|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
jeg sender aldri sms hvor det står noe hemmelig i, jeg sletter også meldinger som er hemmelige.. hvis kjæresten min virkelig vil lese meldingene mine, så vær så god, jeg har ingenting å skjule..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Man 07 Feb 2005, 12:17 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Atanamir
Spitzy (!)

Ble Medlem: 04 Jul 2004 Innlegg: 158
|
Jeg mener det å lese andre sine meldinger og snoke på en mobil
til en annen uten dens lov og viten blir det samme som å lese en annens brev uten lov.
Norsk lov har vel en tolkning på dette.
|
Skrevet: Man 07 Feb 2005, 12:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
cyan_26
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Okt 2004 Innlegg: 183 Bosted: Bislett
|
Husk at alt som blir lest av en det ikke er ment til vil tolke ting helt anderledes, mye rart kan komme ut av det og, om man da skulle snik lese noe som ikke var til en selv...
|
_________________ Cogito ergo doleo
Skrevet: Tir 08 Feb 2005, 02:02 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Ja, mobilen er like hemmelig som ei dagbok. Man går over en grense hvis man leser meldinger i innboksen på telefonen til kjæresten sin eller en venn, eller en fremmed...
|
Skrevet: Tir 08 Feb 2005, 16:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
phiial
Främling

Ble Medlem: 12 Nov 2004 Innlegg: 14 Bosted: Norge, hvor ellers?
|
Ja, det er privat. Jeg blir forbanna om noen snoker på telefonen min 
|
Skrevet: Tor 03 Mar 2005, 12:52 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Stabeistet
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Okt 2003 Innlegg: 392 Bosted: I de dype skoger på Østlandet
|
Om jeg har gitt dem lov til å se på mobilen min, så er det greit. Da kan jeg ha kontroll på hva de leser/ser på. Menat de tar den og ser på den uten at jeg vet om det, eller uten at jeg har gitt samtykke til det, så er det helt uakseptabelt.
|
Skrevet: Tor 03 Mar 2005, 12:58 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Atanamir
Spitzy (!)

|
Kommer aldri til å gi noen lov til å lese på mobilen min, fordi
den er for en personlig detalj å regne.
Men har full forståelse for at foket flest sikkert har ulike synspunkter
og arrangementer rundt dette.
|
Skrevet: Tir 08 Mar 2005, 21:07 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
syntes det er helt greit å lese telefoner jeg.. men jeg spør som oftest før jeg leser da.. nå er ikke jeg den nysgjerrige typen så jeg leser ikke akkurat så mange..
|
Skrevet: Ons 09 Mar 2005, 07:18 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aneena
Veronica

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 701 Bosted: Hjemme
|
Jeg blir irritert når folk begynner å lese mine meldinger, for er mye som står i dem som de ikke vet noe om og ting de ikke burde vist om...
Mobilen er min lille private ting der jeg kan holde alt hemmelig, For da har du det mde deg og trenger ikke være redd for at noen f eks skal finne brevet på rommet ditt og ebgynne å lese det eller du slipper å gå rundt å tenke på om du virkelig husket å låse dagboken din...
Gamle bestevenninnen min tok mobilen min hre en dag og begynte å lese meldingene mine, og da kom jeg på det at jeg hadde none fra en annen venninne, å er sto det ting som veldig få vet om meg, å hun var en av de... Men eg er ikke den som tar mobilen ut av hendene på folk, så da satt jeg der desperat etter å finne på noe å si slik at hun skulle legge fra seg mobilen min. Vet ikke om jo greide det i tide da, men hun har nå ikke spurt om noe som står i meldignene, men kan jo hende hun ikke tør...
Jeg syntes at alle bør ligge unna tlf til andre, og hvis så spør først før du begynner å trykke...
|
Skrevet: Man 21 Mar 2005, 22:40 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
jeg tror at grunnen til at folk ikke liker å dele innholdet på epost og mobil med andre er at de har ulike masker basert på hvem de snakker med, og de vil ikke dele dette med andre fordi de vil fremstå som balanserte.
dessuten er livsløgner utrolig utbredt...
|
Skrevet: Tir 22 Mar 2005, 01:55 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Atanamir
Spitzy (!)

|
Mine personlige ting har ikke noe med livsløgner eller masker
å gjøre. Det er mine private ting.
Snoker noen i min mobil, så krenker de meg på det groveste.
SÃ¥ enkelt er det.
|
Skrevet: Tir 22 Mar 2005, 02:10 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
hvorfor er de private?
|
Skrevet: Tir 22 Mar 2005, 03:28 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Atanamir
Spitzy (!)

|
Ta mobil feks: det er jo innstillinger, meldinger og toner som er
ment for meg og ikke Bob, mannen på hjørnet, dama på super`n
eller hvem det måtte være.
|
Skrevet: Tir 22 Mar 2005, 03:50 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
er det innstillingene og lydene som gjør den privat? nei, det gjør den personlig. det du har som du ikke vil vise andre er privat. hvorfor du ikke vil vise andre det er det interesante spørsmålet.
|
Skrevet: Tir 22 Mar 2005, 05:51 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eruanna
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 07 Apr 2004 Innlegg: 357 Bosted: Horten
|
Generelt sett liker jeg ikke at folk er inne på telefonen min. Og det er ikke nødvendigvis innstillingene som gjør det, men helheten. Det er -min- mobil, og jeg tenker ikke på at den er åpen for alle andre når jeg bruker den daglig.
For meg hadde det vært greit om kjæresten min leste meldingene fordi det hovedsaklig er han jeg sender meldinger med, og i hovedsak de som er private. Men igjen så liker jeg ikke om han skal lese meldingene heller. Men han er ikke en sånn type, så det er jo like greit.
Som noen andre har sagt tidligere, så liker ikke jeg at andre leser og snoker på telefonen min, så derfor snoker ikke jeg på andres telefoner. Det eneste som nærmer seg er på utrolig trøtte og daffe sosialkvelder at vennene mine spiller spill på mobilen min. Det har jeg null problem med, og jeg stoler på at de spør meg før de eventuelt leser noen melinger.
|
_________________ Perfect day for scrubbing the floor and other exciting things.
Skrevet: Tir 22 Mar 2005, 10:59 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Jeg liker ikke at folk sniker på mobilen min, har ikke noe på den som jeg har noe i mot at de leser, liker bare ikke folk tar slike friheter uten å spørre meg først. Jeg er et veldig paranoid lite vesen og har opplevd tidligere at folk har lånt mobilen min og brukt den til å sende drit til andre folk og gi meg skylda for det så, liker ikke at folk tar mobilen min uten tillatelse og oversyn.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Tir 22 Mar 2005, 17:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
sharee har et bra poeng. men alikevel er det å ha meldinger du ikke vil at andre skal lese, betyr bare at du er flere personer. alle er ulike mot en bestemor og en venn. du vil ikke at bestemor skal lese meldinger fra venner. men hvis du hadde oppført deg likt mot dem hadde bestemor kunne lest alt. det er vanskelig å søke balanse i det moderne sammfunnet.
|
Skrevet: Tir 22 Mar 2005, 20:30 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
jeg skjønner ikke hva dere har å gjemme jeg ?
det som er hemmelig sletter jeg å husker i hodet istedenfor..
...men ikke tro jeg går rundt å snoker i andres mobiltelefoner, det gjør jeg ikke..
|
Skrevet: Fre 25 Mar 2005, 21:05 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Atanamir
Spitzy (!)

|
Hver sin personlighet aniraC .
|
Skrevet: Fre 25 Mar 2005, 22:11 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
telefon og personlighet ? huh?
altså det er greit at telefonen min får litt personlighet ved at jeg lager en egen ringetone og fancy deksel som har farger jeg liker.. men det gjør ikke telefonen privat liksom..
eller ?
|
Skrevet: Fre 25 Mar 2005, 23:08 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |