|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Girl_interrupted
Främling

Ble Medlem: 12 Mai 2005 Innlegg: 4 Bosted: Hordaland
|
Et spørsmål til dere jenter..
Okey, dette er utrolig flaut, men jeg vet ikke hvor jeg ellers skal få svar på dette...
Jeg fikk mensen for 1-2 uker siden. Når jeg har mensen, har jeg en tendens til å IKKE bruke bind. Jeg klarer de bare ikke.. spesielt når jeg er med typen min og han sover hos meg, bruker jeg tampong HELE tiden. når jeg sover og. men utenom natten prøver jeg å skifte tampong ofte, for jeg er redd for soppinfeksjon..
¨Så til poenget: Siden søndag har jeg hatt noe mens-lignende, men det er mer svart-aktig med små "klumper" og det er mye mindre enn om jeg skulle hatt mensen. fra mandag eller tirsdag begynte jeg også å klø "der nede".. jeg leste i en sånn legebok, og der stod det at utfloden var gråaktig hvis det var soppinfeksjon.. men når det begynte å klø, ble jeg usikker..
Hva kan dette være? begynner å bli litt bekymra.. er det noe galt med meg? Må jeg til legen hvis det evt er soppinfeksjon, eller kan det gå vekk av seg delv?
Håper det er noen jenter/damer der ute som gidder å lese gjennom innlegget mitt selv om det er litt langt, og HÅPER det er noen som kan svare.. hadde vært en STOR lettelse.. 
|
Skrevet: Tor 12 Mai 2005, 19:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Skumfidus
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Jun 2004 Innlegg: 246 Bosted: Bergen
|
hadde faktisk noe lignende en gang...
Det forsvant like fort som det var kommet....
Bare å være nøye med hygienen (men ikke bruke for sterk såpe).
|
Skrevet: Tor 12 Mai 2005, 21:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Vel, jeg er ikke jente da.. men jeg kan litt om det der likevel. Klumpene du beskriver er mest sannsynlig bare koaguleringer av menstruasjonsvæsken, noe som er veldig vanlig. Det er heller ikke uvanlig at det klør og er litt irritert der nede. Det er når du opplever langvarig kløe og irritasjon at det er mulig tegn på soppinfeksjon. Siden jeg antar du ikke har opplevd å ha det tidligere, er det nok greiest å oppsøke lege for å bli helt sikker på hva slags infeksjon det er snakk om. Det er uansett mye vanligere enn folk tror å få sopp i underlivet, ingenting å være flau over.
Alternativt kan du jo prøve noen kurer med reseptfrie legemidler som Canesten 500mg eller Pevaryl Depot om du fortsatt mistenker sopp. Men dersom du opplever å føle deg uvel, ikke så ulikt influensa, svimmelhet, kvalme o.l. eller veldig uregelmessig mens må du oppsøke lege.
Siden du bruker tamponger mye er det mest sannsynlig årsaken til at du blir sår der nede. Du kan bekjempe det med å bruke tamponger som har tilnærmet samme absoberingsevne som din utflod, bytte jevnlig (4-8 timers mellomrom) og la være å bruke dem utenom periodene. Det finnes også kremer som forebygger slike irritasjoner i underlivet.
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Tor 12 Mai 2005, 23:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
Jeg var hos legen min en gang jeg misstenkte at jeg hadde sopp, han sa at da var utfloden Cottage cheese lignende, og sånn utflod har jeg aldri hatt.
Når det kommer til tamponger så prøv å bruke tampax om natten de er ikke så høyabsorberende og kan dermed sitte i i 8 timer i motsetning til ob. Men ikke lenger, så skal du sove lenger still vekker klokka og skift. Jeg bruker heller aldri bind, men jeg har ikke opplevd å få problemer av den grunn. Kanskje er det bare det at du bekymrer deg for dette, men er du virkelig bekymret så ta en tur til legen, bedre å få avkreftet den værste mistanken enn å gå rundt og tro at alt er i orden!
|
Skrevet: Fre 13 Mai 2005, 05:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Skumfidus
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Jun 2004 Innlegg: 246 Bosted: Bergen
|
Wow, Eyden!
Ska si du har peiling, ja!

|
Skrevet: Fre 13 Mai 2005, 09:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Er ikke så mange ukene siden jeg hadde en test i kvinnelige genitalia da.. Resten plukker man opp etter å ha vært i et forhold over lengre tid 
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Fre 13 Mai 2005, 12:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |