DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Hva ville du gjort for/med...
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [20 Posts]  
Av Innlegg
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003
 Hva ville du gjort for/med...

..en dovigintilliard kroner?
edit: evt. MED

InnleggSkrevet: Tor 23 Des 2004, 14:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
For: Det er ganske mye rart jeg ville gjort for!

Med: Kjøpt hus og båt, gaver til alle jeg kjenner, gitt penger til bra formål og sånn...

InnleggSkrevet: Tor 23 Des 2004, 14:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004
For så mye kunne jeg gjort en del ting, men fortsatt en del jeg ikke ville gjort.

Jeg ville tatt med samboeren min på husjakt, kjøpt ham en ny bil, så ville jeg reist over grensen, og kjøpt den nyydelige babysengen jeg har sett der...

Deretter ville jeg fått meg time hos økonomisk rådgiver og satt opp en plan for hvordan jeg best kunne forvalte pengene, både til meg og min familie, og innen veldelighet.

InnleggSkrevet: Tor 23 Des 2004, 17:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
fungi
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004
Regner med at du mener massemasse penger som det ikke finnes et godt ord for. Altså mer enn både milli-, billi-, trilli-, kvadrilli- og kvintilliarder kroner. med dette hadde det ikke vært noe stort problem å gjøre hele verden oppegående og stabil, stoppe alle kriger, og dessuten sørget for at hele verden kunne leve skattefritt i mer enn hundre år (for å anti- ta i litt). med så mye har man jo råd til hundre av hver ting som er laga på jorda omtrent. Hmm. Måtte eventuelt passet på for å unngå inflasjon, da. kanskje investert i et gigantisk hus med en sjokoladeelv som rant rett igjennom, for ikke å glemme et massivt treningsstudio med apparater for alle muskler, massevis av kiropraktorer, akupunktører, massører og lignende.

InnleggSkrevet: Tor 23 Des 2004, 17:24
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Jeg ville gitt en del penger til Redd barnas prosjekt i Managua, Nicaragua og en del penger til Doris Maria (skole) i Managua. Å så kunne jeg betalt for meg slik at jeg kunne jobbet der ned i ett halvt år og betalt for alle vennene mine som ville gjøre det samme.

InnleggSkrevet: Tor 23 Des 2004, 17:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Zatharee

Ble Medlem: 11 Mar 2003
fungi skrev:
Regner med at du mener massemasse penger som det ikke finnes et godt ord for. Altså mer enn både milli-, billi-, trilli-, kvadrilli- og kvintilliarder kroner. med dette hadde det ikke vært noe stort problem å gjøre hele verden oppegående og stabil, stoppe alle kriger, og dessuten sørget for at hele verden kunne leve skattefritt i mer enn hundre år (for å anti- ta i litt). med så mye har man jo råd til hundre av hver ting som er laga på jorda omtrent. Hmm. Måtte eventuelt passet på for å unngå inflasjon, da. kanskje investert i et gigantisk hus med en sjokoladeelv som rant rett igjennom, for ikke å glemme et massivt treningsstudio med apparater for alle muskler, massevis av kiropraktorer, akupunktører, massører og lignende.

Jo, det ville fortsatt vært et problem. Penger løser ikke alt (men det hjelper). Krig, sult og ustabilitet ville fortsatt eksistert så godt som uansett hva man gjør med x antall masse penger.

jeg vet ikke hva jeg ville gjort for en så stor pengesum, er ikke ne gang sikker på om jeg ville ønske å ha det. Litt penger, gjerne. Mye penger, jo takk. Masse penger, helst ikke.

InnleggSkrevet: Tor 23 Des 2004, 18:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Cináed
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 16 Jun 2003
Ville nok tatt i mot pengene, men tror faktisk ikke jeg ville brukt så ille mye selv. Hadde beholdt en milliard kanskje Very Happy Og så gitt en del til div. gode formål, kanskje gitt litt støtte til fattige land (uten militærregime eller andre skumle menn).

InnleggSkrevet: Tor 23 Des 2004, 20:16
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Hva ville jeg gjort for så mye penger? Tja - vanskelig å si på forhånd, men man har da sine grenser. Penger er ikke alt, can't buy me love og alt det der.

Men hva ville jeg gjort med dem? Levd på rentene resten av livet, blant annet. Det er en god begynnelse, så kunne jeg tatt resten som det kom.

InnleggSkrevet: Tor 23 Des 2004, 21:27
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
Gitt en million til hvert familiemedlem, tatt 10 mill selv, og gitt resten til veldedighet.. For jeg har ærlig talt ikke bruk for så mye penger.. 10 000 000 holder lenge..
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Tor 23 Des 2004, 21:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
mærta-bærta
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Nov 2004
Jeg ville bygget drømmehuset, satt penger på konto til datteren min, gitt penger til familien og veldedighet. Ordnet litt fritid, reist rundt og besøkt venner og familie, eller ta de med til et fint reisemål. Kjøpt bøker og plater, musikkinstrumenter og innspillingsutstyr. Og fornyet garderoben. Bygget noe eller støttet/arrangert kulturarrangementer til glede for lokalmiljøet. Drømme, drømme.....

InnleggSkrevet: Søn 26 Des 2004, 23:02
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
jeg ville gitt MASSE penger til Frelsesarmeen..

Så skulle jeg ha kjøpt meg et fint hus, og bygget meg en fin sveitisk hytte rett ved bakken på Beitostølen.
Kjøpt meg Porche Cayenne og sånn sportsbil jaguar til mannen min.
Ã…pne et fond til barna mine, slik at deres fremtid er sikret og at alle studiene er betalt.
Ta med bestemor og bestefar på et cruise til Karibien..
Fa pappaen min til Norge slik at han kan bo sammen med min nye familie..

ooOOoo..*drømme*...

InnleggSkrevet: Man 27 Des 2004, 09:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Audi
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Mai 2003
hm... penger er ikke bra...

hpåer ikke jeg ville gjort så mye, men er redd jeg ville det likevel... og med.. jeg aner ikke... gitt en god del til mongolia... og til de som nå skal bygge opp igjen landene etter jordskjelv/tsunami katastrofen....
håper vertfall jeg ville gjort det...

InnleggSkrevet: Tir 28 Des 2004, 01:18
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Så masse penger klarer jge ikke å forestille meg, men ok.
Hadde jeg hatt så usedvanlig mye penger hadde jeg gjort hele familien min gjeldfri. Og kjøpt nye biler til endel av dem. Åsså hadde jeg kjøpt meg et småbruk og alget en stall for eldre hester og ansatt snille mennesker som var villig til å måke for, stelle og trene hestene. pusset opp fint til meg selv og lillefrø. jah. gitt masse penger til veldedighet og sikkert. hehehe.nuhvel.
Jo, jeg hadde passet på at de 3 hestene våre fikk alt som var av kompetanse og hjelp osv ved sykdom og sånne ting, så de haded fått lange gode liv Smile Og jeg ville lagt av penger til å kremere kattene og hestene når de engang dør. men det håper jeg er lenge til.

InnleggSkrevet: Tir 28 Des 2004, 08:15
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
jeg vet ikke om jeg ville gjort så mye for det, er visse grenser.. men noe kunne jeg gjort.
Med så masse penger ville jeg begynt med og tatt et arkitekt kurs sså jeg kunne tegne hust mitt selv, for så og satt igang noen til og bygge det. Så mens det ble bygget ville jeg reist MASSE!!!!! rundt om kring i verden. så ville jeg gitt endel til gode formål. forebygging av aids eller kreftforskning kanskje...noe bra hvertfall kunne jo fordelt det litt også, så ville jeg kjøpt meg en bil, og gitt penger til familien. og kjøpt hus til mine barn (om jeg har noenog de er rimelig voksne når jeg mottar pengene, ellers kan jo husene leies ut mens barna vokser...så ville jeg kjøt hus i italia og noen andre eksotiske steder i verden, og kjøpt opp noe for og tjene mer penger så jeg kan gi mer til gode formål..osv

InnleggSkrevet: Tir 28 Des 2004, 10:58
Hab
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 29 Des 2003
Jeg hadde gjort hvem som helst for det pengesummen, så lenge jeg slipper å få noen stygge/fine sykdommer av det... *ler*

InnleggSkrevet: Man 03 Jan 2005, 05:48
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
jeg har aldri hørt om rike sirkusartister. men jeg tror jeg ville kappet av meg lillefingeren for den summen. ehh... nei, det ville jeg ikke. det hadde sikkert blitt vanskelig å sjonglere da. jeg ville stjælt en buss og satt fyr på ei brakke, men sånne ting er jo bare gøy...

InnleggSkrevet: Man 03 Jan 2005, 14:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
M_Stuff
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003
med så masse penger... da kunne jeg kjøpt batteri til sykkel-lykta mi!
Eller jeg kunne tatt av totalt, og kjøpt ny lykt.

For da kan jeg sykle til jobben istedetfor å ta buss og det går sinnsykt mye fortere

InnleggSkrevet: Man 03 Jan 2005, 17:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Jeg ville kjøpt masse rart som jeg ønsket meg, sikkert levd litt mer i luksus enn nå, men hovedsakelig hadde jeg brukt penger for å kjøpe tid. Tid til å henge med dem jeg er glad i, tid til å gjore de tingene jeg har lyst til.

InnleggSkrevet: Ons 05 Jan 2005, 19:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
jazztrid
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 03 Nov 2004
bygd slott.
tatt med alle jeg kjenner på tur i diverse ordinger (jazz tur for jazz venner, familie tur etc.)
betalt ned lån som mor har.
aldri jobbet mer.
invistert mye i aksjer og sånn (tenke langsiktig)
gi masse til fattige og sånn.

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 13:01
cyan_26
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Okt 2004
-Betale ned lånet til mamma og pappa.
-Sette penger til min egen utdannelse i et fond, samme med penger til hus.
-Sette av penger til lillebroren min sin utdannelse.
-Kjøp mat til meg selv og alle de andre jeg bor med, laget et megamåltid Very Happy
-Lydisolere leiligheten jeg bor i nå... Muligens flyttet til en finere leilighet Wink
-Ta med vennene mine på en heisatur rundt verden!
-Kjøpt seilbåt til pappa, hytte til mamma, og noe som lillebror ønsket seg veldig.
-Gitt masse penger til 3. verdensprosjekter.
-Gitt masse penger til Gregory Smith og CARF i Brasil, dratt ned dit å jobbet der og lært meg Portugisisk.
-Kjøpt meg hest Very Happy
-Skiftet ut hele garderoben min.
-Kjøpt med massemyevis med skooooo!!!

Heller ganske små ting å gjøre med sykt mye penger...

Hva jeg ville gjort får å få så mye penger vet jeg ikke helt, mulig ofret en finger eller en nyre eller så....
Kanskje Wink

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 16:26
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [20 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet