DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
Poll

Er du lei av reality?

Ja!!
62%
 62%  [ 10 ]
Nei...??
6%
 6%  [ 1 ]
Kanskje-
18%
 18%  [ 3 ]
Hva er reality?
12%
 12%  [ 2 ]

Antall stemmer : 16

Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Film og TV
Big Brother-bĂŠsj og annen (un-)reality
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [17 Posts]  
Av Innlegg
mĂŠrta-bĂŠrta
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Nov 2004
 Big Brother-bĂŠsj og annen (un-)reality

Det er sĂ„ ufattelig uinteressant at jeg har null forstĂ„else for at folk gidder Ă„ se pĂ„ det. Ærlig talt, har ikke folk bedre ting Ă„ gjĂžre?? Skal innrĂžmme at jeg fulgte med nĂ„r den fĂžrste sesongen gikk, men hallooooo, det er grenser for hvor lenge slikt kan fange oppmerksomheten eller gi noen som helst form for spenning/opplysning/.......whatever.....
Og sÄ alle disse tvistene pÄ for lengst oppbrukte realitykonsepter. Ta Ungkaren f.eks - det opprinnelige konseptet var tynnslitt, og hva gjÞr de? Slutter Ä produsere flere sesonger? Neida, de kommer opp med en liksom-smart vri, og seerne henger med. Unkaren viser seg Ä vÊre en fattig boms, ungkaren er allerede gift, ungkaren har en dÞdelig sykdom og 2 uker igjen Ä leve, ungkaren er bigamist.. herreguuud....

InnleggSkrevet: Sűn 06 Mar 2005, 22:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Folk ser pÄ Hotel CÊsar, det er ikke noe bedre. Folk ser pÄ mye rart pÄ TV. Hvis du synes det er sÄ ekstremt ille, hvorfor bryr du deg?

Jeg vil mye heller fÞlge med pÄ BB enn Hotel CÊsar, som et eksempel...

InnleggSkrevet: Sűn 06 Mar 2005, 23:10
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Zhor
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Feb 2005
Tenk hvis reality seriene forsvant, hva skulle de da vist pĂ„ tv. Kanskje de da mĂ„tte vĂŠre kreative og finne pĂ„ nye ting. Åfyddameida det hadde vĂŠrt for ille det.

InnleggSkrevet: Man 07 Mar 2005, 00:07
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Det hadde vĂŠrt flott, men da kan de ikke produsere skvip som Hotel CĂŠsar heller...

InnleggSkrevet: Man 07 Mar 2005, 01:15
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Jeg for min del synes reality er verre enn Hotel CÊsar. Sistnevnte er i alle fall skvip som noen har diktet opp (og innrÞmmer det), med folk som spiller disse ubrukelige rollene. I reality-tv er det folk som er seg selv, og det er rett og slett sÞrgelig, i tillegg til dÄrlig.

InnleggSkrevet: Man 07 Mar 2005, 01:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004
Sist gang jeg sÄ reality var da de sendte de fÞrste episodene av robinson - og det var etter ryktene mye bedre enn hav reality er i dag.

Har vel egentlig ikke sett pÄ tv pÄ et Är, bortsett fra de episodene av canada pÄ tvers jeg sÄ pÄ nettet. Men det var jo BRA tv.

Det som er trist er at alle er lei reality sÄpe, men likevel sitter de der og glor. NÄr de er ute Ä handler eller pÄ jobb snakker de om hvor mye dÄrlig det er pÄ tv, og hvor ufattelig dumme de nye BB-episodene er. Men nÄr de kommer hjem og sitter der uten noe annet Ä gjÞre pÄ kvelden, skrur de lell pÄ den driten de nettopp har forkastet.

De fleste mennesker lever et dobbeltliv og integritet er et fremmedord =)

InnleggSkrevet: Man 07 Mar 2005, 02:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Terning skrev:
Det som er trist er at alle er lei reality sÄpe, men likevel sitter de der og glor.

Ikke alle - jeg drar heller pÄ trening enn Ä sitte foran idiot-boksen! Wink

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Man 07 Mar 2005, 11:28
Sylvian
Varm i trĂžya
Varm i trĂžya

Ble Medlem: 01 Mar 2005
Tittan skrev:
Terning skrev:
Det som er trist er at alle er lei reality sÄpe, men likevel sitter de der og glor.

Ikke alle - jeg drar heller pÄ trening enn Ä sitte foran idiot-boksen! Wink

Jeg er fristet til Ä si at det nesten er verre, men i sÄ tilfelle mÄ jeg nesten vite hva slags trening det er snakk om fÞr jeg uttaler meg.

Men tv er uansett et onde. FYSJOM!

InnleggSkrevet: Tir 08 Mar 2005, 01:18
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
mĂŠrta-bĂŠrta
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Vi bruker generelt sett alt for mye tid pÄ Ä se pÄ tv. Det kan ikke vÊre sunt. Husker nÄr jeg vokste opp (og jeg er ikke spes gammel) sto bare tven pÄ til barnetv og nyheter + muligens norge rundt og noe smÄtterier her og der. Men nÄ- tven stÄr jo pÄ stort sett hele dagen, selv om ingen egentlig ser pÄ. Og det verste er nÄr man sitter og irriterer seg over et teit prog, istedet for Ä bare slÄ av og lese en bok eller noe! Det gÄr i perioder med meg, men jeg er generelt alt for slapp altsÄ. Tror (og hÄÄÄper) jeg ikke er sÄ veldig unormal. Men jeg kan iallfall innrÞmme det. Har sett mye CÊsar ogsÄ, jeg........

InnleggSkrevet: Tir 08 Mar 2005, 14:20
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Ja, jeg er lei av reality. Det er forferdelige greier. Nei, jeg ser ikke pÄ det. Jeg ser faktisk nesten aldri pÄ tv i det hele tatt, fordi det er sÄ lite der som interesserer meg.

Helt enig i hvor absurd det er at folk klager over dÄrlige programmer, men likevel ser dem, i stedet for Ä skru av tv-en og gjÞre noe annet. Jeg skjÞnner det ikke.

InnleggSkrevet: Tir 08 Mar 2005, 18:53
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Sylvian
Varm i trĂžya
Varm i trĂžya

!1

mĂŠrta-bĂŠrta skrev:
Vi bruker generelt sett alt for mye tid pÄ Ä se pÄ tv. Det kan ikke vÊre sunt. Husker nÄr jeg vokste opp (og jeg er ikke spes gammel) sto bare tven pÄ til barnetv og nyheter + muligens norge rundt og noe smÄtterier her og der. Men nÄ- tven stÄr jo pÄ stort sett hele dagen, selv om ingen egentlig ser pÄ. Og det verste er nÄr man sitter og irriterer seg over et teit prog, istedet for Ä bare slÄ av og lese en bok eller noe! Det gÄr i perioder med meg, men jeg er generelt alt for slapp altsÄ. Tror (og hÄÄÄper) jeg ikke er sÄ veldig unormal. Men jeg kan iallfall innrÞmme det. Har sett mye CÊsar ogsÄ, jeg........

Dette er jo desverre sant med tanke pÄ de fleste mennesker jeg kjenner iallefall, og sikkert i veldig, veldig mange andre hjem rundtom i dette langstrakte landet vi lever i.
Trist egentlig.
Hvorfor ikke lese en koselig bok, ja...
Noe slikt som KokkejÊvler av Anthony Bourdain, eller kanskje noe Tolkien (noe jeg leste fÞr noen ante hvem J.R.R.T. var)? Eller hva med Terry Pratchett, eller Neil Gaiman? Eller begge to pÄ en gang (Good Omens)?

Nei, FY DERE!

Men det er noe jeg lurer pÄ (jeg er en mester i off-topic relaterte spÞrsmÄl), hvor gammel er du egentlig da, MÊrta-BÊrta?

InnleggSkrevet: Tir 15 Mar 2005, 11:27
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
mĂŠrta-bĂŠrta
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ikke at det er sÄ veldig relevant, men jeg er 21.

InnleggSkrevet: Tir 15 Mar 2005, 11:34
Sylvian
Varm i trĂžya
Varm i trĂžya

Jeg synes at de kunne sende opp igjen Pompel og Pilt, eller Les Mondes Engloutis (Shagma). Faen heller Colargol, eller BompibjÞrnene er bedre enn det mÞlet de sender nÄ for tiden...

InnleggSkrevet: Fre 18 Mar 2005, 03:43
mĂŠrta-bĂŠrta
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Pompel og Pilt - eksempel pÄ bra barnetv. Men tidene forandrer seg. Dessverre. Ikke lett for dagens barn Ä relatere seg til 30 Är gml barnetv. Samme med feks LindgrenbÞkene/filmene. Det blir kanskje litt fjernt for de som vokser opp nÄ. Rart det der med at foreldre "prakker pÄ" ungene sine det de selv likte som barn, de gode gamle barnebÞkene fra 70-tallet selger fortsatt. Dette er vel egentlig en helt ny diskusjon, men men...

InnleggSkrevet: Fre 18 Mar 2005, 10:15
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004
Jeg mÄ innrÞmme at jeg ikke er lei reality programmer. Lei antyder nesten at man en gang ikke syntes de var sÄ ille. Jeg har misslikt disse programmene fra de begynte Ä sende dem og missliker dem hverken mer eller mindre nÄ.

InnleggSkrevet: Fre 18 Mar 2005, 16:58
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Eruanna
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 07 Apr 2004
Jeg hadde sett mer pÄ tv om jeg hadde fÄtt meg Discovery. NÄ ser jeg ikke pÄ tv. Rett og slett.
Men jeg blir oppgitt over alle realitygreiene som gÄr. Det blir veldig langdrÞyd, og som sagt sÄ er idéene fryktelig oppbrukt.
Om de absolutt mÄ sende reality, finn pÄ noe nytt.

InnleggSkrevet: Fre 18 Mar 2005, 17:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
tven er ganske herpa, bordantenna er veldig herpa, husantenna er borte!, parabolen funker ikke, videospilleren spiller av noen fÄ utvalgte filmer. og alikevel ser familien min pÄ tv.

jeg ser pÄ tv noen ganger i helgene, men i ukedagene legger jeg meg ni, og gidder ikke se pÄ tv...ettersom vi bare har nrk(2) har vi ikke reality, tror jeg. eller, pÄ tur med lars monsen er kanskje reality?

jeg tilber heller internett... eller praktiserer sĂŠre hobbier...

InnleggSkrevet: Man 21 Mar 2005, 02:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [17 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Film og TV
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet