|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
er det mulig Ä studere mytologi? jeg bryr meg ikek sÄ mye om kristendommen, men gresk mytologi f.eks..kjempe spennende 
|
Skrevet: Tir 08 Feb 2005, 08:22 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004 Innlegg: 1049
|
| Coralin skrev: | er det mulig Ä studere mytologi? jeg bryr meg ikek sÄ mye om kristendommen, men gresk mytologi f.eks..kjempe spennende  |
Ja... du kan jo bli prest i den gresk-mytologiske kirke...
Problemet er liksom at det er vanskelig Ă„ nyttegjĂžre seg av et studie av den greske mytologien om man ikke kan noenting om noe annet...
De har et bachelorprogram ved UIO som heter "antikk kultur og klassisk tradisjon" - kanskje det hadde vĂŠrt noe.
|
Skrevet: Tir 08 Feb 2005, 11:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tallica74
FrÀmling

Ble Medlem: 13 Nov 2003 Innlegg: 8 Bosted: Trondheim
|
Bachelor DÞvetolk... ferdig vÄren 2007. Noe jeg alltid har hatt lyst til og som nÄ er i ferd med Ä gÄ i oppfyllelse. Ergo har jeg faktisk klart Ä kombinere bÄde karriere og barn 
|
_________________ To escape from the true false world
Undamaged destiny
Can't get caught in the endless circle
Ring of stupidity
Skrevet: Lűr 19 Feb 2005, 15:40 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cista
Spitzy (!)

Ble Medlem: 14 Mar 2003 Innlegg: 146 Bosted: Oslo
|
| Coralin skrev: | er det mulig Ä studere mytologi? jeg bryr meg ikek sÄ mye om kristendommen, men gresk mytologi f.eks..kjempe spennende  |
ser at antikkprogrammet ved uio ble foreslÄtt, og det er forsÄvidt et godt valg, men det programmet innebÊrer at man tar litt historie og minst 20 poeng i enten latin eller gresk ogsÄ.
jeg tror kanskje du burde gÄ for noe innen kultur/idé-studier, hvor man blant annet finner religionshistorie - selv tar jeg for tiden et emne som heter "antikkens religioner", som handler mye om forhistorien til og utviklingen av det vi tenker pÄ som 'gresk mytologi'. historiestudier kan ogsÄ forsvÄdidt vÊre relevant, men disse har sjelden stor vekt pÄ det omrÄdet du er engasjert i, altsÄ mytologi.
som regel vil man mÄtte velge ét spesielt omrÄde - for eksempel egyptisk mytologi - og fokusere pÄ det, dersom man ikke vil gÄ helt inn for 'almenne' religionsstudier. i kÞbenhavn kan man ta en bachelorgrad i egyptologi.
uio har ikke lenger noen fag med konkret navn "folkloristikk", det finner man kanskje derimot i bergen, men det burde ogsÄ vÊre relevant.
(selv driver jeg med mye antikkrelatert, har dukket opp en del mytologi i latinundervisningen, og jeg forventer enda mer nÄr jeg begynner med gammelgresk, men her ligger tross alt hovedvekt pÄ grammatikkpugging...)
|
_________________ Donatello er den kuleste ninja turtle'en!
Skrevet: Sűn 20 Feb 2005, 22:29 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zhor
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Feb 2005 Innlegg: 110 Bosted: Krynn
|
Har studert "batchelor of computer science" eller hÞgskoleingenÞr datateknikk pÄ norsk. Anbefales bare til folk som skal blir programmerere. LÊrer nok ingenting om datamaskiner dÊr (har ikke Äpnet en pÄ 3 Är skolegang). Men som programmeringsstudier sÄ fungerer det. Litt kjedelig Ä studere i 3 Är for Ä finne ut at det man studerer er noe man ikke er interresert i Ä jobbe med. Men man har nÄ fÄtt papirene ihvertfall 
|
Skrevet: Ons 02 Mar 2005, 16:41 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Oceanborn
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 05 Nov 2003 Innlegg: 335 Bosted: Safely away from the world...
|
Jeg skal begynne Ä studere matematikk neste Är, skal ta et ettÄrsstudium ved HiA. Dette er bare fordi jeg har lyst til Ä fordype meg mer i matematikken, og jeg vet ikke hvor langt jeg skal gÄ, jeg prÞver Ä ta ett Är ad gangen. Jeg vil jo helst stake meg ut en kurs som leder mot en yrkesrettet utdannelse, men sÄ er da problemet hvilke yrker det er som man trenger hÞy kompetanse i matematikk i. Jeg mÄ vel belage meg pÄ Ä kombinere det med andre fag ogsÄ i stor grad, med mindre det er noen der ute som har noen lure forslag?
Edit: Noe annet enn lÊrer altsÄ...
|
Skrevet: Lűr 19 Mar 2005, 17:53 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aneena
Veronica

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 701 Bosted: Hjemme
|
Akkurat nĂ„ gĂ„r jeg helse og sosial. SĂ„ hvis det gĂ„r som jeg vil gĂ„r jeg pĂ„ barn og ungdom til neste Ă„r. Og Ă„ret etter der gĂ„r jeg pĂ„ pĂ„bygg. Ă
etter det har jeg null anelse. Skal kanskje studere nor greier slik at jeg kan bli enda mer klokere, men hva jeg skal studere vet jeg ikke. Er ikke bombe sikker pÄ hva jeg vil bli heller, vet bare at det er et eller annet med barn og ungdom...
|
Skrevet: Fre 25 Mar 2005, 21:54 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Norunn
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1025 Bosted: Frekhaug
|
HiA er kos, gled deg Matte er ogsÄ kos. DÄ ser eg deg vel i gangane, dÄ. Om du finn ut at du likar matte, kan du jo sÞke deg over pÄ bachelorstudiet.
| Oceanborn skrev: | Jeg skal begynne Ä studere matematikk neste Är, skal ta et ettÄrsstudium ved HiA. Dette er bare fordi jeg har lyst til Ä fordype meg mer i matematikken, og jeg vet ikke hvor langt jeg skal gÄ, jeg prÞver Ä ta ett Är ad gangen. Jeg vil jo helst stake meg ut en kurs som leder mot en yrkesrettet utdannelse, men sÄ er da problemet hvilke yrker det er som man trenger hÞy kompetanse i matematikk i. Jeg mÄ vel belage meg pÄ Ä kombinere det med andre fag ogsÄ i stor grad, med mindre det er noen der ute som har noen lure forslag?
Edit: Noe annet enn lÊrer altsÄ... |
|
_________________ Sugar plum fairy, sugar plum fairy.
Skrevet: Fre 25 Mar 2005, 22:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
calyptomena
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Mar 2005 Innlegg: 247 Bosted: Oslo
|
Studerer sosiologi ved UiO, mastergrad... trives som plommen i egget. 
|
Skrevet: Fre 29 Apr 2005, 19:30 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
krusemynte
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mai 2003 Innlegg: 678 Bosted: MÄnen
|
GÄr dramalinja pÄ Hartvig Nissen i Oslo. Grunnen til at jeg valgte det er vel rett og slett fordi teatret er min store lidenskap. Og ha masse teater i stedet for matte gjÞr meg overhodet ingenting. Videre skal jeg sÞke teaterhÞyskole, men jeg hÄper jeg fÄr pressa inn litt andre studier ogsÄ. Et Är pÄ Island blandt annet, med mytologi og teaterkunnskap.
|
_________________ Hulder..
Skrevet: Sűn 08 Mai 2005, 11:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sjokoladekjeks
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Nov 2004 Innlegg: 272 Bosted: The staff of anger
|
Mine fremtidsplaner er:
Komme inn pÄ almenn fag, internasjonalt grunnkurs.
Ta IB andre og tredje Äret.
Kanskje folkehĂžyskole?
Studere til Ă„ bli fysioterapeut enten i Norge eller i utlandet, men helst i utlandet.
Har lyst Ă„ studere musikkterapi, akupunktur, soneterapi og masse masse mer...
Er sikkert ikke ferdig utdannet fÞr midt uti trettiÄra...
Blir sikkert ikke noe av men, det er lov Ă„ drĂžmme! 
|
_________________ Begeret hadde trillet rundt og endt opp i stÄende stilling.
"Hjelp!" ropte han da treet flĂžy forbi ham 
Skrevet: Sűn 08 Mai 2005, 12:40 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
jeg har ikke skrevet her jo.. utrolig..
jaja..
jeg gÄr vk1 pÄ persbrÄten vgs.. tar almenne Þkonomisk admin. fag 
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tir 10 Mai 2005, 14:06 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, KarmĂžy
|
jeg har sÞkt meg inn pÄ Sosionomstudier i Bergen og Stavanger.. kommer jeg ikke inn, sÄ blir det nok en eller annen "Kommunikasjon"-linje.
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Fre 13 Mai 2005, 21:19 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Kakadoo
Varm i trĂžya

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 47 Bosted: HundvÄg (honnvÄg)
|
Andre og siste Äret pÄ videregÄende blir det IB.
Etter Ib vil jeg studere medisin i utlandet, muligens England eller Canada. Kjekt med medisinutdannelse fra Cambridge University 
|
Skrevet: Lűr 14 Mai 2005, 11:46 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellWood
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 04 Mai 2005 Innlegg: 407
|
Jeg studerer livets lange studie.
Faktisk en studie jeg ikke har tenkt og hoppe av helt enda.
|
Skrevet: Lűr 14 Mai 2005, 12:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Skumfidus
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Jun 2004 Innlegg: 246 Bosted: Bergen
|
Jeg gÄr pÄ allmenn pÄbygg.
Det er forferdelig kjedelig og jeg aner ikke hva jeg skal med det, og det er frustrerende, for jeg merket at motivasjonen forsvant gradvis og er nÄ nesten helt borte..
Neste Är skal jeg pÄ folkehÞyskole i Lofoten. Der er det visst veldig flott natur, noe som passer bra siden jeg skal gÄ pÄ fotolinje...
Gleder meg veldig
Ellers er jeg ganske interessert i sprÄk og kulturforskjeller og forskjeller pÄ ulike dialeker og sÄnt, sÄ det er mulig jeg studerer noe i den retningen...etter Ä ha jobbet litt et eller annet sted, sÄ jeg har penger og forhÄpentligvis motivasjon ogsÄ...
(litt hÄplÞst Ä studere uten vilje til Ä studere...)
|
Skrevet: Lűr 14 Mai 2005, 14:48 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aneena
Veronica

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 701 Bosted: Hjemme
|
Jeg skal studere til sÄnn fÞrskolelÊrer mener jeg, hvis alt gÄr etter planen, at jeg kommer inn pÄ barn og ungdom til neste Är sÄ pÄ allmenn pÄbygg. Da ska jeg mest sannsynlig studere til fÞrskolelÊrer.
|
_________________ This is who I am! Deal with it...
Skrevet: Sűn 15 Mai 2005, 00:55 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
bikerkids_88
Spitzy (!)

Ble Medlem: 19 Sep 2004 Innlegg: 122 Bosted: bergen
|
jeg holder akurat nÄ pÄ med Ä fÄ realfags kompetanse, er bare litt usikker pÄ veien jeg tar for Ä fÄ den.. er sÄ mange muligheter... sÄ har jeg planer om Ä studere produkt design/industri design... har blitt fortalt at det er omtrent det samme...
EDIT: Har egentlig ikke peiling pÄ hva jeg skal bli... hÞres bare gÞy ut Ä studere design, sÄ vi fÄr se 
|
Skrevet: Tir 17 Mai 2005, 02:09 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Jeg skal nÄ begynne pÄ pedagogikk.
Men religiĂžs symbolikk hadde vĂŠrt kul. samme hadde historie.
Har lyst til Ă„ fordype meg i den opprinnelige kristendommen og jeg. fĂžr satan og co blei henta inn.
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Tir 16 Aug 2005, 20:50 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
IceRose
Varm i trĂžya

Ble Medlem: 07 Mai 2005 Innlegg: 78 Bosted: Oslo
|
Litt over midtveis i arkeologi bachelorgrad her. Morro!
(UiO).
|
Skrevet: Tir 16 Aug 2005, 22:23 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|