DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
USA vs. Norge = 3.Verdenskrig?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [9 Posts]  
Av Innlegg
Cináed
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 16 Jun 2003
 USA vs. Norge = 3.Verdenskrig?

Jeg og noen andre satt og funderte over en liten ting... Hva i all verden hadde skjedd dersom - og drit i sannsynlighet etc etc etc - USA gikk til angrep på Norge for f.eks. å få tak i Oljen?

Som NATO-land hadde USA brutt pakten, og dermed brutt tilliten til alle de andre NATO-landene. I tillegg ville de andre NATO-landene vært pliktet til å forsvare Norge mot USA.
Da ville vi hatt Belgia, Canada,Danmark,Frankrike,Tyskland, Island,Italia,Luxemburg,Nederland,Norge,Portugal,Storbritannia, Hellas, Tyrkia, Spania Polen, Tsjekkia, Ungarn, Bulgaria, Estland, Latvia, Litauen, Romania, Slovakia og Slovenia mot USA.
Irak, Iran, Jordan og resten av Midtøsten untatt Israel og Saudi Arabia hadde sikkert blitt med.
Kina og India hadde hoppet inn, og Vietnam hadde gledelig blitt med.
Afghanistan hadde blitt med på USA sin side, siden presidenten er gammel CIA agent (er det fortsatt han som sitter?).
Taliban og Al Qaida med venner hadde tittet frem fra hulene sine for å være med på moroa.
Sverige og Finland hadde forblitt nøytrale.
Russland hadde blitt med på vår side "For old times sake".
Nord-Korea hadde vært mer enn glade for å sparke litt Amerikansk rompe.
En del av de afrikanske landene hadde muligens blitt med.
Oseania-landene hadde blitt der de var. De vil ikke sloss med noen.
Sør-Amerika hadde satt i gang en enorm kokain og amfetamin-produksjon, mens Jamaica hadde sittet og røyket hasj mens de satt og lo av alle sammen.

Australia hadde bare vært WTF? Razz

Hva tror dere ville skjedd hvis USA hadde angrepet Norge?

...-:Cináed:-...

InnleggSkrevet: Tor 10 Mar 2005, 22:25
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Interessant spørsmål, forsåvidt. Nå ville det av rent geografiske årsaker tatt USA ganske lang tid å sende nok soldater avgårde til å okkupere oss, så en viss reaksjonstid for å forhindre fysisk okkupasjon ville man hatt. Men USA har et fryktelig sterkt flyvåpen...

Spørsmålet er om noen ville giddet løfte en finger. For ganske mange land er det nok det samme hvem som har kontrollen i Norge, bare de får olja de trenger, og oljeprisen holder seg stabil og ikke for høy.

InnleggSkrevet: Tor 10 Mar 2005, 22:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Forsvaret i Norge hadde nok ikke vart så veldig lenge så vi hadde nok blitt okkupert ganske fort. Det jeg lurer på er hva amerikansk media hadde sagt om dette. Og om vi var okkupert av USA, hva hadde blitt annerledes?

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Fre 11 Mar 2005, 00:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
metaxa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Apr 2003
sharee skrev:
Forsvaret i Norge hadde nok ikke vart så veldig lenge så vi hadde nok blitt okkupert ganske fort. Det jeg lurer på er hva amerikansk media hadde sagt om dette. Og om vi var okkupert av USA, hva hadde blitt annerledes?

Du glemmer at vaart NATO-medlemskap forplikter alle andre NATO-land aa forsvare oss.

InnleggSkrevet: Fre 11 Mar 2005, 00:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Joa, men tror du virkelig det kommer til å bety noe om Amerika angriper? Jeg betviler sterkt at noen internasjonale avtaler betyr noe som helst med mindre landene involvert tror de har noe å tjene på det, iallfall om de ikke tror de kan vinne. USA har tross alt en ganske formidabel hær. Det eneste som kanskje kunne ha fått andre land til å gripe inn er nok frykten for at USA skal blir for mektig.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Fre 11 Mar 2005, 01:05
Cináed
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Hvis USA hadde brutt NATO avtalen, og okkupert en av sine allierte tror jeg nok det hadde skapt ganske kraftige reaksjoner. Om ikke Irak var et faresignal stort nok, burde et angrep på Norge definitivt vært det.
Der kommer på en måte domino-teorien litt inn. Nå tar de Norge, hvem er neste? De må stoppes asap.

...-:Cináed:-...

InnleggSkrevet: Fre 11 Mar 2005, 12:33
JC\forum
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jul 2003
Tror jeg hadde flyttet til australia og lært meg å surfe:p

InnleggSkrevet: Fre 11 Mar 2005, 15:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004
Tror dette scenariet ville gått ganske ille samma f... hva som hadde skjedd videre...

Eneste spørsmålet er om man skulle kjempe eller rømme til Jamaica... Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Fre 11 Mar 2005, 22:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Cináed
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Tror jeg hadde tatt en tur til Jamaica ja...

InnleggSkrevet: Søn 13 Mar 2005, 12:37
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [9 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet