|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
Innvandring
jah, hva syntes folk om dette temaet, er det for mye? for lite? akkurat passe? helt på trynet? Jeg for min del syntes vi skal få ned innvandringen, det har ingenting med at jeg ikke liker andre folkeslag, eller noe, det har mer med det å gjøre at veldig mange har vanskelig for å integrere seg, og de utnytter kontantstøtten ganske grovt, og det er tross alt våre skattepenger de ofte lever på. Jeg syntes norskkurs burde være obligatorisk for alle!! og de kunne godt fått gratis barnehage, slik at unge lærer seg norsk og lærer norske barn å kjenne.
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 06:25 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
"de" utnytter kontantstøtten grovt? Gjør alle det eller?
Mange av dem lever på vår skattepenger ja, men er ikke det noe vi skyller dem?
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 10:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Re: Innvandring
| Coralin skrev: | | ...og de kunne godt fått gratis barnehage... |
Det finnes ingenting som er gratis. En barnehageplass koster penger.
| Ronja skrev: | | ...men er ikke det noe vi skyller dem? |
Hva da?
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 10:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
de kan heller få en gratis barnehage plass og INTEGRERES, enn å motta en masse kontantstøtte, og sitte hjemme på ræva mens unga ikke lærer noe om det norske samfunn, og nei det gjelder ikke alle, det er sjelden noe gjelder alle, men det gjelder mange. og det er ikke bare kontantstøtten de utnytter.. det er ofte en masse andre ordninger og..hvordan kan de ellers ikke ha noen jobb, men fin bil osv?
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 12:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Hvem er "de"?
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 12:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
| Ronja skrev: | | men er ikke det noe vi skyller dem? |
For det første - vi skyller dem ikke, hvis vi gjør noe så skylder vi dem... (Skylle er noe du gjør f.eks. med vann...)
Og skylder dem? Jeg er enig med QiQrrr her... Hva skylder vi dem, og hvorfor? Vi lot dem komme hit, ikke sant?
Forøvrig vil jeg minne på at de fleste innvandrerne til Norge kommer fra industriland i den vestlige verden. Svensker, Dansker, Amerikanere, Briter og mange andre. Det er forskjell på en innvandrer og en flyktning, som jeg tror det er du sikter til Coralin.
De som kommer fra områder med krig og slikt, og som ikke kan engelsk/norsk/tysk... Det er vel dem du mener?
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 12:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
| Tittan skrev: | Forøvrig vil jeg minne på at de fleste innvandrerne til Norge kommer fra industriland i den vestlige verden. Svensker, Dansker, Amerikanere, Briter og mange andre. Det er forskjell på en innvandrer og en flyktning, som jeg tror det er du sikter til Coralin.
De som kommer fra områder med krig og slikt, og som ikke kan engelsk/norsk/tysk... Det er vel dem du mener? |
Ja det er dem jeg mener, andre som kommer hit jah de stenger ikke kona inne med Barna og de har ikke så stort behov for integrering heller, da norge og andre vestlige land er temmellig like.. så det er vel flyktninger jeg mener med "DE" siden noen spør. De som føder en masse unger og kan leve på de inntektene de får fra staten ved å gjøre nettopp dette. Og som stenger konene inne og nekter dem å lære norsk osv. de som kommer hit fra vesten kommer ofte fordi de allerede har blitt tilbudt en jobb ellerfordi de gifter seg med en nordmann eller noe, og det er helt ok, men disse flyktningene da, som så veeeeldig gjerne vil komme til norge.. ja, hvorfor vil de egentlig det?? de hater jo oss nordmenn virker det som vi er jo umoralske og vi har sex uten for ekteskap og de vil slett ikke at barna deres skal omgåes med oss (de fleste hvertfall) fordi de vil ikke at de skal plukke opp våre vaner (og med "våre vaner" mener jeg de vanene som noen av nordmenn har, og som det virker som om er det eneste de ser.) så hvorfor vil de hit da? Jo fordi vi er så innmari lett lurte.. de kan tjene en drøss av penger på å bo her og ikke gjøre noe, så gifter de bort dattra til en fetter og får familie gjenforening...osv så blir det bare fler og fler som snylter på staten. Noen er dog Ærlige og redelige, man skal aldri skjære alle over en kam, kanskje jeg bare er fryktelig fordomsfull og kun ser de dårlige sidene, men det er sånn jeg oppfatter det, så correct me if I'm wrong..
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 14:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004 Innlegg: 1049
|
***SVOSJ***
Du kunne like gjerne sagt at de er dårligere enn nordmenn. Hadde spart deg bryet med å skrive tusen linjer med "skrive ned det første som slår meg".
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 15:23 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Ja, du er fordomsfull og du burde ikke uttale deg på den måten om ting du vet så lite om.
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 16:10 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
Jeg synes heller politikerne bør bli tøffere overfor kriminelle asylsøkere osv. Hvorfor gir vi oppholdstillatelse til personer som kaprer fly eller dreper noen? Ut med dem og inn med noen som virkelig trenger det.
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 17:32 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Hvem er det da som virkelig trenger det?
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 17:51 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
| Terning skrev: | ***SVOSJ***
Du kunne like gjerne sagt at de er dårligere enn nordmenn. Hadde spart deg bryet med å skrive tusen linjer med "skrive ned det første som slår meg". |
Det er ikke det jeg sier i det hele tatt. For det finnes en masse nordmenn som snylter også, og det er heller ikke rettferdig, men om du kommer her og sier at de ikke har noooen problemer over hodet med å integrere seg, så ok, men jeg ser det ikke slik. Det gjelder ikke alle, ingenting gjelder alle, man kan si at "jenter er rotete" men det gjelder ikke alle.. (bare et eksempel) Og når det gjelder å være nordmann så er nordmenn best, og når man flytter til et annet land er man nødt tilå tilpasse seg landets kultur, og lover ikke minst. Nordmenn i spania f.eks..det er helt grusomt, hvordan de tar seg til rette, nekterå lære spansk osv. Så jeg mener at når folk kommer hitmå de lære seg norsk, og det gjelder ALLE! og de er nødt til ålære hvordan norsk kultur fungerer, ikke bare kjøre på med omskjæring og tvangsekteska. Det er mange som har denne kulturen av de som kommer hit(eller hvertfall en av dem) og det er faktisk ulovlig.. skal de bare få kjøre på fordet da, fordi det er deres kultur?
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 17:51 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Nå legger jeg først med ordforklaringer fra www.ssb.no:
Innvandrerbefolkningen består av personer med to utenlandsfødte foreldre: førstegenerasjonsinnvandrere som har innvandret til Norge, og personer som er født i Norge med to foreldre som er født i utlandet.
Annen innvandringsbakgrunn. Følgende inndelinger blir brukt for personer med annen innvandringsbakgrunn:
Utenlandsadopterte, utenlandsfødte med en norskfødt forelder, norskfødte med en utenlandsfødt forelder.
Flyktning = de som ifølge Utlendingsdirektoratets flyktningregister har flyktningstatus og har fått oppholdstillatelse i Norge.
Fødeland er hovedsaklig mors bosted da personen ble født.
Landbakgrunn = eget, eventuelt foreldres utenlandske fødeland. Personer uten innvandringsbakgrunn har kun Norge som landbakgrunn.
Ikke-vestlige land = Asia med Tyrkia, Afrika, Sør og Mellom-Amerika og Øst-Europa
Tredje verden = Asia med Tyrkia, Afrika, Sør og Mellom-Amerika
Coralin: Du har til nå kommet med mange påstander, kan du bevise dem? Når du forenkler ett bilde, som du nå gjør av utlendiger og innvandrerer i Norge fra ikke-vestlig land så bør du være veldig forsiktig. At det ligger i "deres" kultur med omskjæring og tvangsekteskap er rene tullet! Tror du ikke det finnes like støre forskjeller dem imellom som det gjør mellom nordmenn og f.eks. en person fra Irak?
For å diskutere slike saker bør man i det minste ha litt bakgrunnskunnskap.
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 18:15 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
kan du motbevise det? tvangsekteskap og omskjæring er bare eksempler..kulturen er annerledes og det kan du ikke si noe imot. Og mange av dem har problemer med å tilpasse seg vår kultur, ja de skal få lov til å ha enkelte tradisjoner, men ikke desom er forbudt ved norsk lov. Og man hører faktisk endel historier om jenter som blir forfulgt når de lar være og gifte seg med foreldrenes utvalgte. og hvis du trenger bevis på det så kan jeg helt sikkert finne noen avis artikler til deg, og jeg gjentar, det gjelder ikke alle, men med så mange saker i media osv så er det dette vi får høre, og jeg jobber med en fra Irak, veldig hyggelig mann, har ingenting i mot han overhodet. og de som driver enkiosk like ned i gata her, ålreite folk, det er ikke det. Men det er altfor mange som ikke greier å tilpasse seg våre lover og regler. Og hvis du så på rikets tilstand da det gikk for noen år siden da Kadra avslørte Imamer som oppfordret unge jenter til å la seg omskjære, dette er ikek et angrep på islam, men ange av de som er flyktninger er muslimer, men Islam i seg selv er det ikke noe galt med, det er kulturen rundt den. det står ingen ting i koranen om at jenter skal la seg omskjære, likevel bruker de dette i Islams navn og sier at "koranen sier du er skitten hvis ikke du lar deg omskjære" det er jo helt sykt, disse lederne burde informere om det som faktisk er riktig, ikek spre løgn. Det gir jo og et bilde av at alle norske jenter er "skitne" det da.. siden ingennorske jenter er omskjært
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 19:09 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
timewriter
Främling

Ble Medlem: 22 Feb 2005 Innlegg: 6
|
| Ronja skrev: | | Mange av dem lever på vår skattepenger ja, men er ikke det noe vi skyller dem? |
For det første snakker du ikke for alle statsborgere i dette land, så "vi" blir vel heller mer til "jeg" i ditt vedkommende.
Og for det andre er ikke vi, eller jeg om du vil, skyldig disse innvandrere et rødt øre. Er det noe jeg ikke vil at MINE skattepenger skal gå til, så er det å sponse disse innvandrerne med dyre mercer/bmw'er og i det hele tatt noe dyrt jeg aldri kommer til å få råd til selv.
Så du vil vel heller at våre nye landsmenn skal få vasse i rikdom mens den norske mann på gata ikke alltid har råd til salt på maten.
Skatt skal gå til noe HELT annet!
Du må være temmelig langt bak mål som kan mene at "vi" skylder dem noe.
mvh
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 19:36 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
timewriter
Främling

|
| Ronja skrev: | | Mange av dem lever på vår skattepenger ja, men er ikke det noe vi skyller dem? |
For det første snakker du ikke for alle statsborgere i dette land, så "vi" blir vel heller mer til "jeg" i ditt vedkommende.
Og for det andre er ikke vi, eller jeg om du vil, skyldig disse innvandrere et rødt øre. Er det noe jeg ikke vil at MINE skattepenger skal gå til, så er det å sponse disse innvandrerne med dyre mercer/bmw'er og i det hele tatt noe dyrt jeg aldri kommer til å få råd til selv.
Så du vil vel heller at våre nye landsmenn skal få vasse i rikdom mens den norske mann på gata ikke alltid har råd til salt på maten.
Skatt skal gå til noe HELT annet!
mvh
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 19:37 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
timewriter
Främling

|
beklager for 2x post 
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 19:38 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Ronja har et politisk korrekt syn på problemstillingen mens Coralin synes å besitte en mer populistisk tilnærming av temaet. Den tid den norske stat tilbyr kunstige rettigheter så vil vi automatisk tiltrekke oss mennesker som utnytter disse.
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 19:41 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
| Ronja skrev: |
Coralin: Du har til nå kommet med mange påstander, kan du bevise dem? Når du forenkler ett bilde, som du nå gjør av utlendiger og innvandrerer i Norge fra ikke-vestlig land så bør du være veldig forsiktig. At det ligger i "deres" kultur med omskjæring og tvangsekteskap er rene tullet! Tror du ikke det finnes like støre forskjeller dem imellom som det gjør mellom nordmenn og f.eks. en person fra Irak?
For å diskutere slike saker bør man i det minste ha litt bakgrunnskunnskap. |
Men hvem er det som kommer hit da?? er det sør amerikanere? er det afrikanere, sånn med unntak av somaliere kanskje...? er det øst europeere? Selvfølgelig er den noen av de og, men hver er de som flykter nå for tiden er det sør amerikanere eller øst europeere? isåfall har jeg virkelig gått glipp av noe. Hva er det er overtall av når det gjelder flyktninger? siden du er inne på SSB såkan du vel kanskje fortelle meg det?
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 19:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Ok, du har kommet med følgende påstander:
1.De utnytter kontantstøtten ganske grovt, og det er tross alt våre skattepenger de ofte lever på.
Kommentar: For det første er det mye vanskeligere å få seg jobb vis man kommer fra ikke-vestlige land. For det andre er måten du uttrykker deg på dårlig. ”De” er idiotisk å bruke.
2.de stenger ikke kona inne med Barna
Kommentar: Hva vet du om at det BARE er mennesker fra ikke-veslige land som stenger kona inne og at dette ikke skjer blant vestlige.
3. De som føder en masse unger og kan leve på de inntektene de får fra staten ved å gjøre nettopp dette
Kommentar: Her bruker du ”de” igjen. Du kan ikke generalisere på den måten!
4. Og som stenger konene inne og nekter dem å lære norsk
Kommentar: Hva vet du om at det BARE er mennesker fra ikke-veslige land som stenger kona inne og at dette ikke skjer blant vestlige? Igjen: Du kan ikke generalisere på denne måten!
5. de hater jo oss nordmenn virker det som vi er jo umoralske og vi har sex uten for ekteskap og de vil slett ikke at barna deres skal omgåes med oss
Kommentar: Kom med bevis, dette er jo helt sykt å påstå.
6. så hvorfor vil de hit da? Jo fordi vi er så innmari lett lurte.. de kan tjene en drøss av penger på å bo her og ikke gjøre noe, så gifter de bort dattra til en fetter og får familie gjenforening
Kommentar: Her blir jeg kvalm. Å påstå noe slikt om mennesker som kommer fra land og hele livet har opplevd grusomme ting.
7. men om du kommer her og sier at de ikke har noooen problemer over hodet med å integrere seg
Kommentar: Det var IKKE det jeg mente.
8. ikke bare kjøre på med omskjæring og tvangsekteska
Kommentar: Ser du hva du skriver her? Kjører på med omskjæring og tvangekteskap?
9. disse lederne burde informere om det som faktisk er riktig
Kommentar: AKKURAT! Lederene ja.
Disse påstandene er både vanskelige og bevise og motbevise, men en del av det du sier ligger på grensa til løgn eller er rein løgn.
Sitat timewriter:
HAR JEG PÅSTÅTT DET? Jeg SPURTE.
|
Skrevet: Tir 22 Feb 2005, 19:49 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|