DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Valentinsdag
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 3 av 3 [55 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3
Av Innlegg
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
aniraC skrev:
jeg skulle ønske kjæresten min brydde seg litt om valentines dagen..

samme her...

og hvorfor skal alle absolutt hate alt som er kommerst?

InnleggSkrevet: Lør 12 Feb 2005, 18:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Zatharee skrev:
At man synes en høytid har blitt for kommers er ikke en grunn til å ikke markere den, enten det er jul, valentinsdag, morsdag eller halloween. Hvis tanken bak høytiden er positiv (og det synes jeg den er, i hvert fall når det gjelder valentinsdag), så er det mange måter å markere det uten å gi etter for forbrukermentalitet og kommersialisme. Man kan fortelle mennesker man bryr seg om at man er glad i dem, skrive et kort, lage en ekstra god middag, vise litt mer omhu enn ellers. Man trenger da slett ikke å bruke penger for å vise noen at man er glad i dem!
Valentinsdag trenger heller ikke å være reservert til kjærestepar. I mange land (latin-amerika, japan) er dette en dag som kan benyttes til å vise både familie og venner hva de betyr for deg.

Helt enig med Zatharee på dette. Det er ikke det at dagen er kommersiell som gjør at jeg misliker den. Julen har jo f.eks. blitt overkommersiell, men jeg elsker den like fullt. Jeg er helt for hjemmelagde kort og stæsj. For et par dager siden traff jeg noen venner her i Glasgow, en av dem spurte sin mann hvor mange gaver hun kom til å få på Valentine's Day i år. Jeg måte bite i meg å ikke si noe kjeftende om at det ikke handler om å få gaver, men å vise at man bryr seg.

Når det er sagt, synes jeg Valentine's Day, slik den blir framstilt her, virker veldig ekskluderende for enslige folk. Kjempekult at det er slik du beskriver i latin-amerika og japan, Zath! Hvis man hadde klart å vinklet dagen til å handle litt mer om å vise omsorg til alle man er glad i, og litt mindre om "å gjøre noe spesielt med kjæresten sin," hadde jeg nok satt mer pris på dagen og tanken bak.

InnleggSkrevet: Lør 12 Feb 2005, 21:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Atanamir
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 04 Jul 2004
Songbird: Hvor står det at jeg hater alt som er kommerst ?
Det jeg derimot sier og står inne for er at det er så påtatt
og påklistret (unaturlig)

Men hvem vet, kanskje man finner på finner på å sende en DSGF`er
blomster nettopp om en to dagers tid eller så bare for å vise omtanke.

Har uttrykt poenget mitt krystallklart tidligere i debatten.

InnleggSkrevet: Lør 12 Feb 2005, 21:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
maria
l33t
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Veronica skrev:
For et par dager siden traff jeg noen venner her i Glasgow, en av dem spurte sin mann hvor mange gaver hun kom til å få på Valentine's Day i år.

Jeg blir flau... Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Lør 12 Feb 2005, 21:53
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Atanamir
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 04 Jul 2004
maria skrev:
Veronica skrev:
For et par dager siden traff jeg noen venner her i Glasgow, en av dem spurte sin mann hvor mange gaver hun kom til å få på Valentine's Day i år.

Jeg blir flau... Rolling Eyes

Jeg også, handler det virkelig om antall gaver???!!

InnleggSkrevet: Lør 12 Feb 2005, 21:54
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Atanamir skrev:
Songbird: Hvor står det at jeg hater alt som er kommerst ?
Det jeg derimot sier og står inne for er at det er så påtatt
og påklistret (unaturlig)

Men hvem vet, kanskje man finner på finner på å sende en DSGF`er
blomster nettopp om en to dagers tid eller så bare for å vise omtanke.

Har uttrykt poenget mitt krystallklart tidligere i debatten.

Jeg har ikke sagt at du (eller noen andre her) har sagt det, jeg er bare så dritt lei av å høre på mennesker som mener at alt som er kommerst er dritt. Og jeg kan ikke fordra mennesker som insisterer på å slenge dritt om det opp i trynet på meg, spesielt når det gjelder ting jeg bryr meg om selv. (unnskyld utbruddet, måtte bare få det ut).

Når det er sagt, er jeg helt enig i at mye av styret rundt valentines day (som julen) er vanvittig slitsomt og direkte idiotiskt. Det er selve tanken jeg liker. at man har en dag der man kan gjøre fine ting for hverandre.
Og ja, jeg synes godt at man like gjerne kan gjøre det ellers i året, men de færreste gjør det...så derfor liker jeg valentines day.

InnleggSkrevet: Søn 13 Feb 2005, 00:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Eyden skrev:
Hihi, så søøt historie Very Happy

Takker...

Uansett.

For meg har aldri Valentinesday vært å gjøre noe spesielt for eller med kjæresten. Jeg synes det bare er en fin sjangse og/eller mulighet til å vise noen at man er glad i dem.
Og ikke bare kjæresten.
Synes det er litt kjipt med de som BARE ser på kjæresten sin denne dagen.
Synes det er en dag man skal si ting til alle man er glad i.

Som tidligere sagt er også den beste gaven et selvlaget kort, gjerne med litt haltende rim ellerno. Er de tingene man selv har brukt tid på som gir mest varme.
Valentine er en dag for venner!
Kjærlighet til venner kan være like sterk som til en kjærest, den er bare anderledes. Very Happy

InnleggSkrevet: Søn 13 Feb 2005, 03:41
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Crash_O
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Nov 2004
songbird skrev:
aniraC skrev:
jeg skulle ønske kjæresten min brydde seg litt om valentines dagen..

samme her...

og hvorfor skal alle absolutt hate alt som er kommerst?

Kommerst er kjedelig... forutsigbart.. og helt klart ikke noe som er bare ditt.. det faktum at noe har et kommersielt preg kan tyde på at det eksisterer i den hensikt å tjene penger .. da blir det bare kjedelig synes jeg.. Jeg elsker dama 365 dager i året.. og lager MANGE koselige romantiske kvelder og overraskelser.. Men lar ingen tjene på at det er Valentines day.. skriver et kose-kort om morgenen.. men det er på et a4. ark. Kjæresten min driter i valentines hun også.. hehe

- = www.com.tilmeg = -

InnleggSkrevet: Man 14 Feb 2005, 08:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Stabeistet
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Okt 2003
Har ikke brydd meg om denne dagen før. Kanskje har jeg gitt et lite kort til noen venninner, men ikke noe mer.
Nå har dagen fått en helt annen mening... Smile

InnleggSkrevet: Man 14 Feb 2005, 10:00
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
happy valentines day da folkens <3

et nuss fra meg til alle sammen Very Happy

InnleggSkrevet: Man 14 Feb 2005, 13:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
clicky

(sent, men godt ment)

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tir 15 Feb 2005, 00:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
jeg hadde ikke hatt noe i mot å få en kjempe bukett med roser eller et kort eller noe, men deet har jeg heller ikke noe i mot alle de andre dagene i året, så egentlig er dette en helt vanlig dag for meg, men om noen vil kan de godt få kjøpe masse blomster..man skal jo faktisk egentlig ha en plante per elektriske artikkel eller noe for at det skal være feng shui eller noe:P

InnleggSkrevet: Tir 15 Feb 2005, 08:45
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Vel overstått valentinsdag. Formiddagen gikk med på å spise pepperkakehjerter, brenne cder og høre på britisk standup-komedie hos en venn av meg. En annen venn spanderte italiensk iskrem (nammenammenammeslafs), som vi spiste mens vi så gamle buffy-episoder. Perfekt måte å tilbringe valentinsdag hvis man er singel. Og jeg fikk en hilsen. Smile Alt i alt bedre enn forventet (ettersom jeg ikke hadde noen forventninger whatsoever).

Alt i alt: Valentinsdagen er det du gjør den til!

InnleggSkrevet: Tir 15 Feb 2005, 13:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
fungi
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004
Gjorde littegranne research, og fant ut at Valentinsdagen:

1. Er oppkalt etter 1 av 3 martyrer, uvisst hvem, som levde omtrent samtidig, andre halvdel av det tredje århundre. En av dem var biskop, en av dem var prest, og en hvis historie var uviss, alle tre var martyrer, og ble drept 14. februar.

2. Dagen ble sannsynligvis laget for å overskride den gamle romerske helligdagen lupercalia, som var en fest til ære for Lupercus, fruktbarhetsguden.

3. Først på det fjortende århundre ble dagen tilknyttet kjærlighet, og myten om Valentines kjærlighetsbrev, sammen med en rekke andre myter, oppstod. Dagen ble den dagen der en mann forteller sin elskede om sin kjærlighet til henne i et brev.

4. Først mange år etter andre verdenskrig ble det trend i USA å gi mer enn bare kort. Smykketrenden kom ikke før i 1980.

Ikke noe om kjærlighet til venner her, nei. Dagen er bare spesiell for menn som liker å følge radbrukne, kristne tradisjoner, og som vil fortelle at en elsker en person, via brev.

Happy Valentine, forresten! (på etterskudd)

InnleggSkrevet: Lør 26 Feb 2005, 22:09
hvar
Främling
Främling

Ble Medlem: 02 Feb 2005
da så jeg dirty dansing 2 sammen med hu jeg elsker, men som ikke elsker meg Crying or Very sad

InnleggSkrevet: Søn 27 Feb 2005, 21:16
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 3 av 3 [55 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet