DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Vi Menn & Femme Fatale
Øyenskygge
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [15 Posts]  
Av Innlegg
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
 Ã˜yenskygge

Jeg er elendig til å legge på øyenskygge. Det ser ut som om noen har gitt meg en på tryne..

Hvordan legger man på så det ser fint ut?
Venninene mine ser så pene ut når de gjør det riktig.

Hvilke farger passer?
Jeg har mørkebrunt hår og brune(grønne) øyne og laange øyevipper.

InnleggSkrevet: Søn 16 Jan 2005, 02:06
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Jeg aner ikke hvordan man legger det på så det ser pent ut, men damene på Body Shop har endelig klart å lære meg litt om komplimentærfarger.

Hvis du har grønn-brune øyne (slik som meg), skal visstnok oransje-aktige farger være bra, fordi oransje er kontrastfargen til grønn, så det vil fremheve det grønne i øynene. Sier de.

InnleggSkrevet: Søn 16 Jan 2005, 02:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Rød er teknisk sett komplimentæren til grønn Wink Men orange har jo rødt i.
Selv bruker jeg svart og rød øyenskygge. sper i litt brunt.
Heheh. men begynn med å legge litt etter litt på øyelokket
arbeid deg forsiktig oppover, og bruk heller lang tid enn å klæsje på alt samtidig. har du en myk rougebørste kan du hele tiden børste av overskudd osv. Du kan få omtrent hvilke effekter du vil.
Når jeg vil være litt mer nøytral bruker jeg gjerne en skimrende bruntoner. pass isåfall på at de ikke skiller seg for mye fra huden din. skal du ha mørke nyanser er det lurt å fade dem over i lysere nyanser jo lenger opp du kommer.
men som sagt, bruk heller lang tid og jobb deg sakte men sikkert oppover.
Jeg har brukt svart og generelt mørk sminke i såpass mange år nå at jeg klarer det på under 5 mins hvis jeg har dårlig tid. Bruker alltid lengst tid på mascaraen uansett Razz

InnleggSkrevet: Søn 16 Jan 2005, 04:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
kjøp neste nummer av det nye som kommer på mandag, der står det helt sikkert om øyenskygge. I nesten hvert nummer lærer man hvordan man skal legge den perfekte øyesminken.. selv har jeg vært interessert i sminke siden jeg kunne gå, men hater å formulere meg via forumet.. jeg må ta det i 'fonen i hvertfall Razz vanskelig å forklare.. hehe

InnleggSkrevet: Søn 16 Jan 2005, 06:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
jeg bruker brunøyenskygge, jeg har blå øyne og mørkebrunt hår. Ei venninne av meg sa at man ikkemå brukeøyenskygge av samme farge som genseren..jeg har ingen brune gensere så passer fint, jeg har prøvdblåøyenskygge,det ser helt jævlig ut påmeg og jeg har flere forskjellige farger men det er bare brun som passer...og jeg tror ikke man ser brunt ut når man har fått enpåtrynet så jeg tror ikke det ser så jævlig ut,men jeg er ikke veldig godpå sminke egentlig:P

InnleggSkrevet: Søn 16 Jan 2005, 14:25
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Blå øyne kler veldig veldig godt bruntoner, men pass på at det er litt liv i bruntonen da. For enkelte brunbeige-nyanser har det med å stjele farge..

InnleggSkrevet: Søn 16 Jan 2005, 17:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Jeg har aldri vært noe spesielt god på sminke generelt, men øyeskygge er jeg bare elendig på. det ser bare ikke bra ut. Ikke vet jeg hvilke farger jeg skal bruke heller.

Hvis jeg bruker sminke blir det som regel bare mascare og litt eyeliner...men har lyst til å lære meg å sminke meg ordentlig.

InnleggSkrevet: Lør 19 Feb 2005, 00:27
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
jeg har veeeeldig mørke blå øyne.. og jeg bruker kun brun/beige øyenskygge..

InnleggSkrevet: Lør 26 Mar 2005, 13:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
bazukh
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 17 Jul 2005
Hmf..
*pirke*
Rosa er vel komplimentær kontrasten til grønn? Confused

bare se;
*Ã¥pne paint
*farge grønt
*trykk Ctrl+I

You see?

Kan jo prøve med svart og hvitt.. Wink

Forresten; jeg har brune øyne med grønnskjær, og de gangene jeg bruker øyenskygge, bruker jeg ganske lyse, eller hudfargede farger med skimmer i Smile

InnleggSkrevet: Søn 17 Jul 2005, 21:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
pita
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Apr 2003
ta deg et år på tegning form og farge du.
der lærer du om kontraster, for nå har du helt feil.

øyenskygge har jeg aldri hatt bruk for. slik jeg kjenner det nå føles det "for fint" for meg.
det eneste må bli en hudfarget en for å dekke rød hud etter napping av bryn

InnleggSkrevet: Søn 17 Jul 2005, 21:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
bazukh
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

pita skrev:
ta deg et år på tegning form og farge du.
der lærer du om kontraster, for nå har du helt feil.

Hehe Razz
Kanskje det..

Kan bare det jeg har lært av typen..
Men for all del.. Jeg er veldig flink til å misforstå Wink

InnleggSkrevet: Søn 17 Jul 2005, 21:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
bazukh
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Nåå har jeg lest litt.. Og jeg tror jeg står på det at rosa er komplimentærfargen til grønn, jeg.. Smile

InnleggSkrevet: Tir 19 Jul 2005, 00:14
Indigo
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 13 Mai 2005
Rosa er DEFINITIVT komplimentærfargen (den omvendte fargen) til grønt. Stol på Elitebarnet fra Medialinja;)

Og angående det med tegning form og farge og lignende - hvis du fortsatt ikke vet dette, slå opp i boka di en gang til;) Detta har jeg pugga, sjø, må da slikt! Hehe!

Man kan jo også prøve metoden til angeFatale i forskjellige programmer, som MS Paint, Photoshop eller lignende (Veit ikke om det funker i GIMP):
Farg skjermen rosa, og trykk Ctrl+i
Farg skjermen grønn og trykk Ctrl+i

Hvis du fortsatt ikke tror meg, bare prøv den metoden, ok, eller les ei bok om kontraster eller lignende.

InnleggSkrevet: Tir 19 Jul 2005, 19:31
calyptomena
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Mar 2005
Du kan bestille gratis sminking på The body shop... Da hjelper de deg å plukke ut farger, og hvis du spør dem så forklarer de også hva/hvordan de gjør underveis. Eneste aberet er at de vil jo at du skal kjøpe sminke av dem da... Men er jo fullt mulig å vri seg unna. Smile

Noen tips (mulig noen av disse er litt banale, det er i så fall ikke meningen å fornærme noen Wink):
Det er en god ide å starte opp med et eller annet nøytralt til å begynne med, noen nokså duse (men ikke lysere enn huden din) bruntoner eller rosatoner... Altså, ikke ROSA da, men litt mer sånn hudfarge. Sånn at det ser mer ut som skygge enn som "farge oppå øyelokket". For hvis du sminker deg "feil", med en eller annen oppsiktsvekkende farge, så blir det veldig påfallende. Så kan du heller eksperimentere med farger når du føler deg sikrere. (Ikke følg regler, det er mye gøyere å heller selv se hva som passer. Det er dessuten avhengig av hva slags klær du går i også. Selv har jeg fått høre at blått passer på meg, men det ser ikke så smart ut likevel når alle klærne jeg eier enten er svarte eller jordfargede)

Rent bortsett fra det er det lite som er direkte _feil_, er mye smak og behag også. Bare pass på at det ikke blir ujevnt, så bør du vel være på den sikre siden. Kan gjerne være mørkere noen steder, men det må være en viss symmetri og plan med det. Øverst mot øyebrynet bør alltid være lyst, som oftest er det egentlig smartest å bare droppe å ha skygge så høyt opp. Samme gjelder med øyekroken - den bør ikke være mørkere enn på andre siden av øyet. Pass på at øyelokket er helt tørt før du tar på skygge, hvis ikke blir det lett skjoldete. Av samme grunn bør du også enten ha en lys farge underst "som grunning", eller bare ta på veldig lite av gangen, heller gjøre det mørkere etterhvert. Da er det mye lettere å få det jevnt. Ikke kjør på med kosten full av mørk lilla, liksom, da skal det være en farge som er VELDIG lett å fordele utover. Og hold deg unna kremøyenskygge, den pleier å legge seg i en strek etter ganske kort tid.
Selv pleier jeg å ha en middels lys farge opp til bittelitt over globallinjen (altså den buen hvor øyeeplet slutter), og deretter legge gradvis mørkere ut mot kanten. Men hva folk liker, er veldig forskjellig.
Pass på å duse skyggen ut, slik at det ikke blir veldig skarp overgang mellom sminket og ikke-sminket hud.
Og generelt er det litt slik at jo mørkere hår du har, jo mørkere sminke kan du bruke.

InnleggSkrevet: Søn 31 Jul 2005, 18:35
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

angeFatale skrev:
Nåå har jeg lest litt.. Og jeg tror jeg står på det at rosa er komplimentærfargen til grønn, jeg.. Smile

Hvis du setter opp en fargesirkel så ser du at bul og lilla er komplimentær-farger, blå og orange er også det, samt rød og grønn. Men det er altså Ittens. Det er mange fargesirkler og folk blir liksom ikke enige.

Men det jeg skal fram til er at rosa er en sånn tertiær eller noe. primærfargene er rød, gul og blå. rød og gul gir orange, gul og blå gir grønn, blå og rød gir lilla. Dette er sekundærfarger. hvit og svart er kontraster og kalles ofte key. og de eksisterer ikke egentlig i en fargesirkel, annet enn gul som er så lys at den nesten blir hvit, og en lilla som er så mørk at den nesten blir svart. grunnen til at du får rosa når du inverter grønn er at det ikke er en "ren" grønn. Har du en ren rød og inverterer den så skal du få en ren grønn.
Uansett. rosa er rødt som er blandet ut med hvitt.

En annen ting er at photoshop og quark f.eks ikke har samme fargekoder, så hvis du har en dritfet blåfarge i photoshop og bruker koden på den i quark så får du ikke samme. (husker vi brukte noen timer på det puslespillet der da jeg gikk på grafisk design:)

Men det var nok OT fra meg.

Det jeg skulle si er at etter en periode med veldig mye forskjellig farger i håret (svart, brun og blond (som egentlig endte med å se orange ut))
blei jeg skikkelig lei,for de fargene som passet huden min gikk ikke nødvendigvis overens med håret. Nå er jeg mørkebrun oppå og svart under og jeg kan bruke masse øyenskygger igjen Very Happy

Favoritten nå for tiden er en dus lilla med litt skimmer som jeg har på øyelokka, og en mørkere ren lilla som jeg har i globelinjen. med en lys lys rosa ved øyenbryna blir dette bra Wink
Under øyet har jeg lilla med litt svart øyenskygge og kajal. Hah!

InnleggSkrevet: Ons 22 Feb 2006, 18:45
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [15 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Vi Menn & Femme Fatale
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet