DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Kjøkken og klin
Merkelig mat
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 4 [77 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3, 4 Neste
Av Innlegg
aneena
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 17 Mar 2005
 Merkelig mat

Jeg får høre en del at det jeg spiser er ikke av det mest normale til tider...
Akkurat nå har jeg funnet ut at brunost med agurk på er knall godt *lei seg fordi vi ikke har mer agurk hjemme*
Noe annet som er ganske godt er lompe med nugatti på Very Happy
Og jeg syntes alle burde prøvd det...

Er du å sånn som spiser mat som i følge andre er merkelig mat, hvis ja hva spiser du da??
Har du noen ide på noe som jeg kan prøve meg på eller??

InnleggSkrevet: Tor 26 Mai 2005, 17:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
IceRose
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 07 Mai 2005
Husker jeg hadde dilla på nugatti med agurk på for mange herrens år siden. Eller nugatti med tynne skiver eple på. Mye sært. Heh, hadde helt glemt det til jeg leste dette.

(Jeg er blant dem som synes at brunost på vafler er rart).

Men oh, pleide å gjøre når jeg var helt liten og godtesyk, ta litt brunost, rulle til liten ball, legge i fryseren en stund.. vips. en eh... ostekaramell-is!

InnleggSkrevet: Tor 26 Mai 2005, 23:45
Moonshade
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jan 2005
Husker det var en del som reagerte når jeg hadde gele på maten.. Da snakker jeg sånn gele-med-vaniljesaustype altså.. Hvis vi hadde rester etter en bursdag el. skar vi den gjerne i skiver og hadde på brødet. Veldig godt Smile

Vaffler med brunost, er det rart??
Ikke i mine øyne hvert fall. Og er godt uansett Wink

Vet ikke hvor mange som kjenner til kombinasjonen av honning og brunost forresten?
Heller ikke noe jeg oppfatter som veldig rart, men kan være at det er fordi jeg har vokst opp med det..

Ellers påstår pappa og lillebror at brunost er veldig godt med kirsebærsyltetøy på.. Ikke like overbevist selv.
Men så er jeg heller ikke så glad i kirsebærsyltetøy, så kan jo ha noe med det å gjøre

InnleggSkrevet: Fre 27 Mai 2005, 00:26
Stabeistet
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Okt 2003
Noen mener det er rart at jeg spiser egg med både kaviar og majones. Men jeg synes det er helt naturlig...
Og ellers, når man snakker om pålegg på brødskiva, så er jeg også veldig glad i makrell i tomat og majones.

InnleggSkrevet: Fre 27 Mai 2005, 12:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
calyptomena
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Mar 2005
Hvah? Brunost med syltetøy OPPÅ? Skal man spise syltetøy og brunost må jo syltetøyet være nederst! Da fester det brunosten fint til skiva og er til beskyttelse hvis skiva skulle finne på å ramle i bakken. Smile

Forøvrig mener jeg personlig at bringebærsyltetøy er den beste brunost-kombinasjonen. Eller jordbær, og for spesielle anledninger mors solbær-og-rips-og-ymse kombinasjoner.
Men aprikossyltetøy og denslags fungerer dårlig. Hm, lurer på hvorfor.

Apropos "sklir av": Flere enn meg som ikke skjønner dette med å spise smør med syltetøy oppå, etter å ha opplevd katastrofer med denne såpeglatte kombinasjonen som barn og siden aldri har tenkt tanken om å prøve igjen? Wink

InnleggSkrevet: Fre 27 Mai 2005, 13:14
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Brunost og honning hadde bestemor som pålegg på brødskiva nesten hver morgen, og hun ble nesten 86 år gammel Smile

Skal man ha brunost og syltetøy skal selvfølgelig syltetøyet være underst, ja. Og bringebær er det desidert beste å bruke. Syltetøy og smør er forøvrig en temmelig rar kombinasjon - hva skal det være godt for?

Jeg spiser det meste - sånn sett er det sikkert endel jeg spiser som kan bli sett på som rart. Men siden jeg selv ikke tenker på det som så rart er det vanskelig å komme på noe i farten.

InnleggSkrevet: Søn 29 Mai 2005, 01:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
aneena
Veronica
Veronica

Glahn skrev:
Skal man ha brunost og syltetøy skal selvfølgelig syltetøyet være underst, ja. Og bringebær er det desidert beste å bruke. Syltetøy og smør er forøvrig en temmelig rar kombinasjon - hva skal det være godt for?

Skal jo ha smør på skiven når man bare har syltetøy på, det bare er sånn. SKal alltid ha smør på skiven untatt når man har på nugatti, leverpostei, eller majones. Det bare er sånn.

InnleggSkrevet: Søn 29 Mai 2005, 10:59
Norunn
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003
aneena skrev:
Glahn skrev:

Skal jo ha smør på skiven når man bare har syltetøy på, det bare er sånn. SKal alltid ha smør på skiven untatt når man har på nugatti, leverpostei, eller majones. Det bare er sånn.

Smør og syltetøy er ei ekkel blanding. Eg kan ikkje ha det saman. Anten får det vere smør, eller så skal det vere syltetøy. Det einaste andre pålegget eg et er fårepølse, og der vil eg heller ikkje ha smør under.

InnleggSkrevet: Søn 29 Mai 2005, 15:37
aneena
Veronica
Veronica

Man må jo ha smør på skiven når man bare har syltetøy.
Ellers så blir det helt annerledes. Det bare er sånn og kommer alltid til å være sånn.

InnleggSkrevet: Søn 29 Mai 2005, 18:28
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Smør og syltetøy er bare rett og slett... bortkasta. Bruker jeg smør er det for å få litt mer fuktighet på skiva, samt for å feste pålegg litt bedre - samt smak, selvfølgelig. Syltetøy sitter fint av seg selv, og gir akkurat passe mengde fuktighet slik at selv litt tørt og gammelt brø blir passe. Godt smaker det også. Hva i all verden skal jeg med det smøret til da?

Er rakfisk merkelig mat? Isåfall er jeg en stor fan av merkelig mat, forresten.

InnleggSkrevet: Søn 29 Mai 2005, 19:21
aneena
Veronica
Veronica

Glahn skrev:
Smør og syltetøy er bare rett og slett... bortkasta. Bruker jeg smør er det for å få litt mer fuktighet på skiva, samt for å feste pålegg litt bedre - samt smak, selvfølgelig. Syltetøy sitter fint av seg selv, og gir akkurat passe mengde fuktighet slik at selv litt tørt og gammelt brø blir passe. Godt smaker det også. Hva i all verden skal jeg med det smøret til da?

Er rakfisk merkelig mat? Isåfall er jeg en stor fan av merkelig mat, forresten.

Må bare ha smør på, det bare er sånn. Det smaker bedre å ha smør på. Men er ikke godt med alt for mye smør heller da, bare et tynt lite lag. Men det må til. Punktum finale!!!

Hva er rakfisk for noe da??

InnleggSkrevet: Søn 29 Mai 2005, 19:36
Ennasus
l33t
l33t

MAn skal ha smør og syltetøy, for ellers smaker syltetøyet for søtt! Dermed basta. Wink

Er ikke rakfisk en av de derre morsomme variantene av norsk mat hvor fisken først tørkes, vætes opp igjen, graves ned, pisses på og råtner litt, før man danderer den fint på en skive loff med litt dill og eggerøre? *knegge*

InnleggSkrevet: Søn 29 Mai 2005, 20:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
aneena
Veronica
Veronica

Ennasus skrev:
MAn skal ha smør og syltetøy, for ellers smaker syltetøyet for søtt! Dermed basta. Wink

Bra at noen endelig forstår det Wink

InnleggSkrevet: Man 30 Mai 2005, 16:56
bananku
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Varm baguette eller rundstykke med margarin og grillkrydder... Må være varmt sånn at smøret får smeltet ordentlig.

InnleggSkrevet: Man 30 Mai 2005, 17:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Zhor
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Feb 2005
Jeg har spist brødskiver med bare smør og ketchup, og likt det. Er det merkelig? Question Smile

InnleggSkrevet: Tir 31 Mai 2005, 06:13
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Rakfisk lages gjerne av små ørret, som renses grundig i masse kaldt, rent vann. Så legges de ned i små tønner i en lake bestående av... om jeg ikke tar feil vann, salt, meget mulig noe litt andre småtingtang... Og så lar man det ganske enkelt stå og modne noen måneder. Fisken råtner ikke - det er ingen bakterier til stede, så det kan den ikke.

InnleggSkrevet: Tir 31 Mai 2005, 22:03
aneena
Veronica
Veronica

Zhor skrev:
Jeg har spist brødskiver med bare smør og ketchup, og likt det. Er det merkelig? Question Smile

Det hørtes da litt merkelig ut... Lurer på hvorfor jeg aldri har tenkt på å spise det før Rolling Eyes

Folk sier at det er merkelig å dyppe pomfrien fra McDonalds nedi McFlurryen...men det er jo godt,men ingen som tror på meg...

InnleggSkrevet: Ons 01 Jun 2005, 16:30
Zhor
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Feb 2005
aneena skrev:

Det hørtes da litt merkelig ut... Lurer på hvorfor jeg aldri har tenkt på å spise det før Rolling Eyes

Nød lærer naken kvinne å spinne. Eller tomt kjøleskap lærer fyllesjuk mann å lage brødskive med smør og ketchup på en søndag.

Men pomfrien i McFlurry høres litt unaturlig ut. Men hvem er jeg til å dømme, man vet jo aldri. Smile

InnleggSkrevet: Ons 01 Jun 2005, 22:09
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
knekkebrød med smør, brunost og gulost.. nam !Very Happy

InnleggSkrevet: Tor 02 Jun 2005, 12:15
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
aneena
Veronica
Veronica

Zhor skrev:
Nød lærer naken kvinne å spinne. Eller tomt kjøleskap lærer fyllesjuk mann å lage brødskive med smør og ketchup på en søndag.

Men pomfrien i McFlurry høres litt unaturlig ut. Men hvem er jeg til å dømme, man vet jo aldri. Smile

Jeg er jo sånt ketchup menneske jeg da, så bør jo nesten ta å prøve det Wink

Pomfrien i McFlurryen er knall godt, akkurat som å spise vaniljeis med chips, helst salt... MMM!!! Anbefaler på det sterkeste!

InnleggSkrevet: Tor 02 Jun 2005, 18:30
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 4 [77 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3, 4 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Kjøkken og klin
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet