|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
haakoo skrev: | Jeg håper du da snakker om en vei med mer enn en fil i den rettningen, |
Selvfølgelig.. Om ikke skulle jeg vært bra blåst.. 
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Fre 28 Jan 2005, 11:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Poenget som ble borte i diskusjonen om bremselengder, reaksjonstider og annet uvedkommende er at staten velger å hente penger til statskassen gjennom høyere bøter. Høyere bøter er således ikke et resultat av et ønske om bedret trafikksikkerhet, det er et resultat av et ønske om mer penger i statskassen.
Jeg konstaterer at ingen ser ut til å reagere på dette...
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Fre 28 Jan 2005, 14:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Jeg har vel selv konkludert opptil flere ganger underveis her med at disse økte bøtesatsene har fint lite med trafikksikkerhet å gjøre, og mer med mer penger i statskassa å gjøre.
Jeg tror nok folk rett og slett har gitt opp å reagere på dette - vi bare svelger kameler i hopetall.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Fre 28 Jan 2005, 16:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Da aksepterer de samtidig diktaturet...!
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Fre 28 Jan 2005, 17:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Følg trafikkreglene så får dere ikke bøter!
Tapere! Klag på noe som gjelder istedet! 
|
Skrevet: Fre 28 Jan 2005, 19:24 Sist endret av Tittan den Fre 28 Jan 2005, 19:29, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
Tittan skrev: | Følg trafikkreglene så får dere ikke bøter!
Tapere! Klag på noe som gjelder istedet!  |
ENIG! sett igang en aksjon mot studenter som klår på pasienter i narkose istedet!!!
|
Skrevet: Fre 28 Jan 2005, 19:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Det skal faktisk ikke store uoppmerksomheten til for å bli tatt bilde av av en fotoboks. Det er ikke dermed sagt at man kjørte på en trafikkfarlig måte, men allikevel skal tusenlappene flagre.
Kjøp, ei, og bruk bil selv, og se hvor gøy det er med alle avgiftene staten tar inn på diverse mer eller mindre kreative måter. Dette angår ganske mange mennesker her i landet - blant annet en gjeng med småbarnsfamilier.
|
Skrevet: Fre 28 Jan 2005, 20:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Jeg har eid bil i flere år nå, og har aldri vært "uoppmerksom" forbi en fotoboks eller noe annet. Har fått en p-bot en gang, og den var "beregnet" da jeg hadde det travelt.
Jeg sier det igjen: Følg trafikkreglene og bruk kreftene deres på noe som virkelig teller :p
|
Skrevet: Lør 29 Jan 2005, 15:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Fattern har kjørt uten å få så mye som en parkeringsbot i alle år jeg kan huske. Her om dagen gikk det akkurat litt for fort forbi en fotoboks i en 70sone, på en strekning hvor alle kjører i 90 på nåla (legg deg i 80 på nåla og du har fort en lang hale av biler bak deg), men hvor de sakker ned akkurat for fotoboksen. En utgift han virkelig ikke trengte akkurat nå.
Nok en gang en bøtelegging som har null med trafikksikkerhet å gjøre, men alt med å samle inn penger å gjøre. Det er faktisk verdt å "bruke krefter" på dette når en oppdager hvor idiotisk det faktisk kan ramme.
|
Skrevet: Lør 29 Jan 2005, 20:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Så du sier at fotoboksen ikke reduserer hastigheten på den strekningen?
Uansett, jeg har fått en p-bot i min tid som sjåfør. Den fikk jeg fordi jeg parkerte der det stod 8-10 biler fra før. En eller annen parkeringsbetjent fra oslo komunne fant jackpot. Alle 10 bilene som stod der når jeg kom tilbake hadde fått bot. Vi stod i en elendig merket parkeringforbudt sone.
|
Skrevet: Lør 29 Jan 2005, 23:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
haakoo skrev: | Så du sier at fotoboksen ikke reduserer hastigheten på den strekningen?  |
Jepp
Pleier egentlig fotbokser ha noen annen effekt enn at det blir jojo-kjøring, da?
|
Skrevet: Søn 30 Jan 2005, 18:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Min erfaring er faktisk ikke at folk bruker bremsene noe særlig før fotoboksene, de slipper gassen en stund før og reduserer hastigheten på den måten.
Ta strekningen oslo-askim, veier hvor det stortsett kunne gått greit å kjøre i 80-90, så fremt det ikke var bebygelse langs den. Det er lange partier med 50, 60 og 70, og fotoboksene hjelper nok mye på at folk faktisk ikke kjører fortere enn de gjør. Plasseringen av boksene er også fornuftig for å få ned farten på hele strekningen,
|
Skrevet: Søn 30 Jan 2005, 23:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fungi
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004 Innlegg: 267
|
Ellers kan jo dette være med på at man heller tar tog/buss for eksempel inn til byen. Hver gang jeg drar inn til Oslo, med eller uten familie, er det med buss/tog. Greit, enkelt, slipper problem med parkeringsplasser/-bøter og lignende, og man sparer skadelige gassutslipp.
|
Skrevet: Ons 02 Feb 2005, 19:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Fantastisk, dere har fullstendig oversett det prinsipielle i debatten, all honør til stemmekveg og populistofre. Hotel Cæsar begynner nå...løp og kjøp...!!!
|
Skrevet: Ons 02 Feb 2005, 19:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |