DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Filisternes Jantelover
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [7 Posts]  
Av Innlegg
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
 Filisternes Jantelover

1. Du skal ikke tro at å være annerledes er noe bra hvis du er annerledes enn oss, men du skal vite at å være annerledes er veldig bra hvis vi er annerledes enn deg.

2. Du skal ikke tro du kan kreve noe, det er alltid vi som kan kreve av deg.

3. Du skal ikke tro du kan heve deg over, eller stå utenfor, felleskapet.

4. Du skal ikke tro at du ikke burde skamme deg over å være egoistisk, men du skal selvsagt vite at vi alltid tenker på felleskapets beste, og at alt vi gjør aldri er egoistisk.

5. Du skal ikke tro du kan kreve, i den grad du kan det, noe mer av staten enn staten kan kreve av deg. Du skal heller aldri tro du kan kreve like mye av staten som den krever av deg.

6. Du skal ikke tro at du er verdt noe for staten, men du skal alltid vite at det er bare din egen skyld, og at staten alltid er verdt noe for deg.

7. Du skal ikke tro at du kan tro noe, hvis staten ikke tror det først.

8. Du skal ikke tro du har noen grunn til å klage, det er det bare vi som har.

9. Du skal ikke tro at det er synd på deg, det er alltid oss det er synd på.

10. Du skal ikke tro du er upriviligert, det er alltid vi som bestemmer hvem som er det, nemlig oss.

11. Du skal ikke tro at du har noe å tilføre oss, men du skal vite at vi alltid har alt å tilføre deg.

12. Du skal ikke tro at du kan klare deg uten oss.

13. Du skal ikke tro du er ensom, selv om du står alene. Det er det vi som er, selv om vi er mange.

14. Du skal ikke tro at de færreste kan vite like mye, eller mer, enn flertallet.

15. Du skal ikke tro at ikke flertallet har rett.

16. Du skal ikke tro eller tvile, men vite.

17. Du skal ikke tro at du kan tenke hva du vil, men du skal ikke tro at det er vår skyld, men du skal vite at det er din egen.

18. Du skal ikke tro at du kan ha andre seksuelle fantasier enn de som er bestemt av oss.

19. Du skal ikke tro at du kan bryte lovene, eller at lovene tar feil.

20. Du skal ikke tro at du kan være fri uten oss. Du skal vite at for å oppnå frihet må du adlyde alt det du har lært av oss.

http://www.geocities.com/antifilisteren/jante.htm

InnleggSkrevet: Tor 09 Des 2004, 01:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
metaxa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Apr 2003
Du bruker ord som oss og du og vi, som om folket og staten var to forskjellige entiteter og det er ikke tilfellet.

InnleggSkrevet: Ons 09 Mar 2005, 20:33
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004
Jeg tiltrodde deg ikke å være antifilister Q. Regnet med at du holdt deg til antipsykopatene. Sånn sett skylder jeg deg vel en unskyldning, antipsykopatene er noe av det værste pakket man kan komme over...

InnleggSkrevet: Fre 11 Mar 2005, 17:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
Mr_Pin skrev:
...antipsykopatene er noe av det værste pakket man kan komme over...

Vel, hvis du evner å nedlegge Edvin Vik retorisk i en debatt så skal jeg ta av meg hatten...!!!

InnleggSkrevet: Fre 11 Mar 2005, 22:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004
QIQrrr skrev:
Mr_Pin skrev:
...antipsykopatene er noe av det værste pakket man kan komme over...

Vel, hvis du evner å nedlegge Edvin Vik retorisk i en debatt så skal jeg ta av meg hatten...!!!

Hehe, at fyren formodentlig er stor i kjeften er en ting. At siden deres er full av kvasivitenskapelig sprøyt og politisk propagande forkledd som "kamp mot det politisk korrekte" er noe helt annet. Utover dette har jeg egentlig ikke stor interesse av å diskutere med personer som ikke virker å ha et saklig bein i kroppen, noe jeg føler gjelder ganske generellt for antipsykopatene. Wink

InnleggSkrevet: Fre 11 Mar 2005, 22:25
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
cassus
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 10 Mai 2005
metaxa "Du bruker ord som oss og du og vi, som om folket og staten var to forskjellige entiteter og det er ikke tilfellet."

å? sikker på det? Er mange av oss, og da mener jeg mennesker og ikke en spesiell entitet eller organisasjon, som ikke har noen som helst representanter ved makta. Så for oss så er staten og folket to vidt forskjellige entiteter uten mulighet for samarbeid.

InnleggSkrevet: Tir 10 Mai 2005, 04:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003
[size=x-small]OT: hva er en filist?[/size]

InnleggSkrevet: Fre 13 Mai 2005, 21:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [7 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet