DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Tattoveringer
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [7 Posts]  
Av Innlegg
bikerkids_88
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 19 Sep 2004
 Tattoveringer

Jeg har tenkt på å ta en(eller flere) tattoveringer i lengre tid nå... skal selvfølgelig ikke gjøre det før jeg er 100% sikker på at jeg virkelig vil det...

men jeg har et spørsmål om det... hvis man tar en tattovering på f.eks. overarmen, også eter dette trener sånn at armen vokser betydelig, hva skjer da med tattoveringen? forblir den samme størrelse som før? strekker den seg å får sprekker?
også må jeg selvfølgelig spørre: hva synes dere om tattoveringer?

takker for svar

InnleggSkrevet: Tor 02 Jun 2005, 05:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Langemin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 18 Mai 2005
ække helt sikker på dette, men.: rn tatoovering blir brent inn i hued, og kommer derfor ikke til å flasse av hvis armen utvider seg... se på alle bolerne med tattoo Smile synes tattoo er drittøft, jeg Wink hva skal du få da?
Men bare natten har verdensrom!

InnleggSkrevet: Tor 02 Jun 2005, 06:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
http://www.jormungand.de/royo/tattoos/tattoos.htm
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Tor 02 Jun 2005, 09:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
For nesten 10 år siden tattoverte jeg begge overarmene mine. Jeg har ikke angret et sekund på det, bare så det er sagt!
Samtidig startet jeg med å trene, og var litt engstelig for at tattoveringene skulle bli ødelagt. Det har ikke skjedd, så for min del kan jeg si det går greit å trene med tattoveringer...

ps. nå trener ikke jeg "løft mest mulig jern", men kampsport... det kan tenkes musklene blir større ved annen trening, og at tattoveringene dermed blir "ødelagt"

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tor 02 Jun 2005, 11:50
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
jeg vet bare at solen kan gjøre at fargen blir litt blass..

InnleggSkrevet: Tor 02 Jun 2005, 12:06
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
IceRose
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 07 Mai 2005
Det blir ikke brent inn i huden. Under overhuden har vi et hudlag der pigmentene våre er. Tatoveringen foregår ved gjentatte stikk med en nål og farge (la oss sammenligne det med mange sprøyte og små injeksjoner farge) som legges i og under dette hudlaget med pigmenter i. Så det blir liggende, selv om vi flasser av oss huden etterhvert. Solen kan bleke fargen på tatoveringer omtrent som det kan solbleke hår, det er derfor viktig å bruke heftig høy solfaktor på tatoveringen eller dekke den til i mye sol for at den skal holde seg så lenge som mulig.

Slik "korttids"-tatoveringer tas på samme måte, men nålen går da mye kortere inn. Men pga at alle folk er forskjellige og tatovører ikke er plastikkirurger så skal det ikke mye til får de kommer på "evig" dypbde med nålen. Da får du en tatovering som ikke går bort, men som falmer og blir stygg etter noen år. Så jeg anbefaler at man tar en skikkelig en som går til beinet når man først har bestemt seg.

Dersom huden strekkes mye kan man risikere at tatoveringen blir blassere i fargen (men det kan farges på igjen, tatoveringen kan tatoveres dersom dette blir et problem) og en annen ting som kan skje er at tatoveringen blir skjeiv... for man vokser sjelden likt over det hele.

Bah. Jeg surret rundt tre kompiser som tatoverte seg i Praha på skoletur, og full av unyttig kunnskap som jeg er, stelte jeg pent med disse. I tillegg brukte jeg mye tid på an tatoo-sjappe og skravla med folka som drev denne. Også har jeg en selv i nakken. Så der kommer infoen fra. Skal ikke si alt like bastant, men tror jeg har en smule peiling hvertfall:)

Jeg synes tatoveringer er tøft, men alt med måte. Altså, en eller to går være nok. En stor og skulder, overarm og rygg kan være tøft om man har utseendet til å "dra den looken i land". Mja. Uansett, jeg synes det blir tøffest om folk har designet tatoveringen selv, har noe personlig og det teiteste jeg ser er bandlogoer og fotballag-navn.

Da jeg skulle tatovere meg var mamma rådgiver til "skal jeg? hva om, dersom, jammen atte?"-problemene. Hun ba meg om å skjerpe meg og bestille time fordi det er så mye bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på at man aldri gjorde det. (Tøffe mammaen min).

InnleggSkrevet: Tor 02 Jun 2005, 14:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
bikerkids_88
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 19 Sep 2004
er ikke helt sikker på hva jeg skal ha enda, men det jeg vet er at jeg skal designe det selv. har laget noen ideer, men er ikke helt fornøyd med dem... nå er det en stund til jeg er 18 da, så har egentlig ganske god tid.. hehe

InnleggSkrevet: Lør 04 Jun 2005, 21:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [7 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet