DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Angst for forhold
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [14 Posts]  
Av Innlegg
cyan_26
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Okt 2004
 Angst for forhold

Ja, angst for forhold...
Er det noen flere som har det?

Jeg har sånn fullstendig total vegring for å være sammen med noen, jeg klarer ikke tanken på å ha forhold..
Det kan mye mulig være fordi det siste jeg var i endte i katastrofe og fordervelse, og det bare er skremmende å prøve noe sånt igjen.
Eller så kan det jo bare være at jeg ikke har funnet noen jeg er skikkelig forelsket i som jeg vil være sammen med...
Er liksom ikke sånn at jeg ikke vil ha følelser, kjærlighet og nærhet, men jeg klarer bare ikke betegnelsen " nå er vi sammen"...
Jeg prøver å overbevise verden om mitt konsept Dting-Exclusive, dvs at man da dater og gjør alle mulige kjæreste ting, men man er ikke sammen, man bare dater, men man dater ikke noen andre ved siden av
Det hele er jo bare lurendreieri for seg selv, men det er liksom tryggere på en måte, vanskelig å forklare...

Er så mye rart som rører seg oppi hodet mitt Embarassed
Har angst for altfor mye rart man kanskje ikke burde være redd for...
Må tørre å gå litt mer ut i verden....
Wink

InnleggSkrevet: Lør 08 Jan 2005, 13:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Jeg tror at i mitt tilfelle er jeg bare rett og slett blitt så utrolig vant til å være alene, bare ha meg selv å ta hensyn til, legge opp alle dager nøyaktig som jeg selv vil... Må gi meg med det der.

InnleggSkrevet: Lør 08 Jan 2005, 19:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Ikke for å kritisere deg eller noe.
Men andre som har den instillingen du har er noen jeg ser på som umodne, fordi de ikke er rede til å ta de pliktene og det ansvaret som fører med ett forhold, og for å ha lettere for å bryte ut og møte andre...
Men kansje jeg har misforstått deg litt..

InnleggSkrevet: Søn 09 Jan 2005, 02:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Å ha angst for forhold trenger ikke å ha noe med modenhet å gjøre. Man har da fjortiser som har forhold, så hvis man kan være umoden og klare å ha forhold, kan man like gjerne være moden og ikke klare det.

Jeg har full forståelse for at folk som har opplevd dårlige forhold tidligere, kan utvikle en angst for det.

Det er egentlig mine to cents. Jeg har aldri hatt forhold selv, så jeg kan ikke tilby min grenseløse visdom i dette punktet. Skjønt, hver gang ting begynner å se ut som om de kanskje, muligens kan ordne seg med det motsatte kjønn, får jeg alltid en plutselig klump i magen som gjør at jeg øyeblikkelig slutter å prøve. Men det tror jeg skyldes at jeg er redd nye ting, og det er svært menneskelig, uansett alder.

InnleggSkrevet: Søn 09 Jan 2005, 14:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Ronja skrev:
Men andre som har den instillingen du har er noen jeg ser på som umodne, fordi de ikke er rede til å ta de pliktene og det ansvaret som fører med ett forhold, og for å ha lettere for å bryte ut og møte andre...

For rette vedkommende er jeg mer enn istand til å endre svært mye - det vet jeg av erfaring. Er bare litt "fastgrodd" for tida. Men det er forskjell på folk, og hvor utadvendte de er. Har ingenting med modenhet å gjøre - mer at det rett og slett er forskjell på folk.

InnleggSkrevet: Søn 09 Jan 2005, 20:06
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Veronica skrev:
ordne seg med det motsatte kjønn, får jeg alltid en plutselig klump i magen som gjør at jeg øyeblikkelig slutter å prøve..

*prøveåhjelpe:*
Og du er sikker på det er det motsatte kjønn du bør satse på i henh. til dine dragninger..?
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Man 10 Jan 2005, 09:22
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
jeg har aldri hatt angst for forhold.. har kun angst for å miste forhold jeg..

InnleggSkrevet: Man 10 Jan 2005, 12:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
cyan_26
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Okt 2004
Ronja skrev:

Ja, det er ikke helt som du har oppfattet det.
Det er ikke sånn at jeg trenger å ikke være bundet fordi jeg tror noe bedre vil komme rundt svingen eller noe, og ikke at jeg ikke tar "plikter" som følger med et "forhold" uansett hva man kaller det.
Det er en følelse bare som er fryktelig vanskelig å forklare, men når jeg kjenner godt etter så føler jeg mer at det er det at jeg ikke har forelsket meg i en person som jeg vil ha, som jeg ønsker å være sammen med og savne når han ikke er der. Det er ikke at jeg ikke vil eller ønsker å ha et forhold, men bare det at det skremmer meg, å skulle knytte meg såpass til en person som jeg ikke har et ønske om å knytte meg til. Greia er at jeg tar det å gå inn i et forhold som veldig seriøst, det er værre å gjøre det om du ikke mener det enn bare å rote litt rundt og si det som det er etterpå, at man ikke ville noe mer med det..

Om det ble litt klarer vet jeg ikke, er fryktelig vanskelig å få noen andre til å se og føle det jeg har i hodet, men prøver da Wink

InnleggSkrevet: Man 10 Jan 2005, 16:47
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Ja, jeg har litt angst, men ikke så mye.
Har mer angst for å være alene.

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 03:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Therese
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Mar 2003
jeg tror at når man er forelska må man bare la følelsene styre og ikke være så redd for hva som kan skje. ta sjansen på at det kan gå galt. og har du ikke vært villig til å ta den sjansen, har du kanskje ikke funnet riktig person.

slik funker det hvertfall for meg.

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 14:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Jeg har litt angst.

Redd for disse nye og skremmende følelsene som dukker opp.
Redd for å stole på noen som ikke fortjener det.
Redd for å ville for mye, dytte for hardt.

Det har gått så fort mellom oss, min kjære...
Allikevel nyter jeg hvert sekund og angrer ikke på noe.

Jeg skal fortsette slik.
Sånn at uansett hva som skjer, så skal jeg ha nytt det, og ikke angre. Very Happy

InnleggSkrevet: Tir 03 Mai 2005, 01:36
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
Jeg er ikke så redd for forhold, jeg er mer redd for å være alene(som noen har nevnt innimellom her) Men så har jeg vert i forhold de siste 4 årene om trent konstant gikk fra den ene til den andre nesten (har vert sammen med 2 på de 4 årene) Og nå vet jeg rett og slett ikke hvordan jeg skal klare meg alene. Egentlig vil jeg gjerne klare meg alene, så jeg har planer om å flytte ut, rett og slett fordi jeg ikke helt lenger vet hvorfor jeg blir, om det er fordi det er trygt, og jeg slepper å være alene eller fordi jeg elsker han. Og er det bare fordi det er trygt at jeg blir så burde vi jo begge komme oss videre. Det har nemlig ikke gått så bra i det siste..Det jeg er redd for nå er at jeg bare skal løpe inn i et nytt forhold for å sleppe å være alene. Så det er i bunn og grunn "ensomheten" jeg er redd for tror jeg.

InnleggSkrevet: Tir 03 Mai 2005, 07:52
Moonshade
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jan 2005
redd?

Selvfølgelig kan man være redd!
Særlig hvis man har hatt et forhold som har satt spor kanskje?
Og det kan være enten forholdet var et godt et eller ikke!
Selv om angsten nok vil kunne arte seg litt forskjellig..

InnleggSkrevet: Tir 03 Mai 2005, 11:23
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
jeg har angst for telefoner som er slått av.
eksen min pleide å slå av telefonen når han skulle slå opp eller trengte pause.. vi var sammen i fem år.. og har hatt mange pauser.. så nå.. hver gang min nye kjæreste har telefonen slått av får jeg heeelt noia.. jeg spæder i vinkel liksom.. jeg har så angst for å være alene i livet..

InnleggSkrevet: Tir 03 Mai 2005, 11:26
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [14 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet