|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lastebil
Spitzy (!)

Ble Medlem: 08 Okt 2003 Innlegg: 136 Bosted: Trondheim
|
Verdien av lettfattelig filosofi
Starta en ny trå fordi jeg ikke ville svare på en tråd hvor kardemommeloven og dum ble nevnt i samme kontekst
Andre eksempler på enkle filosofier: Jøder er onde og dumme. Det er typisk norsk å være god. En skal ikke selge skinnet før bjørnen er skutt.
Det er lettere å huske enkle budskap. De er enklere å repetere slik at de sitter. Menneskehjernen fungerer slik at man husker det som blir repetert mange ganger.
|
Skrevet: Tir 11 Jan 2005, 06:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Det verste er at du har rett. Bare se på hva som skjedde i Tyskland på 30tallet...
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tir 11 Jan 2005, 14:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
"Bare man gjentar løgnen mange nok ganger så vil det bli en sannhet."
-Joseph Goebbles-
(Hitlers propagandaminister)
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Tir 11 Jan 2005, 14:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Audi
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Mai 2003 Innlegg: 128 Bosted: Bergen
|
det høres ikke helt bra ut.. gjenta det nok ganger så blir det sant? da kan det jo ikke finne sannhet.. det er jeg jo riktignok overbevist om fra før også, men...æsj...
|
_________________ AAAAAAAAAAAAAAANGST
Skrevet: Tir 11 Jan 2005, 15:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Dette er også det som gjør reklame så effektivt, gjenta budskapet så ofte som mulig, uavhengig av om det er sant eller ikke, det selger...
I hvor stor grad er forbrukeren klar over at denne blir styrt den tid man ikke skjønner logikken og psykologien som danner basis for reklame?
Sannheter finnes, men man må selv sjekke fakta...
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Tir 11 Jan 2005, 16:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004 Innlegg: 1049
|
Å forklare hvorfor reklame virker, er noe de aller fleste klarer. Men å føle at det også gjelder deg selv, det er derimot ikke lett. Det er egentlig veldig få som forstår hva de driver med og hva som driver dem, psykologisk sett =)
|
Skrevet: Tir 11 Jan 2005, 16:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Nettopp.
|
Skrevet: Tir 11 Jan 2005, 16:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Nettopp? Hva er det du mener med det?
|
Skrevet: Tir 11 Jan 2005, 16:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Terning skrev: | Det er egentlig veldig få som forstår hva de driver med og hva som driver dem, psykologisk sett =) |
|
Skrevet: Tir 11 Jan 2005, 16:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Hvorfor er du så sikker på at det gjelder meg? Hva er det du mener å ha avslørt ved meg?
|
Skrevet: Tir 11 Jan 2005, 17:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Kverulant paranoia igjen? Jeg er enig med deg, slapp av, pust rolig og erkjenn at du kan si noe fornuftig fra tid til annen... 
|
Skrevet: Tir 11 Jan 2005, 17:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fungi
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004 Innlegg: 267
|
Jeg tror han bare mente å påpeke at han er enig med deg.
det er jo egentlig en veldig god politisk propagandametode som innebærer å ha for eksempel tre budskap som de gjentar og gjentar og gjentar igjennom en hel debatt. Det funker, faktisk (bare se på Bush)
|
Skrevet: Tir 11 Jan 2005, 17:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Bush agerer på basis av hva hans rådgiver Karl Rove anbefaler. Karl Rove er Bush, uten han hadde ikke Bush vært president i dag...
http://www.famoustexans.com/karlrove.htm
Rove er forøvrig av norsk avstammning.
"While we're not advocating that Kerry starts whining everytime Bush says a negative; nevertheless, he cannot afford to sit on his patoot for two weeks after such smear campaigns are initiated by the heir apparent to Joseph Gobbles, Karl Rove."
Klippet fra http://www.thepoliticaljunkies.net/Archived/Year2004/Aug/Wk5/JunkieSpk.htm
|
Skrevet: Tir 11 Jan 2005, 18:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |