DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
Røyk så mye du vil i skolegården!
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 5 [82 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5 Neste
Av Innlegg
pita
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Apr 2003
Haaa skrev:
skolegården vår er mellomstor å jeg er ekstremt glad for at røykerene må stå et annet sted for å røyke!
Før var deler av skolegården en stor skorstein, skulle man på butikken måtte man gå en stor omvei for å komme seg unna disse skorsteinsgruppene. Så få røykerne vekk fra skoleplassene! De har nok i tillegg godt av den mosjone de kan få, med de kjærelungene dems!

jeg tror det er deg selv som lager et problem her.
ute i naturen flyr røken unna, og hvis du ikke klarer å holde pusten i to seknder mens du går forbi en av disse "kjærelungene", så vil jeg si at dine lunger er dårligere enn deres. det lukter ikke så mye.

InnleggSkrevet: Søn 12 Jun 2005, 19:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Haaa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 18 Jul 2004
pita skrev:
Haaa skrev:
skolegården vår er mellomstor å jeg er ekstremt glad for at røykerene må stå et annet sted for å røyke!
Før var deler av skolegården en stor skorstein, skulle man på butikken måtte man gå en stor omvei for å komme seg unna disse skorsteinsgruppene. Så få røykerne vekk fra skoleplassene! De har nok i tillegg godt av den mosjone de kan få, med de kjærelungene dems!

ute i naturen flyr røken unna, og hvis du ikke klarer å holde pusten i to seknder mens du går forbi en av disse "kjærelungene", så vil jeg si at dine lunger er dårligere enn deres. det lukter ikke så mye.

vel hvorfor må jeg som ikke røyker være den som må holde pusten når jeg går forbi? heller fjerne de som røyker ut av skolegården. å de som røyker har en tendens til å oppta de plassene som er mest behagelige å være på når de røyker (det vil si før røykeloven på skolene kom) så jeg sier nå fortsatt få de unna skoleområdene!

InnleggSkrevet: Søn 12 Jun 2005, 19:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Røyking er sosialt for røykerne, og asosialt for folk flest som ikke liker tjæra og nikotinet. Sånn sett blir man aldri enig om dette.

InnleggSkrevet: Man 13 Jun 2005, 19:09
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Haaa skrev:
pita skrev:
Haaa skrev:

vel hvorfor må jeg som ikke røyker være den som må holde pusten når jeg går forbi? heller fjerne de som røyker ut av skolegården. å de som røyker har en tendens til å oppta de plassene som er mest behagelige å være på når de røyker (det vil si før røykeloven på skolene kom) så jeg sier nå fortsatt få de unna skoleområdene!

Ærlig talt, ute i fri luft må du går nærme folk som røyker, du lager jo bare problemer med vilje her!

Og hva søren har det med hvem som opptar de beste plassene? Alle har vel lik rett til å sitte hvor de vil. Uansett!! Når det ikke har noen betydning lenger, så er det ikke vits å klage?

InnleggSkrevet: Tir 14 Jun 2005, 13:41
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
JC\forum
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jul 2003
Jo mer tilgjenglig røyken er, jo fler kommer til å røyke. Antall personer som røyker har gått ned etter at den nye røykeloven trådte i kraft.. Kan man ikke røyke i skolegården heller, så må de som røyker gå lengre unna, noe kanskje færre gidder.. Hvis det fører til at færre ødelegger lungene sine, så stemmer jeg for det..

Dessuten er det (helt usaklig argument, men allikevel) usexy å røyke:p

InnleggSkrevet: Tir 14 Jun 2005, 19:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
JC\forum skrev:
Dessuten er det (helt usaklig argument, men allikevel) usexy å røyke:p

Og det smaker høgg, men det er fortsatt verre å snuse.

InnleggSkrevet: Tir 14 Jun 2005, 22:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
snus er stygt! uuuahh... ey, hva er HØGG?

InnleggSkrevet: Ons 15 Jun 2005, 10:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Ronja

Kan du komme med noe som bygger under dine påstander JC\forum?

InnleggSkrevet: Ons 15 Jun 2005, 15:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
fungi
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004
På alle skolene jeg kjenner folk på i vår kommune har røykingen gått ned etter den nye røykeloven. Antallet røykere var på vei ned i utgangspunktet, men røykeloven gjorde et godt, for ikke å si avgjørende (hos noen av skolene) innhugg i rekkene.

Om det er tilfellet ellers i landet vet jeg ikke, men jeg tror det.

InnleggSkrevet: Ons 15 Jun 2005, 19:22
Gunnern
Främling
Främling

Ble Medlem: 15 Jun 2005
På min skole er det et problem at røykerne gjerne står rett forran inngangene og dunster. Spesielt er dette plagsomt for asmatikere...

Hvem bør vike; røykeren eller asmatikeren?
- Asmatikkerne har Astma, enten de liker det eller ei!
- Røykerne velger å røyke, og bør dermed være de som viker unna, evt. stumper røyken...

InnleggSkrevet: Ons 15 Jun 2005, 19:31
Ronja

Ja, men kan noen vise meg statistikker på dette?
For det er ikke tilfellet på min skole!

Å vike fra inngangspartiet er en sak, her er det jo helt klart at røykerene skal flytte seg.

De fleste skoler har store skolegårer, så det er jo bare å forby røyking i inngangspariet så er det løst.

InnleggSkrevet: Tor 16 Jun 2005, 16:21
Ronja

Nå vet jeg at jeg setter ting VELDIG på spissen her, men:
Ett argument som er brukt her for at man ikke skal få røyke i skolegårene, er at røykere har godt av å gå den biten.
Skal man da tvinge overvektige til å gå ett stykke før de får spise noe usunt? Fordi de har godt av det?

InnleggSkrevet: Tor 16 Jun 2005, 16:27
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Ronja skrev:
Ett argument som er brukt her for at man ikke skal få røyke i skolegårene, er at røykere har godt av å gå den biten.
Skal man da tvinge overvektige til å gå ett stykke før de får spise noe usunt? Fordi de har godt av det?

Overvektige skader ikke andre ved å være overvektige.
Passiv røyking kan også føre til kreft.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Tor 16 Jun 2005, 18:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
aneena
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 17 Mar 2005
Vi får ikke røyke på skolen, vi MÅ utenfor skolens område. Hvis vi blir tatt innenfor kan det føre til uheldige konsekvenser.
Men snuse får vi lov til overalt da.
Men vi er litt ekstar streng med røyking på skolen, for skolen våres er hele tiden blitt sett på som røyke-skolen.

InnleggSkrevet: Tor 16 Jun 2005, 18:58
Ronja

sharee skrev:
Ronja skrev:

Overvektige skader ikke andre ved å være overvektige.
Passiv røyking kan også føre til kreft.

Nei, men det var da heller ikke saken!
Du svarer ikke på spørsmålet.

InnleggSkrevet: Fre 17 Jun 2005, 14:41
fungi
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004
I utgangspunktet burde de ikke spise noe usunt.

Jeg ser noen at noen mener at alle burde ha samme rett til å stå på samme sted i skolegården, men i tilfelle røyking er jeg ikke enig.

La oss si at en gjeng med ikke-røykere står et sted og prater. To stykker som røyker kommer bort til noenlunde samme sted, der det faktisk er plass til ganske mange personer. Dessverre brer røyken seg over hele stedet, slik at alle som sto der fra før må velge mellom to onder, enten forlate plassen sin, eller inhalere røyk. Mange går for den første, og dermed har røykerne indirekte tvunget gjengen til å flytte seg, sannsynligvis uten å tenke over at det var det de gjorde en gang.

Derfor passer det veldig godt at røykerne finner seg andre plasser å stå når de skal røyke.. De har fortsatt akkurat de samme mulighetene til å stå på de plassene i skolegården de vil, bare at da kan de ikke ta med røyken. Det er egentlig ikke noe urettferdig i det hele tatt.

InnleggSkrevet: Fre 17 Jun 2005, 21:49
JC\forum
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jul 2003
Enig med fungi. Nå går ikke jeg på skole lengre, men samme gjelder f.eks på en bussholdeplass.. EN person som røyker, og hele holdeplassen er et uholdbart sted å være. Røyken fra en person er plagsom mange meter unna..Litt avhengig av vinden.

Også blir verden så full av stygge 40+åringer som har røyka bort alle fine trekk..

InnleggSkrevet: Lør 18 Jun 2005, 18:21
mouw
Främling
Främling

Ble Medlem: 27 Apr 2005
faen ta røykere som røyker for å provosere, dere kan kalle dem dumme. men røykere som går bak skolen og setter seg aleina i et hjørne for å røyke burde man ikke ha noe imot, de tar i det minste hensyn. men da er det et annet problem som melde seg, ikkerøykere har en tendens til å oppsøke røykere for å ha noe å klage på. det er dummhet hos ikkerøykere, de burde fått deng. altså ikkerøykere som oppsøke røykere som me vilje gjemme seg burde ikke ha noen rett til å klage. og bude fått stemplet dum i panna si.
*danse lykkeli rundt*
la røykera røyke så lenge de har respekt, og ikkerøykera la være å røyke så lenge de også har respekt.

eg synes personlig at politikere burde fått blykule i hodet sitt, siden de heile tida lage nye regla som gjør røyking kriminelt. vist de har så mye mot røyking så burde de ikke oppsøke røykere.

InnleggSkrevet: Søn 19 Jun 2005, 14:42
Gunnern
Främling
Främling

Ble Medlem: 15 Jun 2005
enig med mouw;
Dersom røykerne setter seg i et isolert lite hjørne for seg selv skal jeg overhodet ikke klage, men så lenge de stiller seg opp med sine "kreftpinner" rett forran ingangen til skolen vil jeg fortsette å klage...

If everything is comming your way, you're in the wrong lane...

InnleggSkrevet: Søn 19 Jun 2005, 14:54
Ronja

fungi skrev:
Dessverre brer røyken seg over hele stedet, slik at alle som sto der fra før må velge mellom to onder, enten forlate plassen sin, eller inhalere røyk.

Hei? Det er faktisk ikke slik at to som røyker kan få røyken til å bre seg over hele stedet! Den går OPP I LUFTA og forsvinner når man er i friluft. Dermed holder ikke eksempelet ditt i det hele tatt.
Vi de ikke blåser rett i ansiktet ditt vil du ikke merke det!

InnleggSkrevet: Søn 19 Jun 2005, 18:35
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 5 [82 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet