|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Jeg tok abort da jeg var 15, som følge av en voldtekt. Jeg var absolutt ikke klar for å bli mamma da, og er overbevist om at jeg gjorde det rette. Men samtidig slet jeg med ekstrem skyldfølelse i ettertid. Jeg fortalte ingen om verken voldtekten eller aborten. Ikke engang mamma. Det burde vært mye mer oppfølging etter en abort, og spesielt i så ung alder. Det er sikkert flere som ikke vil ha det, men det burde i det minste vært et tilbud.
Jeg vet ikke hva jeg ville gjort nå. Dersom jeg hadde blitt voldtatt hadde jeg nok gjort det samme igjen, men jeg aner ikke hva jeg ville gjort ellers. Som flere her har sagt, det er en kraftig psykisk belastning, og jeg vet rett og slett ikke om jeg ville vært i stand til å gjøre det igjen...
|
Skrevet: Tor 09 Des 2004, 21:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Nov 2004 Innlegg: 500 Bosted: Underbevisstheten
|
songbird skrev: | Jeg tok abort da jeg var 15, som følge av en voldtekt. Jeg var absolutt ikke klar for å bli mamma da, og er overbevist om at jeg gjorde det rette. Men samtidig slet jeg med ekstrem skyldfølelse i ettertid. Jeg fortalte ingen om verken voldtekten eller aborten. Ikke engang mamma. Det burde vært mye mer oppfølging etter en abort, og spesielt i så ung alder. Det er sikkert flere som ikke vil ha det, men det burde i det minste vært et tilbud.
Jeg vet ikke hva jeg ville gjort nå. Dersom jeg hadde blitt voldtatt hadde jeg nok gjort det samme igjen, men jeg aner ikke hva jeg ville gjort ellers. Som flere her har sagt, det er en kraftig psykisk belastning, og jeg vet rett og slett ikke om jeg ville vært i stand til å gjøre det igjen... |
Forfedelig vondt å høre hva du har vært igjennom... Håper virkelig det går bra med deg. Klarer ikke la være å si det
|
_________________ Same old scenario, same old rain
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Lør 18 Des 2004, 13:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
1. Jeg synes ikke gutter bør uttale seg for hardt om dette, fordi det til syvende og sist er jentas avgjørelse. Det er hun som må leve med avgjørelsen. (Jada, det må dere også. Men i motsetning til gutter, tenker jenter på dette resten av livet). Dere kan si at dere stiller opp uansett osv, men det betyr lite i den forstand at det fortsatt er jenta som må ta valget. Det er noen hun må gjøre alene.
2. Jeg synes ikke jenter som ikke har vært i den situasjonen bør uttale seg om hva andre jenter bør gjøre / burde ha gjort. Klart de kan ha et synspunkt, men å slenge andre i veggen (verbalt) er for drøyt.
3. De som tror abort er en "enkel utvei": De tar feil. Mange tror det helt til de opplever det selv, og får kjenne på kroppen hvor vondt og vanskelig valget faktisk er. For det første kommer sjokket over at du er gravid, (og gravide har hormoner -> mer enn nok følelsesmessig kaos) og så skal du på toppen av det hele velge hva du vil gjøre.
4. Abortaktivister vifter med små dukker i størrelsen 15-20 cm og kaller det drap. Dette er misvisende. Et foster i uke 12 (abortgrensen i Norge) er 6-7 cm langt. Tenk om det var DEG det gjaldt. Tenk om du følte deg helt alene, forvirret og redd, (kanskje hadde drukket alkohol før du visst du var gravid), og ikke så en annen utvei. Hvordan ville DU følt deg om noen viftet med biblene sine og kalte deg morder?
5. Hva er verst? Ta abort fordi man ikke har mulighet til å ta seg av et barn, eller å få barn når man er i en situasjon hvor man er uskikket til å ta seg av det?
|
Skrevet: Ons 05 Jan 2005, 17:12 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
Synes faktisk det er ganske vesentlig viktig at gutter tar standpunkt til slikt. Dessuten tror jeg faktisk at vi menn også vil huske slike avgjørelser. Det trengs 2 for å lage barn og man er 2 foreldre. Man bør strengt tatt være 2 om å prate og uttale seg, men med mervekt på hennes ønsker da det faktisk er hun som er pålagt det fysiske og hun skal føde/ta abort. Poenget mitt her er at om mannen i bildet ikke uttaler seg, blir det feil, og er i mine øyne ansvars-fraskrivelse.
grrr
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Tor 06 Jan 2005, 17:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
Crash_O skrev: | Synes faktisk det er ganske vesentlig viktig at gutter tar standpunkt til slikt. Dessuten tror jeg faktisk at vi menn også vil huske slike avgjørelser. Det trengs 2 for å lage barn og man er 2 foreldre. Man bør strengt tatt være 2 om å prate og uttale seg, men med mervekt på hennes ønsker da det faktisk er hun som er pålagt det fysiske og hun skal føde/ta abort. Poenget mitt her er at om mannen i bildet ikke uttaler seg, blir det feil, og er i mine øyne ansvars-fraskrivelse.
grrr |
*nikker og neier* Jeg er heelt enig 
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tor 06 Jan 2005, 17:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

|
Crash_O skrev: | Synes faktisk det er ganske vesentlig viktig at gutter tar standpunkt til slikt. Dessuten tror jeg faktisk at vi menn også vil huske slike avgjørelser. Det trengs 2 for å lage barn og man er 2 foreldre. Man bør strengt tatt være 2 om å prate og uttale seg, men med mervekt på hennes ønsker da det faktisk er hun som er pålagt det fysiske og hun skal føde/ta abort. Poenget mitt her er at om mannen i bildet ikke uttaler seg, blir det feil, og er i mine øyne ansvars-fraskrivelse. |
Ja, gutter blir påvirket og kan tenke på det i årevis etterpå. Jeg vet det. Det kan være veldig vondt å takle. Men gutter har ikke grunnlag for å forstå hvilken enorm psykisk belastning det er å ta abort. Den gjennomsnittlige holdningen (ikke nødvendigvis her, det vet jeg jo ikke noe om) er at man tar en vanskelig avgjørelse, får narkose og vips er alt som før.
Håpte noen ville forstå poenget mitt med at det i bunn og grunn er jentas avgjørelse. Uansett om gutten sier han vil stille opp 100% om hun velger abort eller ikke, så er det likevel ene og alene jentas avgjørelse. Det var kanskje for mye forlangt å bli forstått av hannkjønn i det der. 
|
Skrevet: Tor 06 Jan 2005, 22:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
maria skrev: | Men gutter har ikke grunnlag for å forstå hvilken enorm psykisk belastning det er å ta abort. Det var kanskje for mye forlangt å bli forstått av hannkjønn i det der.  |
Jeg vrir meg i fortvilelse av din menings-ytring og kan ikke si annet enn at jeg sier meg sterkt uenig, og håper jeg ikke står alene om dette. Samt er du etter min mening, helt.på.jordet. hva gjelder å klemme inn en provokasjon uten like ved å si "Det var kanskje for mye forlangt å bli forstått av hannkjønn i det der". Jeg er nok ikke alene om mitt syn på saken lille venn 
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Fre 07 Jan 2005, 00:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
Crash_O skrev: | maria skrev: | Men gutter har ikke grunnlag for å forstå hvilken enorm psykisk belastning det er å ta abort. Det var kanskje for mye forlangt å bli forstått av hannkjønn i det der.  |
Jeg vrir meg i fortvilelse av din menings-ytring og kan ikke si annet enn at jeg sier meg sterkt uenig, og håper jeg ikke står alene om dette. Samt er du etter min mening, helt.på.jordet. hva gjelder å klemme inn en provokasjon uten like ved å si "Det var kanskje for mye forlangt å bli forstått av hannkjønn i det der". Jeg er nok ikke alene om mitt syn på saken lille venn  |
jeg har selv tatt abort og jo, gutter har veeeeldig grunnlang til å forstå hvilken enorm psykisk belastning det er å ta abort. Jeg hadde aldri klart å ta aborten alene uten ham, og han var en enorm støtte. Hvis han så hadde veeeldig lyst til å beholde barnet ville jeg ha revurdert den saken. Det er jo ikke bare mitt barn, det er han sitt også. Så man er to om saken.
Om man kun har et one-night-stand greie med en fyr man ikke kjenner i det hele tatt, da er det en annen sak om det å ha en mann som er med å hjelpe og vurdere saken..
|
Skrevet: Fre 07 Jan 2005, 09:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
aniraC skrev: | Crash_O skrev: | maria skrev: | Men gutter har ikke grunnlag for å forstå hvilken enorm psykisk belastning det er å ta abort. Det var kanskje for mye forlangt å bli forstått av hannkjønn i det der.  |
Jeg vrir meg i fortvilelse av din menings-ytring og kan ikke si annet enn at jeg sier meg sterkt uenig, og håper jeg ikke står alene om dette. Samt er du etter min mening, helt.på.jordet. hva gjelder å klemme inn en provokasjon uten like ved å si "Det var kanskje for mye forlangt å bli forstått av hannkjønn i det der". Jeg er nok ikke alene om mitt syn på saken lille venn  |
jeg har selv tatt abort og jo, gutter har veeeeldig grunnlang til å forstå hvilken enorm psykisk belastning det er å ta abort. Jeg hadde aldri klart å ta aborten alene uten ham, og han var en enorm støtte. Hvis han så hadde veeeldig lyst til å beholde barnet ville jeg ha revurdert den saken. Det er jo ikke bare mitt barn, det er han sitt også. Så man er to om saken.
Om man kun har et one-night-stand greie med en fyr man ikke kjenner i det hele tatt, da er det en annen sak om det å ha en mann som er med å hjelpe og vurdere saken.. |
Takk.
Dette understreker mitt poeng 
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Fre 07 Jan 2005, 09:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
maria skrev: | 1. Jeg synes ikke gutter bør uttale seg for hardt om dette, fordi det til syvende og sist er jentas avgjørelse. Det er hun som må leve med avgjørelsen. (Jada, det må dere også. Men i motsetning til gutter, tenker jenter på dette resten av livet). Dere kan si at dere stiller opp uansett osv, men det betyr lite i den forstand at det fortsatt er jenta som må ta valget. Det er noen hun må gjøre alene.
|
Nei, vet du hva?! Nå får du ta ei bolle, noe mer egoistisk og rasistisk(se menn og kvinner som to raser) har jeg sjeldent hørt!! Det er da for svingende akkurat like mye mannens barn som kvinnens! Om du tar abort, javel, så er det du som får det fysiske inngrepet, men ikke prøv å innbill meg at det er verre for deg å ta bort et barn man kunne hatt, leve med "hvordan ville det vært", osv enn for meg! Jeg synes faktisk også(dersom det er en ansvarlig person), at barnefaren burde hatt sin juridiske saying i abortsaker, det er jo egentlig helt feil at jenta skal bestemme dette alene selv om hun har magen. Det er fortsatt like mye mannens barn, og han bør ha lik rett til å velge å ta seg av barnet alene om han vil, som det jenta har.
Det som provoserer mest med det du sier, er "gutter tenker ikke på det hele livet, dere kan si dere stiller opp.." WTF? Du gir igjen uttrykk for at belastningen for mannen kun ligger i sin kvinnes smerte, men det er jo totalt feil! som sagt er det selvfølgelig ikke noe lettere for meg å miste et barn enn for deg!
Nå kan du sikkert svare noe som at "ja, men jenta må velge", men som jeg har presisert er jeg derfor for at mannen skal ha sin rett, og sitt valg på lik linje.
Er det riktig at jenta skal kunne velge å fjerne barnet alene, og dermed påføre mannen samme traumer som henne, mot hans vilje?
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Fre 07 Jan 2005, 09:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
ønskemestern skrev: | maria skrev: | 1. Jeg synes ikke gutter bør uttale seg for hardt om dette, fordi det til syvende og sist er jentas avgjørelse. Det er hun som må leve med avgjørelsen. (Jada, det må dere også. Men i motsetning til gutter, tenker jenter på dette resten av livet). Dere kan si at dere stiller opp uansett osv, men det betyr lite i den forstand at det fortsatt er jenta som må ta valget. Det er noen hun må gjøre alene.
|
Nei, vet du hva?! Nå får du ta ei bolle, noe mer egoistisk og rasistisk(se menn og kvinner som to raser) har jeg sjeldent hørt!! Det er da for svingende akkurat like mye mannens barn som kvinnens! Om du tar abort, javel, så er det du som får det fysiske inngrepet, men ikke prøv å innbill meg at det er verre for deg å ta bort et barn man kunne hatt, leve med "hvordan ville det vært", osv enn for meg! Jeg synes faktisk også(dersom det er en ansvarlig person), at barnefaren burde hatt sin juridiske saying i abortsaker, det er jo egentlig helt feil at jenta skal bestemme dette alene selv om hun har magen. Det er fortsatt like mye mannens barn, og han bør ha lik rett til å velge å ta seg av barnet alene om han vil, som det jenta har.
Det som provoserer mest med det du sier, er "gutter tenker ikke på det hele livet, dere kan si dere stiller opp.." WTF? Du gir igjen uttrykk for at belastningen for mannen kun ligger i sin kvinnes smerte, men det er jo totalt feil! som sagt er det selvfølgelig ikke noe lettere for meg å miste et barn enn for deg!
Nå kan du sikkert svare noe som at "ja, men jenta må velge", men som jeg har presisert er jeg derfor for at mannen skal ha sin rett, og sitt valg på lik linje.
Er det riktig at jenta skal kunne velge å fjerne barnet alene, og dermed påføre mannen samme traumer som henne, mot hans vilje? |
Jeg applauderer !!
Du er med andre ord HELT enig med moi
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Fre 07 Jan 2005, 11:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Hvis man ikke har noe å tilføre tråden, ikke svar.
moderator HÃ¥kon
|
Skrevet: Fre 07 Jan 2005, 11:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
haakoo skrev: | Hvis man ikke har noe å tilføre tråden, ikke svar.
moderator HÃ¥kon |
Om man i et forum ikke kan tilføre en post hvor man spør om noen deler mening med en i en sammenheng hvor der finnes uenigheter, må da slikt være lov?
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Fre 07 Jan 2005, 12:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

|
ønskemestern skrev: | Jeg synes faktisk også(dersom det er en ansvarlig person), at barnefaren burde hatt sin juridiske saying i abortsaker, det er jo egentlig helt feil at jenta skal bestemme dette alene selv om hun har magen. Det er fortsatt like mye mannens barn, og han bør ha lik rett til å velge å ta seg av barnet alene om han vil, som det jenta har.
Er det riktig at jenta skal kunne velge å fjerne barnet alene, og dermed påføre mannen samme traumer som henne, mot hans vilje? |
1) Neinei. Jentas kropp og hun kan ikke tvinges til noe som helst. Om HAN og HUN er i et forhold, hun tviler og han vil beholde, selvfølgelig kan han påvirke henne i den retningen han vil! Kanskje det bare er "hjelp er jeg klar for dette"-angsten som har slått inn. Det er ikke noe som avgjøres på et par timer, det må tenkes nøye over så lang tid som mulig. Om de har et forhold, så er det på en helt annen måte enn om de hadde en o.n.s. eller det var utroskap/whatever. Hva mannen måtte mene bør være henne likegyldig dersom de ikke er eller kommer til å bli i et forhold. Er man et par, så bør hans mening veie tungt, men det er likevel hennes valg. Du kan ikke tvinge noen til å føde et barn de ikke vil ha.
2) Ja. Dersom, som jeg alt har nevnt, de ikke er kjærester/samboere/mann,kone. I et forhold hvor man har det bra, bør meningene veie like mye.
Husk at det er snakk om å sette noen til verden. De skal ha mat, klær, omsorg og trygghet på alle måter, og om man ikke kan tilby det - så er det bedre å la det være. Om man bare krangler, om en er voldelig, om man vet forholdet aldri kommer til å vare osv, er abort en mer fornuftig utvei. Å tro at å få barn limer forholdet sammen, er å tro på påskeharen.
|
Skrevet: Fre 07 Jan 2005, 12:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
Du har krasse og presise uttalelser maria. Det gjør det lett for meg å kommentere.
1:
maria skrev: | Hva mannen måtte mene bør være henne likegyldig dersom de ikke er eller kommer til å bli i et forhold. |
Jeg reagerer sterkt på dette. Jeg skjønner til dels hvor du vil med dette. Men hallo?! Om jeg å min kjære skal ha barn.. å snakker om abort sammen. Som MANN og KVINNE har felles ansvar for btw.. så blir det i det tidsrommet slutt mellom oss av en felles avgjørelse hva angår forholdet. Jeg blir ikke mindre "kan bli pappa" av det azz. tenk deg om her..
2:
maria skrev: | Er man et par, så bør hans mening veie tungt, men det er likevel hennes valg. Du kan ikke tvinge noen til å føde et barn de ikke vil ha.
|
DET er ikke saken. Å tvinge noen til å føde et barn? herregud nei. seff ikke. Dette er ikke et tema i denne sammenhengen håper jeg vi alle er enige om.
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Fre 07 Jan 2005, 12:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Enkelt spørsmål maria: Jeg kjenner deg, du kjenner meg. Vi har ikke noe forhold, er ikke forelsket eller noe slikt. Vi havner i senga på en fest, og du blir gravid. Du studerer og bla bla bla, og er ikke rede for å bli mor. Jeg derimot, er en etablert, moden og ansvarsfull mann, som gjerne kunne hatt et barn.
Spørsmålet: "eier" du barnet alene? Hvorfor skal DU alene få avgjøre hva som skjer med MITT barn? Du kan vel ikke bestride at vi "eier" 50% hver, uavhengig om det ligger i din mage eller min?
Jeg synes det er utrolig urettferdig og mannsdiskriminerende at kvinnen kan bestemme selv. Det vil de fleste synes med dette regnestykket:
Mann vil ha barn, kvinne vil ikke = ikke barn = 1-0 til kvinnen
Mann vil ikke ha barn, kvinne vil = barn = 2-0 til kvinnen
I sit. 1 FÃ¥r kvinnen viljen sin, mannen ingenting
I sit. 2 Får kvinnen viljen sin, og mannen ufrivillige regninger på barnebidrag, noe han ikke kan velge bort.
resultat: Kvinner kan avgjøre og velge alt, Menn kan ikke avgjøre eller velge en dritt.
Kynisk sett: er dette rettferdig? Nei, meget langt ifra. Er det likestilling? absolutt ikke.
Nå kommer sikkert standard-argumentet "men det er kvinnens kropp!" well, HVA SÅ? DU var like dum som meg, som ikke brukte prevansjon, da får du ta konsekvensen om jeg vil ha barn, nemlig å bære det frem. Konsekvensen for meg om DU vil ha barn, er jo ufrivillige utgifter resten av livet, så du kan ikke syte med rette på de 9 månedene!
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Fre 07 Jan 2005, 14:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
jeg er veldig enig i Crash_O og Ønskemestern.. Det er veldig viktig at mannen får et synspunkt i saken også. Og det teller like mye som jentas.
|
Skrevet: Fre 07 Jan 2005, 15:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
Selvfølgelig skal mannen ha rett til å kome med sin mening..
men man kan ALDRI si at fordi mannen vil ha barnet så er jenta nødt til å bære frem barnet og deretter føde det. Slike meninger er for meg skumle og er absolutt ikke rettferdighet. Det er mange faremomenter ved å være gravid. Det er ikke barebare å bære frem et barn. Kroppen forandrer seg. Hun må kanskje sykmeldes, noe som fort kan gå utover karrieren til en kvinne. Kanskje hun får bekkenløsning, noe som er alt annet enn behagelig. Faren for å få blodpropp er økt ved et svangerskap, og om det ikke oppdages tidlig nok kan det gå riktig galt. Det er også mye annet som kan gå galt ved et svangerskap. I tillegg er det farer ved fødselen, selv om det sjeldent skjer i dag, så kan faktisk moren fremdeles død i forbindelse med en fødsel. (jeg vet at det er ekstremt, men det _kan_ skje!
Man kan heller ALDRI tvinge en jente/dame til å ta abort. Det er uansett hun som må slite med den dårlige samvittigheten. Hun som må få gjennomført aborten i SIN kropp. Hun som risikerer å bli steril (nok en gang, det skjer nok ikke så ofte, men det er en grunn til at de opplyser om at muligheten er der før du tar abort!)
Det er nemlig HENNES kropp, og derfor er det hun som har siste ordet! ALLTID!
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Fre 07 Jan 2005, 18:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

|
Ønskemestern:
Jeg mener en abort er en feil utvei om det kun er studier det er snakk om, og jeg er oppegående nok til å bruke prevensjon, men siden jeg skjønner poenget ditt skal jeg leke videre. Ingen eier barnet, ikke jeg, ikke du. Men for ørtene gang. Til syvende og sist er det MIN avgjørelse. Fordi, jeg er utstyrt med en livmor og ikke du. Om du var jenta og jeg var gutten, ville det endt opp med å bli DIN avgjørelse.
Jeg ser bare ikke hvor du vil hen når du sier at "det er kvinnens kropp - hva så?"? Det er bare sånn! Skyld på guden din, jeg har ingenting med den saken å gjøre. Om du er så redd for å "miste" muligheten til å velge abort/ikke, så får du holde buksene på til du finner ei jente som også vil ha barn. Og om du er redd for å måtte betale bidrag i årevis, bruk kondom og velg partnere med omhu.
aniraC:
Klart hans mening skal ha en betydning, men ser du ikke at jenta ikke kan tvinges til å få barnet?
Konklusjonen stjeler jeg fra Aurora:
Aurora skrev: | men man kan ALDRI si at fordi mannen vil ha barnet så er jenta nødt til å bære frem barnet og deretter føde det. |
|
Skrevet: Lør 08 Jan 2005, 00:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Jeg mener heller ikke at en kvinne skal tvinges til å bære frem ett barn selv om hun ikke vil. Det er mye lettere for en mann å skrive fra seg ansvaret for ett barn enn det er for en kvinne. Dette rett og slett fordi det er tettere bånd mellom en kvinne og hennes barn fra fødselen av. Det er kvinnen som går med barnet i magen, kvinnen som ammer barnet. Skal liksom en kvinne bære ett barn i ni månder, amme det og så gi det fra seg? Fordi hun ikke var klar for en unge. Selv om mannens synspungt bør bli hørt, så ærlig talt, vil man så gjerne ha en unge? Hva med å adoptere en. Det er nå mulig for enslige menn å adoptere barn.
Maria: Vær så snill å ikke dra slikt som "skyld på Guden din" inn i en slik dikusjon, det er tåpelig. Det må da være mulig å skille sak og person og å skille forskjellige saker fra hverandre. Du har ikke noe med den saken å gjøre, men vet du hva? Det har ikke han heller.
Han sa da heller ikke at han var redd for å betale bidrag, men at kvinnens valg har stor betydning for begge parter resten av livet og det har det jo.
|
Skrevet: Lør 08 Jan 2005, 03:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|