|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sylvian
Varm i trøya

Ble Medlem: 01 Mar 2005 Innlegg: 44 Bosted: Bergen
|
Her er noe musikk som man bør holde utkikk etter...
Frank Zappa (Alt, spesielt Joes Garage og Shut Up 'n' Play Your Guitar)
DEVO (Alt)
Tom Lehrer (Genial, genial mann. Aktiv siden femtitallet)
Biohazard (Tungt og godt)
Anthrax (ditto)
Body Count (Hardcore prosjektet til Ice T. Ganske koolt egentlig)
...
Noen andre?
|
_________________ There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots...
Skrevet: Tor 10 Mar 2005, 13:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
Darkthrone(allt)
Mayhem(De Mysteriis Dom Sthanas,Chimera)
Satyricon(Vulcano)
overlegen svartmetal 
|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Tor 10 Mar 2005, 14:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
PULP (genial absurd pop)
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tor 10 Mar 2005, 16:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
det nye albumet til Within Temptation er INNMARI bra!!
|
Skrevet: Tor 10 Mar 2005, 20:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sylvian
Varm i trøya

|
darkfrog skrev: | Darkthrone(allt)
Satyricon(Vulcano)
overlegen svartmetal  |
Eneste problemet med de banda der er at de ikke helt har mestret de...komplekse(?)...innspillingsmetodene... De tror fremdeles at et lydstudio skal bestå av et bøttekott og en kassettspiller, i tillegg så lider de av en vrangforestilling om at fuzz er kult og at nagler er tøft.
Det er kanskje overlegen svartmetall, men rent musikalsk sett så har ingen av blackmetalbanda noe å stille opp med.
Tekstenes intelektuelle innhold skal jeg ikke en gang nevne...
|
_________________ There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots...
Skrevet: Tor 10 Mar 2005, 21:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Coralin skrev: | det nye albumet til Within Temptation er INNMARI bra!! |
The Silent Force
jupp, det er bra.. Men Mother Earth er faktisk muligens bedre..
|
Skrevet: Fre 11 Mar 2005, 09:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sylvian
Varm i trøya

|
Overdrevet operametal...
|
Skrevet: Fre 11 Mar 2005, 16:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 529 Bosted: Trondheim
|
Re: Her er noe musikk som man bør holde utkikk etter...
Sylvian skrev: |
Tom Lehrer (Genial, genial mann. Aktiv siden femtitallet)
|
Lehrer trakk da inn årene rundt slutten av 60-tallet, begynnelsen av 70-tallet. Så å si at han har vært aktiv siden 50-tallet er vel en sannhet med modifikasjoner... Med mindre du tenker på aktiv, som matamatiker. Tror det siste han skrev som har dukket opp er en hyllest til Andrew Wiles, "That's Mathematics", en gang på nittitallet. Eller?
"The year that was" er i allefall en utrolig bra plate, og utrolig aktuell til den dag i dag, ("send the marines")
Ellers har man jo:
Gartnerlosjen (norges råeste band med utallige klassikere, såframt man ikke gidder å telle dem i allefall)
Thulsa Doom (norges beste rockeband, fra samme stall)
Black Debbath (de beste hard rockerne, noe de til og med har "vunnet" en spelemanspris for, på rockemåten)
QOTSA (er bare ufattelig bra)
Mr Bungle(mulige enda bedre...)
Fantomas ("directors cut" er en av tidenes beste cder)
Jamiroquai (funky som faen)
og mange flere jeg ikke gidder å skriv ned ennå. 
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Lør 12 Mar 2005, 16:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

|
Sylvian skrev: | darkfrog skrev: | Darkthrone(allt)
Satyricon(Vulcano)
overlegen svartmetal  |
Eneste problemet med de banda der er at de ikke helt har mestret de...komplekse(?)...innspillingsmetodene... De tror fremdeles at et lydstudio skal bestå av et bøttekott og en kassettspiller, i tillegg så lider de av en vrangforestilling om at fuzz er kult og at nagler er tøft.
Det er kanskje overlegen svartmetall, men rent musikalsk sett så har ingen av blackmetalbanda noe å stille opp med.
Tekstenes intelektuelle innhold skal jeg ikke en gang nevne... |
det har noe med smak og gjøre,det at Darkthrone velger og ha kjellerlyd på musikken sin er fordi Fenriz sier han ikke vil ha no "følelse" i musikken,den skal vere tørr og brutal og old school,forøverig er det ikke kjellerlyd på hverken Vulcano eller Chimera(kansje litt på "DeMysteriis")
nå det er sagt vil jeg også gjerne påpeke at Mayhem og Darkthrone har vert de to ledene blackmetalbanda i norge,Mayhem har jo eksistert siden tidenes begynelse såsi og Darkthrone markerte seg fort som et av de bedre blackmetal banda,så det og si at ingen av dem har noe og stille opp med musikalsk sett blir og dra den litt for langt,og siden jeg er så godt igang kan jeg fortelle at tekstene skal være slik de er,thats blackmetal by the book,kan godt diskutere dette med deg mer,finnes ikke no bedre en og diskutere musikk...men dette var veldig off topic da 
|
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Lør 12 Mar 2005, 19:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004 Innlegg: 1049
|
Jeg syns tekstene til Darkthrone er helt geniale jeg...
Sitat: | Hammerslag for hammerslag!
Sjakk matt Jesu Krist! |
Sitat: | Sveket av Jesus
Forvirret av Satan
- står de ubetydelige liv
som saltstøtter i kokende hav |
|
Skrevet: Lør 12 Mar 2005, 21:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004 Innlegg: 1049
|
Ellers så er vel alt av Opeth å anbefale, pesielt Blackwater Park.
Og ikke minst Lumsk! De spiller noe ala Gåte bare mer heavy, mer gotisk... jeg syns albumet deres er mye bedre enn Gåtes sine. Albumet de har gitt ut, i 2003 tror jeg, heter Amund Frægdegjevar.
|
Skrevet: Lør 12 Mar 2005, 21:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Findus
Spitzy (!)

Ble Medlem: 11 Apr 2004 Innlegg: 176 Bosted: Oslo
|
Mener personlig at Green Carnation har befestet sin posisjon som norges beste hardrock/metal band med The quiet offspring som ble sluppet for ikke så alt for lenge siden.
Føler fremdeles at det er relativt få som vet om de dog :/
Og i motsetning til noen av de nevnte blackmetal band er igjen produksjonen på platen så og si perfekt.
|
Skrevet: Søn 13 Mar 2005, 17:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sylvian
Varm i trøya

|
darkfrog skrev: | Sylvian skrev: | darkfrog skrev: | Darkthrone(allt)
Satyricon(Vulcano)
overlegen svartmetal  |
Tekstenes intelektuelle innhold skal jeg ikke en gang nevne... |
det har noe med smak og gjøre,det at Darkthrone velger og ha kjellerlyd på musikken sin er fordi Fenriz sier han ikke vil ha no "følelse" i musikken,den skal vere tørr og brutal og old school,forøverig er det ikke kjellerlyd på hverken Vulcano eller Chimera(kansje litt på "DeMysteriis")
nå det er sagt vil jeg også gjerne påpeke at Mayhem og Darkthrone har vert de to ledene blackmetalbanda i norge,Mayhem har jo eksistert siden tidenes begynelse såsi og Darkthrone markerte seg fort som et av de bedre blackmetal banda,så det og si at ingen av dem har noe og stille opp med musikalsk sett blir og dra den litt for langt,og siden jeg er så godt igang kan jeg fortelle at tekstene skal være slik de er,thats blackmetal by the book,kan godt diskutere dette med deg mer,finnes ikke no bedre en og diskutere musikk...men dette var veldig off topic da  |
Off Topic er ikke en dødssynd i og for seg. Det er bare en del forvirra mennesker med selvhevdelsesbehov som klikker om man skriver en eller annen ting off topic iløpet av en tråd. Men uansett.
Jeg er enig med deg, smak og behag.
|
Skrevet: Man 14 Mar 2005, 15:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Synea
Varm i trøya

Ble Medlem: 14 Mar 2005 Innlegg: 66 Bosted: Oppegård
|
Coralin skrev: | det nye albumet til Within Temptation er INNMARI bra!! |
Har det, skikkelig bra album ja:D
|
Skrevet: Man 14 Mar 2005, 20:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sylvian
Varm i trøya

|
Kom på et lite band her.
Sjekk ut Creed. Gjerne albuma Weathered og My Own Prison, Human Clay er også bra, men de to andre er bedre.
Det er som en blanding av Alice In Chains, Soundgarden og Pearl Jam.
Digg...
|
Skrevet: Tir 15 Mar 2005, 11:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Tori Amos!
Eller...Nick Drake, Kula shaker, Teitur, Magnet, Tegan and Sara, Stina Nordenstam osv.
|
Skrevet: Tir 15 Mar 2005, 13:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

|
så kan man sjekke ut Edguy(Tears of a Mandrake skiva spesielt)evig bra...man kan vel kansje kalle det symfonisk gothmetal?mye synth og ikke no growling eller no,veldig digg og høre på 
|
Skrevet: Ons 16 Mar 2005, 09:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sylvian
Varm i trøya

|
Hmm... Sjekk ut Dave Matthews Band og Blind Guardian også. Kosemusikk...
|
Skrevet: Fre 18 Mar 2005, 03:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Findus skrev: | Mener personlig at Green Carnation har befestet sin posisjon som norges beste hardrock/metal band med The quiet offspring som ble sluppet for ikke så alt for lenge siden.
Føler fremdeles at det er relativt få som vet om de dog :/
Og i motsetning til noen av de nevnte blackmetal band er igjen produksjonen på platen så og si perfekt. |
Ah, Quiet Offspring er helt konge! Aldri hørt en så fengende gitar som på "the everlasting moment"! Dessuten må man høre dem live, det er meget bra..
LAMBCHOP! Sjekk ut lambchop!
|
Skrevet: Fre 18 Mar 2005, 11:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |