|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
IceRose
Varm i trøya

Ble Medlem: 07 Mai 2005 Innlegg: 78 Bosted: Oslo
|
Trøst meg, si at jeg er tøff!
La dette i DSGF-dagboka mi også, men jeg vil spre dårlig rykte. Så det så.
(Disclaimer, nei jeg synes ikke jeg overreagerte, jeg angrer litt på antall skjellsord, men hun var så overmåte ikke-serviceinnstilt og frekk i tonen at jeg fikk mordlyst):
Kortversjon-innledning: Mamma ringte, brev fra tele2 kommet hjem til mamma og pappa.. Hæ, liksom? Har jo adresse hit i Oslo. Ba henne åpne. Purring og trussel om å stenge telefonen min pga manglende innbetaling på en faktura utstedt 3. mai. Jaha. La på og ringte tele2, for denne regningen har jeg aldri sett og hva skal egentlig dette bety? Hovedgrunnen til å ringe var å fortelle hvor jeg bor fordi jeg vil ha regningene mine selv, takk!
Ringte dem i går for å stenge for mobilsvar, så nok engang hørte jeg gjennom den grufulle ventemusikken deres og fikk så snakke med ei eller anna berte. Forklarte så saken for henne. Hun kom med noen spørsmål, telefonummer, navn og slikt. Og sa:
- Ja, jeg ser vi fikk den regningen i retur, da sjekker systemet automatisk opp din folkeregistrerte adresse og sender brevet dit.
- Ok, men det er jo ikke min feil?
- Nei, det er sånt som kan skje.
- Okei, vel jeg har ikke akkurat budsjettert for dette her de nærmeste ukene, så kan dere la være å stenge telefonen min til månedsskiftet?
- Nei.
- Ehm? Jeg har ikke fått noen regning, så den purringen bør telle som førsteutstedt-regning. Dessuten vil jeg ikke betale purregebyr, så det fjernes takk!
- Purregebyret kan ikke fjernes og telefonen din ligger på automatisk registrering, dersom vi ikke har fått betalt innen 23. juni stenges telefonen din da utpå ettermiddagen.
- Hmm. Heh, altså... skal dere få meg til å betale purring på en regning jeg aldri så? Det er ikke min feil at den gikk i retur, jeg bor her og sjekker postkassa mi hver dag?
- Nei, men skal VI lide for det da? Det er ikke akkurat vi som leverer ut post?
Dette ble sagt spydig. Dryppende ekkelt spørsmål besvart til mitt retoriske "hjelp meg nå her da?"-spørsmål. Og jeg var på vei ut. Jeg hadde tegna opp et øya med sminke, var våt i håret og travet frem og tilbake på gulvet i bare undertøyet. Jeg var ikke til å kødde med, og dette svaret av et idiotisk spørsmål vippet meg helt av pinnen. Jeg skal prøve å sitere meg selv så godt som mulig:
- Eh..?! Altså, nå må du faen brette og bederve meg gi deg? Du jobber for et firma som tjener penger på MEG!
- Ja, nå det er forsåvidt sant men-
- Og det der er det verste jeg noensinne har hørt på noen kundeservicetelefon noen gang! JEG har bestilt en tjeneste fra dere og denne tjenesten inneholder også å få regninger i papirform i posten med trykket betalingssum og betalingsfrister på og jeg fikk ikke denne så servicen deres led en liten brist og det er noe Tele2 får ta opp med Posten Norge og kreve inn penger fra den kanten for JEG SKAL FOR HELVETE IKKE BETALE NOE PURREGEBYR! Sitter du løst i jobben din eller skal jeg hjelpe deg med det kanskje?
- Ska-
- Nei, hør nå på meg. Dere sender meg purring med trussel om stengning av min telefon fordi jeg har vært dust og ikke betalt en REGNING JEG IKKE VISSTE EKSISTERTE?! Si meg, LEKER DERE BUTIKK!?
... jeg fikk fjerna purregebyret på 54 kroner. Prinsippsaker er noen ganger deilige. Og måtte hun bli syk neste dag de fucker med mine regninger.
(Pell for faen ikke ei hardbarka nordfjordshore på nesen).
Jeg vil høre dumme ting om tele2 og noen ting om at jeg er tøff. 'fiske hemningsløst!*[/b]
|
_________________ Sometimes I think so hard
I mentally touch myself.
Skrevet: Lør 11 Jun 2005, 01:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Re: Trøst meg, si at jeg er tøff!
| IceRose skrev: |
- Nei, men skal VI lide for det da? Det er ikke akkurat vi som leverer ut post? |
Fy faen! Som om det er hun som får pengene direkte :p
Jeg HATER folk som henne, som ikke har empati med kundene sine. Hun jobber faktisk i et serivice-yrke, noe som beyr at hun bør være service-innstillt!
Dessuten. Hva i alle dager?
| IceRose skrev: |
- Ehm? Jeg har ikke fått noen regning, så den purringen bør telle som førsteutstedt-regning. Dessuten vil jeg ikke betale purregebyr, så det fjernes takk!
- Purregebyret kan ikke fjernes og telefonen din ligger på automatisk registrering, dersom vi ikke har fått betalt innen 23. juni stenges telefonen din da utpå ettermiddagen. |
Automatisk schmautomatisk. Tre tastetrykk for å få frem, fire tastetrykk for å fjerne. Dumme dama!! Det er alltid lett å omgå et "automatisk system" hvis man KAN jobben sin...
| IceRose skrev: | | ... jeg fikk fjerna purregebyret på 54 kroner. Prinsippsaker er noen ganger deilige. Og måtte hun bli syk neste dag de fucker med mine regninger. |
Kjempebra!! Man må sette hardt mot hardt i sånne situasjoner, og jeg synes du gjorde en kjempegod jobb! Håper de ikke stenger telefonen din!
|
Skrevet: Lør 11 Jun 2005, 07:07 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
IceRose
Varm i trøya

|
Nai, det var ikke en så stor regning, vi satser på at det går bra. Men, kanskje hun ble sint og trykket på skumle knapper slik at den allerede er stengt? *teste* Phew, virker da ennå...
|
Skrevet: Lør 11 Jun 2005, 11:59 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
calyptomena
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Mar 2005 Innlegg: 247 Bosted: Oslo
|
Du er tøff, ja! Jeg er imponert!
Heh - tør aldri å gjøre sånt selv, jeg. Er for redd for at de skal bli sure, og finne på noe slemt 
|
Skrevet: Lør 11 Jun 2005, 14:47 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellWood
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 04 Mai 2005 Innlegg: 407
|
he he, du er tøffere en toget... 
|
Skrevet: Lør 11 Jun 2005, 14:54 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Jeg leste den dagboka og storsmilte hele veien. Du fortjener en ærespris av noe slag 
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Lør 11 Jun 2005, 20:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
IceRose
Varm i trøya

|
Aaw. Var egentlig redd for en haug "Gudbedre du trenger anger management-kurs eller noe sånt. SKAFF HJELP!"-svar jeg. Hehe
|
Skrevet: Lør 11 Jun 2005, 22:25 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zhor
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Feb 2005 Innlegg: 110 Bosted: Krynn
|
Du er tøff ja. Tøffere enn meg Har hatt lignende problemer med Tele2. Men har aldri tort å være streng med dem, er nok litt for snill med dem. Respect.
|
Skrevet: Søn 12 Jun 2005, 15:16 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Eller som det skjedde med kameraten av meg, som endelig fikk kjøpt seg ny telefon.
I stedet for å få overført abonnementet til den nye telefonen med nytt SIMkort, så sletta de abonnementet. Og så skulle de ha gebyr for å gjenopprette det! Som han sa: "Da ble Erik sint!", og det fikk de visst høre også.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Man 13 Jun 2005, 18:56 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Noen ganger må man bare bli sint. Det er det eneste som funker! Hadde noen problemer med internett oppkoblinga i fjor, og måtte ringe meg gjennom kundeservice helvete jeg også..
Jeg var fullstendig avhengig av internett på det tidspunktet, fordi jeg skulle opp i en eksamen. Og det skjedde absolutt ingenting før jeg ringte opp og skjellte dem ut!
Det er det eneste som funker..
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Tir 14 Jun 2005, 13:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zhor
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Feb 2005 Innlegg: 110 Bosted: Krynn
|
| Ennasus skrev: | Noen ganger må man bare bli sint. Det er det eneste som funker! Hadde noen problemer med internett oppkoblinga i fjor, og måtte ringe meg gjennom kundeservice helvete jeg også..
Jeg var fullstendig avhengig av internett på det tidspunktet, fordi jeg skulle opp i en eksamen. Og det skjedde absolutt ingenting før jeg ringte opp og skjellte dem ut!
Det er det eneste som funker.. |
Er ikke alltid det er den beste taktikken. Vet sjøl at hvis folk er hyggelig og rasjonell, så får jeg mere lyst til å hjelpe dem enn hvis de er hysteriske og irrasjonelle. Hvis det er snille folk så får jeg dårlig samvittighet og går ekstra langt for å hjelpe dem. Men iblandt funker ikke snill å hyggelig taktikken, og da må ty til kraftigere hjelpemiddel.
|
Skrevet: Ons 15 Jun 2005, 18:37 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
IceRose
Varm i trøya

|
Update: De stengte telefonen min.
Og da brukte jeg fortvilttaktikken, og begynte å spørre dem hvor mye jeg må ut med for å kjøpe meg ut av bindingstiden min, i og med at telenor tilbød meg 1500kr for å komme tilbake til dem, etter plutselig bytte av operatør etter 8 trofaste år. Innbitt "hvorfor går dere korstog mot meg, må dere være sånn slemme?" åpnet telefonen min igjen ganske øyeblikkelig uten at jeg dermed må betale opplåsingsgebyr (regningen er jo betalt nå, skulle være betalt før 23. juni). Det hele var visst en feil.
Zhor: er enig med deg, og jeg bruker stort sett saklig argumenterende på kundeservicetelefoner. Men den dama i det første innlegget mitt vippet meg så totalt av pinnen.
Et apropos: jeg har merket at folk lett blir oppgitte med en gang jeg begynner å snakke, jeg tror de er dialektrasister. Og min dialekt er ganske forståbar, når jeg i tillegg er snill og normaliserer så godt jeg kan.
|
Skrevet: Søn 19 Jun 2005, 14:11 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Kass dialækt hi du veitj? (Nei, det er ikke sånn jeg snakker, men jeg har bodd der de snakker sånn...)
|
Skrevet: Søn 19 Jun 2005, 14:17 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
| Zhor skrev: | | Ennasus skrev: | Noen ganger må man bare bli sint. Det er det eneste som funker! Hadde noen problemer med internett oppkoblinga i fjor, og måtte ringe meg gjennom kundeservice helvete jeg også..
Det er det eneste som funker.. |
Er ikke alltid det er den beste taktikken. Vet sjøl at hvis folk er hyggelig og rasjonell, så får jeg mere lyst til å hjelpe dem enn hvis de er hysteriske og irrasjonelle. Hvis det er snille folk så får jeg dårlig samvittighet og går ekstra langt for å hjelpe dem. Men iblandt funker ikke snill å hyggelig taktikken, og da må ty til kraftigere hjelpemiddel. |
Klart man skal være hyggelig og sakelig først! JEg jobber da selv med telefonarbeide.. Men når man bare blir satt over, aldri får snakke med riktig person og ingen vet noen ting, og du for tredje gang får beskjed om å ringe tilbake om noen dager, da er det på tide å bli sint! Selvfølgelig ikke hysterisk sint, men bestemt og sakelig sint. Nemlig.
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Ons 06 Jul 2005, 18:57 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Det finnes knapt bedre følelese enn når man vinner over en hoven tele-støtte person, etter å ha gitt dem en kraftig overhøvling! Man føler seg full av makt når man vinner over "systemet".
Men det er litt farlig.. Jeg har begynt å ringe for andre, venner som er mer forsiktige, også(som ber om det, da), for å få kjenne rusen.. Og det er bare bedre og bedre, og man blir mer og mer rutinert.. Senk systemet, spesielt telehor!
You go girl!
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tir 12 Jul 2005, 08:59 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
Akkurat telehor/telenot har jeg liten respekt for. Faktisk var det ikke "lønnsomt" for dem å bygge ut adsl der jeg bor før 6 måneder etter planlagt tid, særlig bedre ble det ikke heller da jeg spurte om ikke 10 mill overskudd er lønnsomt nok? Allikevel så er det ikke alle kundeservice mennesker som vet hvordan de skal takle noen problemer, og om man har med en sinna kunde å gjøre som er lei vanlige rutiner som å bli satt over eller satt på venting mens man finner ut av hva man skal gjøre for å hjelpe kunden så er det brått ikke så greit.
For jeg tror faktisk det er mange arbeidstagere i den bransjen som har fått sin respektive opplæring, men som må tilegne seg nye kunnskaper om nye problemer eller løsninger de ikke har stått ovenfor før. Selvom man har fått sin utdanning, er ikke den kunnskapen absolutt, man tilegner seg kunnskaper underveis også. Noe å tenke over, siden det treffer begge veier.
Og Icerose, jeg tror du ble satt ovenfor en kjip tilfeldighet med feil kundebehandler på feil dag. surt, men shit happened. Personlig kunne jeg aldri blitt kundebehandler for jeg er så ræva på å forklare.
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Ons 13 Jul 2005, 12:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Panter