DSGF.no Forum  
DSGF.no   HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
 Forumoversikten » Hjerneføde » Politikk & Religion
Innvandring
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 5 av 5 [91 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5
Av Innlegg
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
OK, jeg uttrykkte meg litt vagt... i eksemplet mitt mener jeg en person som enten ikke har fått oppholdstillatelse i Norge enda, eller som har fått søknaden avslått. Det er disse Coralin sikter til i sine poster, så jeg tenkte ikke på å utdype det... Sorry, my bad.

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Man 28 Feb 2005, 11:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
Tittan skrev:
OK, jeg uttrykkte meg litt vagt... i eksemplet mitt mener jeg en person som enten ikke har fått oppholdstillatelse i Norge enda, eller som har fått søknaden avslått. Det er disse Coralin sikter til i sine poster, så jeg tenkte ikke på å utdype det... Sorry, my bad.

noen må jo ha ting inn med teskje, jeg tror de fleste skjønner hva jeg mener, men noen har så få argumenter at de må begynne å kverulere på ord jeg bruker, og det syntes jeg blir litt merkelig..

InnleggSkrevet: Man 28 Feb 2005, 12:53
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Hvem har få argumenter her? Rolling Eyes Har du tidligere nevnt at det er utlendinger uten oppholdstillatelse du mener?

Jeg mener ikke mennesker som gjør noe som strider mot menneskerettighetene, bevist, skulle ha noe rett til støtte her i Norge i det hele tatt. Men, så kommer man til den problemstillingen: Skal man sende tilbake mennesker som er til en stor trussel i sitt hjemland, fordi landet ikke har kapastitet til å ta hånd om kriminaliteten? Da går dette kansje utover mennesker som allerede har det grusomt...

InnleggSkrevet: Man 28 Feb 2005, 15:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
skal VI ta hånd om kriminelle som ikke har noe her å gjøre? det blir minst like dumt. det er faktisk kø for soning i fengsel her til lands, så hvor skal vi gjøre av dem? på gata? så de kan myrde flere? sorry altså, men jeg syntes ikke vi har noe som helst ansvar for å sitte og ruge på kriminelle som ikke har oppholdstillatelse her engang. Hvor de blir av er virkelig ikke mitt problem, det er en grunn til at de ikke får bli..og ja jeg snakker om mennekser som ikke er norske.. man er da vel norsk om man har statsborgerskap, men jeg mener også at de som har fått statsborgerskap burde være flinkere til å integrere seg om de skal være her, hva er ellers vitsen? skal de ture frem som de har gjort der de kom fra er de jo ikke det spøtt bedre enn hva de flyktet fra..

InnleggSkrevet: Man 28 Feb 2005, 15:22
Ronja

Innlegget kom to ganger.

InnleggSkrevet: Tir 01 Mar 2005, 10:59
Sist endret av Ronja den Tir 01 Mar 2005, 11:02, endret 2 ganger
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Ronja

Litt av tema:Til kommetaren din over: Det er ikke det at jeg angriper ord du bruker? Jeg angriper de argumentene du legger frem, fordi du overdriver uten å komme med noe grunnlag. Å påstå at grunnen til at andre angriper deg er fordi de har få argumenter er tåpelig.

Nei, men Norge har en mye større mulighet til å gjøre noe med disse menneskene! Vennligst slutt å dum deg, jeg mener selfølgelig ikke at de skal gå ut på gata å myrde flere.

Uansett: Burde vi kansje ikke vente å se resultatene av at innvandringen minsker for vi minsker den enda mer?

InnleggSkrevet: Tir 01 Mar 2005, 10:59
fungi
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004
Vi har da fengsler og en fungerende domstol her i landet.

...Og i stedet for å sende flyktningene hjem, hvorfor innfører vi ikke bare dødsstraff her, så slipper de bryet med å kanskje bli torturert først...

InnleggSkrevet: Tir 01 Mar 2005, 12:56
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004
Coralin skrev:
(...) jeg mener også at de som har fått statsborgerskap burde være flinkere til å integrere seg om de skal være her, hva er ellers vitsen? skal de ture frem som de har gjort der de kom fra er de jo ikke det spøtt bedre enn hva de flyktet fra..

Ehhh... Hva i alle dager er det du prøver å si her? At en iraner som ikke vil integrere seg "ikke er det spøtt bedre" enn prestestyret i Theran?

Hva i alle dager er det du tror folk flykter fra?

InnleggSkrevet: Ons 09 Mar 2005, 04:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
woogie
Främling
Främling

Ble Medlem: 17 Mai 2005
Jeg må si dette var en artig diskusjon..., tenkte jeg skulle hive meg på - selv om jeg må si at det er vanskelig å vite hvor jeg skal begynne... Tror jeg starter med litt menneskerettigheter jeg...

Artikkel 1: Alle mennesker er født frie og med samme menneskeverd og menneskerettigheter.
Artikkel 3: Enhver har rett til liv, frihet og personlig sikkerhet.
Artikkel 12: Ingen må utsettes for vilkårlig innblanding i privatliv, familie, hjem og korrespondanse, eller for angrep på ære og anseelse. Enhver har rett til lovens beskyttelse mot slik innblanding eller slike angrep.

Jeg vil hevde at å være i mot innvandring vil nærmest være det samme som å si at en ikke er enig i menneskerettighetene. Det er forsåvidt et ok standpunkt det - men da kun hvis du kan argumentere for hvorfor... Hvis alle har rett til personlig sikkerhet - må også alle være åpne for å gi andre personlig sikkerhet. Et argument som "men hvis landet de kommer fra ikke vil gi personen sikkerhet - hvorfor skal vi gi det da?" kommer ingen vei. Hva hvis du kommer opp i situasjonen? Ville du ønske at landet du kom til ville gi deg sikkerhet?

I stedet for å diskutere innvandring burde fokus vært på hvordan en forholder seg til et medmenneske. Jeg kan ikke si at en person er snill/hyggelig/flink/slem osv før jeg har møtt personen. Derfor har det ingenting for seg å si at "De (sett inn påstand)" når du ikke kan si at du har møtt personene det er snakk om. En konsekvens av dette er at en møter hvert eneste menneske med et åpent sinn.

At noen kan finne på å utnytte et system er dessverre fakta. Men det betyr jo på ingen måte at vi skal fjerne systemet! Eller legge skylda på alle som bruker systemet. Er det rett å si at selv om det finnes nordmenn som utnytter trygdesystemet så burde vi fjerne hele dritten - fordi nordmenn er noen jævla trygdesnyltere? En mer konstruktiv debatt ville vært hvordan vi kan oppmuntre folk til ikke å utnytte (negativ forstand) mulighetene de har - ikke med utgangspunkt at vi ikke kan stole på folk - men med utgangspunktet at vi ønsker at systemet skal funkere best mulig fordi da blir folk mest fornøyde.

Vi lever i en liten verden - mennesket lever over hele den lille verden. Grensene vi har satt opp er kunstige - og de er der først og fremst av administrative grunner. I bunn og grunn finnes det ikke "de" og "oss". Veldig få mennesker ender opp livet sitt uten venner - det betyr at alle mennesker har potensiale i seg til å bli noens venn. Ingen mennesker er "satan selv". Dette er ting som kan være sunt å tenke på en gang i blant.

InnleggSkrevet: Lør 21 Mai 2005, 13:38
qwseyvnd
Främling
Främling

Ble Medlem: 18 Sep 2004
Hallo.
Jeg mener de som har fått oppholdstillatelse, men ikke har statsborgerskap er på prøve, så vi kan se om de klarer seg bra i landet så får de pass, ellers sendt tilbake!

Jeg har en eks. Hun var fordomsfull mot norge, mente nesten alt dårlig og selvsagt ble jeg sint. Jeg forklarte hun burde prøve å forstå hvordan norge er formet slik. Men det ville hun ikke Sad Etterhvert med mye konflikter pga verdisyn og sånt skilte hun meg og ville ikke ha kontakt. En slik utlending godtar jeg ikke fordi jeg prøver faktisk å forklare og vise.

InnleggSkrevet: Tir 07 Jun 2005, 14:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Ennasus
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005
Man skal værken ta inn for mange eller for få. For mange vil bare føre til enda større problemer med integrering, og for få er bare egoistisk og sneversynt.
Saken er at det er mange i småby- og bygdenorge som er livredde for andre kulturer! (Og det meste av norge består av de to nevnte deler). Det er ingen som kommer for å ta oss, men for å få et bedre liv.

Og selvfølgelig er integrasjon viktig, utrolig viktig, men man må tåle at folk vil beholde sine egene tradisjoner, og sin egen identitet, som de da har tatt med seg der de kommer fra..

Dette er et veldig vanskelig tema, og som Tittan sa er ingen ting sort på hvitt. Men jeg tror mye av det hele handler om at man må få en gjensidig respekt mellom mennesker, på tross av relgioner og tradisjoner.

Er ellers veldig enig med noe av hva Eyden har skrevet tidligere på denne tråden *hennvise bakover*.... Og litt med woogie.

InnleggSkrevet: Tir 07 Jun 2005, 15:15
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 5 av 5 [91 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
 Forumoversikten » Hjerneføde » Politikk & Religion
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet