DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
han er dum men det er ingenting vondt i han
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [8 Posts]  
Av Innlegg
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
 han er dum men det er ingenting vondt i han

han er dum men det er ingenting vondt i han, blir det ofte sagt om de litt hemma eller har veldig liten inteligens.

Blir de oppfatta som snille fordi det er deres overlevelsesmåte?
De er så avhengig av andre at de må ta vare på de, og ikke kan ha noen til å misslike seg?

Jeg kom fram til dette ved å tenke på meg selv. Ikke som utviklingshemma men, en med liten selvsikkerhet og sosialt lav status.
Jeg reagerte veldig med en gang jeg misstenkte at en person ikke likte meg, eller at jeg gjorde en tabbe av noe slag.
Det skulle og lite til før jeg blei glad. Jeg levde liksom på ett 0 punkt der det gikk veldig fort over til pluss og minus.
Perioden jeg snakker om er da jeg skreiv alle disse trådene om skoleforelskelsen min med Mari om noen husker.

SÃ¥.. er dumme folk snille pga avhengigheten?

InnleggSkrevet: Ons 29 Des 2004, 15:27
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Audi
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Mai 2003
kanskje ikke fordi de er avhengige av det.. men at de klarer å glede seg over andre, og når man gleder seg over de så vil man gjerne være snille? jeg syns det er veldig vanskelig å prøve å sette seg inn i deres tanker, så jeg har ikke peiling...

InnleggSkrevet: Ons 29 Des 2004, 18:18
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
lastebil
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 08 Okt 2003
Går fint an å være både dum og ond.

Bush er både dum og ond!

InnleggSkrevet: Tor 30 Des 2004, 03:18
fungi
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004
Lastebil skrev:
Går fint an å være både dum og ond.

Bush er både dum og ond!

han er dum og gjør mye slemt, men han er ikke ond, på samme måte som at Hitler ikke var ond, han mente bare at Gud hadde satt den ariske rase over de andre, og at eneste måten å effektivt spre denne politikken på var å overta verden. Hitler prøvde faktisk å skape en bedre verden, selv om utfallet er av de verste noensinn, kan vi da kalle det ondt?

Jeg vil si at bush gjør mye idiotisk, teit, dumt og slemt, men han prøver vel egentlig bare å gjøre gode ting for landet sitt og andre religiøse nasjonalister. Han gjør det ikke slemt med overlegg, så jeg synes ikke vi skal kalle ham ond Very Happy

Og til selve tråden her, tja, jeg var forelska selv for ikke så lenge siden, og da skulle det ikke så mye til før jeg ble såret, og det skulle heller ikke så mye til før jeg ble glad, så det kan være noe i det mattestykke sier.

InnleggSkrevet: Tor 30 Des 2004, 13:04
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004
Om en skal følge fungi er det jo bare sadisme som er ondskap... det blir litt feil syns jeg... er få sadister... men mange onde... (sadister er de som ser glede i å plage andre, og ikke gjør det av idealistiske årsaker, slik som Hitler).

Hva er ondt? Et vanskelig spørsmål. For min del liker jeg å tenke på det som er til skade for andre for ondt. Og da finnes det mange forskjellige ondskaper. Da kan jo naturen og være ond, slik vi ser den har vært i Asia nå.

Nei, for min det ondt å mishandle søstrene sine selv når de mener det er rett da de er løsslupne.

Sånn ser jo samfunnet på saken og. En får fengselsstraff uansett om man selv mener han har gjort rett eller ikke... i noen tilfeller kan man jo også få strengere straff om man mener en har gjort det rette, mener jeg å tro...

NÃ¥ er ikke jeg noen vanetilhenger av samfunnets konvensjoner, men noen ganger er det kanskje fornuft der og hente og...

InnleggSkrevet: Fre 31 Des 2004, 23:22
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
fungi
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004
Du har på en måte rett, jeg sjekka i ordboka, og ondskap er synonymt med synd.

Men, ja, selv vil jeg absolutt definere ondskap som slemme handlinger med overlegg. Si at jeg kjenner en person som prøver å gjøre ting så godt som mulig for alle og enhver, men er skikkelig dum. Noen krangler, og han går bort og slår ned den det virker som , for ham, at har skylda. La oss også si at han slo ned feil person. Dette betyr at alle rundt ham oppfatter ham som slem, men, siden han mente det godt, kan man kalle ham ond?

dette synes jeg nesten at fortjener en ny tråd

InnleggSkrevet: Lør 01 Jan 2005, 12:53
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Er man ensom blir man på en måte sosialt inkompetent, fordi man rett og slett savner kontakt med folk så til de grader. Man klarer ikke reagere "normalt" når man faktisk får kontakt med noen, det er som om man blir overfølsom.

InnleggSkrevet: Lør 01 Jan 2005, 19:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
cassus
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 10 Mai 2005
Lettere å glede dumme folk. Så enkelt er det. Men det finnes jo såklart slemme dumminger og. Bush er jo nevnt, men det finnes mange andre. Så godt som alle diktatorene gjennom tidene har hatt relativt lav intelligens. Finnes også store dumme slemme organisasjoner. McDonnalds.. der har man en. Finnes også religioner, den største av alle, katolismen. Motstandere av prevansjon, som jo vil være det samme som å drepe så godt som alle afrikanerne i løpet av 50 år. Får ikke blitt stort ondere enn det.

On another note, eldre folk, og da snakker jeg om muttern, for ti år siden. Hun hadde ikke hatt mye kontakt med innvandrere og mørkhudede mennesker generellt, kom ofte med det utsagnet om de. "men det er jo ikke noe vondt i de." som om det skulle være en overraskelse. "jobba med en i dag jeg, var så bli og hyggelig atte."
That shit makes me laugh and cry at the same time

InnleggSkrevet: Tir 10 Mai 2005, 04:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [8 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet