|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Findus
Spitzy (!)

Ble Medlem: 11 Apr 2004 Innlegg: 176 Bosted: Oslo
|
Har et rom som er litt ensomt
Alle nonner drar lærte jeg når jeg var liten gutt.
Nå kjenner jeg desverre ingen nonner som kan dra, så jeg prøver heller å annonsere hvor enn jeg kan, sleip som jeg er.
Jeg har altså et rom ledig i min leilighet fra ca august måned som jeg skal leie ut, rommet har stått tomt siden leiligheten ble kjøpt og det er ganske ensomt sier det.
Og hva hadde vell vært bedre enn å få inn en som allerede er gal, så slipper jeg å konvertere en helt normal person.
Rommet befinner seg for tiden i sinsenterrassen, som ligger sånn 15min fra jernbanetorget med buss, er ganske sentralt.
Rommet er på ca 10 kvadratenheter (ja, det er meter jeg mener), og leiligheten er totalt på ca 65.
Innen dette skjer skal badet pusses helt opp, så det blir fint. Ellers er her ganske så møblert i stue og på kjøkken. Rommet "in question" er ganske umøblert. Er stort sett bare en kjip og liten madrass som kan "arves".
Leien vil bli 3750, men kommer verdens kuleste person og banker på døren så kan jeg være villig og gå ned til 3500.
Det inkluderer forøvrig "alt": fyring, varmt vann, strøm og internett.
Om noen mot formodning skulle være interessert så skulle jeg være tilgjengelig gjennom post på dsgf.
Eller bare still spørsmål her.
Visninger er selvsagt mulig på de fleste av døgnets timer og ukens dager.
PS: Om noen mener det er helt utrolig frekt av meg å legge dette her så tar jeg gjerne i mot litt ris, helst hurtigris.
|
Skrevet: Man 06 Jun 2005, 21:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Dragen
Spitzy (!)

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 104 Bosted: Lillehammer
|
3750,- for 10m2 uten eget bad og kjøkken???
Er du ikke riktig klok, gutt???
Jeg betaler nå 2500,- for ca 20m2 stor hybel med bad og eget kjøleskap og ovn. Og utrolig så er strøm og kabeltv inkludert i prisen.
Skal nå sies at min nabo ikke er riktig god i hodet (selv etter våre standarder).
Og jeg bor 200m unna byparken i Lillehammer (priser i lillehammer sentrum for 50m2 ligger på ca 8000,- måneden) og jeg har en bussholdeplass 50m fra døra.
Finn frem motorsaga og gjør som Rema 1000!
|
_________________ Riddles in the dark
Skrevet: Fre 17 Jun 2005, 02:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zhor
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Feb 2005 Innlegg: 110 Bosted: Krynn
|
Dragen skrev: | 3750,- for 10m2 uten eget bad og kjøkken???
Er du ikke riktig klok, gutt??? |
Det er jo i Oslo, koster ikke alle boenheter sinnsykt dær?
Betaler 3500,- med strøm for 50m2, men det er kanskje litt forskjell på Oslo og Narvik på boligmarkedet 
|
Skrevet: Fre 17 Jun 2005, 09:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Moonshade
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jan 2005 Innlegg: 173
|
Sitat: | Jeg betaler nå 2500,- for ca 20m2 stor hybel med bad og eget kjøleskap og ovn. Og utrolig så er strøm og kabeltv inkludert i prisen.
Skal nå sies at min nabo ikke er riktig god i hodet (selv etter våre standarder).
Og jeg bor 200m unna byparken i Lillehammer (priser i lillehammer sentrum for 50m2 ligger på ca 8000,- måneden) og jeg har en bussholdeplass 50m fra døra. |
Sitat: | Det er jo i Oslo, koster ikke alle boenheter sinnsykt dær?
Betaler 3500,- med strøm for 50m2, men det er kanskje litt forskjell på Oslo og Narvik på boligmarkedet  |
....
*være misunnelig!!*
Jeg betaler ca 3000 for et rom på 12m2 gjennom studentsamskibnaden i bergen. Da deler jeg kjøkken og bad med tre andre. Er riktignok inkl. vann, strøm, internett, kabeltv pluss at jeg har lagt til ca hva jeg bruker av penger på vaskeri i mnd. Jeg vil også ha egen hybel/leilighet jeg har råd til..!!!
men enig, 3750 for 10m2 uten bad og kjøkken hørtes litt mye ut. Men sjokkert er jeg ikke
|
Skrevet: Fre 17 Jun 2005, 11:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zhor
Spitzy (!)

|
salsa addicted skrev: |
*være misunnelig!!*
Jeg betaler ca 3000 for et rom på 12m2 gjennom studentsamskibnaden i bergen. Da deler jeg kjøkken og bad med tre andre. Er riktignok inkl. vann, strøm, internett, kabeltv pluss at jeg har lagt til ca hva jeg bruker av penger på vaskeri i mnd. Jeg vil også ha egen hybel/leilighet jeg har råd til..!!!
men enig, 3750 for 10m2 uten bad og kjøkken hørtes litt mye ut. Men sjokkert er jeg ikke |
Har bodd på 10m2 i ca 6 år så jeg vet hvordan det er. Men 50m2 ble fort lite det åsså (har alt for mye saker), men skal ikke klage, er nok litt bortskjemt.
Skal muligens flytte snart til Tromsø, blir nok litt andre forhold dær. Man må nok bare inse at bolig priser i de større byene er nådd et sinnsykt nivå. Men det blir nok bare dyrere også.
|
Skrevet: Fre 17 Jun 2005, 18:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Findus
Spitzy (!)

|
NÃ¥ leier jeg ikke ut et rom som en hybel, men som et miniatyr bofellesskap.
Og man kan ikke sammenligne oslo med andre steder, her koster det skjorta å bo.
Dere kan selv regne ut sånn noenlunde hva jeg betaler nå når jeg bor her alene...
|
Skrevet: Fre 17 Jun 2005, 19:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
jeg bor hjemme og det er gratis. hurra 
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Fre 17 Jun 2005, 21:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Når man trekker fra strøm og Internett er prisen faktisk ikke så gæli. Man betaler jo også for fellesarealet, og som sagt - i Oslo er det DYRT.
Selv betalte jeg 3800 i måneden for 36 kvadrat i Trondheim, inkludert strøm. Jeg hadde det suverent bra slik.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Fre 17 Jun 2005, 23:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aneena
Veronica

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 701 Bosted: Hjemme
|
mathianus skrev: | jeg bor hjemme og det er gratis. hurra  |
Hjemme er best, får alt som mat og tak over hodet og slikt gratis, koster ikke skjota. Jeg får jo penger for å bo hjemme (ukelønn) ingenting er jo bedre enn det
|
Skrevet: Lør 18 Jun 2005, 02:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zhor
Spitzy (!)

|
aneena skrev: |
Hjemme er best, får alt som mat og tak over hodet og slikt gratis, koster ikke skjota. Jeg får jo penger for å bo hjemme (ukelønn) ingenting er jo bedre enn det |
Å joa det e mye bedre å bo i et slott, å få massse fantasilliona førr å bo dær.
Sådeså
Men nu har aldri realisme vært min sterke side.
|
Skrevet: Man 20 Jun 2005, 02:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Det er da ikke dyrt i det hele tatt til å være Oslo?!?
Jeg (dvs mamman min) betaler 3000kr + strøm for min lile leilighet på omtrent ca 35 kvadrat, men det er fordi jeg er så heldig å kjenne de som eier huset. (nå skal de nevnes at sønnen deres, som er kamerat av broren min, rapporterer videre til broder'n om alt som skjer hos meg. og det er jo lettere irriterende)
Uansett synes jeg at jeg har det veldig fint der. Og jeg får lov til å ha katt, og det er viktig. Ellers hadde jeg flytta.
|
Skrevet: Man 20 Jun 2005, 18:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Jeg handlet nettopp 72kvm helt nyoppusset til den nette sum av 990.000.. *glede seg til overtagelse 15. juli*
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Man 20 Jun 2005, 21:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
Oslo er ikke så dyrt altså. Findus må ha funnet seg en DYR hybel. dæmn.
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 12:13 Sist endret av aniraC den Ons 22 Jun 2005, 19:25, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aneena
Veronica

|
Zhor skrev: | Å joa det e mye bedre å bo i et slott |
Ja, slott vil nok sikkert vært bedre. Men jeg kunne _aldri_ bodd der alene, for jeg er både mørkredd og alene-redd, hvis det er noe som heter det. Jeg kan ikke være alene hjemme en hel helg for å si det sånn. Jeg har fantasi på et nivå med en 5åring, og av og til går fantasien litt vel for langt, og jeg begynner å tro at ting virkelig finnes.
Lenge leve å bo i slått sammen med mange venner!
|
_________________ This is who I am! Deal with it...
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 15:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zhor
Spitzy (!)

|
Mm å hvis jeg hadde fått mange fantasilliona for det, så hadde jeg invitert alle på dsgf å bo i alle slottene jeg hadde kjøpt for pengene, så kunne vi alle spilt twister alltid og levd lykkelig alle våre dager. Kunne også installert lys i alle rom og slott, å fikset det slik at det alltid hadde vært folk i alle rommene alltid.
Realisme e for pyser, man må være modig for å ha fantasi.
|
Skrevet: Ons 22 Jun 2005, 23:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aneena
Veronica

|
Zhor skrev: | Mm å hvis jeg hadde fått mange fantasilliona for det, så hadde jeg invitert alle på dsgf å bo i alle slottene jeg hadde kjøpt for pengene, så kunne vi alle spilt twister alltid og levd lykkelig alle våre dager. Kunne også installert lys i alle rom og slott, å fikset det slik at det alltid hadde vært folk i alle rommene alltid.
Realisme e for pyser, man må være modig for å ha fantasi. |
Twister er jo knall gøy. Men det er også fantasi (sånn mimespill), for det spilte jeg i går, fordi jeg hadde glemt Twister spillet mitt hjemme Alle ble litt skuffet da.
Også alle som er i slottene får kroner og tiaraer som de må ha på seg når de er der.
Og de som ikke er medlem i dsgf de må være kokker og sånne derre vaskehjelper og tjenere og alt. Så kan de angre på at de ikke ble medlem i dsgf, og tilslutt så er alle dsgf'ere herskere over verden og vi bor i slott. *drømme seg bort*
|
_________________ This is who I am! Deal with it...
Skrevet: Tor 23 Jun 2005, 12:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Findus
Spitzy (!)

|
aniraC skrev: | Oslo er ikke så dyrt altså. Findus må ha funnet seg en DYR hybel. dæmn. |
Faktisk så er Oslo så dyrt jo.
Er bare å ta kjøpeprisen på en leilighet og regne hvor mye det blir bare for renter å eie, så kommer husleie strøm osv på toppen av det.
Og om man leier så skal gjerne huseier også tjene litt på toppen av det hele.
Si at en leilighet koster 1.5mill, som er ca det man må ut med for en 3 roms sånn halvveis sentralt.
Det blir ~4000 i renter i måneden, forutsatt at man får et lån med 3% rente på _hele_ lånesummen.
Så kommer gjerne 2000 i husleie i måneden.
Så alt fra 200 til 500 i måneden for strøm, 500 for internett (i mitt tilfelle).
Da er vi oppe i 7000 allerede, så skal eier tjene på det hele.
Og man kan selvsagt ikke sammenligne hybel og leilighet.
|
Skrevet: Tor 23 Jun 2005, 18:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |