|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mærta-bærta
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Nov 2004 Innlegg: 191 Bosted: Midt-Norge
|
Yoga
Noen som har erfaring med yoga her?
|
Skrevet: Tir 08 Mar 2005, 13:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Apr 2003 Innlegg: 342 Bosted: Oslo
|
Jeg har store ambisjoner om aa proeve meg paa dette, fordi det ser ubeskrivelig morsomt ut. Jeg har hatt en del venner og kjerster som har holdt paa med yoga, og det virker som at det har en utrolig bra effekt paa kroppen. Men foreloepig har det blitt med observasjoner.
|
_________________ Colorless green ideas sleep furiously (Noam Chomsky)
Skrevet: Ons 09 Mar 2005, 04:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mærta-bærta
Spitzy (!)

|
Samme her..... Hører de sier at man kan starte treningen med å føle seg sliten og avslutte med å føle seg opplagt - høres jo positivt ut. Pluss at det virker appellerende på sånne som meg - som ikke orke/gidder voldsom idrett som å løpe/hoppe hele tiden... Men det er jo så mange typer yoga også, hva er dette med power-yoga? Noen som vet?
|
Skrevet: Ons 09 Mar 2005, 17:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Stabeistet
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Okt 2003 Innlegg: 392 Bosted: I de dype skoger på Østlandet
|
Jeg var med på yoga for to år siden. Var en periode der jeg trente dans eller spinning en time en gang i uka, og var med en time på yoga/stretching etterpå.
Det jeg var med på, handlet mye om ulike måter å strekke ut på. Vi tøyde og strakk i alle muskler, og måtte stå i alle mulige slags merkverdige stillinger. Ettersom jeg var med på dette etter den andre treningen, syntes jeg dette var en veldig god måte å tøye ut på, etter en hard treningsøkt. Ble i hvert fall ikke støl neste dag.
Men yoga-delen dreide seg om ulike pusteteknikker, og avslapping. Forskjellige måter å puste på, f.eks. inn gjennom nesen og ut gjennom munnen. Vi hadde også andre aktiviteter relatrert til yoga, som dybdeavspenning, og meditasjon, for å nevne noe.
Yoga er utrolig deilig og avslappende. Du slipper alle tanker ut av hodet, og fokuserer bare på pust og ditt indre. Ved å drive med yoga, får du dessuten mer energi og overskudd, til å orke mer, og du blir mer opplagt.
Vi hadde dette forholdsvis sent på kvelden, og tro meg; det var vanskelig å få sove om natten! Jeg hadde fått så mye energi og overskudd, at hodet hadde våknet skikkelig. Men etter en slitsom dag på skolen eller jobben, er dette en deilig måte å få slappe av på, og stresse ned igjen.
Jeg kan også gi deg et eksempel på at yoga med meditasjon faktisk hjelper på energien, og klarner hjernen din: I fjor gikk jeg på folkehøgskole, og vi måtte opp tidlig om morgenen (akkurat som vanlige skoler i grunn). Jeg gikk i klassen vokal og drama, og vi var midt inne i en øvingsuke, før en forestilling på skolen. Det var dagen før forestilling, alle var trøtte og slitne, og var meget lei av alt. Det var jeg òg. Jeg satte meg rett ned på gulvet, ved en vegg, la beina i kryss (satte meg i skredderstilling), og lukket øynene. I ti minutter lot jeg bare alle tanker flyte ut av hodet, jeg fokuserte bare på pusten min, og mitt indre. Jeg gikk så dypt inn i meg selv, at jeg ikke brydde meg om noen snakket til meg, eller forsøkte å dytte forsiktig borti meg. Etterpå strakk jeg meg forsiktig, for å tøye litt ut, og resten av dagen var jeg helt propell. Ingen hadde noen gang sett meg så "vill" før...
(Det er bare å spørre Songbird om dette, hun kan skrive under på det!)
|
Skrevet: Ons 09 Mar 2005, 21:29 Sist endret av Stabeistet den Lør 04 Nov 2006, 23:12, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mærta-bærta
Spitzy (!)

|
OK, jeg er overbevist! Dette må prøves! Høres ut som det er verdt pengene og ta et kurs.
|
Skrevet: Ons 09 Mar 2005, 22:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Yoga er bra!
Poweryoga eller "vanlig-bøy-og-tøy"-yoga... begge må prøves!
|
Skrevet: Tor 17 Mar 2005, 16:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mærta-bærta
Spitzy (!)

|
Har fortsatt ikke helt skjønt hva power-yoga er...
|
Skrevet: Fre 18 Mar 2005, 12:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
er ikke power yoga sånn at du kjører opp tempraturen og intensiten på treningen så du får fortere resultater? det er hvertfall noe som er det.. tror mitt første møte med yoga var som åtteåring, i sirkussammenheng.
|
Skrevet: Man 21 Mar 2005, 00:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Stabeistet
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Okt 2003 Innlegg: 392 Bosted: I de dype skoger på Østlandet
|
Er det noen som vet om de har yoga som gruppeaktivitet et eller annet sted i Trondheim?
Har veldig lyst til å begynne med det igjen til høsten, når jeg flytter dit.
|
Skrevet: Man 04 Apr 2005, 20:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 529 Bosted: Trondheim
|
Mener å tro at jeg gikk forbi et eller annet "Joga senter" skilt i (trondheim) sentrum i går... Uten at jeg er for skråsikker.
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Ons 06 Apr 2005, 12:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
Lillesøsteren til eksen min gikk på yoga.. jeg har aldri sett en så rolig jente før.. normalt er hun super stresset, mens etter at hun begynte med yoga har hun blitt meget avslappet.. ser digg ut da 
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Man 09 Mai 2005, 13:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |