DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Fra Penn og Pensel
noen som maler?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [13 Posts]  
Av Innlegg
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
 noen som maler?

jeg skal begynne å male, og tenkte jeg skulle kjøpe noen lerreter, men hva malere dere på? altså det er vel litt vanskelig om male rett på lerretet kanskje?

InnleggSkrevet: Man 28 Feb 2005, 09:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Jeg har malt på lerret, og det jeg kan si om det er at det er en dyr fornøyelse Wink
Jeg foreslår faktisk at du starter med å male på gråpapir. I alle fall til du blir sikker på at du vil ende opp med et resultat du er rimelig fornøyd med... En rull gråpapir er ikke så dyrt vet du...

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Man 28 Feb 2005, 11:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Cista
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 14 Mar 2003
jeg har aldri lært å styre en pensel, det er jeg litt lei meg for.. men jeg prøver støtt å lære meg å male digitalt med tegnebrett og painter. Wink

InnleggSkrevet: Man 28 Feb 2005, 12:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Tittan skrev:
Jeg har malt på lerret, og det jeg kan si om det er at det er en dyr fornøyelse Wink
Jeg foreslår faktisk at du starter med å male på gråpapir. I alle fall til du blir sikker på at du vil ende opp med et resultat du er rimelig fornøyd med... En rull gråpapir er ikke så dyrt vet du...

Europris og nille har slikt, og da er det ikke så dyrt vet du:D

InnleggSkrevet: Man 28 Feb 2005, 12:48
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Jeg brukte å male akvarell og litt oljemaling før i tida, men sluttet da jeg flyttet hjemmefra. I begynnelsen er det ganske lurt å øve seg med billige materialer og ikke bry seg så veldig mye om å få et fanstastisk resultat. En god ide er å bare leke seg og prøve ut forskjellige teknikker. Hvilken type maling har du tenkt å prøve deg på?

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Man 28 Feb 2005, 16:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

tenke olje, men akvarell er og en god ide

InnleggSkrevet: Man 28 Feb 2005, 18:38
Norunn
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Akryl er kanskje litt bra å byrje med. Det er nesten likt som oljemaling, men enklare å vaske vekk. Eg fekk først akrylmaling. No har eg oljemaling, og det er gøyare. Det er gøy å berre prøve seg fram, så kan det jo hende ein får noko bra. Ellers går det jo an å kjøpe kurs, video og bok. Då kan eg anbefale Bob Ross. Han ser heilt rar ut, men er kjempesøt og flink. Lagar kjempeflotte bilete med enkle teknikkar.

http://www.bobross.com/

InnleggSkrevet: Man 28 Feb 2005, 19:22
lupin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 28 Mai 2004
Jeg maler litt, jeg lagde et lerret selv på skolen, det er ikke så vanskelig. Og så har de billige lerret på Clas Oslon. Jeg har en plate med stoff på som det står canvas bakpå, jeg vet ikke om det betyr lerret det og, men det er hvertfal fint synes jeg. Jeg lurer på om jeg liker det best.

Jeg har bare malt med oljemaling en gang, men en hel del med akryl. Akryl er fint å begynne med, men det er fryktelig iriterende at det tørker så fort. Men oljemaling er noe herk, og lukter fælt, og mman må ha terpentin og lignende, som lukter enda verre. Men oljemaling er vel det beste, om man kan det.

InnleggSkrevet: Lør 19 Mar 2005, 20:40
Sist endret av lupin den Søn 20 Mar 2005, 13:46, endret 1 gang
Hab
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 29 Des 2003
Re: noen som maler?

Coralin skrev:
jeg skal begynne å male, og tenkte jeg skulle kjøpe noen lerreter, men hva malere dere på? altså det er vel litt vanskelig om male rett på lerretet kanskje?

Jeg tenkte jeg skulle begynne med kroppsmaling..

InnleggSkrevet: Søn 20 Mar 2005, 08:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Therese
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Mar 2003
Re: noen som maler?

Coralin skrev:
altså det er vel litt vanskelig om male rett på lerretet kanskje?

det er vel ikke noe vanskelig å male rett på lerretet? gjør det hele tiden jeg...

InnleggSkrevet: Søn 30 Okt 2005, 20:37
Qystein
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Mar 2006
harde litt grove papplater, sånne du finner bak tegneblokker, grå stor og fin.

Desverre så selges sjeldent bare bakplaten til tenge bloker, ig jeg har ikke funnet sånn type plater noen annen plass,, (personlig liker jeg ikke lerret!)

InnleggSkrevet: Ons 29 Mar 2006, 11:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Ennasus
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005
Hvis man ikke vil "prøve male" på lerret kan forskjellige treplater være fine å male på! De skal bare ha en noen lunde jevn og malbar overflate.

Jeg liker ikke akvarell særlig godt, og vil si at akryl er absolutt det letteste!

InnleggSkrevet: Tor 06 Apr 2006, 19:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Jeg kan kanskje anbefale gouache i steden for akryl, ettersom gouache er billigere. Pigmentene er litt større, men du kan klæsje og splæsje litt mer.
Jeg er faktisk mer glad i å tegne med kritt enn å male. Kritt er noe av det mest koselige jeg kan komme på å utfolde meg på. Mange forskjellige bakgrunner man kan bruke, og man kan få til så mange fine effekter. og bruker man litt tusj eller fargeblyant blir det lett veldig detaljert Very Happy

InnleggSkrevet: Tir 11 Apr 2006, 15:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [13 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Fra Penn og Pensel
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet