Deprecated: Implicit conversion from float 255960.00000000003 to int loses precision in /home/clients/d916b5fe1abb4c0bcbbf74b1fae9c043/sites/dsgf.no/forum/includes/bbcode.php on line 285
DSGF.no :: Vis Temaet - trener gynekologi på pasienter i narkose
DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
trener gynekologi på pasienter i narkose
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 2 [28 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2
Av Innlegg
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
Glahn skrev:
Det ikke bare føles som et overgrep - det er et overgrep. La oss kalle en spade for en spade.

Slike ting skal klareres på forhånd, og når man ikke gjør det, og det blir kjent at slikt praksis foregår, skaper det ikke akkurat større velvilje mellom pasient og lege. Det er vanlig folkeskikk å spørre om lov.

Jeg er enig i at det er et overgrep! Så dette ble tatt opp på nyhetene i går. Der en lege sa at Rutinene vilbli skjerpet,men at omingen frivillig lar studender få tukle, så blir de antegelig vis endret igjen slik at de FÅR tukle uten pasientens samtykke!! Kan de ikke bare øve på hverandre disse studentene! jeg blir bare kvalm omjeg syntes det erså innmari ekkelt da jeg faktisk har vert i narkose selv, selv om det ikke har vert gynekologiske operasjoner..omnoen hadde forgrepet seg på meg under narkose (for det er jo det de gjør) så hadde jeg seriøst fått store problemer..mulig jeg er rar, men jeg liker ikke at hvem som helst klår på underlivet mitt.

InnleggSkrevet: Lør 22 Jan 2005, 14:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
fungi
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004
Jepp. Sånn som når man går til frisøren og man får tilbud om å bli klipt av lærlingen. En gang ble jeg klipt av en som nylig hadde fått frisørstatus, og det ble ikke noe pent (skikkelig skjeivt i nakken). Jeg hadde ikke stort i mot det, men de kunne likevel ha opplyst litt, fordi det er ikke alle som tåler stygge kommentarer på håret. Og jeg er absolutt for at det burde være lov hvis de spør offeret først.

På den annen side, det er jo som hvis noen spytter i vannglasset ditt. Det smaker egentlig ikke noe spesielt, og det er ikke noe ille, men du blir kvalm med en gang du får vite det. Det er jo kluet med at ekkel mat er ekkel. Så jeg går ut fra at ingen hadde merket noe om dette ikke kom ut, men det er likefullt overgrep.

InnleggSkrevet: Søn 23 Jan 2005, 18:23
Achluofil
Främling
Främling

Ble Medlem: 21 Jan 2005
Blæææh! SYKT!

InnleggSkrevet: Søn 23 Jan 2005, 18:32
maria
l33t
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Coralin skrev:
Kan de ikke bare øve på hverandre disse studentene! (...) mulig jeg er rar, men jeg liker ikke at hvem som helst klår på underlivet mitt.

Ja! La dem øve på hverandre! Very Happy Men det er kanskje litt verre i praksis? De skal øve seg på abortinngrep og diverse saker som ikke nødvendigvis er dagligdags...
Om du er rar, så er vi alle rare. Det er ingen som vil slippe hvem som helst til. Det er ikke behagelig selv om det er en lege (gyn) som du har tillit til...
Jeg ble spurt om å ha en student til stede i en undersøkelse etter jeg fødte, det gjorde meg ingenting. Men så var jeg aldri i narkose heller da.
Skal presisere at jeg ikke vil være forsøkskanin om jeg noen gang må gjennom noe slikt. *grøsse*

InnleggSkrevet: Man 24 Jan 2005, 12:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003
maria skrev:

Jeg ble spurt om å ha en student til stede i en undersøkelse etter jeg fødte, det gjorde meg ingenting. Men så var jeg aldri i narkose heller da.
Skal presisere at jeg ikke vil være forsøkskanin om jeg noen gang må gjennom noe slikt. *grøsse*

Problemet er ikke at det er studenter til stede mens man er i narkose, problemet er jo i det man ikke blir spurt om dette på forhånd. Jeg hadde nok ikke hatt noe i mot det om jeg bare hadde blitt spurt på forhånd, men hadde jeg ikke blitt spurt på forhånd og fått vite om det i ettertid hadde jeg blitt veldig sint. Og det gjelder i grunn også om de har med seg studenter når jeg nå skal operere kneet mitt!

InnleggSkrevet: Man 24 Jan 2005, 18:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Som sagt, så lenge en faktisk spør så er det greit. Hadde jeg faktisk fått spørsmål om en student kunne gjennomføre noen av undersøkelsene, til tross for at jeg var i narkose så hadde jeg kanskje vurdert å sagt ok. Men bare en student, som jeg skulle ha visst hvem var. Og da måtte noen virkelig ha passa på det. Hvis det hadde blitt brutt så hadde jeg saksøkt tror jeg. Men sikkert ikke vinni noe på det. Vi bor i Norge tross alt. Nei.. kanskje ikke. Nei. Ikke noen ukjente studentmennesker skal ta på meg her og der når jeg er i narkose. De tar dessuten ikke PÅ. De tar også I. Ekkelt.

InnleggSkrevet: Man 24 Jan 2005, 19:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Jeg bor i en liten by... Veldig gøy vis det hadde vært en jeg kjennte... Wink

InnleggSkrevet: Tir 25 Jan 2005, 08:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
Ronja skrev:
Jeg bor i en liten by... Veldig gøy vis det hadde vært en jeg kjennte... Wink
ikke veldig kanskje... hehe jeg vet ikke om du erironisk nå.. men jeg hadde ikke syntes det var gøy hvertfall...

InnleggSkrevet: Tir 25 Jan 2005, 11:49
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 2 [28 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet