|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
KJB
Gjest
|
elske eller være elsket, hva er verst?
Hva er det verste?
Å elske noen man ikke kan få ?
Eller bli elsket av noen man ikke vil ha ?
|
Skrevet: Ons 07 Feb 2001, 08:32 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
indra
Gjest
|
Re: elske eller være elsket, hva er verst?
jeg vil si det verst er å bli elsket av noen man ikke vil ha ...jeg har selv opplevd det og det er fælt.
han er i omgangskretsen min og jeg syns det er vanskelig å vite hvordan jeg skal oppføre meg sånn at han ikke får det for seg at jeg liker han. det er ikke kjekt å si at jeg ikke liker han når han står og sier til meg at han elsker meg. dessuten så føler jeg at jeg ikke kan kline med noen andre (på fester f.eks,) når han er det, jeg får dårlig samvittinghet. så jeg vil si at det verste er å bli elsket av noen man ikke vil ha.
|
Skrevet: Tor 08 Feb 2001, 11:20 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Grrrrreb
Gjest
|
alt er relativt
Det kommer helt an på situasjonen og hvilken side du ser den fra. Det er sannsynligvis ille for begge...
|
Skrevet: Fre 09 Feb 2001, 23:04 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Flare
Gjest
|
Re: alt er relativt
jeg tror jeg er enig med indra.
Jeg føler at jeg ikke kan være sammen med noen andre, får skikkelig dårlig samvittighet.
|
Skrevet: Søn 11 Feb 2001, 13:04 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Jeg tror ikke man kan svare helt sikkert på dette spørsmålet før man har opplevd begge delene selv.
Jeg tror egetlig det er værst å elske noen man ikke kan få, men jeg kan ikke si det sikkert, for jeg har ikke opplevd det selv.. Har vært håpløst forelsket, ja, men har ikke elsket..
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Søn 11 Feb 2001, 22:25 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Grebgas
Varm i trøya

Ble Medlem: 15 Mar 2003 Innlegg: 81 Bosted: Tromsø
|
det du kjenner deg igjen i...
en holder vel som regel en knapp på det en kjenner seg igjen i...
|
_________________ "There's a crack in everything, that's how the light gets in." ~Cohen
Skrevet: Man 19 Feb 2001, 17:50 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Puseklatt
Gjest
|
Å elske noen man ikke kan få er verst..
|
Skrevet: Søn 25 Feb 2001, 00:04 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
MMmmia_
Gjest
|
enig med puseklatt.. det er direkte grusomt.
|
Skrevet: Fre 20 Apr 2001, 15:44 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
spinnvild
Gjest
|
Jeg tror nok også at det er verst å elske noen man ikke kan få... jeg kan ikke forestille meg hvor ille det ville vært å ikke få kjæresten min... Men jeg vet hvordan det er å ha en som er forelska i deg, men som du ikke vil ha... det er ekkelt, og du får dårlig samvittighet.. Du kvier til å fortelle at du har en annen kjæreste, som du nå har hatt en stund, uten å ha sagt det til han... i redsel for å såre han...
Men dette går det ann å leve med, man kan venne seg til det... og man kan gjøre alt klart med han du ikke vil ha...
men det å ikke kunne få en du virkelig elsker... det må være helt forferdelig...
|
Skrevet: Lør 21 Apr 2001, 14:42 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Meg Enda en gang
Gjest
|
Dette kommer jo helt ann på. Er det en persom som er forelsket i deg som du ikke bryr deg om, ikke har sympati for så er det jo ikke noe ille. Jeg (som gutt) har lite sympati, så tror ikke det ville plaget meg stort. For gutter er det vel mer en status ting hvis dama/jenta er pen. "Se hun der borte, hun er forelsket i meg". Men, for jenter vet jeg ikke da. Men så vidt jeg oppfatter har jenter mer sympati enn gutter, derfor tror jeg kanskje det kan bli et større problem.
Å være håpløst forelsket i noen og ikke får er ille, det vet jeg. Sesiellt når man vet at man har kastet bort den ene sjansen man fikk. Da blir man sur da. Og lei seg, frustrert.. og det meste annet.
|
Skrevet: Tor 17 Mai 2001, 00:14 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
dette er ikke bra...:(
Gjest
|
jeg tror kanskje begge deler er verst.tenk på det:
ELSKER:
du kommer bort til gutten/jenta du er driiiitforelska i.du sier at du liker han/henne.du sier masse dumme ting du aldri ville ha DRØMT om å ha sagt,hvis det ikke bare var for at du var så in love... din store kjærlighet gir deg en klapp på skuldra og sier "sorry" eller noe lignende,så går han/hun tilbake til sitt liv,bare med fullt av dårlig samvittighet.nå har du ødelagt det for deg og han/henne.neste dag,med eller uten onde hensikter sier gutten/jenta det til alle vennene sine,og det blir som oftest spredd rundt.nå er du gjort til latter for hele ditt samfunn.din forelskelse føler seg sikkert like dårlig.
ELSKER IKKE:
han/hun kommer bort til deg.han sier masse ting som høres helt tragisk ut,utifra ditt syn.du vet ikke hva du skal si.du blir helt stum.du tenker at denne personen har sikkert forberedt denn talen i ukesvis.det eneste du kan presse fram er en unnskyldning.så ser du den energiske minen i fjeset til han/hun slokne,og etter kort tid byttes ut med et blikk ned i gulvet,og triste hundeøyne.du føler deg som is.du vil si noe,men bare stikker av for å unngå en scene.du har absolutt INGEN følelser for denne personen,i verste fall syns du han/henne er en idiot,taper,osv.men denne personen liker deg,ikke noen andre,og du kan ikke gjøre noe for å forandre det.er det rart du har dårlig samvittighet? du betror deg til vennene dine,de sier det som oftest videre,onde tunger forandrer på fakta,og gjør det om til et rykte.så blir din lille beundrer hångjort og lei seg. han/hun forventer at du skal unnskylde deg,MEN ALDRI VERDEN,i frykt for at folk skal tro at du liker "DEN taperen"...
har jeg rett?
|
Skrevet: Ons 30 Mai 2001, 16:10 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
Det verste er å ikke bli elsket av noen som du selv elsker.. Det er iallefall min erfaring.
Fordi jeg har aldri opplevd å være elsket...
*Gråter en skvett og skyter seg*
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Søn 10 Jun 2001, 19:45 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Grebgas
Varm i trøya

Ble Medlem: 15 Mar 2003 Innlegg: 81 Bosted: Tromsø
|
Ikke spøk med selvmord...
...vær så snill.. ?
|
_________________ "There's a crack in everything, that's how the light gets in." ~Cohen
Skrevet: Søn 17 Jun 2001, 00:53 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
Re: Ikke spøk med selvmord...
*denge seg*
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Tir 02 Okt 2001, 07:58 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Wibla
Gjest
|
Det er ganske ille å bli elsket av noen man ikke vil ha.. men jeg vil påstå at det kan være verre å elske noen man ikke kan få eller som man har mistet...
|
Skrevet: Lør 29 Des 2001, 01:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mjau
Varm i trøya

Ble Medlem: 16 Jan 2005 Innlegg: 64
|
verst
Jeg tror det er verst å elske noen jeg ikke kan få.
|
Skrevet: Man 31 Jan 2005, 00:15 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Nah, etter å ha elsket samme uoppnåelige person i veldig lang tid går det over i å nesten ikke gjøre vondt lenger. Man blir nummen og til tider krampe-melankolsk men det blir på en måte dagligdags. Det er liksom bare sånn det er.
Jeg har vært i et forhold der jeg ble elsket uten å kunne gjengjelde de samme følelsene. Og sånt gnager. Det gnager mye. Mye verre enn det gjør å elske, for da er det liksom bare en selv det går ut over. Man får ikke dårlig samvittighet av å bare elske noen. Man får derimot dårlig samvittighet over å ikke gjøre det overfor en man er sammen med. Legger man da til den dårlige samvittigheten det å elske en annen mens man er i et forhold så har man det generelt ganske kjipt. Ikke så vanskelig å skjønne at slike forhold ikke holder..
Det er mye lettere å takle at verden er kjip mot meg enn at jeg er kjip mot verden, om dere skjønner..
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Man 31 Jan 2005, 03:25 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mærta-bærta
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Nov 2004 Innlegg: 191 Bosted: Midt-Norge
|
Godt sagt, Eyden. Veldig enig med deg... Vet hvordan det er. Kan bli alvorlig deprimert av mindre. Så hvordan kurere seg selv, komme over situasjonen og ta tilbake livet sitt?? Det lurer jeg på.
|
_________________ Det er bedre å sitte inne med unyttig viten, enn å ikke vite noen ting.
Skrevet: Man 31 Jan 2005, 21:03 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
jeg har det mye vanskeligere når jeg er i situasjonen når jeg elsker og ikke blir elsket tilbake.. det er fælt det..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Man 31 Jan 2005, 22:08 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Moonshade
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jan 2005 Innlegg: 173
|
Vanskelig å svare på..!
Jeg har vel opplevd begge deler nå i løpet av ganske kort tid. Dvs i hvert fall ganske stor interesse. "Elske" er kanskje litt for sterkt ord.. Men begge deler er vondt og begge deler er vanskelig. Samtidig er det så forskjellig at det er vanskelig å sammenlikne.
I høst ble jeg temmelig forelska i en av mine beste venner.. Han vet det veldig godt, og det var vel ikke så veldig langt unna at det ble noe mellom oss heller. Men så fant han ut at han ikke likte meg på den måten likevel og gikk hen og fikk interesse for andre jenter i miljøet isteden.. Så nær og likevel så fjern! Se ham danse med andre jenter, smile og le med dem, hvordan verden forsvinner rundt ham når han er sammen med en han liker.. Vondt! Veldig vondt
Så ble en av annen av mine nære venner interessert i meg.. Og jeg kan ikke besvare:S Jeg er glad i ham, men ikke på den måten. Jeg vil setter pris på vennskapet vårt og har det veldig fint sammen med ham, men.. Vanskelig fordi jeg ikke vil gi ham noen falske håp, vanskelig fordi jeg er redd for å såre uten å mene det, uten å ville det. Vanskelig å finne balansegangen mellom å ha for god/mye kontakt og å trekke seg unna, balansen mellom å forsikre seg om at han fortsatt vet/husker at jeg ikke kan gjengjelde følelsene og å si ting som sårer.. Takler dårlig at folk liker meg for godt. Gjør vondt å vite at noen ønsker noe av deg du ikke kan gi. Skulle gjerne sett ham lykkelig, men jeg kan ikke gjøre ham lykkelig selv
Jeg vet virkelig ikke hva som er verst: vite at en gjør det vanskeligere for en annen, at man på et vis legger bånd på personen fordi man er redd for å såre.. Eller å _være_ den som ikke vil såre, den som er redd for å ødelegge en annen.. Jeg tror det er ca like ille begge deler, men på forskjellige måter
Kanskje ikke bare dumt å være i England en stund.. Så har jeg bare kontakt med dem over nettet. Gir litt avstand. Litt tid
|
Skrevet: Man 31 Jan 2005, 22:24 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |