|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
Omskjært?
Noen her som har tatt omskjæring? Hvordan likte du det etterpå? Noen forbedringer/forverringer i sexlivet, evt livet generelt?
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Tir 14 Jun 2005, 11:40 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
jeg håper da ikke at det er noen jenter her som har tatt omskjæring, fordi det er ulovelig og meget farlig.
Omskjæring på gutter skal visst være meget renslig.
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tir 14 Jun 2005, 14:36 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

|
ja, nå mente jeg gutter da 
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Tir 14 Jun 2005, 14:49 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
Jeg har ikke gjort det, men en kompis gjorde det. Han sier det føles renere ut og han har ikke fått noe negativ respons fra motsatt eller samme kjønn sånn sex-messig. Jeg syns det høres ut som en god idè.
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Tir 14 Jun 2005, 21:29 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Hum.. tja, jeg er ikke imot omskjæring så lenge det ikke blir utført mot barn som ikke har hatt muligeten til å ta det valget selv. Men jeg synes det virker som en dårlig ide generelt sett, fordi forhuden har en funksjon, og hadde det vært mindre sjanse for sykdom ol uten den ville evolusjonen ha skjøvet den ut. I forhuden finnes blodårer og lymfesystem som er en essensiell del av immunforsvaret. Det finnes også titusener av nervereseptorer der som gjør innsiden av forhuden minst like følsom som fingrene og leppene våre. Å fjerne den er synonymt med nedsatt sensitivitet.
Forhuden utgjør oxo 50% av den bevegelige huden på penis, som er viktig for en myk, glidende bevegelse under samleie. En omskjært penis har tendens til å gjøre innsiden av vagina tørr og irritert fordi den "skraper ut" de naturlige glidemidlene, dette forverres med alderen.
Innsiden av forhuden produserer også feromoner, som kjent er et subtilt signal som påvirker kvinners kjønnsdrift.
Det at omskjæring bedrer hygienen er en myte. Metoden ble oppfunnet for å dempe sensitiviteten i penis og ble sett på som "moralt renslig". På 1700-1800tallet ble omskjæring vanlig selv i ikke-religiøse miljøer, da legene mente at masturbasjon var årsaken til lidelser som: sinnsykhet, epilepsi, hysteri, tuberkulose, svaksynthet og død.
Det er også en viss risiko forbundet med inngrepet som man bør veie før man gjennomgår det selv. Hvert år fører komplikasjoner til at man må fjerne hele penis og deretter klassifisere personen som "kjønnsløs", og videre vurdere for kjønnskifteoperasjon, ventet å leve resten av livet som kvinne. Noen tilfeller fører også til død. Det er kjent at den amerikanske omskjæringsindustrien gjemmer på store mørketall.
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Tir 14 Jun 2005, 23:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

|
| Eyden skrev: | Hum.. tja, jeg er ikke imot omskjæring så lenge det ikke blir utført mot barn som ikke har hatt muligeten til å ta det valget selv. Men jeg synes det virker som en dårlig ide generelt sett, fordi forhuden har en funksjon, og hadde det vært mindre sjanse for sykdom ol uten den ville evolusjonen ha skjøvet den ut. I forhuden finnes blodårer og lymfesystem som er en essensiell del av immunforsvaret. Det finnes også titusener av nervereseptorer der som gjør innsiden av forhuden minst like følsom som fingrene og leppene våre. Å fjerne den er synonymt med nedsatt sensitivitet.
Forhuden utgjør oxo 50% av den bevegelige huden på penis, som er viktig for en myk, glidende bevegelse under samleie. En omskjært penis har tendens til å gjøre innsiden av vagina tørr og irritert fordi den "skraper ut" de naturlige glidemidlene, dette forverres med alderen.
Innsiden av forhuden produserer også feromoner, som kjent er et subtilt signal som påvirker kvinners kjønnsdrift.
Det at omskjæring bedrer hygienen er en myte. Metoden ble oppfunnet for å dempe sensitiviteten i penis og ble sett på som "moralt renslig". På 1700-1800tallet ble omskjæring vanlig selv i ikke-religiøse miljøer, da legene mente at masturbasjon var årsaken til lidelser som: sinnsykhet, epilepsi, hysteri, tuberkulose, svaksynthet og død.
Det er også en viss risiko forbundet med inngrepet som man bør veie før man gjennomgår det selv. Hvert år fører komplikasjoner til at man må fjerne hele penis og deretter klassifisere personen som "kjønnsløs", og videre vurdere for kjønnskifteoperasjon, ventet å leve resten av livet som kvinne. Noen tilfeller fører også til død. Det er kjent at den amerikanske omskjæringsindustrien gjemmer på store mørketall. |
Ã¥ inni helvete svarte faen.. ingenting av dette fikk jeg vite da gjorde det. omg..
siden det er gratis lege og sånn i militæret, så gjorde jeg det for å minske følsomheten.. men alt dette andre ble jeg ikke informert om.
|
Skrevet: Tir 14 Jun 2005, 23:42 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Du gjorde det for å minske følsomheten? Hvorfor det?
At du ikke fikk informasjon om dette før inngrepet er jo helt sprøtt. Dette er jo ting som leger vet at det sirkulerer myter om og burde virkelig sørge for at om ikke alle så ihvertfall den som undergår inngrepet får vite hva det er de kvitter seg med.
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Ons 15 Jun 2005, 00:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

|
det er vel bare en grunn for det når en gjør det som voksen (utenom hvis du sliter med for trang forhud, da)!
| Sitat: | | Forhuden utgjør oxo 50% av den bevegelige huden på penis, som er viktig for en myk, glidende bevegelse under samleie. En omskjært penis har tendens til å gjøre innsiden av vagina tørr og irritert fordi den "skraper ut" de naturlige glidemidlene, dette forverres med aldere |
jeg har faktisk hørt det motsatte.. at en omskjært penis glir lettere
har nemlig ikke rukket å teste det ut enda :p
|
Skrevet: Ons 15 Jun 2005, 00:34 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
*legge bena i kors*
Glad ingen har vært på ferde med kniv der nede, ja!
I noen få tilfeller er omskjæring en god ide - når man er født med for trang forhud. Ellers får man ikke mer problemer med hygienen enn man får noen andre steder, bare man er normalt renslig.
If it isn't broken, don't fix it!
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Fre 17 Jun 2005, 23:55 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |