DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Den store reisetråden
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [20 Posts]  
Av Innlegg
Zhor
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Feb 2005
 Den store reisetrÃ¥den

Velkommen til den store reisetråden.
Her kan man fortelle om plasser man har vært, plasser man vil dra til, plasser man skal dra til, plasser man absolutt ikke vil til, plasser man anbefaler, reiseplaner o.l.

Donauworth (Tyskland): Pen plass, med så mye kunst og kultur man bare orker. Mye god mat og drikke (spesielt weiBbier). Ikke plassen man drar til
for en heisatur, men en plass man drar til for å oppleve Sydtysk kultur og historie (som de har plenty av) og ellers ta det rolig med god mat. Bodde hos slekt.

Agia Napa (Kypros): Fest plassen deluxe. Mindre versjon av Ibiza. Dra dit hvis man har lyst til å feste og bare det, har ikke så mye annet å by på.
Men det kan være nok det. Bodde på hotel kalypso i sentrum, mye bråk, dårlig mat, dårlig service men morro med det rette selskapet.

InnleggSkrevet: Tor 03 Mar 2005, 10:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Stabeistet
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Okt 2003
Barcelona (Spania): Nydelig by, pen arkitektur, spennende bygninger. Var der ned folkehøgskolen min i fjor, og likte byen veldig godt. Store deler av byens arkitektur var det den kjente arkitekten Gaudì som sto bak. Vi bodde på et lite hotell litt utenfor byen, et sted som het Calleia (eller no sånt...), og det var helt supert. Hyggelige folk, og koselig sted.

Paris (Frankrike): Er vel en av de mest kjente "kjærlighetsbyene" i Europa. Utrolig fin by, med masse av severdigheter. Absolutt et sted jeg ønsker meg tilbake til. (Også en del av studieturen med folkehøgskolen.)

InnleggSkrevet: Tor 03 Mar 2005, 11:41
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
Har vert i :
Polen: Krakow er en utrolig vakker by, mye billige varer, men klær er dyrt og ikke så veldig hipt kanskje. Det jeg anbefaler er å dra til konsentrasjonsleirene i polen, og tyskland, det er en opplevelse for livet, men det beste er nok å dra på gruppe tur da man får bedre mulighet til å få en guide osv. Alle burde ha vert der minst 1 gang, det er min mening hvertfall.

Sveits: ST.Moritz:Snø, snø og mere snø, og helt utrolig lekre "bakerier" hvor de KUN har DEILIG sjokolade. Ikke veldig billig, men så hadde jeg ikke stort med lommepenger heller, men svetsisk sjokolade MÅ man bare ha med seg hjem. Stod på snowboard, veldig tørr snø så kom meg ikke av flekken til å begynne med, men når det løsnet var det fantastisk, dro med buss så var innom Tyskland, østerike og Italia underveis på denne turen, dra fra snø til palmer med andre ord. Og ikek gå og handle på formiddagen de overrasker deg med en fiesta eller siesta eller hav det nå heter og alt stenger

Frankrike: Paris. Fikk ikke sett så mye av byen da jeg var i disneyland og kjøpte korny luer. Vil gjerne tilbake

Tyskland: Berlin det er jo en fin by mye kultur osv, bare så synd de ikek er så glad i engelsk...

Ellers har jeg bare vert i sverige og danmark, og det er jo ikke fryktlig spennende

Vil dra til:
Nederland, Thailand, Italia(for å se litt mer gjerne av Venezia) Fillipinene, Egypt, Hellas, Brasil, Mexico, Canada, Australia, NEw Zealand, Stjekkika (Praha) Romania..

Det er mey jeg vil, men får vel se hva det blir til.. hehe

InnleggSkrevet: Tor 03 Mar 2005, 11:47
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
var i bombay forrige uke. fett.

InnleggSkrevet: Fre 04 Mar 2005, 13:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Glasgow, Skottland: Her bor jeg. Det er veldig stort og veldig fint. Jeg trives godt, men ingenting er helt på nivå med hjemme. Wink

InnleggSkrevet: Fre 04 Mar 2005, 16:58
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Cináed
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 16 Jun 2003
Norge, Sverige, Danmark (Duh!)

Var på utvekslinstur til Estland. Utrolig arti. Kule folk og et ganske arti land.

2 tradisjonelle sydenturer til Kreta, en på hver side. Helt ok slappeavturer.

Var på backpacker-besøk i Brasil til broren min når han fartet i Sør-Amerika. Var da i Brasil (São Paulo, Foz do Iguazu, Santa Catarina), Argentina (argentinske Iguazu-byen (husker ikke hva den heter)) og Paraguay (kun et par timer i Ciudad del Este, men det holdt. Fy f. for et møkkasted. Svinesund + momarken + slumby).

Tror den artigste historien derfra var ferden over grensen fra Brasil til Argentina. Vi tok taxi til grensestasjonen og spurte sjåføren hvor langt det var til den andre siden. Han svarte at det var vel en 4-500 meter. Så vi bestemte oss for å gå. Vi stemplet ut av Brasil og begynte å gå. Og vi gikk og gikk og gikk, forbi noen hus som var bygd opp midt i ingenmanssland, møtte noen folk og gikk og gikk.... Etterhvert fant vi ut at dette måtte være mye mer enn 4-500 meter. Det ble mørkt og vi gikk og gikk. Og endelig kom vi frem etter 4 1/2 km. gange med 20kg. sekker på ryggen... Grensevaktene spurte om vi hadde gått hele veien, og når vi bekreftet det bare ristet de på hodet... "Muy perioso, muy perioso..." De var overrasket over at vi ikke hadde blitt ranet hele gjengen...

Også var det karnevalet da... Dette var i São Paulo, og det er noe av det råeste jeg har vært med på. Noen folk i hvite klær marserte inn mens de sang, og etterhvert kom en trommebataljon på sikkert 150-200 trommiser inn. Plutselig så hørte vi bare bambammmbambammmbambam... Og alle begynte samtidig. Hele publikumet opp i ekstase. Uforglemmerlig.

...-:Cináed:-...

InnleggSkrevet: Man 07 Mar 2005, 20:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
Jeg har vært i alle kontigentene bortsett fra Australia faktisk..

For 4 år siden kjørte familien min gjennom alle lendene i Europa.. Vi brukte 5 uker.. var kjempe koselig!Very Happy

Dominikanske Republikk (Karibien) - bodd der i 3 år

De fleste øyene i Karibien - var på 2 ukers cruise..

Peru og Argentina - Kjørte bil

USA - liker meg ikke der..aaaaaltfor stort

Afrika - tok båt fra Spania:) var på et veldig turiststed da så jeg fikk ikke sett så mye..

Thailand (ASIA) - sommerferien for 5 år siden..

InnleggSkrevet: Fre 11 Mar 2005, 11:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Eruanna
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 07 Apr 2004
Til sommeren skal jeg til London, og jeg lurer egentlig litt på om folk har noen forslag til hvor jeg kan dra eller hva jeg kan gjøre der. Har allerede bestemt meg for at jeg skal dra og se på Phantom of the Opera som går på Her Majesty's Theatre. Ellers så har jeg bare planer om å dra på Hamley's (ooh, som jeg gleder meg. Var der sist for 7 år sia.), og på diverse arkadehaller/hus, og et eller anna vitenskapsmusee.

Tar gjerne imot forslag Smile

InnleggSkrevet: Lør 12 Mar 2005, 22:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
aneena
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 17 Mar 2005
Et sted jeg har lyst til å dra til er opp på en sky. Slik at jeg kan sitte der oppe med min venn Løvetann, som er en engel, så kan vi se på alle de små folkene sm surrer nede på jorden...
Og mens vi sitter der i hver vår myke rosa sky å ser på alle de andre stresse og kave spiser vi sukkerspinn Very Happy Jeeej Wink

InnleggSkrevet: Man 21 Mar 2005, 21:42
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
jeg MÅ til færøyene snart...

InnleggSkrevet: Tir 22 Mar 2005, 01:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
bikerkids_88
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 19 Sep 2004
Neste år skal de 4-5 beste i klassen til Litauen på sånn utvekslings tur.. satser på å få være med Razz

Har ikke vært så mange steder egentlig, så har ikke så veldig mye å anbefale...

har lyst til å dra til barcelona å sykle der... d har noen av verdens beste street spot'er til BMX Very Happy

InnleggSkrevet: Tor 24 Mar 2005, 11:18
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
Jeg har funnet ut at jeg har SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ lyst å dra til Kambodja. Noen som har vert der?

InnleggSkrevet: Man 18 Apr 2005, 13:01
aniraC
Moderator
Moderator

en venninne av meg har vært i kambotsja.. men jeg vet ikke hvordan hun hadde det.

InnleggSkrevet: Man 18 Apr 2005, 13:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Cináed
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 16 Jun 2003
aneena skrev:
Et sted jeg har lyst til å dra til er opp på en sky. Slik at jeg kan sitte der oppe med min venn Løvetann, som er en engel, så kan vi se på alle de små folkene sm surrer nede på jorden...
Og mens vi sitter der i hver vår myke rosa sky å ser på alle de andre stresse og kave spiser vi sukkerspinn Very Happy Jeeej Wink

Jeg kan slå deg i hodet til du tror det er det som skjer...
( - Bender)

InnleggSkrevet: Ons 20 Apr 2005, 06:25
aniraC
Moderator
Moderator

i bursdagsgave fikk bestevenninnen min og jeg billett til Italia 23 juni..
Vi skal være i Rimini i 2 uker, så kommer faren til martine (venninnen min), hans kone og deres unge ned.. Så skal vi seile med katamaranen vår til Krotia.. *glede seg* (pappa og kona har sommerhus i Italia)

Noen som har vært i Rimini ?

InnleggSkrevet: Tor 21 Apr 2005, 10:42
aneena
Veronica
Veronica

Dj_Ista skrev:
aneena skrev:

Jeg kan slå deg i hodet til du tror det er det som skjer...
( - Bender)

JHAAAAAAAAA Hoppido Klarer nesten ikke vente...

InnleggSkrevet: Tor 21 Apr 2005, 18:34
SecretWindancer
l33t
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004
Seneste turent til utlandet jeg har hatt var i starten av Mars, hvor jeg var en tur i Tsjekkia.
Bodde i Praha, men fartet litt rundt omkring.
Noe man må hvis man skal få med seg hva som skjer i selve landet.
Man får ikke noe spesielt godt inntrykk utenfor gamle byen i Praha i grunn.
Praha var greit nok, men jeg tror jeg vil annbefale folk å dra dit på vår/sommer. Og ikke når det er vinter.
Veldig billig, folk er hyggelige, maten er god.

Ellers var jeg i Estland sommerferien 04.
Landet slikt generellt er vell ikke så mye å se på tror jeg.
Jeg bodde ikke i selve midten av sentrum i Tallin når jeg var der.
Men i en leilighet i en helt vanelig blokk (vi lånte den av en onkel som eier den), den lå i utkanten av sentrum.
Og når man kom såpass langt ut så fikk man se hvor ille folk virkelig kan bo.
Men, gamlebyen i Tallin var super.
Veldig mange flotte resturanger og hotellene var gode.
Nokså billig også.

Ellers har man vært stortsett overalt i vest europa.
Flest ganger i Frankrike.

InnleggSkrevet: Tor 21 Apr 2005, 20:53
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Jeg vil tilbake til Stirling - Skottland.

Ellers kunne jeg tenke meg å reise til Hellas, Japan, Italia og egentlig masse steder.

Har vært i naboland, tyskland, Polen og Skottland.
Krakow er en fin by, anbefales.

Men finest av alle er mitt elskede Stirling. Laughing

InnleggSkrevet: Fre 22 Apr 2005, 15:07
Skumfidus
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Jun 2004
Skal til Bolivia i desember. Noen som har vært der? Har selv aldri vært utenfor Europa før...

Har vært i Krakow i Polen. Det er en nydelig by, ja, som flere har skrevet før meg...
Berlin er også en spennende by med mange muligheter.

InnleggSkrevet: Man 16 Mai 2005, 00:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
aneena
Veronica
Veronica

en liten del av meg vil egentli dra til sengen sin nå å lalle-sove *gjespe* men er egentli ikke så trøtt... Men lengter etter sengen selvom, for den er mye bedre å ligge i enn å sitte i denne stolen her

InnleggSkrevet: Man 16 Mai 2005, 03:28
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [20 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet