DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Jobb og Utdanning
Hva studeres, eller kan tenkes Ă„ studeres blandt folket?
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 7 [121 Posts]   Gć til side: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Neste
Av Innlegg
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
 Hva studeres, eller kan tenkes Ă„ studeres blandt folket?

Jeg har skjÞnt at folk flest driver med etteller annet Laughing og noen studerer, andre gÄr videregÄende, sÄ hva driver dere med folkens, hva utdanner dere dere til, eller hva kunne dere tenke Ä utdanne dere til? Jeg har sitti og sett litt pÄ HiO nÄ og funnet ut at Kunst&design, bavrnevern eller sosionom kanskje hadde vert noe:) For tiden er jeg LÊrlig i IKT

InnleggSkrevet: Fre 28 Jan 2005, 09:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004
Studerer informatikk... men det er neppe veien til en forskerkarriere... :/

InnleggSkrevet: Fre 28 Jan 2005, 09:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Studerer mikroelektronikk/elektronikk/it/data.

Ender vel muligens opp som en fastgrodd dude pÄ IFI, hvis jeg ikke fÄr rompa i gir og sÞker sÞker pÄ relevante sommerjobber snart.

InnleggSkrevet: Fre 28 Jan 2005, 10:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Stabeistet
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Okt 2003
Akkurat nÄ gÄr jeg pÄ almennfaglig pÄbygging pÄ videregÄende, for Ä fÄ studiekompetanse. Har et Þnske om Ä gÄ pÄ hÞgskole etterhvert, pÄ enten barnevernspedagog, eller fÞrskolelÊrer.

InnleggSkrevet: Fre 28 Jan 2005, 11:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Jeg jobber som handelsreisende og pÄ kontor, har fagbrev i butikkfag.

Har lyst til Ä studere filosofi og astronomi, men da mÄ jeg ta 3. pÄbyggingsÄr fÞrst, etter som jeg har forstÄtt, men det har jeg ikke veldig lyst til..

er det noen, ANYONE, der ute som vet om en mulighet for Ă„ ta enkelte hĂžyskole-fag uten studiekompetanse..?
Jeg er sÄgar villig til Ä reise til utlandet.
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Fre 28 Jan 2005, 11:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ăžnskemestern skrev:
Jeg jobber som handelsreisende og pÄ kontor, har fagbrev i butikkfag.

Har lyst til Ä studere filosofi og astronomi, men da mÄ jeg ta 3. pÄbyggingsÄr fÞrst, etter som jeg har forstÄtt, men det har jeg ikke veldig lyst til..

er det noen, ANYONE, der ute som vet om en mulighet for Ă„ ta enkelte hĂžyskole-fag uten studiekompetanse..?

PÄbygging er jo bare ett Är, fag du trenger utenom det kan du jo ta deltid?? ingeniÞr kan du ta, men mÄ ta forkurs fÞrst. Og advokatsekretÊr gÄr en venninne av meg. Jeg vurderer Ä ta PÄbygging nÄ mens jeg er i lÊre, og sÄ sÞke meg inn pÄ hÞyskole nÄr jeg er ferdig og jeg fÄr mer og mer lyst til Ä ta bachelorstudium i barnevern, for da fÄr jeg 1. jobbe med barn 2. Jus 3. psykologi det er jo perfekt:D

InnleggSkrevet: Fre 28 Jan 2005, 12:07
M_Stuff
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003
Tok ingeniÞr i automasjon (i porsgrunn) etter almenn pÄ videregÄende.
Tok mastergrad i "Communication, Control & DSP" i Glasgow

fikk jobb rimelig kjapt, sÄ dette kan anbefales

InnleggSkrevet: Fre 28 Jan 2005, 12:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Coralin skrev:
[ ingeniÞr kan du ta, men mÄ ta forkurs fÞrst. Og advokatsekretÊr gÄr en venninne av meg.
Uten Ä ha studiekompetanse..? Poenget mitt var om det er mulig for meg Ä studere/ta kurs i filosofi og/eller astronomi uten Ä fÞrst gÄ pÄbygging?
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Fre 28 Jan 2005, 13:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
plysjhai
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 17 Apr 2003
jeg gÄr it - sprÄk, logikk, psykologi.. sÄ fÄr vi se hva som kommer ut av det..

InnleggSkrevet: Fre 28 Jan 2005, 13:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ăžnskemestern skrev:
Coralin skrev:
[ ingeniÞr kan du ta, men mÄ ta forkurs fÞrst. Og advokatsekretÊr gÄr en venninne av meg.
Uten Ä ha studiekompetanse..? Poenget mitt var om det er mulig for meg Ä studere/ta kurs i filosofi og/eller astronomi uten Ä fÞrst gÄ pÄbygging?

ja uten studie kompetanse.. jeg hadde to Är pÄ vgs og kom inn pÄ forkurs.. men ble lÊrling istedet, jeg tror du mÄ ha fullfÞrt to Är pÄ vgs men erikke sikker pÄ det heller, se pÄ www.hibu.no feks og pÄ studie tilbud sjekk hva som er opptakskrava

InnleggSkrevet: Fre 28 Jan 2005, 13:21
M_Stuff
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003
har du fagbrev kan du begynne pÄ ingeniÞrn, med sÄnn tresemesters-ordning (funker iallefall i porsgrunn). Da tar du 4 uker om sommeren fÞr du starter, henger et semester etter i mattefagene og tar det du ikke har rukket sommeren etter 2. semester. Det er stress, du fÄr problemer med sommerjobben, men du fÄr en ingeniÞrgrad etter 3 Är.

Edit: Men, dette er et lokalt opplegg. Du fÄr ingeniÞrgraden, men det er ikke sikkert at du kommer inn pÄ andre studier som krever generell studiekompetanse senere.

InnleggSkrevet: Fre 28 Jan 2005, 14:49
Moonshade
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jan 2005
Jeg gÄr pÄ kunsthÞgskolen, grafikk (dvs trykk; ikke grafisk design...)
Hva jeg skal bli nÄr jeg er ferdig..? Nei, det er et godt spÞrsmÄl!
Regner ikke helt med Ä kunne leve av kunsten liksom. Men begynner med det jeg har lyst til og vet jeg trives med, sÄ satser jeg pÄ Ä finne et eller annet jeg kan tjene penger pÄ etter hvert ogsÄ... Wink

InnleggSkrevet: Fre 28 Jan 2005, 18:18
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Akkurat nÄ driver jeg pÄ og soser rundt pÄ Hist, planen er Ä bli hÞgskoleingeniÞr i elektro, og kanskje sivilingeniÞr etterpÄ, men det spÞrs hva jeg orker nÄr den tid kommer.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Fre 28 Jan 2005, 18:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Jeg har sullet rundt pÄ NTNU noen Är. NÄ suller jeg rundt pÄ University of Glasgow og studerer ymse, gamle sivilisasjoner og litteratur.

Til neste Är skal jeg forhÄpentligvis begynne pÄ en yrkesrettet utdanning i fysioterapi pÄ HiST. Jeg har endelig bestemt meg for hva jeg vil jobbe med. Tror jeg. Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Lűr 29 Jan 2005, 01:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Norunn
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Eg har nettopp byrja pÄ tredje Äret i Matematikk Bachelor. Skal kanskje sÞke meg over pÄ masterstudiet i Matematikkdidaktikk, men er litt usikker.. Veit ikkje kva eg vil bli, men helst ikkje lÊrar.

InnleggSkrevet: Lűr 29 Jan 2005, 13:32
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Ăžnskemestern skrev:

Det er fullt mulig, men du mÄ bli 23 eller 25 Är fÞrst (husker ikke). Man har noe som heter realkompetanse, les om det.

InnleggSkrevet: Lűr 29 Jan 2005, 15:09
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Studuju cestinu Razz prÞver Ä lÊre meg tsjekkisk for tida jeg. artig sprÄk egentlig, men vanskelig..

InnleggSkrevet: Lűr 29 Jan 2005, 15:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Atti
Varm i trĂžya
Varm i trĂžya

Ble Medlem: 31 Mai 2004
ForelÞpig holder jeg meg til vgs.. GÄr pÄ musikklinja, noe som er utrolig moro!! Smile trives veldig godt der, men har ingen anelse om hvor jeg skal gjÞre av meg om halvannet Är.. NÄr jeg er ferdig der.. Men den tid, den sorg (eller no slikt)
And I think...it's what I wanna be..!

InnleggSkrevet: Tir 01 Feb 2005, 20:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Kirgit
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 17 Mar 2003
FÞr sÄ surra jeg rundt pÄ NTNU for Ä fÄ nok studiepoeng til medisin... sÄ nÄr jeg endelig nÄdde mÄlet i hÞst ombestemte jeg meg og begynte med bachelor i molekylÊrbiologi i stedet ved UiO Rolling Eyes
Det er hvertfall kjempegÞy! NÄr jeg er ferdig med bachelor skal jeg videre med master, og helst doktorgrad etter det, har kjempelyst til Ä forske innen medisin

InnleggSkrevet: Sűn 06 Feb 2005, 19:41
Cista
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 14 Mar 2003
tilhÞrer ennÄ ikke noe bachelorprogram, men driver og studerer en hel del latin-emner. (grammatikk og tekstlesning av diverse forfattere; cicero og vergil blant annet.) i tillegg til dette tar jeg noen historiefag (antikkrelevante) og planlegger Ä ta fatt pÄ gammelgresk til hÞsten, men jeg vet ikke hva det blir av meg. sÄ lenge det ikke blir lÊrer er alt greit. Wink

InnleggSkrevet: Man 07 Feb 2005, 21:02
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 7 [121 Posts]   Gć til side: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Jobb og Utdanning
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet