|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Nov 2004 Innlegg: 500 Bosted: Underbevisstheten
|
mærta-bærta skrev: | Til Kristian Skauge: hvorfor så opphengt i å sette musikken din i en bås? Det viktigste er vel at du synes musikken er bra, og det er den. Evt kan du se om du finner omtaler av Damien Rice (plata "O"), dere høres veldig like ut. |
hehe.. enormt komplement. Takk skal se om jeg finner noen omtaler
|
_________________ Same old scenario, same old rain
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Fre 07 Jan 2005, 08:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
mærta-bærta skrev: | Til Kristian Skauge: hvorfor så opphengt i å sette musikken din i en bås? bla bla blablablalblalabbla. |
Det er ofte greit å ha en sjanger til musikken sin da. Så kan folk som ikke har hørt musikken tenke seg litt til hvordan musikk det er.. evt. folk som har hørt den og vil beskrive den ha noen ord
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Tir 11 Jan 2005, 20:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
jeg tror dette har mest med smak og behag og gjøre, jeg hører på så og si alt egentlig. fra Dina til Tristania. altsåjeg kan hørepå britney jeg..(er ikkemye jeg liker av det da..) eller jeg kan høre på pop, men ofte er pop kjedeligog man blir lei. Jeg hører også endel på trance, men det som er minst kjedelig er artister som U2, Rammstein, Nightwish, Tristania...det man bruke litt tid på og like liker manlenge.. u2 er nok ganske lett og like...Jeg hadde en musikklærer som sa at rock/metall må man lære seg og høre på, og når hjernen først har fåt det inn så blir man ikke like lett lei som man blir av en pop sang. pop er tomt, ofte uten mening, isåfall handler det mye om love.. men som sagt, det er en individuell sak hva folk liker og ikke...
|
Skrevet: Tir 11 Jan 2005, 21:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mærta-bærta
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Nov 2004 Innlegg: 191 Bosted: Midt-Norge
|
Sjangerdefinisjonene er jo i grunn i ferd med å løses opp, ettersom de aller fleste artister/komponister befinner seg i grenseland mellom to eller flere sjangere/stilarter. Dessuten har alle sjangrene sånn ca. førti tusen undersjangere som er vanskelig nok å holde fra hverandre. Jeg synes ikke lenger at sjanger er viktig, det går jo faktisk an å beskrive musikk ut ifra andre ting, som besetning og stemningsleie, bare for å nevne noe. See?
|
_________________ Det er bedre å sitte inne med unyttig viten, enn å ikke vite noen ting.
Skrevet: Tir 11 Jan 2005, 23:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mærta-bærta
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Nov 2004 Innlegg: 191 Bosted: Midt-Norge
|
En ting til: er det ikke litt drøyt å påstå at popmusikk er tomt og uten mening? Hvordan definerer du egentlig popmusikk? Det er jo et like vidt begrep som klassisk musikk..... Det går jo ikke an å si at alle tekster som har en melodi osv. som faller inn under popsjangeren automatisk vil bli en tom tekst uten mening og innhold? Og hvordan kan noen bestemme hva som skal gi mening for andre? Mine låt-tekster skriver jeg for meg selv, og driter fullstendig i om andre får noe vettugt ut av teksten (noe de sannsynligvis ikke gjør)
|
_________________ Det er bedre å sitte inne med unyttig viten, enn å ikke vite noen ting.
Skrevet: Tir 11 Jan 2005, 23:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
jeg digger kristian skauge (Crash_0) sin musikk !!! 
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Ons 12 Jan 2005, 12:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Nov 2004 Innlegg: 500 Bosted: Underbevisstheten
|
aniraC skrev: | jeg digger kristian skauge (Crash_0) sin musikk !!!  |
Tusen tusen tusen takk
Sliter fortsatt med sjangerdefinisjon da. Og som noen nevnte her, så hadde det vært kjekt å kunne hatt noe å stille opp med når spør hvilken sjanger musikken min er..
*føle at dagen er reddet*
|
_________________ Same old scenario, same old rain
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Ons 12 Jan 2005, 12:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
jeg kom nettopp på hva jeg elsker av musikk, og det er ett og slett Kosheen hehe, det er kuult, hvertfall Catch, den er så lekker:D
|
Skrevet: Ons 12 Jan 2005, 13:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 529 Bosted: Trondheim
|
Re: Definisjonsproblemer....
mærta-bærta skrev: | I et tidligere innlegg oppdaget jeg at de aller fleste der ute mener at man kan skille mellom god og dårlig musikk, eller mer riktig, skille mellom kvalitet og ikke-kvalitet.
Da lurer jeg på hvordan man skal putte musikken i ulike kvalitetsmessige båser, og om det er en universal regel for dette, eller om det er helt og holdent subjektivt.
Altså. hvordan kan man f.eks. si at Pink Floyd er av god kvalitet mens Britney Spears er av dårlig kvalitet? |
Jeg er i stand til å høre forskjell på god og dårlig musikk helt intuitivt... 
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Søn 23 Jan 2005, 13:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |