DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   *.DSGF »   Om forumet
Min bønn
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [9 Posts]  
Av Innlegg
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
 Min bønn

Kjære alle sammen.

Jeg har en hjertesak. Det er ikke sikkert andre moderatorer deler denne saken, så jeg skal ikke snakke for alle. Dette er for meg.

Vær så snill og ikke kommenter på moderatorkommentarer. Det har ingen hensikt, annet enn å gi grobunn for digresjoner på tråden om hvorfor kommentaren kom i utgangspunktet. Hvilket alle sikkert er enige om, er unødvendig.

Bare ta den til etterretning. Hvis du føler deg kraftig provosert av en moderatorkommentar, send en post om det. Hvis du er uenig og føler deg krenket, send en post om det. Hvis du ikke gidder å sende en post om det, er det ikke noen stor sak, og da er det ikke verdt å starte kverulering over det i trådene, heller.

Når jeg skriver noe i kursiv, skriver jeg som moderator. Da vil jeg slippe å føle at jeg må argumentere min sak i den aktuelle tråden, og dermed digregere.

Takk! Smile

InnleggSkrevet: Søn 06 Mar 2005, 03:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
jeg vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener her.. hehe
Er ikke dette et diskusjonsforum da, så om en moderator kommer med et svar skal vi ikke svare på det? eller si noe om det? er det det du mener, selvfølgelig trenger man ikek kverulere, men det må vel gå an å diskutere ting? eler missforstår jeg?

InnleggSkrevet: Søn 06 Mar 2005, 13:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Coralin skrev:
jeg vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener her.. hehe
Er ikke dette et diskusjonsforum da, så om en moderator kommer med et svar skal vi ikke svare på det? eller si noe om det? er det det du mener, selvfølgelig trenger man ikek kverulere, men det må vel gå an å diskutere ting? eler missforstår jeg?

hun mener bare at dersom hun som moderator kommer med en kommentar i en av trådene, f.eks at man skal holde seg til tema og sånt, så er det ikke nødvendig å kommentere den kommentaren i den tråden. (ga dette noe mening?)
Altså, hvis hun kommer med en advarsel om at tråden blir stengt snart, skal man bare ta det til seg, skjerpe seg (dersom det trengs) og fortsette å diskutere temaet...

jah...og jeg er egentlig veldig enig med Vero her. Skal man klage på moderatorene kan man gjøre det på post...

InnleggSkrevet: Søn 06 Mar 2005, 14:22
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Songbird oppsummerte det veldig bra. Smile

Hvis man klarer å gjøre dette, blir jeg en gladere moderator, som ikke trenger å kvie meg for å holde et øye på tråder i frykt for at det skal ende i kommentarer om hvorfor jeg kommenterte.

InnleggSkrevet: Søn 06 Mar 2005, 14:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Atanamir
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 04 Jul 2004
Støttes ubetinget Veronica og det samme gjelder også for
min del. Vær gjerne uenig med meg i de avgjørelser jeg måtte
stikke snuten min inn i og ta. Men ta det på post thanx.

Wink

InnleggSkrevet: Søn 06 Mar 2005, 23:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
Veronica skrev:
Songbird oppsummerte det veldig bra. Smile

Hvis man klarer å gjøre dette, blir jeg en gladere moderator, som ikke trenger å kvie meg for å holde et øye på tråder i frykt for at det skal ende i kommentarer om hvorfor jeg kommenterte.

Jepp nå skjønte jeg det, og jeg er enig!

InnleggSkrevet: Man 07 Mar 2005, 11:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
JC\forum
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jul 2003
Moderatorene må i såfall bli flinkere til å begrunne sine kommentarer. Noen ganger er det selvsagt åpenlyst, men andre ganger kan det være behov for en utfyllende kommentar. Særlig der hvor moderatorens mening ikke støttes av debattantene.

Dessuten er det ikke mulig med personlige meldinger i forumet.

InnleggSkrevet: Ons 09 Mar 2005, 13:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Atanamir
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 04 Jul 2004
Skal gjerne begrunne mine handlinger jeg om så trengs, men pointet
til Veronica var vel at hun ikke ønsket en lang debatt etter å gitt
beskjed rundt en moderatorkommentar (Edit:)

Legion of doom quote. Oooooooooooooaaaaaaahhhh, what a rush !
*R.I.P Hawk *

InnleggSkrevet: Ons 09 Mar 2005, 13:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

JC\forum skrev:
Moderatorene må i såfall bli flinkere til å begrunne sine kommentarer. Noen ganger er det selvsagt åpenlyst, men andre ganger kan det være behov for en utfyllende kommentar. Særlig der hvor moderatorens mening ikke støttes av debattantene.

Dessuten er det ikke mulig med personlige meldinger i forumet.

Men noen ganger (som man nok har lagt merke til), er aarsakene til kommentarer ganske aapenlyst for moderatorene, men andre debattanter ser det kanskje ikke. Hvis saa er tilfellet, og man foeler et sterkt behov for aa vite hvorfor moderatoren mener man er utenfor tema, oppfoerer seg ubehoevlet eller whatnot, kan man f.eks. starte en traad under "Om forumet" som heter "Moderatorkommentarer" og be om en forklaring der.

Eller man kan sende moderatoren en post. Jeg snakker da ikke om personlige meldinger i forumet, men DSGF-post, som man har paa nettsidene.

Hvis det er for mye arbeid aa gjoere noe av det, kan det umulig vaere saa viktig.

Men uansett hvordan man velger aa gjoere det: ikke still spoersmaal til en moderatorkommentar i traaden hvor den dukker opp, eller proev aa "forsvare" det som har blitt kommentert paa. Det har absolutt null hensikt. Jeg bryr meg ikke om hvorfor man skrev som man skrev, bare man ikke gjoer det igjen. Wink

InnleggSkrevet: Ons 09 Mar 2005, 14:50
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [9 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   *.DSGF »   Om forumet
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet