verdt like mye respekt som en med andre prioriteringer.
For Ä prÞve Ä svare pÄ "Hva er best?"-spÞrsmÄlet. "likegyldig" er et negativt ladet ord, men det kommer helt an pÄ hvilken sammenheng man er likegyldig i.
SĂ„ for Ă„ ta et eksempel:
"Ja? Du har en annen hudfarge enn meg? So what?"
Det burde vel egentlig komme fram hva jeg mener.. 
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 12:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |