DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
psykolog
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [5 Posts]  
Av Innlegg
Girl_interrupted
Främling
Främling

Ble Medlem: 12 Mai 2005
 psykolog

hva koster det å gå til psykolog?

InnleggSkrevet: Fre 20 Mai 2005, 23:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Moonshade
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jan 2005
Når du er så ung skal du få det gratis. Prøv å ta kontakt med BUPA, Barne- og ungdomsspykiatrisk avdeling eller hva nå det står for. Tror de skal ha representanter på skolen. Hvis ikke får du snakke med helsesøster eller noe, så får du nok hjelp enten av henne eller i hvert fall til å finne riktig sted.

Lykke til!
*klemme på*

-Ã…h, det er sant.
Just in case det ikke var med tanke på deg selv, eller om noen andre skulle lure.. Er man eldre og studerer, finnes det gjerne tilbud om gratis psykolog gjennom den lokale studentsamskibnaden også

InnleggSkrevet: Lør 21 Mai 2005, 03:01
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Det kommer veldig an på hva du trenger.

BUPP - Barne- og ungdomspsykiatrisk poliklinikk er gratis for alle under 18. De gir et helt greit tilbud, og samarbeider med både sykehus og ppt (de som er på skolene). Ppt (er ikke sikker på hva det står for) er de skolepsykologene som ofte er på skolen en eller to dager i uken. Man kan også bruke disse, men de gir som oftest bare veldig kortvarig oppfølging, et par-tre timer,. Etter det kan de henvise videre til bupp.

Så er det de offentlige psykologene. De får statsstøtte, og man trenger dermed bare å betale en egenandel. 200-300kr. Eller noe. pluss minus. Her er det ofte veeeeldig lange ventelister, men må man så må man.

Til slutt, private psykologer. De får ikke slik støtte som de offentlige, og er dermed mye dyrere. Men til gjengjeld er det lett å få tak i en raskt, så dersom det haster litt, vil jeg anbefale dette. Min erfaring er at mange av de flinkeste psykologene jobber privat. Prisene varierer fra psykolog til psykolog, og sikkert også litt ettersom hvor i landet man bor. Jeg (eller..mamma..) betaler 650kr timen for min. Det er dyrt, men hun er den absolutt beste psykologen jeg har hatt (og jeg har prøvd mange), så jeg synes det er verdt det. Dessuten, en ting som er grei å ta med, private psykologer har ofte færre pasienter, dermed har de mye mer tid til å følge opp, og hjelpe de de har. Så man betaler kanskje mer, men man får mer også.

jah...

InnleggSkrevet: Lør 21 Mai 2005, 10:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
Jeg gikk til BUPP fra 11 - 15 år... Absolutt IKKE fornøyd.. Gå heller til en psykolog som du må betale, som oftest smartere mennesker der..

InnleggSkrevet: Man 23 Mai 2005, 11:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
ellWood
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 04 Mai 2005
FRI KORT.
Man kan jo si at det koster 1500 i året. For uansett lege utgifter så får du fri kort etter pasert ca 1500.

InnleggSkrevet: Man 23 Mai 2005, 12:26
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [5 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet