|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Nov 2004 Innlegg: 500 Bosted: Underbevisstheten
|
Samliv
Frustrasjon, problemstillinger i samlivet, depresjoner, lykkerus...
FÃ¥ det ut her!
Jeg flyttet forøvrig inn sammen med kjæresten min i går!
Har mala leiligheten i 2 uker nå. Den er råfin, romslig og kjempekos.
Snart flytter hunden inn også Flatcoated retriever! wohoo spennende..
Ellers har jeg ALLEREDE funnet ut at jeg fort lærer å takle uenigheter og liknende nå som vi bor sammen. Man innser liksom at man må..
|
_________________ Same old scenario, same old rain
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Tir 01 Feb 2005, 10:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
flyttet sammen med typen når jeg var 17, altfor tidlig, så nå er jeg på vei til å flytte ut igjen...jeg er virkelig ikke klar for og ofre den alene tiden jeg trenger, jeg greide det en stund, men det går ikke lenger, jeg må ofre for mye av meg selv for å få det til, og det ønsker jeg ikke. Dessuten føle jeg ikke at jeg greier og bidra med noe for "felleskapet", men alle er ikke som meg så jeg tror nok at mange klarer det til tross for at de er unge.
|
Skrevet: Tir 01 Feb 2005, 10:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
Coralin skrev: | flyttet sammen med typen når jeg var 17, altfor tidlig, så nå er jeg på vei til å flytte ut igjen...jeg er virkelig ikke klar for og ofre den alene tiden jeg trenger, jeg greide det en stund, men det går ikke lenger, jeg må ofre for mye av meg selv for å få det til, og det ønsker jeg ikke. Dessuten føle jeg ikke at jeg greier og bidra med noe for "felleskapet", men alle er ikke som meg så jeg tror nok at mange klarer det til tross for at de er unge. |
Jeg har tenkt mye på det der.. og jeg og min kjære har prata om det. Vi har begge lovet hennes mor å ta vare på alene-tiden vår begge to. vi må ikke ALLTID være sammen. vi må kunne gjøre forskjellige ting. hvis ikke hadde kokt over for hvem som helst i det lange løp tror jeg
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Tir 01 Feb 2005, 11:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
Crash_O skrev: | Coralin skrev: | flyttet sammen med typen når jeg var 17, altfor tidlig, så nå er jeg på vei til å flytte ut igjen...jeg er virkelig ikke klar for og ofre den alene tiden jeg trenger, jeg greide det en stund, men det går ikke lenger, jeg må ofre for mye av meg selv for å få det til, og det ønsker jeg ikke. Dessuten føle jeg ikke at jeg greier og bidra med noe for "felleskapet", men alle er ikke som meg så jeg tror nok at mange klarer det til tross for at de er unge. |
Jeg har tenkt mye på det der.. og jeg og min kjære har prata om det. Vi har begge lovet hennes mor å ta vare på alene-tiden vår begge to. vi må ikke ALLTID være sammen. vi må kunne gjøre forskjellige ting. hvis ikke hadde kokt over for hvem som helst i det lange løp tror jeg |
nå bor vi i en bitteliten leilighet, så det er ikke mey rom for å være for seg selv, med mindre man vil jage den andre ut da..
|
Skrevet: Tir 01 Feb 2005, 11:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
vår er på ca. 70 kvm og god plass da.. så det er nok lettere enn i et "kryp-inn".
*sitter på jobb å savner dama*
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Tir 01 Feb 2005, 11:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
Crash_O skrev: | vår er på ca. 70 kvm og god plass da.. så det er nok lettere enn i et "kryp-inn".
|
Det er om trent det dobbelte av hva vi bor på, til tider har jeg satt meg på badet for å være alene, og da tror jeg kasnkje ikek man er helt klar for å bo sammen med noen...
|
Skrevet: Tir 01 Feb 2005, 12:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
Det tror jeg du har rett i.. da kan det være lurt å gå inn i seg selv å hør på hva man egentli vil.. og hva man er og ikke er klar for
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Tir 01 Feb 2005, 12:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
typen har 50 kvm. leilighet.. skal nok flytte inn der når tiden roper.. akkurat nå prøver jeg å få litt space fra hverandre slik at vi begge kan konsentrere oss om andre ting enn vårt forhold..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tir 01 Feb 2005, 14:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mærta-bærta
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Nov 2004 Innlegg: 191 Bosted: Midt-Norge
|
Har bodd med typen fulltid siden i fjor sommer, det tar på mer enn jeg egentlig var forberedt på. Viktig å få litt tid for seg selv, ikke nødvendigvis for å gjøre noe spesielt heller, men bare for å være alene med tankene sine. Alle som vurderer å flytte sammen bør iallfall finne ut på forhånd om de er gode nok til å ta opp ting før det går for langt. På den måten styrer man iallfall lettere unna store konfrontasjoner som har startet med en filleting.
|
_________________ Det er bedre å sitte inne med unyttig viten, enn å ikke vite noen ting.
Skrevet: Tir 01 Feb 2005, 18:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
Vi tar alltid opp ting når de er der... så er vi uenige en stund.. så ordner vi opp, da vi liker å "spille på samme lag" <-- bank i bordet
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Ons 02 Feb 2005, 08:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
mærta-bærta skrev: | Har bodd med typen fulltid siden i fjor sommer, det tar på mer enn jeg egentlig var forberedt på. Viktig å få litt tid for seg selv, ikke nødvendigvis for å gjøre noe spesielt heller, men bare for å være alene med tankene sine. Alle som vurderer å flytte sammen bør iallfall finne ut på forhånd om de er gode nok til å ta opp ting før det går for langt. På den måten styrer man iallfall lettere unna store konfrontasjoner som har startet med en filleting. |
jeg er skikkelig dårlig til det, det må liksom hales ut av meg. Jeg er oppdratt til å ikke plage andre med problemene mine, så jeg holder omtrent alt for meg selv, ikke en gang beste venninner vet alt om meg...
|
Skrevet: Ons 02 Feb 2005, 15:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
ai ai ai.. DA er det ikke rart det er vanskelig å bo med noen.. man MÅ ta slikt øyeblikkelig å få det ut av verden.. hvis jeg ikke får ut slikt med en gang "sprenges jeg"
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Ons 02 Feb 2005, 15:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mærta-bærta
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Nov 2004 Innlegg: 191 Bosted: Midt-Norge
|
Coralin, jeg er faktisk sånn selv, det som er problemet. Jobber med meg selv for å bli bedre, men det er vanskelig...
|
_________________ Det er bedre å sitte inne med unyttig viten, enn å ikke vite noen ting.
Skrevet: Ons 02 Feb 2005, 18:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
jeg er altfor åpen og forteller alt til kjæresten min.. hvis jeg selv vet at han har mye problemer han også selv må fordøye drøyer jeg litt med å si det..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Ons 02 Feb 2005, 18:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
Crash_O skrev: | ai ai ai.. DA er det ikke rart det er vanskelig å bo med noen.. man MÅ ta slikt øyeblikkelig å få det ut av verden.. hvis jeg ikke får ut slikt med en gang "sprenges jeg" |
Lettere sagt enn gjort.. når man har levd hele livet med å holde ting inne, så popper ikke alt bare ut med en gang. Og jeg har blitt bedre, ved at jeg faktisk får det ut tilslutt. men der og da, nei det går bare ikke jeg får det ikke til og jeg vet ikke hvorfor.. jeg har vokst opp med å få kjeft for det meste, så det er vel noe som sitter igjen da, jeg er egentlig redd...
|
Skrevet: Ons 02 Feb 2005, 18:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
x'n min var sånn.. hennes problem var at etterhvert under oppveksten, (som virker lik den du beskrev her) så mistet hun selvtillitt i slike situasjoner og fant det lettest å rett og slett holde kjeft å prøve å fordøye det alene. DET funker ikke. Jeg ba på knær om at hun kunne love meg å si ting AKKURAT når hun føler for det, og AKKURAT som hun følte det.. det bedret seg over noen mnd.. men neh
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Tor 03 Feb 2005, 08:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
mhm, jeg vil gjerne si ting rett ut akkurat når jeg føler for det, men jeg får det som regel ikke til. Jeg hater krangel f.eks slik at om jeg tror det jeg sier vil starte en krangel så lar jeg være, og til slutt så har har det blitt et så stort problem at jeg setter meg ned og griner, rett og slett og da får jeg som regel sagt det til slutt, også får jeg bare høre "hvorfor har du ikke sagt noe" og jeg vet ikke jeg vet ikke hvorfor jeg ikke bare kan smelle det i bordet med engang, det er bare sånn jeg har blitt
|
Skrevet: Tor 03 Feb 2005, 08:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
Coralin skrev: | mhm, jeg vil gjerne si ting rett ut akkurat når jeg føler for det, men jeg får det som regel ikke til. Jeg hater krangel f.eks slik at om jeg tror det jeg sier vil starte en krangel så lar jeg være, og til slutt så har har det blitt et så stort problem at jeg setter meg ned og griner, rett og slett og da får jeg som regel sagt det til slutt, også får jeg bare høre "hvorfor har du ikke sagt noe" og jeg vet ikke jeg vet ikke hvorfor jeg ikke bare kan smelle det i bordet med engang, det er bare sånn jeg har blitt |
Du daaa! Trenger ikke banke det i bordet da. Det går an å si noe frustrerende på en rolig å ærlig måte asså. Tenk rolig, og enkelt, og at du av prinsipp må være ærlig mot deg selv og andre.. så ordner det seg vel. Man skal ikke lyve. Og etter min mening lyver man for seg selv og andre om man holder ting som er viktig for en, tilbake
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Tor 03 Feb 2005, 08:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
jeg føler meg bare råtten jeg, var ikke meningen og virke sint eller noe
|
Skrevet: Tor 03 Feb 2005, 09:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
alt ok.. følte ikke at du var sint eller noe heller:) 
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Tor 03 Feb 2005, 09:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|